De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Gisteravond iets gelijkaardig voorgehad: parking van een restaurant, nochtans redelijk brede parkeerplaatsen en ik stond perfect in het midden van mijn plaats. Niet te begrijpen hoe mensen geen paar seconden de tijd nemen om zich beter te zetten wanneer ze merken dat ze zelf niet deftig uit hun auto geraken omdat ze zo slecht geparkeerd staan.
Op het werk bij ons is dat ook zo. We hebben 2 parkings en ene heeft echt brede plaatsen. Breed genoeg dat je er zelfs een rolstoel tussen zou krijgen mocht de ene wat links en de andere rechts in zijn vak staan. Toch slagen mensen er in om op de lijn of er zelfs over te staan.

Past bij de laatste posts hier:

1000029451.jpg

Dat is net na een bocht, en rechts is het een heel smal voetpad. Is ook heel dichtbij een kleuter en lagere school, dus veel kindjes die daar met hun fietsje passeren.
Heeft daar een hele nacht gestaan, sjans dat daar geen fietser is tegen gereden.

Ik snap met alle wil van de wereld niet hoe ge u zo kunt parkeren en zeggen:

1000029462.gif

Een vrouw die 50 meter voor er geritst moet worden zich al naar het rechter baanvak murwt. Ik rijd wel tot op het einde van de strook. Ondertussen was zij ook al kunnen doorrijden en rijdt ze expres zo dicht tegen de voorligger dat ik er niet tussen kan. Om dan nog met het vingertje te zwaaien als ze naast mij staat. :angry::angry::angry:

Fietsers zonder licht...

In mijn tijd kon ik nog ergens begrijpen dat het licht niet opgezet werd want je moest harder trappen als die dynamo op stond. Maar die fietsen van tegenwoordig zijn toch met lichten op batterijen. En dan toch zonder voor en achterlicht rondrijden...

Kia EV6 op de linkse rijstrook E313 zonder lichten.

Fucking hell gast, levensgevaarlijk zonder straatverlichting
Misschien toevallig maar dat ben ik dus de laatste weken ook al regelmatig tegengekomen. Dat zijn misschien die fietsers die zonder licht rijden die de auto nemen :thinking:.

Misschien toevallig maar dat ben ik dus de laatste weken ook al regelmatig tegengekomen. Dat zijn misschien die fietsers die zonder licht rijden die de auto nemen :thinking:.
Dat zijn mensen die hun dagrijverlichting zien schijnen op de baan en denken dat de lichten branden.
Tijd dat alle constructeurs hun achterlichten ook constant laten branden. Bij de mijne is dat nu al zo, overdag vooraan DRL's, bij neerslag of duisternis schakelt hij over naar de dimlichten en de achterste gaan nooit uit.
Er was daar destijds eens een voorstel voor gedaan, maar een of andere "expert" had dat voorstel afgewezen met de meest dwaze uitleg ooit.

Gisteren ene vanuit de tegengestelde richting die staat te wachten met zijn auto om de baan over te steken en daar een parking op te rijden. Normaal flits je dan als tegenligger even met uw lichten als je die er tussen/voor wilt laten, deze had er niet beter op gevonden om dat zelf te doen als teken dat hij ging overdraaien. :wtf::eek:

Die heeft het duidelijk niet helemaal begrepen. En die voor mij moest daardoor natuurlijk los in de ankers.

Dat zijn mensen die hun dagrijverlichting zien schijnen op de baan en denken dat de lichten branden.
Tijd dat alle constructeurs hun achterlichten ook constant laten branden. Bij de mijne is dat nu al zo, overdag vooraan DRL's, bij neerslag of duisternis schakelt hij over naar de dimlichten en de achterste gaan nooit uit.
Er was daar destijds eens een voorstel voor gedaan, maar een of andere "expert" had dat voorstel afgewezen met de meest dwaze uitleg ooit.

Dat zou inderdaad een stuk logischer zijn.

Eigenlijk een goed moment op de weg: een paar dagen geleden nog een camion (allé, zo'n ding van pakweg 7,5 ton) die op de autostrade reed zonder lichten achteraan, met inderdaad dagrijverlichting vooraan aan. Maar gelukkig had hij het heel snel door toen ik voor hem een paar keer mijn 4 pinkers en mijn mistlicht aan en uit deed. Bij een tegenligger kan je nog flitsen, maar bij iemand in dezelfde richting vind ik het al lastiger om zoiets te communiceren.

Dat zou inderdaad een stuk logischer zijn.

Eigenlijk een goed moment op de weg: een paar dagen geleden nog een camion (allé, zo'n ding van pakweg 7,5 ton) die op de autostrade reed zonder lichten achteraan, met inderdaad dagrijverlichting vooraan aan. Maar gelukkig had hij het heel snel door toen ik voor hem een paar keer mijn 4 pinkers en mijn mistlicht aan en uit deed. Bij een tegenligger kan je nog flitsen, maar bij iemand in dezelfde richting vind ik het al lastiger om zoiets te communiceren.
Ik doe het ook op die manier bij een achterligger, maar dat wordt precies moeilijker begrepen dan eens met de lichten te flitsen. Maar als je dan gaan flitsen op een voorligger, gaat die dat dan weer kunnen zien als agressie.

