De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Alleen als hij afstapt en met de fiets in de hand oversteekt moet je stoppen en voorrang verlenen, anders heeft een aankomende fietser geen voorrang.

Maar als die fietser natuurlijk al op het zebrapad zit kan die zich niet wegtoveren natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Alleen als hij afstapt en met de fiets in de hand oversteekt moet je stoppen en voorrang verlenen, anders heeft een aankomende fietser geen voorrang.

Maar als die fietser natuurlijk al op het fietspad zit kan die zich niet wegtoveren natuurlijk.
Zebrapad he.
Als hij op een fietspad rijdt is hij ni in fout :p

Maar als die fietser natuurlijk al op het fietspad zit kan die zich niet wegtoveren natuurlijk.
Veel details die je post mist wel. :unsure:
Je zal ze zelf wel weten, maar aangezien er hier regelmatig op de letter gereageerd wordt:
- Afstappen en fiets in de hand is enkel op het zebrapad.
- In je tweede zin heb je het over een oversteekplaats, niet over een fietspad (daar heeft fietser altijd voorrang).

Daarstraks op een kaarsrechte baan die kilometers lang is achter een tractor gehangen met nog 3 of 4 auto's voor mij. We reden niet harder dan 40 waar 70 mocht. Er kwam zo goed als geen verkeer af uit de andere richting, maar niemand die aanstalten maakte om in te halen. Ik moet u niet vertellen dat dat enorm vervelend is.

Daarstraks tot 3 keer toe iemand met een Renault camionet die voor mij in rijd (telkens eens andere), denken die "ach 't is een collega Renault, die zal ons er wel tussen laten."?
Ik reed op de N80 richting Hasselt, het was wat drukker verkeer en ik reed op het tweede vak, als er plaats genoeg is heb ik er geen probleem mee dat er een auto tussen voegt, maar als er bijna geen plaats is en ze bijna mijn voorbumper eraf knallen omdat ik al gelijk met hun achterbumper rij is het er toch wel wat over.

De regel dat als iemand met de fiets op een zebrapad oversteekt hij wel voorrang heeft als hij al op het zebrapad is.
Kan jij daar nog een bron van vinden? Ik vind het niet terug. Ik herinner me wel dat ik er vrij pissed over was de eerste keer dat ik het las, en nu nog steeds eigenlijk.
Kunnen we dan niet gewoon zeggen dat ze altijd voorrang hebben ?
Want zo'n manouvre is al heel snel begonnen hé, zelfs als een achterop komende auto hem opschept kan hij ook zeggen ik zat al op het zebrapad
Dat was ook mijn eerste gedacht toen ik van die regel hoorde.

Daarstraks op een kaarsrechte baan die kilometers lang is achter een tractor gehangen met nog 3 of 4 auto's voor mij. We reden niet harder dan 40 waar 70 mocht. Er kwam zo goed als geen verkeer af uit de andere richting, maar niemand die aanstalten maakte om in te halen. Ik moet u niet vertellen dat dat enorm vervelend is.
In dat geval zou ik zelf de eerste zijn die ze allemaal inhaalt.

Kan jij daar nog een bron van vinden? Ik vind het niet terug. Ik herinner me wel dat ik er vrij pissed over was de eerste keer dat ik het las, en nu nog steeds eigenlijk.

Geen idee, in een discussie op 9L indertijd kwam da naar boven meen ik me nog te herinneren. Iemand had daar toen een link gepost naar een of andere site van de politie of zo.

Kheb wa gezocht ondertussen, maar kan het nergens terugvinden

Op sociale media: zelfverklaarde personal coach (Herbalife) die zichzelf aan het filmen is terwijl hij in de wagen aan het rijden is en op die manier bullshit aan het vertellen is aan z'n volgers. Daarna filmt hij over zijn schouder zijn dochter die zonder gordel op de achterbank zit.

En die vertelt u dan hoe je uw leven moet leiden om succesvol te zijn en mentaal sterk te zijn en al zo'n zever.

In dat geval zou ik zelf de eerste zijn die ze allemaal inhaalt.
Idd. Als ik kan zien dat de baan vrij is, kon de eerste dat al langer zien. Die doet dus geen enkele moeite en ik haal alles in 1x in. Ik kijk wel altijd goed naar het gedrag van de andere in de rij, want er zijn er die laat reageren en zonder in de spiegel te kijken plots toch gaan inhalen.

Examenparcours voor de moto is in Roeselare op een heel andere locatie dan het algemene examencentrum. Ter plaatse hebben ze eigenlijk enkel maar een tuinhuis dat dienst doet als opslagplaats voor de kegels etc. Dus dienen ze 's avonds (of 's anderendaags?) alles in te vullen in de PC en zo.
Maarreuh, ondertussen nog steeds niet in de bus :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:
Gisteren in de bus gehad, gebeld naar het gemeentehuis voor een afspraak, kan ten vroegste dinsdag 🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡

De ophoging van de bruggen over het Albertkanaal, van de E314 nabij het klaverblad in Lummen.

Die werken hebben jarenlange vertraging opgelopen. Je kan er nog een klein beetje begrip voor hebben, omdat men anders weer heel snel herstellingen zou moeten uitvoeren. Dus als het dan toch kan, ineens het direct goed uitvoeren. Ook al duurt het 2 jaar ofzo langer dan initieel gepland (bij de noordelijke brug is deze vertraging opgelopen).

