De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat is ook voetgangerszone, dus daar mag je helemaal niet fietsen.
Dat hangt er vanaf
Langs de andere kant staat er wel uitgezonderd fietsers.

In ieder geval is het belachelijk om daar fietsers te verbieden.
Dus dan mag er je wel fietsen

Cynische mode aan : in alle geval goed dat de politie de echte oorzaken van verkeersonveiligheid lastig valt. Fietsers in een voetgangerszone, ik zie in de ongevallenstatistieken echt jaarlijks duizenden voetgangers in voetgangerszones, doodgereden door fietsers.

Kerel die het verstandig vond om in een scherpe blinde bocht een fietser in te halen. Half op mijn vak natuurlijk. Algoed reed ik met de motor redelijk rechts.
Een ander die dacht nog vlug in een treintje van 3 mee de baan over te steken, alleen moest de eerste van de trein aan het begin van de straat freinen. Al goed dat de derde dan toch het besef had van zich nog half naast de tweede te smijten waardoor hij maar half de baan blokkeerde of ik zat zat in zijn zij.
Zoveel idioten op de baan.

Vanmiddag op de E19 van Antwerpen naar Brussel: een bestelwagen op het middenvak die tegen 80 km/h reed, werd langs links en rechts voorgestoken en hij creërde zo een flinke file.
En ja hoor, we hadden prijs: klojo was op zijn Gsm aan tokkelen achter het stuur van zijn bestelwagen.
Ik heb de Sentry beelden in de Tesla opgeslagen, nog niet de tijd gehad om die na te kijken, maar ik moet die misschien maar eens doorsturen naar zijn werkgever (het betrof hier een groot commercieel bedrijf)
Zou je dat doen? In het terugkeren van mijn werk naar huis vandaag was het op bepaalde stukken van de E17 van Gent naar Kortrijk vrij druk. Op het rechter en middenvak waren er camions (zoals eigenlijk bijna overal op de E17), ik zat in het linkervak in een kolonne wagens om die camions in te halen. Opeens verschijnt er achter mij een camionette aan minstens 130km/u die na een seconde bumperkleven beslist om mij via het middenvak rechts in te halen en meteen voor mij terug invoegt net op het moment dat ik die camions ging inhalen. Maar ik had natuurlijk ook een voorligger dus hij haalt mij in en gaat meteen in de remmen. We halen dan de camions in, mijn oorspronkelijke voorganger voegt in naar het middenvak en die camionette lanceert zich als een raket weg alsof er geen snelheidslimiet meer bestaat. Ik was aan het denken om een mailtje naar dat bedrijf te sturen dat camionette met nummerplaat xxx zich als een debiel gedraagt in het verkeer, maar dat lijkt me nogal kleingeestig, of niet?

Zou je dat doen? In het terugkeren van mijn werk naar huis vandaag was het op bepaalde stukken van de E17 van Gent naar Kortrijk vrij druk. Op het rechter en middenvak waren er camions (zoals eigenlijk bijna overal op de E17), ik zat in het linkervak in een kolonne wagens om die camions in te halen. Opeens verschijnt er achter mij een camionette aan minstens 130km/u die na een seconde bumperkleven beslist om mij via het middenvak rechts in te halen en meteen voor mij terug invoegt net op het moment dat ik die camions ging inhalen. Maar ik had natuurlijk ook een voorligger dus hij haalt mij in en gaat meteen in de remmen. We halen dan de camions in, mijn oorspronkelijke voorganger voegt in naar het middenvak en die camionette lanceert zich als een raket weg alsof er geen snelheidslimiet meer bestaat. Ik was aan het denken om een mailtje naar dat bedrijf te sturen dat camionette met nummerplaat xxx zich als een debiel gedraagt in het verkeer, maar dat lijkt me nogal kleingeestig, of niet?
ook toevallig, vandaag op het werk mailtje van onze CEO gehad over agressief rijgedrag na een email van iemand die een beetje gelijkaardig gedrag als jij had ervaren van 1 van onze serviceteams. Tijdens volle spits in iemands gat zitten duwen en ondertussen fahren terwijl die mens voor hem dus ook niet weg kon, want er reed nog iemand voor hem. Onze CEO was niet echt content met zo'n reclame en degene die zo rondreed gaat dit dus geen tweede keer meer moeten doen.
Ik begrijp zo'n rijgedrag ook echt niet, en nog minder als ze rondrijden met de naam van hun werk op de auto.
Als die echt als een idioot rondrijden, vind ik dat je dat evengoed even mag laten weten. Elk bedrijf dat zijn naam een beetje waardevol vindt, gaat daar op reageren. Doet ge niks dan blijven die zo rondrijden.

