De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dubbelvaksweg die naar één vak gaat, ongeveer 50 meter na een verkeerslicht
Ik nader het licht, dat op rood staat. Aan het licht staat een BMW te wachten, achter me rijdt een Mercedes. Rustig aan het uitbollen en we naderen de BMW. Het licht springt op groen en de Mercedes achter me, gaat naar links om zo mij en die BMW voorbij te gaan.
Die BMW had best wat paarden onder de kap zitten en geeft plankgas om die Mercedes toch maar niet voor zich te laten invoegen.

De Mercedes chauffeur kan het niet appreciëren besluit dan de BMW in te halen langs rechts, over de parkeerstrook. Daarbij neemt hij nog wat fietspad mee, want fuck it. Hij geraakt er voorbij en knalt dan alles dicht om zijn middenvinger door het raam naar buiten te steken en plankgas terug te vertrekken.

Beide ongeschikt om met een auto te rijden. De één misschien wat meer dan de ander.

Dubbelvaksweg die naar één vak gaat, ongeveer 50 meter na een verkeerslicht
Ik nader het licht, dat op rood staat. Aan het licht staat een BMW te wachten, achter me rijdt een Mercedes. Rustig aan het uitbollen en we naderen de BMW. Het licht springt op groen en de Mercedes achter me, gaat naar links om zo mij en die BMW voorbij te gaan.
Die BMW had best wat paarden onder de kap zitten en geeft plankgas om die Mercedes toch maar niet voor zich te laten invoegen.

De Mercedes chauffeur kan het niet appreciëren besluit dan de BMW in te halen langs rechts, over de parkeerstrook. Daarbij neemt hij nog wat fietspad mee, want fuck it. Hij geraakt er voorbij en knalt dan alles dicht om zijn middenvinger door het raam naar buiten te steken en plankgas terug te vertrekken.

Beide ongeschikt om met een auto te rijden. De één misschien wat meer dan de ander.
Oef! Alweer een ego gered van de ondergang :D

Gisteren van de Provence terug gereden naar huis over Luxemburg. Het gedeelte tolvrije snelweg in Frankrijk rond Metz/Nancy is niet altijd even goed onderhouden (en vol flitspalen), maar een groot deel van de Waalse E411 spant ongetwijfeld met kop en schouders de kroon van snelweg die u doet vermoeden in een derde wereld land te rijden. Een lang stuk met echt ongelofelijk luide beton in plaats van asfalt, een ander stuk waarbij het rechtse rijvak voor kilometers aan een stuk de auto doet daveren (ik dacht op den duur al dat er iets scheelde aan de auto tot ik naar het linkse vak opschoof en alles terug normaal was ...), de nodige 'oplapwerken' met een emmertje of mini strookje asfalt, de totaal niet onderhouden berm en pechstrook vol vuil, etc. Degoutant gewoon.

Ook meerdere keren snelheidslimieten voor "wegenwerken" waar dan in de praktijk niets van activiteit is. In Frankrijk was dat ook maar was het beter aangeduid, aan hogere snelheidslimiet, en waren ze effectief bezig met onderhoud.

Laatst bewerkt:
Gisteren van de Provence terug gereden naar huis over Luxemburg. Het gedeelte tolvrije snelweg in Frankrijk rond Metz/Nancy is niet altijd even goed onderhouden (en vol flitspalen)
Ik heb daar een paar weken geleden ook gereden richting het zuiden met de motor en het viel me op dat de meeste vaste flitspalen allemaal ingepakt waren met soort zwarte plastic😆

Ik rij met de moto en zie 100 m voor me dat er een versmalling staat waar ik voorrang heb. Ik blijf dus 1/3 rijden en Zie paar auto’s aankomen die achter een fiets rijden, fiets slaat rechts af en auto’s moeten rechtdoor door de versmalling. Op dat moment kom ik daar aan en moet ik alles dichtsmijten omdat die paljassen gewoon doorvlammen waar ik voorrang heb!

Ik loop en fiets vaak op kleine plattelandswegen.
Zorgt vaak voor situaties waarbij je wat moet "geven en nemen".

Recent loop ik op zo'n baantje en achter mij komt een tractor met aanhangwagen aangereden.
Ik bedenk dat het nog net iets minder dan 100m tot de hoofdbaan is, dus besluit niet opzij te gaan in de berm.
Paar tellen later zie ik vlak naast mij de grote tractorbanden en ik verschiet nogal en spring in de berm waarbij ik de armen optrek (voorbijrijden terwijl ik bleef verder lopen was niet mogelijk).

Boer smijt alles dicht, zwaait zijn cabinedeur open en vraagt wat mijn probleem is.
Ik zeg hem dat ik dacht dat hij zou wachten tot we op het einde van de straat waren.
Zijn reactie: "staat ge op tijd misschien, kunt ge niet opzij gaan".
Waarop ik zeg dat ik veel respect heb voor zijn wek en dat ik dacht dat hij toch 20 seconden zou wachten tot we op einde van de straat zijn.
Een welles-nietes spelletje ontstaat, waarbij we blijven hangen in de discussie (ik zeg dat het van 2 kanten moet komen en dat het situatieafhankelijk is, maar hij toont helemaal geen begrip)...

