De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

en is de riem nog heel of is ze in 2 ? Als die nog heel is en uw riemspannerrol is ook nog goed dan zou ik ook denken dat er iets tegen gekomen is.
Riem is nog heel, alles draait ook nog mee, alleen is het heel luid en ongezond van klank. De riem slaat onderaan ook tegen de tweede riem. De spanrol is ook nog goed, maar de spanner zelf heb ik geen gerief voor om eens te controleren. 't Is zo systeem met veer bij Volvo, maar die veer zich achter de poulie. Kan bijna maar daar zijn dat het probleem ligt.
Nu, ik ga daarmee dus niet meer verder rijden, de D-riem zit daar vlak achter, ik neem liever geen risico. Ze komen hem subiet ophalen.

Riem is nog heel, alles draait ook nog mee, alleen is het heel luid en ongezond van klank. De riem slaat onderaan ook tegen de tweede riem. De spanrol is ook nog goed, maar de spanner zelf heb ik geen gerief voor om eens te controleren. 't Is zo systeem met veer bij Volvo, maar die veer zich achter de poulie. Kan bijna maar daar zijn dat het probleem ligt.
Nu, ik ga daarmee dus niet meer verder rijden, de D-riem zit daar vlak achter, ik neem liever geen risico. Ze komen hem subiet ophalen.
je kan altijd de rol eens testen door die met de hand eens goed te draaien, als die dan een grollend geluid maakt of je voelt speling mag je zeggen dat de rol slecht is. En het feit dat ze niet echt goed onder spanning staat lijkt me wel te impliceren op een probleem met de spanner ofwel een looprol die weg is.

je kan altijd de rol eens testen door die met de hand eens goed te draaien, als die dan een grollend geluid maakt of je voelt speling mag je zeggen dat de rol slecht is. En het feit dat ze niet echt goed onder spanning staat lijkt me wel te impliceren op een probleem met de spanner ofwel een looprol die weg is.
Ik krijg er manueel geen beweging in, looprol die weg is zou mss nog kunnen, want ik heb daar tot vandaag nooit op gelet hoeveel er daar op zitten. Ik heb nu de krukaspoelie, alternator, poelie naar tweede riem en spanrol op die riem zitten. Dus geen losse looprol te zien.
Ik had alles open gelegd omdat ik dacht dat de spanner zelf verschoven was of iets, maar ik zie niet meteen iets. Ik blijf het absurd vinden dat dat kan gebeuren door zoiets banaal als doorslippen in modder.

Ik krijg er manueel geen beweging in, looprol die weg is zou mss nog kunnen, want ik heb daar tot vandaag nooit op gelet hoeveel er daar op zitten. Ik heb nu de krukaspoelie, alternator, poelie naar tweede riem en spanrol op die riem zitten. Dus geen losse looprol te zien.
Ik had alles open gelegd omdat ik dacht dat de spanner zelf verschoven was of iets, maar ik zie niet meteen iets. Ik blijf het absurd vinden dat dat kan gebeuren door zoiets banaal als doorslippen in modder.
Het kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk. Een slecht onderdeel kan altijd wel eens voorvallen.

Het kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk. Een slecht onderdeel kan altijd wel eens voorvallen.
Welja, dacht ik ook, mss zo net de schok teveel.
Nu, auto is klein half u geleden afgehaald, ik heb hem zelf op de camion gereden en het geluid was weg. Wel volledig rood dashboard met melding dat alternator kapot is. De riem gaat koud mss geen enkele grip hebben gehad, of er zit ergens een beveiliging ingebouwd (lijkt me sterk). Maar goed, ik ben al opgelucht dat het maar dat is.
Moet morgen just auto van vriendin ophalen in garage want haar koppeling was er door begin deze week. Gaat toch pijnlijk zijn om die twee facturen te krijgen in 1x.
We mogen de gratis vervangwagen wel gewoon bijhouden, dat is ook al iets.