ook toevallig, vandaag op het werk mailtje van onze CEO gehad over agressief rijgedrag na een email van iemand die een beetje gelijkaardig gedrag als jij had ervaren van 1 van onze serviceteams. Tijdens volle spits in iemands gat zitten duwen en ondertussen fahren terwijl die mens voor hem dus ook niet weg kon, want er reed nog iemand voor hem. Onze CEO was niet echt content met zo'n reclame en degene die zo rondreed gaat dit dus geen tweede keer meer moeten doen.
Ik begrijp zo'n rijgedrag ook echt niet, en nog minder als ze rondrijden met de naam van hun werk op de auto.
Als die echt als een idioot rondrijden, vind ik dat je dat evengoed even mag laten weten. Elk bedrijf dat zijn naam een beetje waardevol vindt, gaat daar op reageren. Doet ge niks dan blijven die zo rondrijden.
Interessant dat daar wat mee gedaan wordt. Straks eens wat random wagens eruit pikken en mailtje sturen :unsure:

De laatste keer op dat stuk bijna 2 keer een motorijder zien opgeschept worden door zo'n rijvak-wisselaars...
Dit.
Mijn grootste ergernis aan rijden in NL is de manier waarop ze van baanvak wisselen.
Gaat als volgt : Invoegen, dan pinker opzetten en dan pas kijken.
Ook duiken ze op deze manier in het kleinste gaatje.

Laatst bewerkt:
Mensen krijgen toch echt enorme serotonine shots van links staan denk ik?

Gisteren op de afslag Blancefloerlaan -> Halewijnlaan: Hier is een 2-vaks afslag naar links. Dit is ook duidelijk.
Ik ben 15 stilstaande auto's voorbij gereden door het rechtste vak te gebruiken. Hier stond 1 auto, links 16.
Wat is het met links?!?

Nu ja, niet echt een irritatie aangezien ik 2 keer sneller voorbij het licht was...

de zon die echt irritant laag staat als ik naar mijn werk moet vertrekken. sommige kruispunten en stukken van bochten moet ik bijna blindelings nemen.

file waar vanvoor niks te zien is en camions die zich achteraan de file ook op het tweede vak smeten. Zo gaat een reddingsgang (of hoe noemt dat) helemaal niet lukken, ik kon er nog amper met de motor langs.

auto die tegen 100 aan het cruisen was op het middenvak terwijl er rechts een leeg vak was

Net speedpedelec overgekocht na 3 jaar lease. 2 weken later kosten aan, hoera!
Noodgedwongen dus met de wagen naar het werk, dat was ook al weer even geleden.

Wat een hellegat is de E17 plots geworden. Da's precies nog eens zoveel drukker geworden.
Dan heb je nog een eikel in een pickup die aan 80km/h op het middenvak aan het bollen is. Van miserie er rechts langs gegaan om dan in de achteruikijkspiegel te zien dat hij aan het zwalpen is over 2 vakken terwijl hij volle bak aan het telefoneren is.
Dan krijg je toch echt zin om u daar voor te zetten en die zijn rijbewijs in twee te gaan knippen.

Hopelijk is mijn fiets vlug gerepareerd en kan ik die rotbaan weer vaarwel zeggen.

Vorig jaar op de Coast Walk worden we door een pad in het bos gestuurd. Honderden mensen banen zich een weg door het bos, via dat pad. De één achter de andere bejaarde passeert op de fiets, al bellend en roepend dat dat pad een fietspad is.

2 jaar geleden op de dodentocht, naar het einde toe, begint iedereen in de straten (die afgezet zijn) te wandelen. Daartussen fietsen bejaarden en weigeren aan de kant te gaan voor de wandelaars. Op een bepaald moment haalt er mij ene in tussen mezelf en de borduur. Er is te weinig plaats. Kerel botst tegen m'n schouder van langs achter, sleept tegen de borduur, valt voorover los op z'n gezicht. Bril kapot, fiets kapot, gezicht helemaal in bloed.

Pukkelpop 2 weken geleden. We zijn aan het wandelen via een pad tussen de bomen naar het festival vanaf parking 10. Ook uitgestippeld door de organisatie. Van ver komt er een dame af op haar elektrische fiets met een fluohelm aan en die was continu aan het roepen dat voetgangers daar niet hoorden en deed bewegingen alsof ze voetgangers opzettelijk zou aanrijden. 'Let op of ik duw u van uwe velo, gij dikke koe' was genoeg om ze het zwijgen op te leggen. Maar daarmee zweeg mijn vrouw ook voor onbepaalde tijd tegen mij.

