Vandaag voor de eerste keer in de 12jaar dat ik mijn rijbewijs heb gestopt en verhaal gaan halen.
Eerst ene met een Skoda Citigo die ik mijn gat komt plakken op een 70baan. Volgens mij zit ge in zo'n auto met u knieën tegen de voorbumper en ik zag zijn koplampen nietmeer in mijn spiegel. Dus het was echt te kort.
Maar als er nog 4auto's voor mij rijden en de snelheid van de eerste 55km/u is kan ik daar niks aan doen vriend!
Nu achterop komend verkeer heb je niet in de hand dus opjagen helpt niet maar toch
Dan enkele km van thuis. Opnieuw 70 baan, simpele voorrangsweg. Overkant van de weg in de tegenovergestelde komt een fietser (halverwege 60, elektrische velo). Dus die ziet mij afkomen, geen twijfel mogelijk.
Hij komt aan het zebrapad, gooit zijn stuur om en steekt al fietsend over.
Ik vertik het om af te remmen (geef ook geen gas bij hè) en rij rakelings en claxonerend achter hem door. Het was vrij kort want de waarschuwingslampjes en geluiden gingen al (Bmw). Op dat moment draait hij zich om en steekt hij zijn middenvinger op.
Ik was om te ontploffen, mijn vriendin al aan het roepen alsof ik de kwaaie ben

Alles dichtgesmeten en diezelfde straat in gereden waar hij in ging, hij stopt en ik vraag hem om hij zijn leven beu is.
Krijg ik te horen
"Gij reed te hard" en "Gij moet stoppen want ik ben zwakke weggebruiker"
Toen ik hem zei dat hij al fietsend geen voorrang heeft op een zebrapad was het "gij moet stoppen want ik was mijn manoeuvre al begonnen"
Heb hem nog gezegd dat zijn groot ego de botsing niet verzacht als hij in aanraking komt met 1500kg aan 70km/u
Als laatste kreeg ik nog toegesnauwd dat hij mijn nummerplaat had en dit ging doorgeven aan de lokale politie.
Toen ik reageerde dat ik ze met open armen en dashcambeelden van zijn sturen zou ontvangen is hij vloekend verder gereden (heb wel gene dashcam, helaas)
Moest het een kind zijn was ik zeker gestopt en normaal zal ik ook afremmen maar zo ostentatief en arrogant voor mij inrijden en dan nog durven zijn middelvinger opsteken ipv zich even te excuseren.