Gisteren ene vanuit de tegengestelde richting die staat te wachten met zijn auto om de baan over te steken en daar een parking op te rijden. Normaal flits je dan als tegenligger even met uw lichten als je die er tussen/voor wilt laten, deze had er niet beter op gevonden om dat zelf te doen als teken dat hij ging overdraaien. :wtf::eek:

Die heeft het duidelijk niet helemaal begrepen. En die voor mij moest daardoor natuurlijk los in de ankers.
Was 't een Franse nrplaat, want die heb ik dat ook nog zien doen. Of eens trekken met de faars naar de tegenliggers als ze iemand gaan inhalen.

Bij de mijne zit dat ergens in het menu om achterlichten ook als DRL te laten branden, heb ik hier gewoon aangezet.

Fietsers zonder licht...

In mijn tijd kon ik nog ergens begrijpen dat het licht niet opgezet werd want je moest harder trappen als die dynamo op stond. Maar die fietsen van tegenwoordig zijn toch met lichten op batterijen. En dan toch zonder voor en achterlicht rondrijden...
Ik rijd zelf bijna nooit in het donker met de fiets. Heb wel de perfecte lampjes op batterijen ervoor, die zijn wel duur.

Hier in huis wel oudere jeugd die heel regelmatig in het donker fietst, er wordt enorm gehamerd op rijden met lichten in het donker.
Maar dat is echt pure miserie met al die lichten op batterijen. Of het is brol of het laadt niet goed op of het is toch sneller plat dan gedacht of het geeft niet voldoende licht… Een echte merde.

En als ik dan eens zelf met de fiets in het donker zou moeten rijden zorg ik de dag voordien dat alles in orde is om dan te merken dat iemand met die lichtjes die ik klaarmaakte ermee vandoor is.

Fietsverlichting is echt niet zo simpel als autoverlichting in het dagelijkse leven.
Hoewel het zeker geen excuus mag zijn om zonder lichten in het donker te rijden.

Ik rijd zelf bijna nooit in het donker met de fiets. Heb wel de perfecte lampjes op batterijen ervoor, die zijn wel duur.

Hier in huis wel oudere jeugd die heel regelmatig in het donker fietst, er wordt enorm gehamerd op rijden met lichten in het donker.
Maar dat is echt pure miserie met al die lichten op batterijen. Of het is brol of het laadt niet goed op of het is toch sneller plat dan gedacht of het geeft niet voldoende licht… Een echte merde.

En als ik dan eens zelf met de fiets in het donker zou moeten rijden zorg ik de dag voordien dat alles in orde is om dan te merken dat iemand met die lichtjes die ik klaarmaakte ermee vandoor is.

Fietsverlichting is echt niet zo simpel als autoverlichting in het dagelijkse leven.
Hoewel het zeker geen excuus mag zijn om zonder lichten in het donker te rijden.
Ik heb fietsverlichting op aaa batterijen. Gewoon 2 batterijen als reserve meedoen en probleem opgelost.

Ik heb fietsverlichting op aaa batterijen. Gewoon 2 batterijen als reserve meedoen en probleem opgelost.
Ik heb vier jongens die met de fiets naar school gaan. Met de fietslichten op batterijen is het inderdaad toch vaak miserie. Ofwel kapot (water erin, sensor stuk,...) ofwel de batterijen weeral op (soms omdat ze vergeten de lichten uit te zetten).
De batterijen van die dingen zijn vaak niet zo simpel te vervangen hoor, je hebt er meestal een schroevedraaier voor nodig.
Daarom heb ik een sterke voorkeur voor fietsen waarvan beide lichten aangesloten zijn op een naafdynamo, daar heb ik (en ik spreek uit ervaring) het minste last mee.

Fietsverlichting aanschaffen die je kan opladen via USB, een hoofdlamp, een borstlamp,... Allemaal zeer gemakkelijke en gebruiksvriendelijke alternatieven. Een hoop elektrische fietsen hebben dat probleem al helemaal niet met hun geïntegreerde lichten.
Ik leid vooral af uit voorgaande berichten dat het eerder aan de (jongere) gebruiker ervan (ligt die het belang ervan lijken te onderschatten?). Dat maakt het gebruik ervan daarom niet minder simpel in het dagdagelijkse leven.

Ik heb recent nog mijn fietslamp vervangen. Express gekeken naar een die ik kon aansluiten op mijn naafdynamo. Ik heb ook niets anders dan miserie met die batterij lichten. Vandaag voor mijn vrouw eindelijk een elektrische fiets gekocht dus zij kan het ook al niet meer vergeten 👌

Terug
Bovenaan