De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Regen, regen en nog ns regen.
Snelheid aanpassen , allemaal ok en wel maar 60 rijden op 't linkse vak op de autostrade terwijl de vrachtwagens langst je doorkletsen aan 90.
Tof. Bedankt bende dwazen. Sommige mensen wens je toch 't ergste toe zulle. Blijf dan thuis of ga met de bus.
En dan nog van die minkukels met hun sleurhut die op't laatste moment beslissen om voor je in te schieten vanuit bijna stilstand.
Je zou ze gvd de vangrail in duwen.
Gatachterlijk volk op de baan.

Maakt niet uit wie achter het stuur zat, de bestuurder van de Range Rover mag stante pede haar rijbewijs afgeven. Totaal geen controle over de wagen, tot twee maal toe

Denk dat ze net een offerte had laten opmaken voor een Cayenne en dat de inruilprijs voor de RRS haar niet aanstond.

My god what the fuck. Ik had eerst maar de eerste helft van het filmpje gezien.
Het doet me een beetje denken aan spoorwegovergangmevrouw.
Gokje: Mensen die niet met een automaat kunnen rijden?

Bij BMW vind ik volgende ook wel vervelend: Als je pookje naar links zet tijdens het rijden en dit "vergeet". Vervolgens kom je ergens toe en wil je parkeren. Je zet hem in achteruit, althans je denkt dat, want zolang het pookje naar links staat blijft hij natuurlijk in vooruit staan. Toch ook al een paar keer een heet standje mee gedaan, gelukkig zonder brokken 😬

E17 Destelbergen-Gentbrugge ter hoogte van de trajectcontrole (viaduct). Ik rij links, 95 op teller (93 op Waze). Op het middenvak rijdt een vrachtwagen met Spaanse nr.plaat ongeveer 89-90 en die haal ik dus heel traag in. Nu mogen vrachtwagens daar maar 70 (staat tig keer aangeduid en er is daar ook een heel spel rond geweest). Andere vrachtwagen die wat verder rijdt op rechtervak heeft het in de smiezen en gaat naar links om die Spanjaard 'af te remmen'. Maar wat doet die eikel? Schuift zonder richting aan te geven gewoon naar links (op mijn vak dus) terwijl ik er al halfweg naast zat. Zwaar in de remmen mogen gaan om aanrijding te vermijden. Blijft vanaf dan ook gewoon links rijden. Enige tijd later ga ik hem voorbij op de parallelweg omdat ik de afrit naar E40 moest hebben en zie ik dat hij nog steeds op linkervak rijdt hoewel de trajectcontrole daar al ten einde is (hij hangt er sowieso aan met 20km/u te veel) en er intussen al auto's in zijn gat zitten te duwen. Kerel reageert ook totaal niet op toeterconcert en zit gewoon star voor zich uit te kijken. Mocht ik er dan aan kunnen, dan had hij zijn tacho ineens voor een paar uur op rust mogen zetten...

Laatst bewerkt:
Gokje: Mensen die niet met een automaat kunnen rijden?

Bij BMW vind ik volgende ook wel vervelend: Als je pookje naar links zet tijdens het rijden en dit "vergeet". Vervolgens kom je ergens toe en wil je parkeren. Je zet hem in achteruit, althans je denkt dat, want zolang het pookje naar links staat blijft hij natuurlijk in vooruit staan. Toch ook al een paar keer een heet standje mee gedaan, gelukkig zonder brokken 😬
Niet gewoon van met een automaat te rijden zou toch niet mogen leiden tot het gaspedaal blijven indrukken. Per ongeluk de rem compleet indrukken omdat je denkt op de koppeling te zitten kan eens gebeuren (hoewel ik dat nu toch ook nog nooit heb meegemaakt en ik wissel constant van automaat naar manueel), maar als je uit paniekreactie extra gas geeft, manueel of automaat, ben je imo gewoon ongeschikt.