Maar nu zijn ze toch al heel lang bezig aan de zuidelijke brug daar... Terwijl ze nu toch moeten weten hoe ze het moeten doen?
In december 2020 heeft men voor het laatst nog eens een update gegeven: https://www.vlaamsewaterweg.be/brug-e314-heusden-zolder
De planning was dat de zuidelijke brug in gebruik genomen kon worden in het VOORJAAR 2021. En intussen geen nieuws, geen update, geen ingebruikname van de brug, wtf???? Moet niemand dat project beheren?

De ophoging van de bruggen over het Albertkanaal, van de E314 nabij het klaverblad in Lummen.

Die werken hebben jarenlange vertraging opgelopen. Je kan er nog een klein beetje begrip voor hebben, omdat men anders weer heel snel herstellingen zou moeten uitvoeren. Dus als het dan toch kan, ineens het direct goed uitvoeren. Ook al duurt het 2 jaar ofzo langer dan initieel gepland (bij de noordelijke brug is deze vertraging opgelopen).

Maar nu zijn ze toch al heel lang bezig aan de zuidelijke brug daar... Terwijl ze nu toch moeten weten hoe ze het moeten doen?
In december 2020 heeft men voor het laatst nog eens een update gegeven: https://www.vlaamsewaterweg.be/brug-e314-heusden-zolder
De planning was dat de zuidelijke brug in gebruik genomen kon worden in het VOORJAAR 2021. En intussen geen nieuws, geen update, geen ingebruikname van de brug, wtf???? Moet niemand dat project beheren?
Die brug is toch al gewoon in gebruik intussen? Ik ben er enkele weken geleden over gereden.

Die brug is toch al gewoon in gebruik intussen? Ik ben er enkele weken geleden over gereden.
Haha :D:D Mooi dat het eindelijk klaar is!

Ik moet toegeven, het is van de zomer geleden dat ik er gepasseerd ben, en toen waren er nog steeds werken toch?
Op google maps staat er nog steeds zo'n lusje dat er was tijdens de werken, vreemd genoeg. En ik heb zitten googlen en nergens een artikel gevonden van "eindelijk einde van de werken/enige inhuldiging" of update van "einde werken" op die website bvb. wat ik deelde.

Dus ik dacht dat men nog steeds aan het werk was. Maar goed, dan moet ik zeker binnenkort ze eens inrijden! Morgen eens proberen anders.

Die is idd al een n tijdje open ja. Nu zijn ze begonnen aan de brug er naast. Die je gebruikt om van het afrittencomlex Zolder naar de industriezone te rijden.
En de brug verder , die van Beringen is ook open sinds vorige week.
Ma ik vermoed dat deze bijzaak zijn voor jullie als je niet van de streek bent en enkel de E314 gebruikt.

Niet op de weg, maar op de parking van 't werk.

Iemand met z'n trekhaak tegen m'n nummerplaat gezeten. Nummerplaat helemaal naar de klote, je voelt zelfs zeer goed waar de trekhaak heeft gestoken want je voelt een mooi rond bolletje in de nummerplaat. Nummerplaathouder is ook kapot, volledig doormidden gebarsten en ook een lichte bluts in m'n voorbumper. Gelukkig zie je dat wel niet.

Behoorlijk triestig weer om niets te laten weten, maar bon niet dat ik er stom van sta. Probleem is dat bij ons op 't werk geen camera's hangen op de parking, logisch dat men dan geen briefje achterlaat hè. Het ironische is dan nog dat ik deze week op een gesprek heb laten vallen dat ik het schandalig vind dat een bedrijf van +-80 miljoen omzet, dat constant bezig is met uitbreiden, zo'n onbeveiligde parking heeft.

Collega van me is eens vertrokken toen blijkbaar alle bouten van één wiel losstonden, wellicht willen pikken zeker? Ook al meerdere spiegels en ruiten die gewoon zijn ingeklopt... Onbegrijpelijk gewoon. Tot het eens gebeurd bij een auto van een hoge piet, 't zal rap veranderen dan.

Dat met die trekhaak tegen de nummerplaat heb ik jaren terug ook eens meegemaakt, ook zonder dat ze iets achter gelaten hadden.
Er zat toen ook een serieuze scheur in de bumper, gelukkig achter de nummerplaat.

Gisteren met open mond staan kijken naar hoe het hoogst-denkbare niveau van egoïsme bij de mensheid, nog maar eens een nieuwe dimensie heeft gekregen.

Autostrade, plots file. Zwaar verkeersongeval gebeurd. Iedereen vormt spontaan de strook voor hulpdiensten tussen het 2e en 3e vak. Brandweer passeert, ambulance, MUG, politie, etc.

Iedereen focust zich op maximaal doorgang verlenen. Tot plots, zie ik daar in mijn spiegel toch niet één of andere mongool met Franse nummerplaat (SUV-rijder uiteraard) het 3e vak verlaten en ook vrolijk beginnen te slalommen tussen het 2e en 3e rijvak zeker?! Ik schuif op om hem te blokkeren maar niet op tijd. Geraakt uiteindelijk wel geblokkeerd 2 auto's voor mij. En hij schuift weer vrolijk verder aan alsof er niets gebeurd is. Dus niet aan het roepen uit het raam omdat zijn vrouw aan het bevallen is ofzo. Neen, gewoon doodleuk wat plaatsjes opschuiven. :wtf:

Ondertussen stond de doorgang weer helemaal dicht natuurlijk waardoor de laatste ambulance die er nog aan kwam zich opnieuw een weg moest boren tussen de wagens.

Ik pleit ervoor om bij elke file een extra anonieme politiewagen mee te sturen om dat soort sujetten onmiddellijk van de weg te plukken. Monsterboets + een maand onbetaalde stage op de spoeddiensten. Het gratis karma-gevoel voor de overige filerijders krijgen we er zomaar bij.

Terug
Bovenaan