De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Geen ergernis maar gewoon opmerkelijk: elke ochtend rijd ik van Gent naar Kortrijk via de E17.
Op drie van de vier ochtenden een lange file door een kettingbotsing in de andere richting :oops:

Zeer blij dat ik de andere richting uit moet maar een degelijke remafstand houden tussen jou en je voorganger, 't is precies niet meer van dezen tijd.
Niet normaal hoeveel ongevallen daar gebeuren. Ik snap het niet.

Daarnet een tijdje achter een flitswagen gereden. Je zou verwachten dat agenten in functie zich wel een beetje aan de verkeersregels zouden houden, zeker iemand die net mensen heeft geflitst die maar enkele km's per uur te snel reden. Nee hoor, hij reed gewoon al door wanneer het nog 2 seconden rood was en vond het niet nodig om richtingsaanwijzers te gebruiken. Dan had ik ook zoiets van f*ck it en heb hem ingehaald.

Daarstraks in het naar huis rijden met de fiets komt er een motor van rechts. Ik vertraagd zodat meneer zijn bocht kan nemen..... maar meneer stopt. Dus ik rijd door.

Seconden later komt die naast mij rijden, doet zijn helmklep naar boven en loopt te schreeuwen dat de voorrang van rechts ook voor fietsers is.

1. Stop dan niet en move on.
2. Ga wat solliciteren bij de politie ofzo als je graag iedereen wilt verbaliseren.

Daarnet een tijdje achter een flitswagen gereden. Je zou verwachten dat agenten in functie zich wel een beetje aan de verkeersregels zouden houden, zeker iemand die net mensen heeft geflitst die maar enkele km's per uur te snel reden. Nee hoor, hij reed gewoon al door wanneer het nog 2 seconden rood was en vond het niet nodig om richtingsaanwijzers te gebruiken. Dan had ik ook zoiets van f*ck it en heb hem ingehaald.
Wat is een flitswagen?

Fucking hell, het regent en de Brusselse ring is om zeep. Ik merk ook meer en meer dan Waze er gewoon grandioos naast zit op vlak van file. Ik had beter langs Gent gereden.

Fucking hell, het regent en de Brusselse ring is om zeep. Ik merk ook meer en meer dan Waze er gewoon grandioos naast zit op vlak van file. Ik had beter langs Gent gereden.

Het valt me ook op dat Waze (de laatste tijd?) precies de verloren tijd in files gigantisch onderschat en geen alternatieven toont, ook als het muurvast staat.

Het valt me ook op dat Waze (de laatste tijd?) precies de verloren tijd in files gigantisch onderschat en geen alternatieven toont, ook als het muurvast staat.
Ohja, zo eens de afrit van Wemmel genomen om 3km verderop weer op de ring te komen met exact dezelfde auto's en vrachtwagens van toen ik de afrit nam. Meestal is het echt niet waard om de alternatieve route te nemen tenzij er natuurlijk een ferm accident gebeurd is waardoor alles geblokkeerd is.

Grote werken in Zeveren waardoor iedereen nu ongeveer een kilometer een omleiding moet volgen. De maximumsnelheid hier is 30km/uur.
Elke dag auto's die voorsteken, claxonneren terwijl ik me aan de verkeersregels houd. Veel zin om nog trager te rijden dan...

Boete in de bus gehad van stad Gent. Blijkbaar staan er nu van die kleine zonale borden (40x60cm) ter hoogte van den Bowling - ge moogt niet meer door dat stuk van de Overpoort tenzij met toelating. Niet gezien natuurlijk - wat wil je in een straat vol met lichtreclame en afleiding..

Ik vind dat echt onrechtvaardig. Zet daar dan een gewoon C3 bord gelijk overal
Iedereen kent dat. Iedereen ziet dat direct. Maar nee, bewust kleine witte bordjes zetten zoals er al 1000 in het straatbeeld staan.

Ben het nagegaan. Die kleine borden zijn blijkbaar al in opspraak gekomen waardoor ze die verzet hebben en een 2e aan de linkerkant bij. Ook zou een rechter geoordeeld hebben dat deze borden te klein zijn (40x60cm mag enkel in uitzonderlijke gevallen) maar een andere rechter heeft dat overruled want "er staat nergens wat de uitzonderingen zijn, dus Gent mag die borden gebruiken".

