De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Die blokkades uit puntje drie staan daar niet om u te pesten. Dat heeft alles weg van iemand die erin geslaagd is met de auto op die fietssnelweg verzeild te geraken omdat het kon.
Neen, die zijn bedacht door mensen die zelf nooit met een fiets rijden en daar gezet onder het mom van veiligheid zodat je voldoende zou vertragen. Valt onder dezelfde categorie als de middeneilanden voor fietsers in een S-vorm.

gedver gedver...
Alle respect voor mensen die trager willen rijden op de autosnelweg, dat bespaart inderdaad véél brandstof, is goed voor het milieu etc.
Maar alstublieft géén 100 km/h op het effin middenvak, bespaar dan nog een klein beetje meer en rij rechts tussen de vrachtwagens aan 90, hebt ge nog het voordeel van slipstream.
En als ge dan toch beslist van 100 op het middenvak te rijden, en er begint voor u een vrachtwagen voor te steken, dan vertraagt ge naar die snelheid en ge gaat vooral niet aan 100 km/h op het linkse vak die vrachtwagen beginnen inhalen....Al eens van filegolven gehoord? Awel, gij creëert ze!
Denk deze ochtend een keer of 5 in de ankers kunnen gaan omdat er iemand beslist van 100 op het linkse vak van een drievaksautostrade te gaan rijden, met niets of niemand voor hem/haar.

Daarstraks ook weer plezant met dat. Het regent wat en dan beslissen er sommigen dat ze opeens 30 per uur trager moeten rijden. Allemaal goed en wel, maar blijft dan op het fucking rechtervak zodat de rest wel gewoon normaal kan rijden.

Als ik daarstraks 2 minuten aan een stuk over de 100 heb kunnen rijden op een rit van +- 35 minuten zal het veel geweest zijn.

auto die voor me reed en waar de smoordampen naar buiten kwamen en te ruiken waren in mijn auto. Kerel moet zo stoned als iets geweest zijn want waar de baan voor ons tijdelijk opsplitste naar twee vakken pinkte hij naar links en is halverwege dat vak tot stilstand gekomen waar hij wat zat rond te kijken (er was daar geen oprit of zo).

Woensdag zagen ze op twee uur tijd 70 autobestuurders door het rood glippen, donderdag zelfs 87.

onlangs nog gezegd hoe dat het me opvalt dat vroeger 'oranje' betekende dat ge nog rap moest meeglippen, maar dat ik dat nu ook bij rood zag. Springt op rood en toch nog altijd 1 of 2 die nog rap erdoor willen. Is dus blijkbaar overal zo. Verkeersregels worden toch meer en meer genegeerd heb ik de indruk. En dan maar klagen dat overal camera's komen.

Allez is dat toontje nu nodig zeg.
Wie zegt het?
In onze gemeente worden paaltjes vervangen door hekjes. Mij stoort geen van beiden. Soit.
Dit stoort mij dus, en ieder andere fietser.
Zeker wanneer het aan een weg gezet wordt waar nooit een wagen passeert (niet deze plek)
Dit is zelfs bij klaarlichte dag gewoon gevaarlijk.
Het zijn gewoon ondingen om fietsers mee te kwetsen, zoals @Letsken aangeeft, bedacht door mensen die nooit met de fiets rijden, en er al zeker niet mee naar het werk rijden over lange afstand.

Op een binnenbaan in Zuienkerke, 2 rijvakken. Meneer van 60-70j voor mij, duidelijk een toerist afkomstig van de parking (een of andere garage van die coté op zn nummerplaat + de klassieke 5 jaar garantie sticker) met z'n 2 fietsen achterop z'n wagen.

Ik wil inhalen, want meneer doet 30-40-50-40-30 enz. waar ge in feite stabiel 50 kunt blijven rijden op 't gemak... Meneer snijdt de bochten af op een volle witte lijn met hoge maïsvelden, dus nul zichtbaarheid in de bochten.

Dan haal ik 'm eindelijk veilig in op een lange rechte baan, begint meneer op mijn vak wat te zwalpen over de witte gestreepte lijn terwijl ik net ter hoogte van z'n linker achterflank ben.
Eens goed geclaxoneerd en electrons bijgegeven en met 2 banden in de berm, en 'm sprong letterlijk in de lucht van het verschot...

Sommigen zijn echt bezig met iets anders...

onlangs nog gezegd hoe dat het me opvalt dat vroeger 'oranje' betekende dat ge nog rap moest meeglippen, maar dat ik dat nu ook bij rood zag. Springt op rood en toch nog altijd 1 of 2 die nog rap erdoor willen. Is dus blijkbaar overal zo. Verkeersregels worden toch meer en meer genegeerd heb ik de indruk. En dan maar klagen dat overal camera's komen.
Ze hebben hier bij ons een aantal kruispunten conflict rij gemaakt.

