De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Een wagen die vanuit een zijstraat gisterenavond de weg oversteekt terwijl ik net op dat ogenblik aanreden kwam via de hoofdbaan. Ik kon nog net op tijd een noodstop uitvoeren. Die pipo rijdt daarna gewoon verder en heeft mij nooit gezien denk ik .. :support:

En het was *alweer* in de molenstraat in Heist. Op het eerste zicht valt die weg mee maar als je daar veel rijdt moet je toch constateren dat dit één van OF misschien zelfs de gevaarlijkste weg is van Heist Op Den Berg.

Ik rijd daar nooit constant 50km/u in het donker (eerlijkheidshalve de enige weg waar andere chauffeurs in dit topic mogelijks hier gaan posten van: Kan die pipo niet sneller! Het is hier 50 NIET 30!). En gelukkig maar of ik had al een paar mensen letterlijk omver gereden en al een aantal keer op een wagen geknalt.

Laatst bewerkt:
Miljaar, een parkeerboete aan mijn been. In Ukkel, een whopping 100€ wat er voor mij wat zwaar over is.
Betaalzone, heb netjes via sms tikketje gekocht (er staat zo een betaalzuil 20m voor het bord op de foto hieronder, met de zonecode die je naar 4411 samen met je nummerplaat moet sturen), echter is blijkbaar de eerste 20m van die zone enkel laden en lossen, los over gezien.
Nog eens zo zuur omdat die laad en los zone effectief voor het gebouw is waar ik werken was aan het uitvoeren!

Ze kunnen misschien nog wat meer bordjes op één paal hangen...

Dat ze dan die drie bordjes van betalend parkeren pas 20m verder zetten en op deze plaats gewoon een bord E1, dan is het wel duidelijk...
Of is het misschien de bedoeling dat je zelfs voor laden en lossen een ticketje moet kopen?

Laatst bewerkt:
Damn 100€, dat is er wel los over.
Natuurlijk goed gezien hé, die 100€ gaat naar de kas van Ukkel, als ze er een bord E1 zetten is het een verkeersovertreding tweede graad van 160€ die enkel door een politieagent mag geverbaliseerd worden, die gaat niet naar hun eigen kas ...(of moest via Gas boete gaan).

Van mij hebben ze nu in totaal 114,37€ mogen ontvangen voor die parkeersessie...

Miljaar, een parkeerboete aan mijn been. In Ukkel, een whopping 100€ wat er voor mij wat zwaar over is.
Daar hadden ze mij ook kunnen hebben.
Ik vraag me nu wel af of die bordencombinatie wettelijk is.
Toevallig aangesloten bij Touring Wegenhulp of VAB? Zij hebben een juridische dienst/persoon die zich met zulke zaken bezighoudt, iirc.

Laatst bewerkt:
Daar hadden ze mij ook kunnen hebben.
Ik vraag me nu wel af of die bordencombinatie wettelijk is.
Toevallig aangesloten bij Touring Wegenhulp of VAB? Zij hebben een juridische dienst/persoon die zich met zulke zaken bezighoudt, iirc.
En moest het wel geldig zijn. Mogen ze dan de parkeersessie van 14,37€ aanrekenen én ook die 100€ extra er nog eens bovenop?
Want dan straffen ze eigenlijk benerod 'met een smerig trukje' 2x voor hetzelfde feit. :support:

Daarom dat de gemeente bewust de parkeerborden op hetzelfde bord hangt zodat ze kunnen argumenteren van: Het is beiden: Betalend parkeren start hier op deze locatie. MAAR de eerste 20 meter is het tevens die 100€ extra. Slim (als cashkoe). Maar hier hangt sowieso een geurtje aan.

En moest het wel geldig zijn. Mogen ze dan de parkeersessie van 14,37€ aanrekenen én ook die 100€ extra er nog eens bovenop?
Want dan straffen ze eigenlijk benerod 'met een smerig trukje' 2x voor hetzelfde feit. :support:

Daarom dat de gemeente bewust de parkeerborden op hetzelfde bord hangt zodat ze kunnen argumenteren van: Het is beiden: Betalend parkeren start hier op deze locatie. MAAR de eerste 20 meter is het tevens die 100€ extra. Slim (als cashkoe). Maar hier hangt sowieso een geurtje aan.
Technisch gezien is hij niet gestraft want parkeerretributies zijn geen boetes.

Technisch gezien is hij niet gestraft want parkeerretributies zijn geen boetes.
Ja men gaat tegenwoordig echt alle regeltjes en wetten misbruiken om 'legaal' te kunnen innen. De gemeente zal zelf ook wel een jurist in dienst hebben vermoed ik?

Dat is gewoon immoreel (ik zoek naar het juiste woord). Maar of dit aanvechten enige slaagkans heeft? Een advocaat kan dit het beste beantwoorden.

Laatst bewerkt:
Mijn interpretatie zou zijn:

Betalend parkeren, dus ticketje kopen.

Indien je geen ticketje koopt is het een forfaitaire retributie van 100€ (op veel van die retributies staat trouwens op "door geen geldig parkeerticket te hebben heeft u geopteerd voor het forfaitaire bedrag", wel meestal een redelijker bedrag van 25€ of zo).

Uitgezonderd wanneer je als vrachtwagen aan het lossen of laden bent, maar die uitzondering is enkel de volgende 20m geldig.

