De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Sommige fietsers leren het nooit. Fietser moet een baan kruisen, er staan duidelijke haaientanden en een omgekeerde driehoek en toch wat roepen als ik als automobilist mijn voorrang neem. Daarvoor moet je 60+ geworden zijn...
Vooral omdat er op dat punt vorig jaar nog een fietser is doodgereden - geen idee van de exacte omstandigheden maar op zo'n plaats zou je toch nog minder verwachten dat fietsers risico's gaan nemen.

Het weer is wat beter en natuurlijk veel dagjestoeristen aan de kust, waaronder ook een hoop extra aangespoelde gepensioneerden die de boel hier onveilig maken en denken dat de verkeersregels uit het binnenland niet van toepassing zijn aan de kust in zowel hun auto als op hun fiets.
Natuurlijk nergens geen politie die eens zo'n mensen uit het verkeer haalt want het is goed voor de economie en dit stadje dat er toeristen zijn hoor.

Terwijl ik dan m'n vriendin ging ophalen aan 't station om 2u 's nachts, waar geen kat te zien was, en waar je in feite niet mag doorrijden noch stilstaan/parkeren, tenzij je door moet gaan naar een specifieke parking, is het kot te klein om m'n vriendin zo dicht als mogelijk op te pikken van het stationsplein en terug huiswaarts te keren. Amper sta ik stil en ik zie de combi al naderen om me de les te spellen.

Wel beste agent, bedankt om mij te wijzen op de verkeersborden, maar zorg de volgende keer dat m'n vriendin veilig de bus of tram kan nemen, of door de stad kan wandelen, dan zou ik er niet moeten staan.
Want ja, om 2u 's nachts wandelt er hier nogal wat raar gespuis in pyjama en sloefen, of met nike air max en lacoste trainingspakken. Zeer aangenaam en veilig gevoel geven die gasten ons.

Meteen ook één van de redenen dat we verhuizen.

Tot de volgende keer beste agent die 's nachts liever gespuis laat wandelen zonder aan te spreken en liever iemand vredig in z'n auto wacht op z'n vriendin die er binnen 5min aankomt met de trein, aanspreekt om op te rotten.

De politie is niet uw vriend. Nooit. Ze zijn er om te dienen, voor de maatschappij en overheid.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het weer is wat beter en natuurlijk veel dagjestoeristen aan de kust, waaronder ook een hoop extra aangespoelde gepensioneerden die de boel hier onveilig maken en denken dat de verkeersregels uit het binnenland niet van toepassing zijn aan de kust in zowel hun auto als op hun fiets.
Natuurlijk nergens geen politie die eens zo'n mensen uit het verkeer haalt want het is goed voor de economie en dit stadje dat er toeristen zijn hoor.

Terwijl ik dan m'n vriendin ging ophalen aan 't station om 2u 's nachts, waar geen kat te zien was, en waar je in feite niet mag doorrijden noch stilstaan/parkeren, tenzij je door moet gaan naar een specifieke parking, is het kot te klein om m'n vriendin zo dicht als mogelijk op te pikken van het stationsplein en terug huiswaarts te keren. Amper sta ik stil en ik zie de combi al naderen om me de les te spellen.

Wel beste agent, bedankt om mij te wijzen op de verkeersborden, maar zorg de volgende keer dat m'n vriendin veilig de bus of tram kan nemen, of door de stad kan wandelen, dan zou ik er niet moeten staan.
Want ja, om 2u 's nachts wandelt er hier nogal wat raar gespuis in pyjama en sloefen, of met nike air max en lacoste trainingspakken. Zeer aangenaam en veilig gevoel geven die gasten ons.

Tot de volgende keer beste agent die 's nachts liever gespuis laat wandelen zonder aan te spreken en liever iemand vredig in z'n auto wacht op z'n vriendin die er binnen 5min aankomt met de trein, aanspreekt om op te rotten.

De politie is niet uw vriend. Nooit. Ze zijn er om te dienen, voor de maatschappij en overheid.
Hebben ze je een boete gegeven?
Ze hebben je gewoon aangesproken over het feit dat er (verkeers)regels zijn die je moet respecteren, lijkt me hun job

Je kan ook niet zomaar iemand oppakken omdat die in pyjama of in jogging over straat loopt denk ik?
Of omdat jij je ongemakkelijk voelt bij een speciaal persoon

Over die dagjes mensen en dan een oogje dichtknijpen. Dan moet je denk ik niet op de politie grommelen, eerder op de lokale politiek 😊

Laatst bewerkt door een moderator:

Zeggen dat je in Oostende woont zonder te zeggen dat je in Oostende woont. :unsure:

Ik word minstens even nerveus van gespuis dat ‘s nachts in een auto zit rond te staren waar ze om te beginnen al niet mogen staan.

