De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ok. Thnx voor de info. Straks eens kijken.
Je kan ook gewoon wachten om te zien of er effectief een boete binnenkomt. Was er een tijd terug niet al een paar keer naar voren gekomen dat die bepaalde flitspaal regelmatig veel te veel flitst? Als je er effectief op staat, ga je vast niet de enige zijn die gaat protesteren.

Mistig weer, deze avonden, en dan blijkt het gebruik van het (achter)mistlicht toch nog altijd moeilijk. Aan als het niet aan moet staan, en ik dus tot diep achter de amandelen belicht wordt, en uit als je ongeveer 17 centimeter ver kunt zien...

En uiteraard ook de obligatoire Range Rover of Tesla met zijn vuurtorens van grootlichten die van mijn achteruitkijkspiegel een atoombom maken als ze 1.5 kilometer achter mij rijden.
Dit dus, ik had het gisterenavond ook op weg van Vlaams Brabant naar Antwerpen. Hoeveel idioten er met een mistlamp rondrijden terwijl je zonder enige problemen maximale zichtbaarheid hebt zonder, wat bezielt zo'n mensen? Dat is een traject van +100km waar op dat uur zelf geen mist meer te bespeuren viel.
En nog beter, in het middenvak blijven rijden ermee uiteraard!!

Ik reed vannacht rond half 4 op de snelweg vanaf Genk tot Antwerpen.
De hoeveelheid zatte, of zelfs ladderzatte bestuurders op de snelweg. Ongelofelijk.

Uiteindelijk de politie aan de lijn gehad voor een Mercedes die over 10tallen km's van de middenberm tot de vangrail ging, telkens net op tijd wegstuderende, afremmen tot 20-30kmh, optrekken tot 160 ofzo om dan weer last minute op een afslag te rijden en toch weer ineens om te vliegen.

Echt, absurd. Politie kon uiteindelijk ook niet komen want het was te druk. Hoop echt dat die man/vrouw niemand heeft omgereden op weg naar huis.

Vanmiddag een alcoholcontrole tegemoet aan 't rijden. Mijn voorligger gooit op een paar 100m van de effectieve controle gewoon alles dicht en rijdt daarna weifelend verder, precies op zoek naar een uitweg. Uiteraard zien die agenten dat en hij moet stoppen, ik niet. :laugh:
Ofwel hangt hij er dus aan, ofwel panikeert hij voor niets, maar het was in elk geval geen ideale situatie om achter te rijden.

Het kort op elkaar rijden op de autosnelweg, het lijkt soms alsof je daar niet kan aan ontsnappen. Ik houd graag een beetje afstand, maar dan heb je constant mensen die in dat gaatje springen waarbij ik van het gas moet of zelfs regelmatig moet remmen. Zo ergerlijk.

Vanmiddag een alcoholcontrole tegemoet aan 't rijden. Mijn voorligger gooit op een paar 100m van de effectieve controle gewoon alles dicht en rijdt daarna weifelend verder, precies op zoek naar een uitweg. Uiteraard zien die agenten dat en hij moet stoppen, ik niet. :laugh:
Ofwel hangt hij er dus aan, ofwel panikeert hij voor niets, maar het was in elk geval geen ideale situatie om achter te rijden.

Misschien was zijn eerste gedachte een accident? Ik heb nog nooit moeten blazen, dus ik zou ook wel durven denken dat ik niet door zal kunnen rijden. Het hangt natuurlijk af van de plaats en omstandigheden of het duidelijk een controle was.

Misschien was zijn eerste gedachte een accident? Ik heb nog nooit moeten blazen, dus ik zou ook wel durven denken dat ik niet door zal kunnen rijden. Het hangt natuurlijk af van de plaats en omstandigheden of het duidelijk een controle was.
Gohja, was imo toch vrij duidelijk, zeker gezien de locatie. Ze stonden op een parking naast de rijbaan, alleen twee agenten met een salami op de weg. En om dan zo vroeg in paniek te slaan is ook wel speciaal.
Nu, het verklaart wel alle files bij een ongeval als mensen zo panikeren voor iets onnozel.