Vanochtend 3x voor hetzelfde rode licht gestaan om rechts af te slaan. Ik was de 7e auto in de rij de 1e keer dat het groen werd. Per keer groen konden er maar 2 auto's door, en het waren er geen die zaten te slapen.
Als het rood werd om af te slaan bleef het groen voor rechtdoor en werd het groen voor fietsers. Op heel die tijd is er geen enkele fietser gepasseerd.

Eerlijk gezegd kriebelde het enorm om toch nog mee te glippen door het rood.

O kijk, met dat al het verkeer in de soep draait ten zuiden van Kortrijk door de top-coördinatie van alle wegenwerken zijn ze nu blijkbaar bezig aan nog één van de doorgangswegen (N50). Nu is er in heel West-Vlaanderen ten zuiden van de E17 welgeteld nog één oprit waar het geen wegenwerkmisérie is, en 't is niet dat die daar al zo fantastisch filevrij was (Waregem). Ik zal mijn lijstje "hoe geraak je vanuit Zuid-West-Vlaanderen de E17 op" nog maar eens aanpassen:

Moeskroen/LAR: afgesloten (alternatief via E403 Dottenijs: N353 afgesloten)
ei van Kortrijk: werken op N50 (alternerend verkeer denk ik = filemisérie)
Zwevegem: werken aan oprittencomplex N8 én N391 én N8 centrum Zwevegem afgesloten
Deerlijk: kruispunt vlak voor het oprittencomplex afgesloten (N36 Belgiek)
Waregem: ok, maar zoals gewoonlijk lekker filerijden daar

Die ondergronde Indigo parkings in Mechelen centrum, wat voor konijnenkoten zijn dat?

Het hielp natuurlijk niet dat er na mij een ID.4 naast me was komen staan die net tot op de rand stond, want zolang hij maar plaats had om uit te stappen, fuck de andere chauffeurs... En een Mercedes met grootheidswaanzin die 30 cm uit zijn vak stak in de lengte.
De laatste keer dat ik zoveel sensoren had die afgingen in een parking, was ergens rond Parijs en dat zegt veel want dat was het soort parking dat ontworpen was op maat van een Peugeot 205 :)

Allez is dat toontje nu nodig zeg. In onze gemeente worden paaltjes vervangen door hekjes. Mij stoort geen van beiden. Soit.

Het zijn gewoon ondingen om fietsers mee te kwetsen

Je moet de weginrichter hier toch wat respijt geven: aan de Hekstraat horen hekjes! Anders was het wel Paalstraat...

Die ondergronde Indigo parkings in Mechelen centrum, wat voor konijnenkoten zijn dat?

Het hielp natuurlijk niet dat er na mij een ID.4 naast me was komen staan die net tot op de rand stond, want zolang hij maar plaats had om uit te stappen, fuck de andere chauffeurs... En een Mercedes met grootheidswaanzin die 30 cm uit zijn vak stak in de lengte.
De laatste keer dat ik zoveel sensoren had die afgingen in een parking, was ergens rond Parijs en dat zegt veel want dat was het soort parking dat ontworpen was op maat van een Peugeot 205 :)
Hopelijk de parking op de Grote Markt. Daar was er vanochtend een technisch defect en mocht je gratis parkeren. 😁

Moeten wachten aan een zebrapad als loper om 6u30 in de ochtend en geen enkele (gewone) wagen die mij voorrang geeft. (5 stuks)
Ik had nochtans felle verlichting aan.

Ik vraag me ook af waarom al die mensen al zo vroeg aan het rondrijden zijn om 6u30 op ne zaterdag? :support:
Als loper is dat om te trainen maar als chauffeur? Er is dan toch echt nog niks open?

Moeten wachten aan een zebrapad als loper om 6u30 in de ochtend en geen enkele (gewone) wagen die mij voorrang geeft. (5 stuks)

Ik vraag me ook af waarom al die mensen al zo vroeg aan het rondrijden zijn om 6u30 op ne zaterdag? :support:
Als loper is dat om te trainen maar als chauffeur? Er is dan toch echt nog niks open?
Nachtshift van vrijdag op zaterdag is soms gedaan om 6h.
Alle supermarkten starten minstens een uur voor opening met klaarzetten van groenten en fruitafdeling
Etc.
Genoeg jobs die ervoor zorgen dat mensen op dat uur onderweg zijn.

Ik was vanmorgen om 04h30 op weg richting werk, en neen ik werk niet in ploegen. :cool:

Hopelijk de parking op de Grote Markt. Daar was er vanochtend een technisch defect en mocht je gratis parkeren. 😁

Helaas de andere, Kathedraal :p
Nu ja, de prijs vond ik goed te doen. En gisteren met mensen die normaal parkeerden geen last gehad met de parkeervakken.

Terug
Bovenaan