Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Naar waar reizen die dan vraag ik me af...De E19, nog voor het ochtendgloren. Zijn rust, zijn stilte, die ene witte Peugeot 206 met Franse nummerplaat tegen 100 op het middenvak van een voor de rest quasi lege snelweg...
De E19 route, van Frankrijk dwars door België naar Nederland.
Ik ben er bijna zeker van dat de procedure is om verkeerslichten NIET te wijzigen tijdens werken, tot er klachten komen.Ik vraag mij echt af of AWV niet voor Algemene Wegenwerken en Verkeersopstoppingen staat. Zoveel keer dat er ergens lichten worden afgesteld die echt het verkeerde effect hebben. Nu weer in Lier.
![]()
Nieuwe verkeerslichten zorgen voor files in Lier, AWV past regeling aan | VRT NWS Nieuws
De nieuwe regeling van de verkeerslichten op de ring van Lier aan het kruispunt met de Antwerpsesteenweg zorgt voor opschudding. Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft de lichten er aangepast waardoor fietsers en voetgangers tegelijkertijd uit alle richtingen groen licht krijgen. Daardoor staan...www.vrt.be
Ook in Mechelen aan de werken aan die onnozele 'stadsboulevard' moet je de stad daar nu in en uit over 1 rijvak. Aan het kruispunt met de Elektriciteitsstraat staan die lichten daar nog altijd afgesteld alsof er geen werken zijn. Vanuit die Elektriciteisstraat komt er aan de 2 kanten veel minder verkeer de hoofdbaan opgereden maar die hun lichten zijn nog altijd even lang groen. Sta je daar op de hoofdbaan te wachten aan rode lichten terwijl er gewoon niks over dat kruispunt komt. Gevolg is dat je op de hoofdbaan op uw 1 rijvak om de stad uit te rijden nu een veel langere rij krijgt, tot op het volgende kruispunt als het erg druk is, en je 3 keer voor die lichten mag staan.
Gisteren gaan wandelen met de kleine. Hij op zijn loopfietsje. Kleine is net geen 3, dus logisch dat die weinig verkeersinzicht heeft en ik dus 100% op hem gefocust ben en dat hij niet als een kamikaze de baan op knalt bv.
Er zijn mij een 10-tal fietsers gepasseerd van achter mij. Slechts 1 er van heeft de moeite gedaan om eens te bellen om te signaleren dat hij/zij er aan kwam. Er was oa eentje met een elektrische bakfiets die dan nog rakelings langs mij reed omdat ze niet 1 sec con wachten tot haar tegenligger was gepasseerd.
Gisteren langer dan anderhalf uur in de file gestaan op de E19. In totaal zo'n 2u 30 gedaan over 37km. Dat was voor mij toch een nieuw record op mijn vaste pendeltraject.
En vandaag weer bijna prijs. Er was net een kop-staartbotsing gebeurd op 't linkervak (5 tal wagens denk ik). Verbaast me niets. Elke dag allemaal op een meter van elkaar zo links mogelijk. Doe zo voort mensen. Jaag op die 30 seconden tijdwinst!
Idd. Vanochtend ook 2x gezien dat iemand nog door het rood reed. Bij één ervan was het echt nog op het dooie gemak met mogelijkheid genoeg om te stoppen terwijl het al even oranje was. Maar nee rustig mee nog door het rood.Veel mensen dat precies de basis van het autorijden ni onder de knie hebben: op een kruispunt hun bocht te wijd nemen als ze rechtsafslaan en afsnijden wanneer ze naar links afslaan, remmen in een bocht in plaats van ervoor, zo rechts mogelijk rijden, aanhouden van hun snelheid.
En ik heb het al eens gezegd: het negeren van lichten loopt tegenwoordig echt de spuigaten uit. Gisteren in de rit naar't werk: 3 door het oranje, randje rood en 2 door het rood zien rijden op een rit van een dik half uur.
Oudere mensen hebben precies wel vaker problemen met ronde punten.Ik was deze week eens rond woensdagmiddag op de baan, jezus christus wat was me dat. Ligt het aan de (oudere) mensen die naar de markt zijn geweest of de (groot)ouders die de kinderen 's middags ophalen maar op de 20 minuten dat ik onderweg moest zijn zat ik continue wel achter mensen die gewoon op niets leken te reageren.
Eerst een rond punt, voor mij een oudere dame in een Mercedes die gewoon het rond punt niet durfde oprijden. Ondertussen hopen wagens, met de meeste die hun pinker juist gebruikte, die die gewoon het rond punt afreden voor ons. Uiteindelijk dan een vrachtwagen die dat zeer traag moest doen, en zo dus de opportuniteit gaf. Neen hoor, ik heb gewoon de claxon gebruikt en dan reed ze aan een slakkengang het rond punt op. Uiteraard werd er op geen enkel moment een richtingaanwijzer gebruikt.
Wat verder iemand die gewoon langs een geparkeerde wagen reed terwijl ik van achter hem duidelijk een tegenligger zag komen. Door op het voetpad te rijden kon er dan nog een aanrijding vermeden worden. Persoon voor me leek het niet te merken.
Dan aan nog eens een rond punt weer iemand die bang leek te zijn, om dan uiteindelijk naar rechts te pinken om het rond punt op te rijden...om de volgende afslag niet te nemen.
Ik heb het hier al eens ooit verteld denk ik: ik heb op een rotonde eens een oude dame zien achteruit rijden omdat ze de afslag gemist had...Oudere mensen hebben precies wel vaker problemen met ronde punten.
Heb zo op korte tijd eens 2 maal oudere bestuurders op een rondpunt gewoon rechtdoor zien rijden, op zo'n oversteekstuk dat eigenlijk voorzien is voor uitzonderlijk vervoer of iets dergelijks. Grappig, maar ook gewoon gevaarlijk.
Ook al 2x gezien, en totaal niet beseffen wat er mis mee is.Ik heb het hier al eens ooit verteld denk ik: ik heb op een rotonde eens een oude dame zien achteruit rijden omdat ze de afslag gemist had...
Mijn ervaring met fietsbellen is dubbel. Veel mensen hebben de neiging om zich om te draaien wanneer je belt, en dan wijken ze sowieso verder uit. Anderen schrikken dan weer van de bel en reageren boos (of ook dan weer wijken ze uit). Daarom bel ik soms niet wanneer de situatie het toelaat (stabiele voorganger + voldoende ruimte om te passeren met marge).Gisteren gaan wandelen met de kleine. Hij op zijn loopfietsje. Kleine is net geen 3, dus logisch dat die weinig verkeersinzicht heeft en ik dus 100% op hem gefocust ben en dat hij niet als een kamikaze de baan op knalt bv.
Er zijn mij een 10-tal fietsers gepasseerd van achter mij. Slechts 1 er van heeft de moeite gedaan om eens te bellen om te signaleren dat hij/zij er aan kwam. Er was oa eentje met een elektrische bakfiets die dan nog rakelings langs mij reed omdat ze niet 1 sec con wachten tot haar tegenligger was gepasseerd.