De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik kom aan een wegversmalling en ik heb voorrang, komt er een Mercedes aangevlogen en begint zijn fahren te trekken. Ik rij die natuurlijk vast want in had voorrang. Doe teken naar hem dat hij naar het bord moet kijken, maar dat snapte hij precies niet goed. Hij bleef maar tekens doen dat ik zot ben. Ben dan maar een stukje achteruit gereden om deze idioot verder te laten razen vooraleer hij zich afreageert op mij…

Ik kom aan een wegversmalling en ik heb voorrang, komt er een Mercedes aangevlogen en begint zijn fahren te trekken. Ik rij die natuurlijk vast want in had voorrang. Doe teken naar hem dat hij naar het bord moet kijken, maar dat snapte hij precies niet goed. Hij bleef maar tekens doen dat ik zot ben. Ben dan maar een stukje achteruit gereden om deze idioot verder te laten razen vooraleer hij zich afreageert op mij…
En met welk merk "kwam" jij dan? Gewoon dat we de context hebben en de hiërarchie kunnen volgen natuurlijk :sarcastic:

Gisteren met race fiets op hoofdbaan aant rijden, komt er daar een madam uit een zijweg en zonder boe of ba oversteken met de elektrische fiets.
' oei sorry' en née ze had geen voorrang.
Heb dat ook nog tegengekomen maar met een wagen. Op de koersfiets naar de zee aan 't rijden en op een kwartier van m'n eindpunt komt er uit een zijstraat een wagen met de neus volledig op het fietspad. Uit reactie wijk ik de hoofdbaan op, waar gelukkig geen wagen afkwam of 't was ik.

Ik ben nog niet van het verschot bekomen en er smijt ene z'n deur open van een geparkeerde wagen. Hup, weer de hoofdbaan op of ik vlamde tegen z'n deur.

De snelwegpolitie (of hoe die ook noemen), niet de anonieme maar de opzichtige politiewagens; waarom rijden die meestal als een bende opgefokte eikels? Minstens 140, gatplakken, eens het pinkerke naar links opzetten als het niet genoeg vooruit gaat,... En zonder enige lichten of sirenes dus niet tijdens een interventie. Moest een gewone burger zo rijden, hij werd er direct uitgepikt door de anoniemes...

De snelwegpolitie (of hoe die ook noemen), niet de anonieme maar de opzichtige politiewagens; waarom rijden die meestal als een bende opgefokte eikels? Minstens 140, gatplakken, eens het pinkerke naar links opzetten als het niet genoeg vooruit gaat,... En zonder enige lichten of sirenes dus niet tijdens een interventie. Moest een gewone burger zo rijden, hij werd er direct uitgepikt door de anoniemes...
Die zijn mogelijks onderweg naar een overtreder die is doorgeseind of volgen iemand en willen geen argwaan wekken, maar willen ook niet te ver achter geraken.

Nog iets over de infrastructuur. Ik ben de voorbije week nog eens langs twee alternatieve wegen naar 't werk gereden die ik al een tijdje niet meer bezigde.
  1. In Diepenbeek is een overweg vervangen door een gigabrug over het spoor. Dit om spoorlopers te vermijden (hoe bedenken ze het). Omdat er daar onvoldoende plek was voor een normale brug is het er eentje met een erg ambitieuze hellingsgraad voor fietsers (veel fietsers stappen te voet naar boven). En op de brug ligt het fietspad aan de Westerzijde, achter de brug lag het fietspad al aan de Oosterzijde. Fietsers mogen nu dus twee keer een drukke baan oversteken wanneer ze richting Genk rijden...
  2. In Halen hebben ze de verkeerslichten conflictvrij gemaakt, die lichten zijn dus nooit meer groen voor fietsers, je mag stoppen aan het licht, op een knopje duwen, > 1 min wachten tot het groen wordt, en dan kan je doorrijden. Op mijn weg kom ik op 5 km 4 van die lichten tegen, een geweldige stap in de promotie van het fietsverkeer
  3. Op de fietssnelweg van Tienen naar Halen kruis je op een bepaald ogenblik een landbouwweg. Er stond al langer een stopbord voor de fietsers, maar ééntje dat iedereen negeerde wegens goed uitzicht op het kruispunt en nooit verkeer op die half verharde weg. Nu hebben ze nog bijkomende barrières aangebracht waar je als fietser moet doorheen slalommen zodat je toch meer moet vertragen
    Echt, wie bedenkt zo'n dingen??

Die blokkades uit puntje drie staan daar niet om u te pesten. Dat heeft alles weg van iemand die erin geslaagd is met de auto op die fietssnelweg verzeild te geraken omdat het kon.

Die blokkades uit puntje drie staan daar niet om u te pesten. Dat heeft alles weg van iemand die erin geslaagd is met de auto op die fietssnelweg verzeild te geraken omdat het kon.
Dan kan je er ook gewoon een paaltje zetten, veel veiliger. Nu staan die hekken zo dat je moet slalommen tussen die hekjes
En die auto’s kunnen via die landbouwweg toch op dat fietspad wat verderop.

Dan kan je er ook gewoon een paaltje zetten, veel veiliger. Nu staan die hekken zo dat je moet slalommen tussen die hekjes
Das idd een betere optie. Maar op fietsostrade zie ik altijd van die dingen om te slalommen 🤔

Waarom is een paaltje veiliger? Ik redeneer andersom. Een enkel paaltje in het donker is een groter risico op botsing.

Bwo, op een lang breed fietspad op mijn route naar het werk hebben ze ook zo'n paaltje gezet. En op de donkere uren zit dat volledig in de grond.

Waarom is een paaltje veiliger? Ik redeneer andersom. Een enkel paaltje in het donker is een groter risico op botsing.
Het is natuurlijk véél veiliger om twee hekken zo op te stellen dat fietsers er amper tussen kunnen en er met hun fietstassen aan blijven haken wanneer ze er tussen slalommen.:sarcastic:
In mijn gemeente zijn dat paaltjes, met reflectoren op. Veel beter zichtbaar.

Het is natuurlijk véél veiliger om twee hekken zo op te stellen dat fietsers er amper tussen kunnen en er met hun fietstassen aan blijven haken wanneer ze er tussen slalommen.:sarcastic:
In mijn gemeente zijn dat paaltjes, met reflectoren op. Veel beter zichtbaar.

Allez is dat toontje nu nodig zeg. In onze gemeente worden paaltjes vervangen door hekjes. Mij stoort geen van beiden. Soit.

Terug
Bovenaan