Hebben ze je een boete gegeven?
Ze hebben je gewoon aangesproken over het feit dat er (verkeers)regels zijn die je moet respecteren, lijkt me hun job

Je kan ook niet zomaar iemand oppakken omdat die in pyjama of in jogging over straat loopt denk ik?
Of omdat jij je ongemakkelijk voelt bij een speciaal persoon

Over die dagjes mensen en dan een oogje dichtknijpen. Dan moet je denk ik niet op de politie grommelen, eerder op de lokale politiek 😊
Nee, of toch niet laten merken. Ik hoop ook dat ik achteraf geen boete per post ontvang, want dat zou voelen als een mes in mijn rug.

Het is hun job, absoluut, maar waarom pakken ze dan niet de echte criminaliteit aan? Als dealers en hun spotters openlijk en zonder problemen kunnen handelen, snap ik dat niet. Ik was niet aan het driften of veroorzaakte overlast op het stationsplein. Ik haalde gewoon mijn vriendin op in een ietwat onveilige, kleine stad, waar 's nachts mensen van allerlei nationaliteiten in pyjama's en trainingspakken rondlopen. En dan word ik 'gestraft' of 'op mijn plaats gezet' door een agent die net zijn eed heeft afgelegd.

Misschien kunnen ze ook meteen iets doen aan de Kiss & Ride. Er is daar plek genoeg, maar ik begrijp dat rijden tussen de bussen van De Lijn niet eenvoudig is. Om er te komen, moet je helemaal omrijden, de NMBS-parking in, een ticket nemen en er weer uitrijden. En dat via een smalle weg waar je amper door kunt met een normale auto, met negen kansen op tien dat je de stoeprand raakt en je velgen beschadigt. Wat een handige Kiss & Ride en toegang tot die parking...

Wanneer ik vervolgens bij het terugrijden naar de luchthaven twee dealerspots zie op zichtbare plekken, kan ik mijn haren wel rechtop voelen gaan staan. Natuurlijk verdwijnen die dealers en hun spotters als er een opvallende witte politiecombi nadert. Maar anonieme wagens? Die worden waarschijnlijk voor iets anders ingezet, wie zal het zeggen.

Het doet me denken aan hoe het er in sommige Franse steden of cités aan toe gaat. Als dit hier al gebeurt en ík het kan zien, dan moet de politie dat toch ook weten?

Misschien komt het door het mooie weer; dealers volgen gewoon waar hun klanten zijn.

Hoe dan ook, het gaat elk jaar achteruit. En ik vrees dat de verandering van politieke kleuren daar weinig verschil in zal maken.

Als de politie niets beters te doen heeft dan om 2 uur 's nachts te muggenziften in een lege stationsomgeving, terwijl criminelen hun gang kunnen gaan, stoort mij dat enorm.

Laat ze maar blijven dweilen met de kraan open. Zet volgende keer iemand achter een scherm met een camera, en beboet alle wagens die oprijden. Het zal een pak efficiënter zijn, want ik ben zeker niet de enige—dagelijks zijn er honderden auto's.

Hetzelfde geldt voor zwartwerk en andere illegale activiteiten. Er wordt nauwelijks iets tegen gedaan. Alleen de grote vissen, waar cash te halen valt, worden aangepakt. En af en toe misschien een kleintje, wie weet? Wat heeft het voor zin om zwartwerkers aan te geven als er toch niets mee gedaan wordt?

Ik word minstens even nerveus van gespuis dat ‘s nachts in een auto zit rond te staren waar ze om te beginnen al niet mogen staan.
Een auto met getinte ramen dan nog? Trigger happy?

Nee, of toch niet laten merken. Ik hoop ook dat ik achteraf geen boete per post ontvang, want dat zou voelen als een mes in mijn rug.