Niet gewoon van met een automaat te rijden zou toch niet mogen leiden tot het gaspedaal blijven indrukken. Per ongeluk de rem compleet indrukken omdat je denkt op de koppeling te zitten kan eens gebeuren (hoewel ik dat nu toch ook nog nooit heb meegemaakt en ik wissel constant van automaat naar manueel), maar als je uit paniekreactie extra gas geeft, manueel of automaat, ben je imo gewoon ongeschikt.

En halverwege het filmpje staat die auto toch gewoon stil, om daarna vol gas over de grasberm te katapulteren en daarna nog eens de showroom in? Dus lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk dat je zoiets kan verklaren met "niet gewoon van met een automaat te rijden".

WTF:D
Filmpje staat niet meer op HLN, gelukkig wel op YouTube:

Dat gezegd zijnde: inderdaad iemand die totaal haar auto niet in de hand heeft en wiens rijbewijs ze asap mogen schrappen.

ik heb het echt gehad met sommige mensen op de baan.
vandaag, ik rij op de E40 aan 120, dus gewone snelheid. ik passeer een seat. een halve minuut komt die mij voorbij gevlogen.. ok ja, whatever. hij is dan een goeie 50m voor mij, voegt weer in, en gaat dan remmen, tot een snelheid dat ik weer snellen ben dan hem. ik doe 1 keer met mijn faren om te laten merken dat dat een idioot manoeuvre is, en rij hem weer voorbij. voegt hij recht achter mijn bumper weer in, om vol met zijn faren te gaan flikkeren. om mij dan rechts in te halen, druk gesticuleren dat ik een idioot ben.

paar weken geleden nog erger.
was na mijn nachtshift, lichte regen op de baan. goed, ik passeer in Jette, waar de A12 op de ring komt. altijd druk, kamions die naar het middenvak komen om kamions van de A12 te laten invoegen etc.
ik daar dus links voorbij, ge moogt daar maar 100. komt er daar van ver énen af tegen een snelheid die op een standaardsnelweg al overdreven zou zijn. uiteraard weer bumperen, en ook al meteen druk agressief gesticuleren. ik had de bui al moeten zien aankomen, zeker?
ik ben die kamion voorbij, laat genoeg ruimte tussen mij en die kamion voor ik vak verander... en 't was nodig ook, want die andere sneed mij af en ging nog eens goed op zijn rem staan voor hij ervandoor stuifde.
spijtig genoeg moest hij óók de E40 op, en werd hij daar ook vertraagd door verkeer. dus toen ik weer aansloot, stond hij nog eens vol op zijn rem.
goed, weer meer afstand gehouden, we komen in die bocht: wéér vol op zijn rem, en zijn wagen zo gedraaid dat hij beide rijvakken blokkeerde.
ondertussen druk gesticulerend naar mij toe is hij er dan vandoor gestoven....

vroeger reed ik nog eens graag, maar tegenwoordig... sommige mensen doen wat ze willen, en ze worden nog agressiever als ge u niet laat doen, of niet meteen verdwijnt zodat ze door kunnen doen. rijden is echt niet meer plezant.

ik heb het echt gehad met sommige mensen op de baan.
vandaag, ik rij op de E40 aan 120, dus gewone snelheid. ik passeer een seat. een halve minuut komt die mij voorbij gevlogen.. ok ja, whatever. hij is dan een goeie 50m voor mij, voegt weer in, en gaat dan remmen, tot een snelheid dat ik weer snellen ben dan hem. ik doe 1 keer met mijn faren om te laten merken dat dat een idioot manoeuvre is, en rij hem weer voorbij. voegt hij recht achter mijn bumper weer in, om vol met zijn faren te gaan flikkeren. om mij dan rechts in te halen, druk gesticuleren dat ik een idioot ben.

