Snap ik ook niet goed, terwijl ze zo vaak bij werken stiekem een flitser zetten ook. Ik rijd daar altijd gewoon exact de aangegeven snelheid.
Soit meest wederkerende klacht na linksrijders : Weer agressie op een rond punt als ik de binnenbaan neem. Iedereen was weer aan het taffelen rechts en ik moest sowieso pas de tweede (en laatste) afslag nemen. Ik dus links voorsorteren, binnenbaan en dan op het linkerbaanvak afslaan waar ik moest zijn en waarna het ritsen is. Ik besloot om geen plankgas te geven en heel de rij in te halen maar bleef hangen aan een veilig stukje plek van 15 meter waar ik in wou voegen, eens ik was afgeslagen zodat ik niemand hinder. Maar een Evoque vond dat niet kunnen en geeft ineens plankgas na de afslag terwijl ik op gemak wou invoegen. Ik voeg toch in want anders moet ik gaan stilstaan op de baan, rijdt die mens tot in mijn nek en begint te toeteren en met zijn lichten te flikkeren.
Miljaar mens, ge probeert iemand de pas af te snijden omdat die u voorbijsteekt op een perfect normale manier.
Die bleef dan in mijn nek hangen en flitsen met zijn lichten terwijl ik de oprit van de autostrade pakte maar toen zag ik zijn vrouw tegen hem klagen. Ik was dan ook de aangewezen 50km/u van het eerste stuk oprit aan het respecteren en hij was zijn kas aan het opfretten. De ruzie was precies fel geworden daar in dat lelijk kappersbakske want toen het 90 en vervolgens autostrade werd was hij nog 50 aan het rijden.
En ook... Dan kijk je naar achter en zie je een mens zitten die toch echt niet al te veel moet uitdagen want dat was weer een onfitte huisvader wiens ergste vijand suiker en vet zijn. Deze week wel een tafereel gezien waar dat verkeerd afliep voor ene die iets soortgelijks flikte voor mijn neus en vervolgens dan naar die wagen voor hem begon te gesticuleren, heen en weer te slingeren over de baan etc etc. Maar iets verderop was een rood licht en die mens voor hem kwam verhaal halen. Kalm, maar zijn gezicht sprak boekdelen. De gebaren die ik door de achterruit kon zien werden plots een stuk meer zalvend en kalm. :')
Ik moet dan altijd denken aan het verhaal van mijn schoonvader, met mijn vriendin naast hem in de wagen. Die stopte iets later voor een fietser, om hem toch nog over te laten gaan. En die fietser was desondanks ontevreden en gesticuleert een paar keer en gebaart dan om uit te stappen. Mijn schoonvader stapt gewoon uit, verkoopt die een mep en stapt terug in zijn wagen. En die fietser stond daar aan de grond genageld. :')
Geen goede oplossing, geweld is slecht en si en la... Maar ik denk dat die fietser minstens een maandje een pak kalmer was.