Uiteindelijk rijdt hij door, en je kan het al raden, op het einde van die weg moet ik gewoon achter hem staan wachten tot als hij de baan op kan en ik daar op het voetpad kan verder lopen...

Ben ik ook in de fout?
Want soms twijfelt ge door zo'n voorvallen wel echt of je niet zelf ook de eikel bent...
Bij mij zorgt het toch ervoor dat de rest van de loopsessie niet meer zo rustgevend en aangenaam is.

Recent loop ik op zo'n baantje en achter mij komt een tractor met aanhangwagen aangereden.
Ik bedenk dat het nog net iets minder dan 100m tot de hoofdbaan is, dus besluit niet opzij te gaan in de berm.
Paar tellen later zie ik vlak naast mij de grote tractorbanden en ik verschiet nogal en spring in de berm waarbij ik de armen optrek (voorbijrijden terwijl ik bleef verder lopen was niet mogelijk).

Boer smijt alles dicht, zwaait zijn cabinedeur open en vraagt wat mijn probleem is.
Ik zeg hem dat ik dacht dat hij zou wachten tot we op het einde van de straat waren.
Waarop ik zeg dat ik veel respect heb voor zijn wek en dat ik dacht dat hij toch 20 seconden zou wachten tot we op einde van de straat zijn.
Een welles-nietes spelletje ontstaat, waarbij we blijven hangen in de discussie (ik zeg dat het van 2 kanten moet komen en dat het situatieafhankelijk is, maar hij toont helemaal geen begrip)...

Uiteindelijk rijdt hij door, en je kan het al raden, op het einde van die weg moet ik gewoon achter hem staan wachten tot als hij de baan op kan en ik daar op het voetpad kan verder lopen...

Ben ik ook in de fout?
Want soms twijfelt ge door zo'n voorvallen wel echt of je niet zelf ook de eikel bent...
Bij mij zorgt het toch ervoor dat de rest van de loopsessie niet meer zo rustgevend en aangenaam is.
Not the *sshole. Zoals je zegt, geven en nemen, die boer had maar even moeten wachten.

....

Ben ik ook in de fout?
Lijkt me toch niet dat dit uw fout is. Als je geen plek kan maken, dan moet het verkeer achter u wachten, of je nu te voet bent of met een voertuig.
Van een boer die dagelijks zelf file achter hem heeft, zou je toch mogen verwachten dat hij zelf ook even kan vertragen.

Lijkt me toch niet dat dit uw fout is. Als je geen plek kan maken, dan moet het verkeer achter u wachten, of je nu te voet bent of met een voertuig.
Van een boer die dagelijks zelf file achter hem heeft, zou je toch mogen verwachten dat hij zelf ook even kan vertragen.
Ja klopt. Maar stel dat die weg een kilometer lang is, dan zou ik wel even stoppen en opzij gaan om hem door te laten…

Ja klopt. Maar stel dat die weg een kilometer lang is, dan zou ik wel even stoppen en opzij gaan om hem door te laten…
Ja, dat wel, dat is dan gewoon fatsoenlijk natuurlijk. Maar in deze heb je jezelf niets te verwijten. Die boer is trouwens meer tijd verloren door de discussie aan te gaan, dan als hij gewoon had gewacht.

A12 in Boom, 3 vakken en ene die helemaal op het linkse vak tegen 110 rijdt terwijl er rechts van hem dus 2 lege vakken zijn. Ik zou nog snappen dat hij op het middelste bleef hangen omdat rechts af en toe een wagen was. Maar op dat moment dus niets en ben hem op het eerste vak rechts voorbij gegaan.
Om dan wat later achter ene te rijden die 120 rijdt op een recht stuk met niets voor hem om dan ineens zonder reden op zijn rem te gaan staan.
Echt, waar zijn die mensen mee bezig dat ze zo'n gedrag vertonen? Dat van dat 'voor niets gaan remmen' is de tweede keer deze week dat ik dat heb zitten.

Ben ik ook in de fout?
Ik zou in zo'n geval nummerplaat van die tractor noteren en de politie bellen. Een bestuurder die uit zijn voertuig stapt wordt gedefinieerd als verkeersagressie, en dat wordt ook altijd bestraft.

Ik zou in zo'n geval nummerplaat van die tractor noteren en de politie bellen. Een bestuurder die uit zijn voertuig stapt wordt gedefinieerd als verkeersagressie, en dat wordt ook altijd bestraft.
Leven en laten leven denk ik dan.
Hoewel ik via via die man wel zou moeten kennen (veld niet ver van mijn huis) en vraag me dan af of hij altijd zo'n moeilijke mens is...

Terug
Bovenaan