Zeg dat dan gewoon dat ge de mensen het geld uit de zakken wilt kloppen hé!! :angry:

Ja, den deze stak vanavond bijna in de vangrail. E19 richting Brussel. Weinig verkeer dus ik rij gewoon 120 op het rechtse vak, als laatste van een treintje van een vijftal wagens, gaat gewoon goed, allen op veilige afstand van elkaar. Ook wat wagens achter mij een hondertal meter achter mij op de drie rijstroken. Ik word vlak voor Peutie ingehaald door een auto op het middenvak met schuin daarachter op het meest linkse vak iemand met een IX3. Blijkbaar was die verschoten van hoe snel dat FastNed laadstation opdoemde aan het horizon tegen 125km/h, want die vond er niets beter op om last-minute zonder pinkers en zonder kijken van links vlak achter de wagen die mij net ingehaald had helemaal naar de afrit te schieten, en daarbij los door ons "treintje" op centimeters van mijn voorkant. Snok aan het stuur naar rechts moeten geven en mijn rempedaal voor een nanoseconde door mijn vloerplaat geduwd of hij had mij mee.

Was gewoon aan het gsm'en :wallbash:

Laatste keer dat ik de ESP in werking wil voelen!

Logisch redeneren van sommige is toch ook beneden alle peil...

Deze morgen ben ik aan het wandelen met de hond op zo'n smal baantje richting het bos, waar sowieso amper auto's rijden. Op een bepaald punt is er een paardenstal waar op dat moment een auto (BMW SUV) langs de kant stond. Ik zag dat mevrouw net naar haar auto aan het stappen was om te vertrekken (in dezelfde richting als wij gingen). Aangezien dat baantje quasi even groot is als haar auto en er juist na dat punt een beek grenst quasi tegen de asfalt, wacht ik daar even tot dat zij vertrokken is. Ik kan daar namelijk niet deftig aan de kant gaan als zij komt aanrijden.

Ik sta daar vervolgens een minuut of twee/drie te wachten (hond ondertussen toch rustig aan snuffelen dus geen probleem), maar ze bleef daar dus staan. Hond gedaan met snuffelen en dan dacht ik: ja dan gaan we verder hè. Nog geen halve minuut later vertrekt zij ook en komt ze quasi botst achter ons rijden met op den duur ook een lichte tik op haar claxon. Ja, ik kan daar niet aan de kant gaan dus ik wandel gewoon door tot ik ergens aan de kant kan gaan. Is vervolgens mevrouw ambetant omdat ik niet aan de kant ging. :sarcastic: Ze had mij ook duidelijk gezien toen zij richting haar auto stapte, dus ze wist goed genoeg dat ik daar was.

Logisch redeneren van sommige is toch ook beneden alle peil...

Deze morgen ben ik aan het wandelen met de hond op zo'n smal baantje richting het bos, waar sowieso amper auto's rijden. Op een bepaald punt is er een paardenstal waar op dat moment een auto (BMW SUV) langs de kant stond. Ik zag dat mevrouw net naar haar auto aan het stappen was om te vertrekken (in dezelfde richting als wij gingen). Aangezien dat baantje quasi even groot is als haar auto en er juist na dat punt een beek grenst quasi tegen de asfalt, wacht ik daar even tot dat zij vertrokken is. Ik kan daar namelijk niet deftig aan de kant gaan als zij komt aanrijden.

Ik sta daar vervolgens een minuut of twee/drie te wachten (hond ondertussen toch rustig aan snuffelen dus geen probleem), maar ze bleef daar dus staan. Hond gedaan met snuffelen en dan dacht ik: ja dan gaan we verder hè. Nog geen halve minuut later vertrekt zij ook en komt ze quasi botst achter ons rijden met op den duur ook een lichte tik op haar claxon. Ja, ik kan daar niet aan de kant gaan dus ik wandel gewoon door tot ik ergens aan de kant kan gaan. Is vervolgens mevrouw ambetant omdat ik niet aan de kant ging. :sarcastic: Ze had mij ook duidelijk gezien toen zij richting haar auto stapte, dus ze wist goed genoeg dat ik daar was.
Ik zou stoppen, mij omdraaien en even een foto trekken van Mevrouw.

Terug
Bovenaan