Je plaats opeisen op het fietspad is geen vandalisme promoten. Als jij met je auto onreglementair op het fietspad staat en ik passeer daar met mijn knie tegen je spiegel of met mijn pedaal tegen je deur dan is dat dikke pech voor u, had je daar maar niet moeten staan.
Not sure if serious. Dat zou willen zeggen dat je als automobilist alle wieltoeristen van de baan mag maaien...

Auto's die zonder richtingaanwijzer een U-turn maken en bijgevolg een fietser omver rijden (mij, in dit geval). Lichamelijke schade valt mee maar de zorgen erbij zijn altijd een grote last voor het slachtoffer (onvoorziene kosten, arbeidsongeschikt, enz enz).

Deze week sinds lang een week naar Antwerpen moeten rijden. Dinsdagavond langs de konijnenpijp naar huis gestuurd door de gps. Nu staat daar sinds kort een bord C3 met uitgezonderd plaatselijk verkeer. Maar aangezien er niemand woont mag er dus eigenlijk niemand meer door de tunnel rijden behalve de ordediensten.

Deze week sinds lang een week naar Antwerpen moeten rijden. Dinsdagavond langs de konijnenpijp naar huis gestuurd door de gps. Nu staat daar sinds kort een bord C3 met uitgezonderd plaatselijk verkeer. Maar aangezien er niemand woont mag er dus eigenlijk niemand meer door de tunnel rijden behalve de ordediensten.
Foute plaatsing van borden is soms echt erg. Je vraagt je soms af of er daar echt niemand met kennis van zaken eens kan controleren. Zo is er hier een straat met een F99 als je van de ene kant komt en helemaal niets van de andere kant. Toch ook maar vreemd.

Ja, ik had een tijd gelezen dat ze van plan waren om dat bord daar te zetten omdat de konijnenpijp teveel als alternatieve route genomen wordt.
Het probleem is dat Waze en GPS'en mensen nog altijd langs daar sturen en dat je denk ik ook niet echt een alternatief hebt eens je daar staat. Maar dat C3 bord lost natuurlijk niets op...

De konijnen pijp mag nu enkel gebruikt worden door mensen die op linkeroever wonen of moeten zijn .
Dus dat bord is niet verkeerd geplaatst en stond ook in de roddelgazet dat dit ging gebeuren .

Er is echter geen actieve controle op wie er door de pijp rijdt maar op linkeroever zouden wel camera’s staan die u wel zouden kunne traceren (nr plaat herkenning denk ik ) .
Als je dan snel door linker oever rijdt ga je een bekeuring kunnen krijgen omdat je geen lokaal verkeer was maar als je stopt en uzelf effe parkeerd kunt ge dat ook zo omzeilen .
Er is niemand die u gaat tegenhouden. . ;)

De konijnen pijp mag nu enkel gebruikt worden door mensen die op linkeroever wonen of moeten zijn .
Dus dat bord is niet verkeerd geplaatst en stond ook in de roddelgazet dat dit ging gebeuren .

Er is echter geen actieve controle op wie er door de pijp rijdt maar op linkeroever zouden wel camera’s staan die u wel zouden kunne traceren (nr plaat herkenning denk ik ) .
Als je dan snel door linker oever rijdt ga je een bekeuring kunnen krijgen omdat je geen lokaal verkeer was maar als je stopt en uzelf effe parkeerd kunt ge dat ook zo omzeilen .
Er is niemand die u gaat tegenhouden. . ;)

Het bord stelt dat enkel bewoners die tussen het bord en het volgende kruispunt woont, iemand bezoekt die er woont of levert bij iemand die ertussen woont er mag voorbij rijden. Aangezien er niemand in de tunnel woont mag er volgens de letter van de wet niemand doorrijden. Strikt genomen mag je er zelfs niet door om naar winkels ge rijden, want de wegcode spreekt echt van bewoners en een winkel heeft geen bewoners. Wat ze in Antwerpen proberen te doen kan niet met de huidige wegcode.