Heb ik idd ook al gehad op een klein landweggetje. Daar had ik ze nog nooit zien staan voor een controle, dus ik dacht dat de weg geblokkeerd was door een ongeval en twijfelde dus om een zijweg in te slaan. Uiteindelijk besliste de ramptoerist in mij om toch eens een kijkje te gaan nemen en dan bleek het om een algemene controle te gaan (wegens vele inbraken in de buurt). Ik kreeg meteen de vraag waarom ik zo twijfelde om verder te rijden en kreeg een uitgebreide controle. 😅 Alles was in orde en kreeg nog wat complimenten over m'n motor, dus verder geen probleem. Al begrijp ik niet waarom ze zo in het zicht gingen staan, want er zijn er veel die zijweg ingedraaid (wat eigenlijk plaatselijk verkeer was en dus zelfs niet mocht). Als ik een inbreker was, zou ik ook gewoon die zijweg genomen hebben hoor.

Dit punt

Ik kom daar elke dag een paar keer voorbij en hoe vaak er van de andere kant auto's de bocht afsnijden. Vanmorgen alles moeten dichtgooien, toeteren en dan kijken ze u nog aan alsof ik het schaap ben. Zat gvd helemaal op mijn rijvak bijna.

De Tesla's die ik deze week op mijn pad tref hebben een digitaal acceleratie pedaal, 0 of 1. Echt op het idiote af hoe hard er opgetrokken wordt.

Een beetje sneeuw en het valt nog meer op hoeveel mensen totaal niet verstandig rijden...

Aan 100 km/u op het middenvak plakken terwijl het rechtervak leeg is en toch nog bruusk 10 km/u extra afremmen want er staat een mobiele camera. Een andere die vanop de oprit direct doorschuift naar het derde rijvak, om daar kilometers lang de boel op te houden omdat hij trager rijdt dan het middenvak - en dan op het allerlaatste moment aan een afrit 2 vakken naar rechts gaat en zich tussen auto's op de afrit moet wringen.

Andere ergernis: carpoolparking aan de E17: totaal niets gestrooid, ook niet de weg van de afrit tot daar. Dat lijkt me nu wel een plaats waar het verstandig is om ook te strooien, zeker omdat het maar over een paar tientallen meters gaat (dus de extra inspanning is zeer beperkt)

Het sneeuwt.

Meer moet je niet zeggen. Sommige mensen hadden precies toch beter geopteerd voor thuiswerk vandaag. 80km/u op middenvak snelweg en ook gewoon niet naar rechtse vak teruggaan.
Om zot van te worden :laugh:

Eerste 2 parkeerplaatsen op parking supermarkt zijn invalideplaatsen. Staat daar een kerel schuin over die 2 plaatsen met z'n camionette van 'Tuinen blablabla'.

Oudere dame, die effectief een kaart heeft parkeert haar op 't einde. Kerel komt buiten en wandelt naar z'n camionette. Dame zegt er niets op maar kijkt vreemd naar die man. Kerel zegt: 'k zag het niet door de sneeuw hoor madammeke' met nen onnozele grijns op zijn gezicht.

Awel, ge zijt officiëel een stuk stront van een mens, ge moogt er trots op zijn manneke.

De Tesla's die ik deze week op mijn pad tref hebben een digitaal acceleratie pedaal, 0 of 1. Echt op het idiote af hoe hard er opgetrokken wordt.

Inderdaad.

Zeker Tesla's, maar ook elektrische wagens in het algemeen. Ik bedoel: het is niet omdat je hard KAN optrekken, dat je het daarom ook altijd en overal moet doen hé. :wtf:

Regelmatig zie ik er ook "overshooten". Oprit van de autostrade, gaspedaal door de bodemplaat drukken ("kijk eens iedereen hoe hard ik kan optrekken!") om dan een paar seconden later pas te beseffen dat ze eigenlijk al 150 aan het rijden zijn en dan zie je ze hun cruise control opzetten op 120.

Laatst bewerkt:
Inderdaad.

Zeker Tesla's, maar ook elektrische wagens in het algemeen. Ik bedoel: het is niet omdat je hard KAN optrekken, dat je het daarom ook altijd en overal moet doen hé. :wtf:

Regelmatig zie ik er ook "overshooten". Oprit van de autostrade, gaspedaal door de bodemplaat drukken ("kijk eens iedereen hoe hard ik kan optrekken!") om dan een paar seconden later pas te beseffen dat ze eigenlijk al 150 aan het rijden zijn en dan zie je ze hun cruise control opzetten.

Tis wel plezant om zo op te trekken (ik ben serieus)

Terug
Bovenaan