Ik ga gisteren lopen. Er is niet ver van mijn huis een heel mooi wandelpad in het groen. Dat wordt ook gebruikt door fietsers. 2 meter breed. Maar enkel in het midden is er een breedte van 1 meter verharding, er naast gravel (waar je perfect op kan fietsen overigens). Als ik met de fiets ga werken neem ik ook dat pad en heb je ruimte genoeg om wandelaars op die gravel of gras in te halen. Goed, ik ben aan het lopen en in tegenrichting komen 2 bejaarden af met hun fiets. Ik ga helemaal rechts lopen zodat zij kunnen passeren. 1 voet in de gravel, 1 op het verharde stuk. De man die op kop rijdt gaat pal in het midden fietsen en begint z'n knieën naar buiten te steken en maakt zich zo breed. We schampen met onze schouders en hij begint van z'n tak te maken. Ik had misschien in de greppel moeten springen voor meneer.

Als ik op datzelfde pad fiets en er komen fietsers in tegenrichting, ben ik zo goed als altijd diegene die opschuift en in de gravel ga fietsen. Iedereen blijft in het midden en weigert plaats te maken. Geen glimlach, niets.

Zo'n onverdraagzame omhoog gevallen kloothommels overtuigen mij er elke dag meer en meer van dat zinloos geweld niet bestaat.

Ik zou het appreciëren als men mij daar op attent maakte tbh. Je hebt er niets aan als uw johnny van een werknemer met uw naam op een busje mensen in gevaar brengt. Dat zou voor mij een van de weinige redenen zijn om iemand een zware uitbrander te geven. Een fout maken als ge uw best doet is niet erg, wetens en willens u als een debiel gedragen terwijl ge 3 ton bestuurt is onvergeeflijk.

Kom vannacht aan mijn auto en krijg een melding dat sentry mode iets gedetecteerd heeft. Ik kijk naar het filmpje en het is doodleuk een jonge kerel van ik 25-30 jaar aan de klinken van de verschillende auto's gaat voelen. Het filmpje doormailen naar de politie zal wel tijdsverlies zijn zeker? Of doen ze daar iets mee?

Kom vannacht aan mijn auto en krijg een melding dat sentry mode iets gedetecteerd heeft. Ik kijk naar het filmpje en het is doodleuk een jonge kerel van ik 25-30 jaar aan de klinken van de verschillende auto's gaat voelen. Het filmpje doormailen naar de politie zal wel tijdsverlies zijn zeker? Of doen ze daar iets mee?
Doen ze niets mee. Je kan het altijd mailen voor hun "databank" maar ja

Wat een hellegat is de E17 plots geworden. Da's precies nog eens zoveel drukker geworden.
Idd, hier in regio Kortrijk is dat een drama geworden. Als je er al op raakt. Je moet in West-Vlaanderen eens ten Zuiden van de E17 proberen op die E17 te geraken, een bloemlezing van de opritten vanaf Frankrijk:

Moeskroen: afgesloten
Ei van Kortrijk: OK nadat de N50 die hierop aansluit maandenlang onderbroken is geweest (kruispunten Bellegem en Dottenijs)
Zwevegem: hoofdassen N391 en N8 die aansluiten op E17 (aan de Cowby Henk) beiden onderbroken
Vichte: N36 onderbroken (kruispunt Belgiek)
Waregem: OK na maandenlange werken aan het oprittencomplex

Zeker doorsturen, ook al kan er niet onmiddellijk iets mee gedaan worden, dergelijke zaken kunnen altijd nuttig zijn indien er aan dossieropbouw gedaan wordt.

Idd, hier in regio Kortrijk is dat een drama geworden. Als je er al op raakt. Je moet in West-Vlaanderen eens ten Zuiden van de E17 proberen op die E17 te geraken, een bloemlezing van de opritten vanaf Frankrijk:

Moeskroen: afgesloten
Ei van Kortrijk: OK nadat de N50 die hierop aansluit maandenlang onderbroken is geweest (kruispunten Bellegem en Dottenijs)
Zwevegem: hoofdassen N391 en N8 die aansluiten op E17 (aan de Cowby Henk) beiden onderbroken
Vichte: N36 onderbroken (kruispunt Belgiek)
Waregem: OK na maandenlange werken
Daar heb je mijn traject netjes opgenoemd 🥲
Of ik ging via E17 , of via Zwevegem richting Waregem.
Ik hoop dat die werken aan Belgiek de situatie daar toch zullen verbeteren. In de spits is was dat daar ook geen grap.

Daar heb je mijn traject netjes opgenoemd 🥲
Of ik ging via E17 , of via Zwevegem richting Waregem.
Ik hoop dat die werken aan Belgiek de situatie daar toch zullen verbeteren. In de spits is was dat daar ook geen grap.
Ik moet er normaal in Zwevegem op richting Wevelgem. In Wevelgem ligt het ook open en de E17 zit systematisch vast voor Aalbeke. Het alternatief voor de werken in Wevelgem (A19 en dan afrit Gullegem) is ook één en al misérie met de werken aan de aansluiting A19/R8 + omleidingsverkeer ivm werken Wevelgem.
Ik doe tegenwoordig E403 Dottenijs > E17 > LAR > Lauwe > Wevelgem

Terug
Bovenaan