De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De Autov

De autoverkoper waar ik hem bij gekocht had heeft ook een bod gedaan, 800€.
Ik vermoed dat die die dan ook wel denkt te verkopen aan 1500€.
Vind dat toch nog een goei bod voor een auto die 20 jaar oud is .
Hoeveel km heeft hij dan of is het een “zeldzame “ auto die verzamelwaarde heeft ?

Heb mijne 17 j oude diesel met 148K km van de hand gedaan voor € 700 en vond dat redelijk aangezien ik dan ook niet naar de controle voor verkoop moest en ik er vanaf was …(had wel al op internet gekeken voor eventuele vraagprijs en moest ik echt particulier verkopen en tijd hebben om te wachten zou ik er wel iets meer voor kunnen krijgen hebben maar deze stond wel op nrplaat en hoe langer het duurde hoe minder dat ik terug kreeg van de wegentax . ;) )

Ik sta rechts geparkeerd parallel met de weg. Links van mij een file die stapvoets vooruit gaat. Dame laat mij de baan oprijden. Daarvoor moet ik over een fietspad. Check linkerspiegel, niemand, begin rustig de baan op te rijden.

15 meter achter mij is een zijstraat waar een speedpedelec komt uitgevlamd. Ik ben al bezig met mijn manoeuvre maar die kerel moet lichtjes remmen, tegen dat hij bij mij is ben ik al de baan op. En toch van zijn beer maken tegen mij. En maar roepen.

Alé, ik kan nu toch onmogelijk anticiperen daarop?

Is geen zeldzame wagen, wel een benzine die nog overal binnen mag....
183000km
Daarom vind ik de vergelijking met diesel moeilijk opgaan.

183000km

Serieus: ga naar wijkopenautos.be. Geen gedoe, en prijs is vaak erg goed.

Ik kan je bijtreden. Ook een goede ervaring met wka. Ik dacht dat ze nog zouden afdingen maar ze gaven me exact de prijs die ook op de site werd weergegeven.

Het ligt eraan, voor duurdere wagens moet je daar niet zijn want je krijgt een aalmoes. Maar in het segment van 'budgetauto's' geven ze (in verhouding) vrij goede prijzen.
edit: Er zijn ook soortgelijke aanbieders (die minder reclame maken en dus niet zo bekend zijn) als ikwilvanmijnautoaf.be en mijnautomoetweg.be
Check het eens, je hebt niets te verliezen

Laatst bewerkt:
Menselijke handelingen die onder de noemer verkeersagressie vallen zijn:
  • Intimiderende en/of beledigende gebaren maken (middelvinger, hand over de keel, voorhoofd tikken met de vinger)
  • Opzettelijk verkeersregels negeren
  • Vandalisme van een voer-, vlieg- of vaartuig / opzettelijk veroorzaken van een aanvaring of ongeval

I rest my case.
Niet verder gelezen op Wikipedia?

Voorwerpen naar andere verkeersdeelnemers gooien

Het gaat mij om het aggresieve testoteron toontje waarbij hij met fierheid komt vertellen dat hij een krachtige wagen over de volle witte lijn heeft gejaagd om een achterlijke dwaas in te halen. Daarbij hopend om opspattend grind richting die Audi te sturen en tijdens dat manoeuvre ook nog 's de middenvinger tonen.

Sorry dat we dat geen gepaste reactie vinden :rolleyes:
Ik ergerde me meer aan het feit dat meneer de boel aan het vervuilen was, 't kon evengoed hard plastiek zijn of witte stenen, aan 70 km/u en met een auto of 1,5-2 afstand ertussen zie je dat niet goed, pas na de 2de of 3de keer leek het eerder op wit papier/plastiek stukjes ja.
Als je dat 10 x na elkaar doet lijkt me dat ook een vorm van verkeersagressie, pestgedrag, uitlokken tot en met, met een beledigend "salt bae gebaar" nog wel zodat ik het goed zou zien.

De middelvinger uitsteken was helemaal op het einde, na de 8ste of 10de keer dat 'm wat uit het raam gooide, toen de maat vol was en ik nog niet had voorbijgestoken, en nog voor ik me 3 x bedacht had om voorbij te steken. Pas dan ben ik voorbijgestoken met m'n 2 handen op 't stuur zonder zelfs maar te kijken naar die onmens.

Spreek ik mijn acties goed? Helemaal niet. 'k Heb de boel dan ook niet vervuild noch iemand in gevaar gebracht.

Dat er achteraf gezien grind op dat deel van de weg lag was er mooi bijgenomen en ik heb daar op 't moment zelf totaal niet aan gedacht toen ik die kerel wou inhalen hoor, dat m'n wagen 400+ pk heeft is ook maar een modest feit die ik erbij vertel, zonder te willen opscheppen of daarom onder "agressief testosteron toontje" te vallen, daarbij was er op geen enkel moment enige agressie in mij, enkel onbegrip dat men tot zo'n dwaas gedrag in staat is.