Het is hun job, absoluut, maar waarom pakken ze dan niet de echte criminaliteit aan? Als dealers en hun spotters openlijk en zonder problemen kunnen handelen, snap ik dat niet. Ik was niet aan het driften of veroorzaakte overlast op het stationsplein. Ik haalde gewoon mijn vriendin op in een ietwat onveilige, kleine stad, waar 's nachts mensen van allerlei nationaliteiten in pyjama's en trainingspakken rondlopen. En dan word ik 'gestraft' of 'op mijn plaats gezet' door een agent die net zijn eed heeft afgelegd.

Misschien kunnen ze ook meteen iets doen aan de Kiss & Ride. Er is daar plek genoeg, maar ik begrijp dat rijden tussen de bussen van De Lijn niet eenvoudig is. Om er te komen, moet je helemaal omrijden, de NMBS-parking in, een ticket nemen en er weer uitrijden. En dat via een smalle weg waar je amper door kunt met een normale auto, met negen kansen op tien dat je de stoeprand raakt en je velgen beschadigt. Wat een handige Kiss & Ride en toegang tot die parking...

Wanneer ik vervolgens bij het terugrijden naar de luchthaven twee dealerspots zie op zichtbare plekken, kan ik mijn haren wel rechtop voelen gaan staan. Natuurlijk verdwijnen die dealers en hun spotters als er een opvallende witte politiecombi nadert. Maar anonieme wagens? Die worden waarschijnlijk voor iets anders ingezet, wie zal het zeggen.

Het doet me denken aan hoe het er in sommige Franse steden of cités aan toe gaat. Als dit hier al gebeurt en ík het kan zien, dan moet de politie dat toch ook weten?

Misschien komt het door het mooie weer; dealers volgen gewoon waar hun klanten zijn.

Hoe dan ook, het gaat elk jaar achteruit. En ik vrees dat de verandering van politieke kleuren daar weinig verschil in zal maken.

Als de politie niets beters te doen heeft dan om 2 uur 's nachts te muggenziften in een lege stationsomgeving, terwijl criminelen hun gang kunnen gaan, stoort mij dat enorm.

Laat ze maar blijven dweilen met de kraan open. Zet volgende keer iemand achter een scherm met een camera, en beboet alle wagens die oprijden. Het zal een pak efficiënter zijn, want ik ben zeker niet de enige—dagelijks zijn er honderden auto's.

Hetzelfde geldt voor zwartwerk en andere illegale activiteiten. Er wordt nauwelijks iets tegen gedaan. Alleen de grote vissen, waar cash te halen valt, worden aangepakt. En af en toe misschien een kleintje, wie weet? Wat heeft het voor zin om zwartwerkers aan te geven als er toch niets mee gedaan wordt?

Hoe kan die agent nu weten dat jij daar gewoon uw vriendin gaat oppikken?
Het is eigenlijk net goed dat ze er onmiddellijk bij zijn en eens polshoogte nemen..

Hoe kan jij nu weten hoeveel observaties er gebeuren of acties er gebeuren?
Justitie moet ook bestraffen natuurlijk

Grappig over dat zwartwerk. Wij krijgen altijd het verwijt dat we de gewone man pakken en de grote mannen laten lopen..
Als uw klacht deftig gemotiveerd is dan zal er wel iets mee gedaan worden hoor 😊

Hoe kan die agent nu weten dat jij daar gewoon uw vriendin gaat oppikken?
Het is eigenlijk net goed dat ze er onmiddellijk bij zijn en eens polshoogte nemen..

Hoe kan jij nu weten hoeveel observaties er gebeuren of acties er gebeuren?
Justitie moet ook bestraffen natuurlijk

Grappig over dat zwartwerk. Wij krijgen altijd het verwijt dat we de gewone man pakken en de grote mannen laten lopen..
Als uw klacht deftig gemotiveerd is dan zal er wel iets mee gedaan worden hoor 😊
Dat besef ik ook wel, maar 't was gewoon komiek, ik sta er nog maar pas, en bam, nog geen 5sec later plots een combi die 300m verder geparkeerd stond meteen onderweg naar mij. 'm Zal blij geweest zijn dat 'm eens een power tripke kon doen.
Alsof hij dacht dat wanneer ik m'n raam zou opendoen er een rookwolk van wiet uit m'n wagen zou komen, ik een pooier was die z'n hoeren kwam ophalen of afzetten (mensenhandel) of zou staan dealen in m'n auto aan 't station ffs.