Hoe dat je daar moet uit opmaken dat wanneer je geen vrachtwagen bent die staat te laden en lossen, er een forfaitaire 100€ bovenop je ticket bijkomt, beats me!!!

Hoe dat je daar moet uit opmaken dat wanneer je geen vrachtwagen bent die staat te laden en lossen, er een forfaitaire 100€ bovenop je ticket bijkomt, beats me!!!
Zo dacht ik het dus ook en ik vermoed 99% van de bevolking. Maar als ik Landtlord zijn reactie lees dan zou die veronderstelling wel eens fout kunnen zijn.

Ik zou zeggen
stap 1. Ga eens naar de gemeente. Dienst parking en vraag daar even voor verduidelijking.
stap 2. Vraag juridisch advies. Wie niet waagt niet wint.

Hier ook in de straat gehad (zelfde bord, half verstopt achter een boom zodat je het niet ziet als je aan komt rijden, zeker niet in de zomer). Een verbod op parkeren behalve schoolbus² op weekdagen tussen 8h30 & 17h, over een afstand van 15 meter. De afstand tussen de twee plantsoenen is wel wat meer dan 15m dus de vrouw had de auto eens helemaal vooraan gezet, met de neus over de "plantenbak". Papierken onder de ruitenwisser, stond binnen de 15 meter. Heb het eens nagemeten (lang leve de lasermeter van kantoor), zou op 15m20 vrije ruimte uitkomen gemeten vanaf de bumper als de voorband tegen de betonnen bak stond. Dus ik verhaal gaan halen.

"Oui monsieur (want Nederlands is en blijft moeilijk in Brussel), la distance est mesurée à partir du poteau sur lequel est accroché le panneau d'annonce.", en die paal staat een kleine meter voorbij het vorige plantsoen zodat je misschien nét een Smart kunt tussenwringen en toch die 15m vrijwaart. Om het helemaal af te maken staat er bovendien een parkeerautomaat ter hoogte van het einde van die 15m.

En iedere week zie ik daar een auto of twee drie staan, en altijd met een papiertje onder de voorruit. 2x52x100, da's een pestvak dat de gemeente minstens 10400€ op jaarbasis opevert. En zo weet ik er nog drie staan.

(² de ironie is bovendien dat daar nooit een schoolbus staat of stopt, die rijdt gewoon de speelplaats op en parkeert daar)

Laatst bewerkt:
Gisterennacht op de E314 plots niks grip meer en de middenberm en en vangrail serieus mee gehad :(.
Gewoon 120 op cruise control op een recht stuk zonder manoeuvre, het was heel vreemd en totaal niet op te vangen.

Extra ergernis: omdat je als jonge gast met een sportieve wagen rijdt op een zaterdag nacht was er overduidelijk het idee dat ik wel gedronken moest hebben en te snel gereden hebben.

Gisterennacht op de E314 plots niks grip meer en de middenberm en en vangrail serieus mee gehad :(.
Gewoon 120 op cruise control op een recht stuk zonder manoeuvre, het was heel vreemd en totaal niet op te vangen.

Extra ergernis: omdat je als jonge gast met een sportieve wagen rijdt op een zaterdag nacht was er overduidelijk het idee dat ik wel gedronken moest hebben en te snel gereden hebben.
Zijt ge ongedeerd uitgeraakt dan (en eventuele passagiers)?

Was het aquaplaning dan, want op het droge zou dat helemaal bizar zijn.

Waar was het ergens? Ik heb een jaar of 10 geleden ook eens aquaplaning gehad tussen Lummen en Halen. Dat stuk was toen pas opnieuw geasfalteerd, maar daar blijft altijd veel water op staan, nu nog. Toen was ik achterstevoren geëindigd. Achteraf bekeken had ik dat misschien nog wel kunnen opvangen, maar ik had in plaats van licht te remmen gas moeten bijgeven (was voorwielaandrijving, en de achterwielen waren aan het slippen).

Wat voor schade?
En heb je dan nog vertrouwen in de auto als die precies random aan 120km/u opeens kan slippen?
Voorbumper kapot, en wss ophanging vanachter afgebroken (maar niet de achteras). En dan wel wat panelen.
Morgen wordt hij naar PCM gesleept en die gaan beoordelen.

Ik vermoed dat combinatie van aquaplaning en cruise control de boosdoener was.

Zijt ge ongedeerd uitgeraakt dan (en eventuele passagiers)?

Was het aquaplaning dan, want op het droge zou dat helemaal bizar zijn.

Waar was het ergens? Ik heb een jaar of 10 geleden ook eens aquaplaning gehad tussen Lummen en Halen. Dat stuk was toen pas opnieuw geasfalteerd, maar daar blijft altijd veel water op staan, nu nog. Toen was ik achterstevoren geëindigd. Achteraf bekeken had ik dat misschien nog wel kunnen opvangen, maar ik had in plaats van licht te remmen gas moeten bijgeven (was voorwielaandrijving, en de achterwielen waren aan het slippen).
E314 van Leuven richting Aarschot aan oprit Herent. Idd aquaplanning en cruisecontrol die gas bijgeeft erna (denk ik)

Zuur, echt zuur ... en ja ge krijgt er ook een emotionele opdoffer bij. Alez ik ben toch zo. Misschien ook een oorzaak te zoeken bij uw banden?

Terug
Bovenaan