paar weken geleden nog erger.
was na mijn nachtshift, lichte regen op de baan. goed, ik passeer in Jette, waar de A12 op de ring komt. altijd druk, kamions die naar het middenvak komen om kamions van de A12 te laten invoegen etc.
ik daar dus links voorbij, ge moogt daar maar 100. komt er daar van ver énen af tegen een snelheid die op een standaardsnelweg al overdreven zou zijn. uiteraard weer bumperen, en ook al meteen druk agressief gesticuleren. ik had de bui al moeten zien aankomen, zeker?
ik ben die kamion voorbij, laat genoeg ruimte tussen mij en die kamion voor ik vak verander... en 't was nodig ook, want die andere sneed mij af en ging nog eens goed op zijn rem staan voor hij ervandoor stuifde.
spijtig genoeg moest hij óók de E40 op, en werd hij daar ook vertraagd door verkeer. dus toen ik weer aansloot, stond hij nog eens vol op zijn rem.
goed, weer meer afstand gehouden, we komen in die bocht: wéér vol op zijn rem, en zijn wagen zo gedraaid dat hij beide rijvakken blokkeerde.
ondertussen druk gesticulerend naar mij toe is hij er dan vandoor gestoven....

vroeger reed ik nog eens graag, maar tegenwoordig... sommige mensen doen wat ze willen, en ze worden nog agressiever als ge u niet laat doen, of niet meteen verdwijnt zodat ze door kunnen doen. rijden is echt niet meer plezant.
Tot een dik jaar geleden "reageerde" ik ook op dat soort gedrag (gewoon mijn weg vervolgen als er iemand zat te bumperkleven, of eventueel zelf eens met mijn lichten flitsen als reactie op irritant gedrag, zoals in uw eerste voorbeeld met die Seat).

Na verschillende aanvaringen met agressieve gekken (mij achtervolgen, proberen mij van de baan te rijden, brake checks etc) als reactie daarop, probeer ik dit soort zever nu zoveel mogelijk te vermijden door dat type idioten gewoon te laten doen. Als ze nu bumperkleven, ga ik zo snel mogelijk (als het veilig kan) aan de kant en laat ik ze passeren. Gewoon geen zin meer in al dat gedoe.

Bumperkleven is tegenwoordig precies de hype. Alleen al vanmorgen 2 van die gevallen:
- 2x2 baan, ik rijd in een rij auto's op het linkervak, allemaal aan 120 km/u, rechtervak vrachtwagens aan 90 km/u. Komt er een Audi bumperkleven; opgeschoven zodra ik wat ruimte had tussen de camions. Hij naar de volgende, daar aan 120 wat in de achterbumper gaan hangen.
Rara, wie staat er 10 kilometer verder aan de lichten voor mij? Heeft dan nog tijd nodig om zijn gaspedaal te zoeken als het groen wordt, en blijft bij het optrekken links rijden terwijl het rechtervak vrij was. Toch eens dichter gekomen om duidelijk te maken dat dat nu eens wél een moment was om naar rechts te gaan, hij had het gelukkig door
- Autostrade, 3 volle rijvakken, wij rijden op het linkervak aan 120, de andere 2 vakken rijden 90-100. Niet naar de zin van een schminkdoos in toevallig terug een Audi, die komt zo dicht dat ik dacht, al ik nu nog maar naar mijn rempedaal moet kijken, zit die vanachter tegen mij. Die ook voorgelaten wanneer het kon, doet ze hetzelfde bij de Tesla voor mij, etc. Dan zijn mensen verbaasd dat er kettingbotsingen gebeuren op een rechte baan.

Ik sluit hier aan bij @Hellbull89 : vroeger zou ik me daar kwaad op gemaakt hebben en duidelijk laten merken dat ze als gekken rijden, nu laat ik dat achterwege en kan ik alleen maar hopen dat ze geen ongelukken veroorzaken met hun debiel rijgedrag.

gewoon negeren ligt niet helemaal in mijn aard, maar als je zo van de baan gereden wordt is dat idd misschien nog het beste.
maar ik ga niet te snel rijden omdat iemand aan mijn bumper kleeft.

gewoon negeren ligt niet helemaal in mijn aard, maar als je zo van de baan gereden wordt is dat idd misschien nog het beste.
maar ik ga niet te snel rijden omdat iemand aan mijn bumper kleeft.

Dashcam filmpje maken en aan de politie bezorgen samen met een klacht wegens verkeersagressie is misschien beter dan negeren.

Terug
Bovenaan