Met alle respect voor die agent éh, hij doet inderdaad z'n werk, maar er zijn echt wel andere problemen in deze stad die ik gewoon door 1 straat te rijden opmerk en nooit opgelost geraken, terwijl die agent voldoening had mij te berispen voor een mineur feit.
O weeee als je eens 5min stilstaat waar dat niet mag éh. Als er één iets positief is, is het wel het parkeerbeleid voor bewoners.
Patrouilleren, dat moeten ze doen, en waren ze dus aan het doen...

Ik was sowieso fout door daar 1. stil te staan, 2. ik passeerde een C3 bord uitgezonderd plaatselijk verkeer... En ik woon er nl. niet noch heb ik er vrienden/familie om te bezoeken, of een werkplaats dus ja, fout was ik sowieso.
M'n vriendin moet nu maar 200m meer stappen, in regen en wind.

Net zoals deze Toyota op Google Street view er ook aan zal gehangen hebben gezien de combi hahaha, maar op een 'drukke' dag dan wel...

Imo is het nogal tegenstrijdig he. Met alle respect maar toch moet die agent zich met echte criminaliteit bezig houden. Alle, misschien moeten we ook beseffen dat wanneer je iets doet dat niet koosjer lijkt, dat men wanneer je daarop aanspreekt men bezig is met met criminaliteit te bestrijden. Het staat niet op mensen hun gezicht of ze een brave burger zijn of een stuk uitschot natuurlijk. Ik vind het nogal hard overkomen dat ze iedereen maar moeten controleren buiten diegene die de uitspraak doet. Als je niets mis gedaan hebt is de kous ook af he wanneer men je aanspreekt.

Laatst bewerkt:
Een auto met getinte ramen dan nog? Trigger happy?
Sorry, maar ik snap heel uw redenering niet … Het is er volgens jou onveilig, er lopen ongure types rond, er wordt gedeald en er wordt te weinig aan gedaan. Maar wanneer de flikken er om 2u ‘s nachts patrouilleren moeten ze rieken dat “gij een van de goei zijt” en u een voorkeursbehandeling geven. Op basis van wat dan?

Laatst bewerkt:
Mensen die hun snelheid niet kunnen houden. Ik rij op de kop 120 op CC. Nader m'n voorligger en ga naar links. Ik zit m'n neus ongeveer aan z'n voordeur en ineens begint em subtiel te versnellen. Die schiet ook niet weg, nee, echt heel subtiel en traag.

Uiteindelijk me der terug achtergezet maar dan begon ik weer te naderen. Hop, weer naar links en weer hetzelfde verhaal. Dan maar gewoon effe gas bij gegeven om er vanaf te zijn. Ook niet heel veel, nog niet tot 130 gegaan.

For the love of god, waarom?

Mensen die hun snelheid niet kunnen houden. Ik rij op de kop 120 op CC. Nader m'n voorligger en ga naar links. Ik zit m'n neus ongeveer aan z'n voordeur en ineens begint em subtiel te versnellen. Die schiet ook niet weg, nee, echt heel subtiel en traag.

Uiteindelijk me der terug achtergezet maar dan begon ik weer te naderen. Hop, weer naar links en weer hetzelfde verhaal. Dan maar gewoon effe gas bij gegeven om er vanaf te zijn. Ook niet heel veel, nog niet tot 130 gegaan.

Ik heb zo eens een dame aan m'n been gehad. Elke keer ik ze dan effectief kon inhalen trok ze op tot 130, haalde mij in, en ging 115 rijden. Ik haal ze in, en rij eens goed door. Dame weg. 5 min later is ze daar weer op 't derde vak iedereen aan +130 aan 't inhalen. Enkele km verder dop ik ze terug aan 110.

Een uur aan een stuk kwam ik die tegen.

Al even plezant als mensen die aan 110 km/u op het linker- of middenbaanvak liggen tuffen terwijl er geen kat op de baan zit. Soms haal ik die ostentatief langs rechts voorbij en soms hebben ze het door en schuiven ze op naar rechts. Soms ook niet.

Ik kom van hier en uit de andere richting komt ne andere.
Deze straat doe ik een aantal maal per dag en het is inderdaad gewoon kak, ge kunt daar niet met twee door en als ze daar links allemaal geparkeerd staat ziet ge niet goed door die bocht.