Ik vertrouwde dat voor geen haar. Gisteren gehoord van iemand die nog 10k heeft gekregen voor zijn VW scirocco, 10+ jaar oud en 120k km's.
Zou die meer vertrouwen dan die pipo's die kaartjes aan je autoraam steken om tegelijk ook eens te zien of je auto open staat en eventueel wat mee te nemen die erin zou liggen...

Ik heb de mijne gewoon op Autoscout gezet, en de oproepen kwamen vanzelf binnen.
Soms moet je afhankelijk van hoe gewild een voertuig is wat geduld hebben natuurlijk, mijn VW T5 van 2010 had ik nl. voor € 1000 meer kunnen verkopen aan iemand uit Frankrijk die 'm wou ombouwen naar een campervan, maar was helaas al weg toen 'm net belde.

Die "ruime" Wiki-definitie van verkeersagressie is natuurlijk compleet belachelijk.
"Opzettelijk verkeersregels negeren". Ja duh je ziet heelder dagen niet anders..."Onnodig claxonneren'", idem, maar is dat agressie?
Ik wil ook nog wel eens de rechter zien die iemand gaat veroordelen voor 'agressie' bestaande uit "met vinger tikken tegen het voorhoofd"

183000km

Mensen die een auto kopen voor 1.500 euro en die dat "uit noodzaak" doen, zijn er niets mee als er risico is dat er binnen een paar duizend km al problemen zijn. En 183k => groot onderhoud op meesten 200k ook al (distributieriem,...)

Lang lang geleden ook een naft gekoft die maar 1.250 euro was (had niet eens 80.000 km). Maar 100K was groot onderhoud met distributieriem vervangen dus dat verdubbelde bijna de kostprijs. Een van de redenen dat die toen zo cheap was. Uiteindelijk wel nog de 200.000k gehaald maar dan opgekocht door een crosser voor een destruction derby-achtig iets voor een laatste hoera waarschijnlijk :p.
De roest begon, alles met rubbers was versleten (rubbere voeten van de cardanas waren gescheurd dus de lagers derin begonnen te kraken, her en der lekjes, regen kwam binnen via de passagiersruiten binnen door versleten rubbers,...) , je moest in theorie 98 tanken door die transitie van 95 met meer biofuel en geraakte uiteindelijk ook niet meer door de keuring, was ook mijn "leerauto" dus ook wat blikschade, stuurbekrachting pomp werkte niet meer,...

Dat er achteraf gezien grind op dat deel van de weg lag was er mooi bijgenomen en ik heb daar op 't moment zelf totaal niet aan gedacht toen ik die kerel wou inhalen hoor, dat m'n wagen 400+ pk heeft is ook maar een modest feit die ik erbij vertel, zonder te willen opscheppen of daarom onder "agressief testosteron toontje" te vallen, daarbij was er op geen enkel moment enige agressie in mij, enkel onbegrip dat men tot zo'n dwaas gedrag in staat is.
Een overbodig feit.

Het vermogen van je wagen is volstrekt irrelevant in de beschrijving van je ergernis. Humble bragging of zo... Ik weet het niet.

Dwaas gedrag met dwaas gedrag beantwoorden is nooit de juiste manier.

Niet verder gelezen op Wikipedia?

Voorwerpen naar andere verkeersdeelnemers gooien
Ik was hierop aan het wachten.

Jij DENKT dat hij iets naar jou gooide. Maar hij kon ook zijn auto proper aan het maken zijn. Openbare weg vervuilen ja, gooien nee.
En dan nog, papiertjes gooien kan je het ook niet echt noemen.

Volgende keer gewoon minder overreacten.

Bekijk het ook anders: als het item tegen jouw auto komt, rij je te dicht. Als je voldoende afstand houdt en het vliegt nog tegen je auto, is het zo licht dat het onschadelijk is ;)

Ok, ff ingevoerd ze geven 2200€ dus toch eens gaan luisteren thx
Verwacht maar dat eens ze de wagen effectief zien en snel een testritje doen, ze er ver onder zullen gaan, als er daar natuurlijk redenen voor zijn.
Maar wie weet... Ik wens je in ieder geval succes!

Volgende keer gewoon minder overreacten.
Deed ik ook niet echt, de letterlijke uitleg klonk alleen erger dan het echt was.

Serieus: ga naar wijkopenautos.be. Geen gedoe, en prijs is vaak erg goed.

Ik kan je bijtreden. Ook een goede ervaring met wka. Ik dacht dat ze nog zouden afdingen maar ze gaven me exact de prijs die ook op de site werd weergegeven.

Hier toch een andere mening.
Vorig jaar zou ik voor m'n 2006 Ford Focus 1.8 TDCi met 240.000km nog 250€ gekregen hebben.

