Da's niet boos, da's gewoon bang dat je tegen ze zal zitten? Dat ze denken dat je hen niet gezien hebt of zo.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
like wut. Snelheidslimieten zijn soms al idioot verlaagd naar 50km/h op gewone gewestwegen, maar voor speed pedelecs is het wilde westen nog aan de orde -.-Ik zie een probleem met wagens in de bebouwde kom. Die zijn zeer druk bebouwd, en 150-200km/h is geen snelheid om mee door een stadskern te rijden
Niet echt. Er zijn tal van beperkingen op de snelheid van een speedpedelec.like wut. Snelheidslimieten zijn soms al idioot verlaagd naar 50km/h op gewone gewestwegen, maar voor speed pedelecs is het wilde westen nog aan de orde -.-
Het wilde westen.like wut. Snelheidslimieten zijn soms al idioot verlaagd naar 50km/h op gewone gewestwegen, maar voor speed pedelecs is het wilde westen nog aan de orde -.-

Snelheden betreffende auto’s zijn al serieus verlaagd met de jaren. 90->70 , 70 -> 50Niet echt. Er zijn tal van beperkingen op de snelheid van een speedpedelec.
die zijn ook tegen de verplichte fietshelm, dus die zijn geen cent waardHet wilde westen.
Zelfs de fietsersbond, de belangenvereniging van fietsers, is verdedigt speedpedelecs.
die zijn ook tegen de verplichte fietshelm, dus die zijn geen cent waard
Als je de fietspaden gaat beperken tot 25km/h gaan speed pedelecs en bromfietsen klasse b altijd op de weg mogen rijden. Ik denk niet dat dat de juiste oplossing gaat zijn.Snelheden betreffende auto’s zijn al serieus verlaagd met de jaren. 90->70 , 70 -> 50
Persoonlijk vind ik 25km/h op een fietspad meer dan snel genoeg.
Ik denk dat dat probleem zich vanzelf wel zal oplossen mettertijd tot de overheid dit begint in te zien. Dodental stijgt al aanzienlijk met speed pedelecs.
als die zo iets fundamenteel afschieten, ja, dan vertrouw ik die hun beoordelingsvermogen over andere zaken niet echt.Een entiteit heeft een, in uw ogen, slecht standpunt? Alles in de vuilbak.
Snelheden betreffende auto’s zijn al serieus verlaagd met de jaren. 90->70 , 70 -> 50
Persoonlijk vind ik 25km/h op een fietspad meer dan snel genoeg.
Ik denk dat dat probleem zich vanzelf wel zal oplossen mettertijd tot de overheid dit begint in te zien. Dodental stijgt al aanzienlijk met speed pedelecs.
als die zo iets fundamenteel afschieten, ja, dan vertrouw ik die hun beoordelingsvermogen over andere zaken niet echt.
Ik heb niets tegen de snelheid. Maar hier in de omgeving is dat fietspad vlak tegen opritten. En er is een haag tussen weg en fietspad dus fietser kan geen kant op. Dan is de openbare weg idd de betere optie.Zoals dus reeds gezegd, er zijn tal van beperkingen op de toegelaten snelheid van een speedpedelec.
En ze mogen ook gewoon 40/45 km/h komen rijden op de autobaan. Ze zouden dat misschien beter wat meer doen, dat is waar.
![]()
Want ik moet tegen 1km/h mijn snuit van de auto op het fietspad rollen want ik zie niets met de haag van de buren :’)Dan moet jij een spiegel hangen of spreken met je buren.Ik heb niets tegen de snelheid. Maar hier in de omgeving is dat fietspad vlak tegen opritten. En er is een haag tussen weg en fietspad dus fietser kan geen kant op. Dan is de openbare weg idd de betere optie.
Hopelijk gebruiken ze idd hun verstandWant ik moet tegen 1km/h mijn snuit van de auto op het fietspad rollen want ik zie niets met de haag van de buren :’)
waarom lui? Als ze iets fundamenteel imo niet goed beoordelen, wat ik dus wel bekeken heb, is het toch logisch dat ik hun beoordelingsvermogen in twijfel trek en hen niet meer als een maatstaf beschouw in verband met andere punten. Wat niet betekent dat ik niet akkoord kan gaan met andere punten van hen, alleen zijn ze voor mij geen referentie meer. 'De fietsersbond zegt nochtans', is voor mij geen argument, want de fietsersbond heeft - voor mij - vreemde standpunten. Geen idee wat daar lui of beperkend aan is.Een bijzonder luie en beperkende manier van redeneren. Dat moet je vooral zelf weten.
Als je de fietspaden gaat beperken tot 25km/h gaan speed pedelecs en bromfietsen klasse b altijd op de weg mogen rijden. Ik denk niet dat dat de juiste oplossing gaat zijn.
Dan is het snelheidsverschil ook direct opgelost, iedereen max 30km/hWaarom niet, ik denk dat dat de toekomst gaat zijn voor veel bebouwde kommen. Het kost veel te veel geld om overal aparte rijstroken te voorzien. Het idee van alles te scheiden tot het einde toe, lijkt mij vrij onnozel.
Dusja, ik denk dat we langszaam overgaan aan een fietsstraat als algemene regel. Auto's die fietsers niet mogen voorbijsteken in wijken en centra.
Het is gewoon eenvoudiger om de wagen gewoon steeds minder prominent te maken in de stad , zoals ze dat bvb in kopenhagen doen.Waarom niet, ik denk dat dat de toekomst gaat zijn voor veel bebouwde kommen. Het kost veel te veel geld om overal aparte rijstroken te voorzien. Het idee van alles te scheiden tot het einde toe, lijkt mij vrij onnozel.
Dusja, ik denk dat we langszaam overgaan aan een fietsstraat als algemene regel. Auto's die fietsers niet mogen voorbijsteken in wijken en centra.
Ik heb ook zo een oprit. Maar ipv een haag is het onze voorgevel die knal tegen voetpad/fietspad ligt. Wij wonen daarbovenop nog in een bocht ook. De neus van m'n auto staat al volledig op voet- en fietspad vooraleer ik iets kan zien dat van links afkomt.Dan moet jij een spiegel hangen of spreken met je buren.
Ik probeer fietspaden met zo'n opritten zoveel mogelijk te vermijden, maar het probleem is hier niet de fietser, wel mensen die weigeren om de veiligheid van fietsers voorrang te geven op de manier waarop ze hun tuin inrichten.
Eigenlijk is het in zo’n geval voldoende dat je gewoon langzaam van je oprit rijdt. Fietsers zien je dan en gaan dan sowieso vertragen omdat ze beseffen dat jij hen niet ziet.Ik heb ook zo een oprit. Maar ipv een haag is het onze voorgevel die knal tegen voetpad/fietspad ligt. Wij wonen daarbovenop nog in een bocht ook. De neus van m'n auto staat al volledig op voet- en fietspad vooraleer ik iets kan zien dat van links afkomt.
Gemeente weigert een spiegel te plaatsen aan de overkant van de straat. Ik mag wel een spiegel op m'n eigen oprit zetten. Wat compleet nutteloos is aangezien die rechts achter mij zou staan om te zien wat er links voor mij is.
Ik hou de mail van de gemeente bij, en van zodra er een fietser op mijn motorkap hangt sleur ik ze erbij.