Dus ik kwam net aan die bocht al ne tegenligger tegen, die man remt direct maar ik zag dat er achter hem niet direct plaats was om in te schuiven. Dus ik stop, flits met mijn lichten van 'kom maar door, hier links van mij is plaats'.
Iets wat ik overigens altijd doe daar, want ik weet hoe vervelend het is. Vaak rijd ik zelf nog een stuk achteruit als het moet, als dat allemaal vlotter is. Ik doe daar niet onnozel om mijne voorrang te pakken.

Ik rijd een stuk verder, komt daar ne soccerdad afgereden en direct met zijn armen zwaaien en op mij afrijden. Zet zich stil, gebaart wat en doet duidelijk het teken dat em niet wil bewegen en daar heel den dag wil wachten. Nu goed, er was niet direct plaats om achteruit ergens in te rijden maar idem voor mij ondertussen. En als ge zo den dwaas wilt uithangen.

Ik kwam van de fitness in mijn (uiteraard) veel te strak gym-shirt met toch wel bovengemiddeld brede schouders en (logischerwijze, want zo ben ik) veel te korte broek met goed ontwikkelde benen ( ge zijt ne gymbro of niet, mijne proteine beker ontbrak nog net) en had er geen zin in.
Dus ik stap uit en wandel ernaar toe.

Plots was de soccerdad een heel stuk vriendelijker. "Sorry meneer, maar ik moet een heel stuk terug".
Ja dan was ik ook direct vriendelijk natuurlijk en gezegd dat ik minstens even ver terug moet en is em achteruit gereden.
Ik snap zo een mensen dus echt niet, direct van hunne teut maken en als ik op mijn strepen sta heb ik gewoon gelijk. Het obstakel is aan zijn kant, dus hij moet voorrang geven. En dan zo de felle uithangen tot als puntje bij paaltje komt.

Laatst bewerkt:
Om bij wegen en verkeer te werken mag je precies maar net genoeg hersencapaciteit hebben om te blijven ademen. Craeybeckxtunnel richting Brussel dicht, Bevrijdingstunnel richting Brussel dicht, Jan De Vostunnel richting Brussel dicht. Wie zou er nu in godsnaam kunnen verwachten dat als je 8 vakken autostrade over een kruispunt in Berchem stuurt, dat dit dan zou kunnen resulteren in enorme files. Schaf dat “agentschap” gewoon af want wegen aanleggen kunnen ze niet en wegenwerken plannen nog veel minder.

Laatst bewerkt:
Craeybeckxtunnel richting Brussel dicht, Bevrijdingstunnel richting Brussel dicht, Jan De Vostunnel richting Brussel dicht.

Huh? Was dat voor geplande werken of was dat een of andere panne aan de verlichting / camerasystemen waardoor die tunnels om veiligheidsreden dicht waren. Eerste is totaal onaanvaardbaar, tweede zou niet mogen maar kan jammer genoeg gebeuren 🤷‍♂️.

Huh? Was dat voor geplande werken of was dat een of andere panne aan de verlichting / camerasystemen waardoor die tunnels om veiligheidsreden dicht waren. Eerste is totaal onaanvaardbaar, tweede zou niet mogen maar kan jammer genoeg gebeuren 🤷‍♂️.
Craeybeckx en bevrijdings waren voor werken neem ik aan gezien de botswagens en de signalisatie. JDV weet ik niet.

Het duurt erg lang alvorens de wegpolitie toe komt. Daarnet gertuige van een klein ongeval op de Brusselse buitenring (ter hoogte van de werken) tussen rode VW en vrachtwagen. Geen gewonden enkel blikschade maar de wagen reed niet meer. De madam was aangedaan dus ben ik gebleven tot de politie en takeldienst toekwamen. Dat heeft dus 20 minuten geduurd. De file was er snel.

P.S. het was de madam haar fout, ze probeerde in te voegen (vanop de invoegstrook) vlak voor de neus van een vrachtwagen.

Deze morgen was er ene heel druk bezig met het scherm van haar BMW, zo erg dat ze niet door had dat het groen was en de vrachtwagen voor haar al 10 seconden weg was. Ik claxonneer even en ik denk dat ze met nen automatic reed en panikeerde. Ik heb een paar keer de achterrij lichten zien aan en uitgaan, maar de wagen bewoog vooral niet tot het al reeds opnieuw rood was :angry:

Terug
Bovenaan