Ik rij er nu nog mee, en ben aan het denken om met de volgende saloncondities eens rond te kijken voor een nieuwe auto, in de hoop er een schrootpremie als overname voor te krijgen. Vorig jaar ook gekeken, en toen zou dat 3000€ geweest zijn. Maar toen alles behalve het budget ervoor.

Vorig jaar zou ik voor m'n 2006 Ford Focus 1.8 TDCi met 240.000km nog 250€ gekregen hebben.

Ik rij er nu nog mee, en ben aan het denken om met de volgende saloncondities eens rond te kijken voor een nieuwe auto, in de hoop er een schrootpremie als overname voor te krijgen. Vorig jaar ook gekeken, en toen zou dat 3000€ geweest zijn. Maar toen alles behalve het budget ervoor.
Dan kan je ook evengoed een jonge tweedehandse auto kopen met een leeftijd van een jaar of 2-3. Zal je meer dan 3K op uitsparen.

Dan kan je ook evengoed een jonge tweedehandse auto kopen met een leeftijd van een jaar of 2-3. Zal je meer dan 3K op uitsparen.
Dat klopt, en dat overweeg ik uiteraard ook. Maar ik wil dan sowieso bij een handelaar kopen die ons 2 huidige auto's wil overnemen ;-)

En jonge tweedehandse auto's die aan mijn, blijkbaar bizarre, eisen voldoen zijn dungezaaid en/of duur.
Leningen voor nieuwe auto's zijn ook goedkoper dan voor tweedehandse.

Nuja, de hoofdreden dat ik nog met die Ford rij is omdat ik echt niet graag met onze andere auto rij en dat de Ford een trekhaak heeft. Dus zolang die zonder kosten door de keuring geraakt blijf ik ermee rijden. Maar ik ben 90% zeker dat dit het laatste jaar is. Te veel zaken die zo goed als aan vervanging toe zijn (remschijven, remblokken, 4 banden, lek in reservoir koelvloeistof, ..)

Vanochtend tijdje achter een foemp gehangen die het nodig vond met zijn speed pedelec op de baan te rijden. De bebouwde kom waren we al even uit en je mocht er 70 km/u. Ik kon er er eerst niet veilig voorbij want van de andere kant kwamen er quasi altijd vrachtwagens af. Uiteindelijk dan toch kunnen voorbijsteken. Ook mijn achterliggers gingen dan voorbij met het nodige getoeter. Dan gaan de handjes in de lucht natuurlijk.

Wat dan nog zoiets is: die baan leidt ook naar een industriezone dus kan je er zwaar verkeer verwachten. Er is ook een een veilig, comfortabel afgescheiden fietspad met een bomenrij tussen fietspad en de baan. Dus waarom je u daar op de baan wil begeven met uw fiets is mij een raadsel.

Tenzij er op dat fietspad een verplichting staat voor bromfiets klasse B (en speedpedelec "P") mag deze perfect op de rijbaan. Op het fietspad is ook niet alles natuurlijk vanwege het snelheidsverschil met een gewone fiets. Autobestuurders denken veel te vaak dat de baan van hun is.
Als de toegelaten snelheid hoger is dan 50, moeten ze op het fietspad hoor.

Artikel 9
9.1.2
Daar waar de snelheid beperkt is tot 50 km per uur of minder, mogen de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B en speed pedelecs in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen, op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers die zich hierop bevinden niet in gevaar brengen.
Wanneer een hogere snelheidsbeperking geldt, moeten de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B en speed pedelecs in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen, wanneer dit aanwezig en bruikbaar is. Daarenboven moeten bestuurders van speed pedelecs in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D9 volgen.

Net terug van bij wijkopenautos.
Ik had een typfout gemaakt bij km aantal 18300 ipv 183000 daarom hadden ze de prijs zo hoog geschat.
Ze boden nog 400€.
Maar hij zij wel dat hij verschoot van de auto, met airco & elektrische ruiten.
Ze zeiden toch niets over de motor ofzo, mijn vader hoort ook geen getik, ik ook niet.
Dus ik ga gewoon naar de keuring voor verkoop, nieuw zoekertje maken, en beetje meer info geven en voor 1800€ ofzo.
Heb nu toch terug meer vertrouwen. Ook nog eens autosnelweg gereden, motor klinkt voor mij normaal dus, ik denk vanaf ik zelf 1250€ krijg sat ik tevreden ben.

4 jaar geleden mijn opel astra 1.3 cdti break, uit 2009, die ik nieuw gekocht had en altijd zorg voor gedragen, verkocht voor 1700€ ofzo.

Had die erop gezet en zoekertje na 1h weer moeten verwijderen omdat iedereen maar bleef bellen.

Deze wagen was veel beter als degene die ik nu verkoop, maar mocht niet meer in LEZ binnen, wat naar mijn mening toch een grote invloed heeft op de prijs.

Dus wss daarom dat ze zo weinig gaven?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan