De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Daarnet grote WTF toch. Tussen Veurne en Ieper zijn ze een heel lang stuk weg aan het herdoen en je moet door smalle rijstroken zonder inhaalmogelijkheid, maar om de pakweg 1.5-2km is er ruimte om aan de kant te gaan bij pech. 100m voor mij een auto, achter mij een geit in een versleten A3 en daarachter twee bouwvakkerscamionetten. Ik zie in de verte plots blauwe zwaailichten snel naderen, dus ik zet mij samen met die twee camionetten in zo'n pechhaven, maar die geit rijdt dus gewoon verder. 2km verder kan die auto die 100m voor reed ook een pechhaven in en ze steekt die opnieuw voorbij, om uiteindelijk 6 km lang de MUG op te houden. Ongelooflijk. Totaal onbewust van wat er rond haar gebeurde en geen cent die viel toen iedereen de pechhavens in ging.
Hopelijk kan de MUG haar plaat doorgeven aan de politie en komt er wat van, maar dat zal ijdele hoop zijn vrees ik.
Heb een jaar of 2 geleden ook zo'n moment gehad. Ik reed hier en de andere kant stond volledig in file. Ik zag een ambulance afkomen van die andere kant die de file aan het voorbijrijden was. Aan dat middeneiland zou die sowieso vastzitten omdat de auto's daar niet aan de kant kunnen gaan. Dus ik zet mij aan de kant net voor dat eiland en flash naar de ambulance zodat die er voorbij kan op het verkeerde vak. Die had het snel door en begint te rijden, maar dat was zonder het achterlijk kalf achter mij gerekend. Die had niet door wat ik deed, toetert naar mij, maakt gebaren, steekt mij voorbij en rijdt die ambulance volledig klem :oink: Dan had madam eindelijk door wat er gebeurde, sloeg volledig in paniek dus achteruit rijden lukte voor geen meter. Uiteindelijk is die ambulance nog achteruit kunnen rijden... Een minuut later sta ik er naast aan het volgende kruispunt, doe eens teken van 'gij zot' en slaagt ze er nog in om mij een wegwerpgebaar en middenvinger te geven :oink:

Het was wel degelijk met sirenes hoor. De lichten zie je alleen eerder dan dat je het geluid hoort.
Bij mijn wagen is dat echt een probleem. Als ik in achteruitkijkspiegel kijk dan zie ik enkel de onderkant van de wagens.
Met geen enkele positie kan ik dat beter krijgen. Ik kan wel ver achteruit kijken maar zie dan enkel tot de bumper en begin van de voorruit (kan op display wel achteruitrij camera aanzetten).

Bij mijn wagen is dat echt een probleem. Als ik in achteruitkijkspiegel kijk dan zie ik enkel de onderkant van de wagens.
Met geen enkele positie kan ik dat beter krijgen. Ik kan wel ver achteruit kijken maar zie dan enkel tot de bumper en begin van de voorruit (kan op display wel achteruitrij camera aanzetten).
Heel smalle spiegels dan? Welke auto is dat?
In mijn 190 is dat ook kiezen tussen ver of dicht, geen tussenin, maar die is van 1986. In de praktijk verzet ik die om te parkeren altijd naar beneden/dicht en om te rijden op ver/hoog. Heb niet meteen een moderne auto in mijn hoofd waarbij dat ook zo is, maar ik heb natuurlijk bijlange niet met alles gereden. :p

Heel smalle spiegels dan? Welke auto is dat?
In mijn 190 is dat ook kiezen tussen ver of dicht, geen tussenin, maar die is van 1986. In de praktijk verzet ik die om te parkeren altijd naar beneden/dicht en om te rijden op ver/hoog. Heb niet meteen een moderne auto in mijn hoofd waarbij dat ook zo is, maar ik heb natuurlijk bijlange niet met alles gereden. :p
Kia proceed gt, heel weinig zicht naar achteren… Wel vervelend soms

Wagen staat gewoon stil links van de rijbaan. Ik doe teken maar hij blijft staan. Dus ik steek die rechts voorbij.
Net wanneer ik hem voorbij wil rijden, rijdt hij plots verder en vlamt hij asap ook naar rechts (zonder pinker) en ik moet vol in de ankers.

Een beetje later pinkt hij naar rechts, ik wil naar links, snijdt hij mij de pas af om naar links af te slaan en moet ik alweer vol in de ankers.

Heb een jaar of 2 geleden ook zo'n moment gehad. Ik reed hier en de andere kant stond volledig in file. Ik zag een ambulance afkomen van die andere kant die de file aan het voorbijrijden was. Aan dat middeneiland zou die sowieso vastzitten omdat de auto's daar niet aan de kant kunnen gaan. Dus ik zet mij aan de kant net voor dat eiland en flash naar de ambulance zodat die er voorbij kan op het verkeerde vak. Die had het snel door en begint te rijden, maar dat was zonder het achterlijk kalf achter mij gerekend. Die had niet door wat ik deed, toetert naar mij, maakt gebaren, steekt mij voorbij en rijdt die ambulance volledig klem :oink: Dan had madam eindelijk door wat er gebeurde, sloeg volledig in paniek dus achteruit rijden lukte voor geen meter. Uiteindelijk is die ambulance nog achteruit kunnen rijden... Een minuut later sta ik er naast aan het volgende kruispunt, doe eens teken van 'gij zot' en slaagt ze er nog in om mij een wegwerpgebaar en middenvinger te geven :oink:
Mensen veranderen toch in een rare aggresieve vorm van zichzelf in een auto hé

Hier komen na de lichten de twee baanvakken bij elkaar. Mensen lijken dikwijls schrik te hebben om daar links te staan omdat rechts invoegen na de lichten moeilijk is ofzo? Voor de lichten is er een trajectcontrole, enorm veel volk rijdt daar gewoon trager dan 70.
Gevolg is dat ik dikwijls op het linkervak rij wanneer ik aan de lichten passeer. Blijkbaar triggert dat volk om het gat om in te voegen zo klein mogelijk te houden. Of zoals eergisteren: ene die 4e stond aan het licht, mij ziet naderen en dan wat naar links opschuift in de hoop dat ik er ni voorbij zou rijden.

Oh ja, ik wring me daar ook nooit tussen en vlieg niet iedereen voorbij. Gewoon rustig snelheid matchen, pinker op, wachten op een gat.

File op het rechtervak vanwegen een afrit die vol staat.
Ik rij links, vrachtwagen achter mij, rijden +-90 (90 op linkervak vanwege de file)
Vliegt daar uit het niets een klein rood autotje gewoon op het linkervak, vanuit totale stilstand. Ik trap mijn auto volledig dicht, maar zie in de achteruitkijkspiegel die vrachtwagen snel dichter komen, dus ik schiet nog langs links die rode auto voorbij net tussen haar en de vangrail.
Rode auto schiet 2 autos verder terug rechts in. Kijk ik bij haar binnen, echt van geen kwaad bewust. Bijna een kettingbotsing veroorzaakt, 0,0 besef.

Echt 300x liever een aandachtig persoon die 200 gaat, dan zo een lompe koe die NUL omgevingsbesef heeft.

Hier komen na de lichten de twee baanvakken bij elkaar. Mensen lijken dikwijls schrik te hebben om daar links te staan omdat rechts invoegen na de lichten moeilijk is ofzo? Voor de lichten is er een trajectcontrole, enorm veel volk rijdt daar gewoon trager dan 70.
Gevolg is dat ik dikwijls op het linkervak rij wanneer ik aan de lichten passeer. Blijkbaar triggert dat volk om het gat om in te voegen zo klein mogelijk te houden. Of zoals eergisteren: ene die 4e stond aan het licht, mij ziet naderen en dan wat naar links opschuift in de hoop dat ik er ni voorbij zou rijden.

Oh ja, ik wring me daar ook nooit tussen en vlieg niet iedereen voorbij. Gewoon rustig snelheid matchen, pinker op, wachten op een gat.
Herkenbaar. Hier is dat ook zo'n situatie. De meesten zien daar dan een vrachtwagen op het rechtse vak staan want industriezone en de meeste vrachtwagens slagen daar naar rechts af. Dan zetten ze zich maar op het linkse vak. Als het dan éénmaal groen wordt, begint het gesukkel: als een slak vertrekken terwijl die vrachtwagen dan toch wel rechtdoor moet zeker. Sommigen vinden dan ineens hun gaspedaal en schieten dan als een gek vooruit om dan nog voor de neus van die vrachtwagen in te voegen. Of het omgekeerde: op het kruispunt al afremmen zodat ze daar achter de vrachtwagen kunnen invoegen. Maar behoorlijk ritsen? Ah nee, daar hebben we nog nooit van gehoord.

Combi op de E17 die het nodig vond om gans de tijd op het linkse vak te blijven plakken, over een afstand van >10 kilometer terwijl er niemand voor reed en vaak ook het middenvak volledig vrij was.

Dat je dat aan 120 km/u doet, tot daar aan toe -al is het nog een overtreding- maar af en toe reden die maar 110 km/u op de teller. Plezant hé, wat extra verkeersopstopping veroorzaken zo 's morgens vroeg :rolleyes:

Eerste werkdag na 2 weken verlof en valt direct weer op hoe compleet fucked up agressief een niet verwaarloosbaar deel van ons Belgen rijdt in en rond onze hoofdstad.

Is het een of ander superieuriteitscomplex waardoor men denkt meer te mogen dan een ander, de firmawagen onder velen hun gat, te hoge werkdruk of een gebrek aan goed weer dat werkt op het humeur, ik weet het niet, maar het is echt dag en nacht verschil met het verkeer op vakantie.

Ik spreek hier niet over simpele dingen als 10 tot 20km/u boven de limiet rijden maar over dingen als extreem plakken met een werfcamionette achter een stadsautotje met buitenlandse nummerplaat op nog geen 30cm aan 100+ km/u terwijl je nog aan de telefoon hangt, vanuit stilstand pinker opzetten en naar een ander rijvak dat wel rijdt terwijl er verkeer afkomt aan 50km/u dat een noodstop moet doen, doorgetrokken lijnen negeren aan te hoge snelheden en zonder pinkers etc.

Op den duur zou je nog beginnen smeken achter een rijbewijs op punten en meer blauw op straat.

Met de huurwagen in Peru. Fucking micros zijn irritant man. Kijken echt niet wanneer ze 3 banen dwars oversteken. En extra file gewoon omdat niemand ritsen kent. Daarnaast ook nog eens snelheidsbultjes die zelfs aan 10 km/u uw onderkant raken. Is nu al derde keer dat ik er een maand rij maar blijft irritant.

Vraag me echt af waar sommigen met hun hoofd zitten als ze aan het rijden zijn.

Vanochtend stond ik hier op het rechtse vak. Ik was de tweede met voor mij een camionette met grote aanhangwagen. Aan de overkant van het kruispunt waar het naar 1 vak overgaat stond het stil. Kon het niet goed zien maar waarschijnlijk een vuilkar die in panne was en die een stuk verder nog op de pechstrook is geraakt. Dus ja, het werd groen en het kruispunt zelf was nog vrij maar die voor mij en naast mij reden niet vooruit want ja, anders wordt het kruispunt geblokkeerd. Het wordt terug rood en de geit in haar Mazda SUV achter mij moet daar naar rechts afslagen en claxonneert eens en zit met haar handen gebaren te maken. Ik doe teken met mijn handen van 'wtf kan ik nu doen?'. Weer met haar handen gebaren. Die dacht dat we allemaal magisch gingen opstijgen zodat zij naar rechts door kon of zo?
Het beste is dan nog dat het verkeer aan de overkant nu weer normaal rijdt, het wordt weer groen en ik vertrek. Dan zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat ze nog enkele seconden stilstaat vooraleer ze vertrekt. Ik was dan het kruispunt al over.

Later op de dag in de omgekeerde richting hier steek ik een kerel in zijn Mercedes SUV voorbij die daar maar tegen 70 km/u tuft. Ben al een stukje verder en dan zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat die zich gewoon op het linkervak zet en daar blijft rijden helemaal tot je aan de opritten voor de A12. Helemaal niks voor hem...
tenor.gif

Gisteren had de wegpolitie op de R4 tussen Destelbergen en Merelbeke (snelheidslimiet 120 km/u) een fietsster onderschept. Ze was ver van een op-/afrit, dus ze had minstens al een paar kilometer over de pechstrook gefietst. :crazy:

Laatst bewerkt:
Gisteren op de Antwerpse ring, verkeer gaat aan 70, 75 per uur. Ik rij links, naast me ne vrachtwagen.
Ik ben de vrachtwagen voorbij en ineens schiet er ne moto langs rechts voorbij, kijkt mij aan, schudt zijn hoofd en wijst met z'n arm naar links.

Like wtf dude. Geen file en we reden een pak sneller dan 50, dan moogt ge niet filefilteren. Tof voor u dat ge dat wel wilt maar ni kwaad worden als ik "niet genoeg" plek laat tussen mezelf en een vrachtwagen omdat gij er persé, tegen de regels, tussen wilt.

Deze namiddag weer mooi gevalletje bumperkleven. Op een steenweg aan de rode lichten sta ik tweede achter iemand met een L. Achter mij nog een auto en daarachter een opgefokte idioot in zijn BMW die te laat was voor zijn shift van 14.00u in de fabriek. Het werd groen en die laatste vond het nodig om te claxonneren omdat we na 2 seconden nog niet vertrokken waren. Vraag me af wat hij had gedaan moest die met zijn L zijn stilgevallen. Aan het volgende kruispunt moet ik linksaf en hij ook. Een heel stuk nog van een goeie 3 km waar ik gewoon de toegelaten 50 en 70 reed, hing hij te bumperkleven tot ik soms zijn koplampen niet zag. Ongelooflijk.

Het was precies bumperkleefdag, daarnet op de autostrade ook 1 gezien die op 5-10m van mij reed, natuurlijk de ideale afstand aan 120 km/u want het is niet dat je met een stalen doos van 2 ton rijdt met een remafstand van 60+ meter aan die snelheid. :rolleyes:
En wanneer het verkeer dan versnelt of ik naar rechts kan opschuiven, blijft die gewoon meters achter. Om een paar minuten daarna op het middenvak extreem dicht achter iemand te gaan plakken terwijl het linkervak vrij was.

Gisteren op de Antwerpse ring, verkeer gaat aan 70, 75 per uur. Ik rij links, naast me ne vrachtwagen.
Ik ben de vrachtwagen voorbij en ineens schiet er ne moto langs rechts voorbij, kijkt mij aan, schudt zijn hoofd en wijst met z'n arm naar links.

Like wtf dude. Geen file en we reden een pak sneller dan 50, dan moogt ge niet filefilteren. Tof voor u dat ge dat wel wilt maar ni kwaad worden als ik "niet genoeg" plek laat tussen mezelf en een vrachtwagen omdat gij er persé, tegen de regels, tussen wilt.
Ik rij zelf al 15 jaar met de moto, waarvan veel w-w verkeer, maar ik geef je volkomen gelijk dat er beunhazen tussen zitten... :sop:

Vraag me echt af waar sommigen met hun hoofd zitten als ze aan het rijden zijn.

Dus ja, het werd groen en het kruispunt zelf was nog vrij maar die voor mij en naast mij reden niet vooruit want ja, anders wordt het kruispunt geblokkeerd. Het wordt terug rood en de geit in haar Mazda SUV achter mij moet daar naar rechts afslagen en claxonneert eens en zit met haar handen gebaren te maken. Ik doe teken met mijn handen van 'wtf kan ik nu doen?'. Weer met haar handen gebaren. Die dacht dat we allemaal magisch gingen opstijgen zodat zij naar rechts door kon of zo?
Zelf ook al meegemaakt in Mariakerke als je de R4 verlaat op de N9 richting Eeklo. Alles staat daar altijd muurvast en als je van de andere kant komt is het enorm irritant als mensen het kruispunt vast rijden, want je staat daar dagelijks in de file voor niks, enkel door die idioten.

Afgelopen dinsdagavond, ik kwam terug in Antwerpen via kanten sportpaleis.
Sta aan het licht, links van me een oudere Opel Corsa met 3 jongeren in. Aan het volgend licht stond een nieuwere zwarte Opel, met 1 gast in op het rechterrijvak.

Ik kijk in ieder geval enkele momenten naar links en zie die 3 jongens al allemaal kijken, beetje gebaren maken alsof ze iets wouden uitlokken. Geen aandacht aan gegeven. Aan het volgende licht komt die oude corsa naast die zwarte Opel te staan. Zie ik ineens die jongen uit die zwarte corsa stappen, gebaren maken van "Kom dan".

Licht schiet op groen, die oude corsa vertrekt niet dus mensen achter mij beginnen te toeteren, vliegt die oude corsa enkele meters vooruit, zet zich rechts van de weg en alle drie die jongens stappen uit en beginnen te sprinten naar die andere opel. Die jongen vliegt terug naar zijn auto, plankt daar volle snelheid tussen alle autos door, en vliegt aan het rood licht bij het sportpaleis zelf, gewoon door het rood, kan maar net een auto missen.

Had een vriendin langs me zitten die niet veel in Antwerpen komt...het stereotype was weer goed gezet.

Terug
Bovenaan