Strikt genomen mag je er zelfs niet door om naar winkels ge rijden, want de wegcode spreekt echt van bewoners en een winkel heeft geen bewoners. Wat ze in Antwerpen proberen te doen kan niet met de huidige wegcode.
Ik ga mij niet uitspreken over de konijnenpijp, want die ken ik niet, maar in de praktijk wordt het niet zo strikt geïnterpreteerd:

"Politiewoordvoerder Dirk De Sutter duidt dat het doel van je aanwezigheid bepaalt wie ‘plaatselijk verkeer’ is en wie niet. “Wie naar de bakker wil in een straat met plaatselijk verkeer, mag dat. Maar wie een straat met plaatselijk verkeer neemt om zo sneller bij een bakker enkele straten verderop te geraken, die is geen plaatselijk verkeer.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240821_95685351 (achter betaalmuur)

Ik ga mij niet uitspreken over de konijnenpijp, want die ken ik niet, maar in de praktijk wordt het niet zo strikt geïnterpreteerd:

"Politiewoordvoerder Dirk De Sutter duidt dat het doel van je aanwezigheid bepaalt wie ‘plaatselijk verkeer’ is en wie niet. “Wie naar de bakker wil in een straat met plaatselijk verkeer, mag dat. Maar wie een straat met plaatselijk verkeer neemt om zo sneller bij een bakker enkele straten verderop te geraken, die is geen plaatselijk verkeer.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240821_95685351 (achter betaalmuur)
Verander bakker door linkeroever en @Landtlord heeft nog steeds 100% gelijk. Die C3 staat fout.

Alléé dan zetten die dat bord juist achter den tunnel en dan kunt ge terug draaien . ;)
Maar dan misbruikt men nog steeds zo een bord voor wat het eigenlijk niet dient. Zelfs als men daar een zonaal plaatselijk verkeer maakt mag men in principe de zone niet in om naar een winkel te gaan. Plaatselijk verkeer is niet de juiste manier om doorgaand verkeer te weren, zorg ervoor dat de alternatieven beter zijn. In het geval Antwerpen is het als je van het eilandje of luchtbal komt heel de ring over of door de konijnenpijp.

Maar dan misbruikt men nog steeds zo een bord voor wat het eigenlijk niet dient. Zelfs als men daar een zonaal plaatselijk verkeer maakt mag men in principe de zone niet in om naar een winkel te gaan. Plaatselijk verkeer is niet de juiste manier om doorgaand verkeer te weren, zorg ervoor dat de alternatieven beter zijn. In het geval Antwerpen is het als je van het eilandje of luchtbal komt heel de ring over of door de konijnenpijp.
Bij plaatseliijk verkeer mogen bezoekers daar toch ook rijden?

Vandaag was er tijdens mijn loopsessie alwéér een chauffeur niet goed aan het opletten nadat ik vrijdag ook al prijs had (zie het looptopic).

Aan de lichten wilde ik rustig rechtdoor lopen en ik had dus ook gewoon groen en aldus 'voorrang'. Slaat er een man van leeftijd (ruw geschat rond de 80) linksaf vlak voor mijn neus (hij kwam van de andere zijde en hij had dus ook groen). Ik heb letterlijk mijn hand op zijn motorkap moeten leggen omdat ik anders tegen de grond lag. Ik was gelukkig in een goeie mood (het was een recuploopke) dus Ik glimlach en ik wuif eens goed naar die chauffeur. Hij kijkt niet eens op (hij was meer bezig met naar links te kijken) en daarna rijdt die mens gewoon door zonder mij gezien te hebben. Dat was toch een echt WTF momentje. :S

Allemaal goed en wel want bij dat links afslaan stond hij ook zo goed als stil maar ahum zoiets kan wel eens fout aflopen. Zeker als je mij vervangt door een 'klein kind' of zo?

Ondertussen was het natuurlijk wél rood voor mij, er staan daar dus 2 agenten aan de overkant (het was zondagmarkt in Heist) en die zien mij door het rood lopen. Ik doe zo teken van .. en ja ja ze hadden ook wel gezien dat die chauffeur mij gehinderd had want ze lachten er nog mee en riepen: Loop maar verder meneer het is goed hoor! :biglaugh: Eind goed al goed zeker?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan