De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Ik zie nog geen reden om uit te stappen. In een ideale wereld gebeurt dat allemaal niet, maar het zijn toch zaken die je dagdagelijks ziet. Ik zet er geld op dat ik morgen een bumperklever achter mij ga hebben in de ochtendspits en nog eens vijf euro extra als er mij een inhaalt op een plek waar het eigenlijk niet kan of mag.

Dat zijn dan ook twee verplichtingen die jij hebt: kijken voor je zelf gaat inhalen of je niet al ingehaald wordt en afstand houden. .
De reden om uit te stappen en ff te gaan vragen was gewoon de 3 gevaarlijke situaties die hij veroorzaakt op enkele seconden tijd

Als ik gewoon auto 1 en 2 volg en mee optrek (nog nie persé mee voorbij steek) past hij er nooit tussen aan 90 km/u en dan kan hij ofwel op die camion rijden, of frontaal op die fiat of mij de berm in duwen.
Ik heb geen zin om voorpagina nieuws te worden door zo'n clown

Ik denk dat dit nu de 2e keer is dan ik verhaal hen gaan halen, en 2x omdat iemand mij potentieel in gevaar brengt. Ik ga niet uitstappen omdat ik 3seconden verlies omdat iemand de regels aan zijn laars lapt.

Misschien heeft die in zen vrije tijd een taycan turbo s ofzo. Maar zo'n bestelwagen mist vermogen om zo'n dingen te doen.

Zelf de ergernis geweest gisteren. Mezelf stomweg laten vangen aan het gedoe van een ander.

Antwerpse ring richting Nederland. Ik moet in Antwerpen Oost naar de stroken die naar de E313/E34 leiden. Ik was net voorbij de oprit Borgerhout en was van plan op te schuiven. Niet meteen een gaatje, dus gewoon pinker opgezet en effe gewacht, meestal laten ze daar wel een plekje.
Rechts rijdt er een camionette, het vertraagt er een beetje, zo komt die rechts achter me tye hangen. Door dat er geremd werd en terug opgetrokken was er een gaatje ontstaan maar net te klein om veilig in te voegen.

Rijdt die camionette dat los dicht en dat terwijl mijn pinker al geruime tijd op staat. Die kon daarenboven ook nog eens naar rechts opschuiven maar bleef op het linkse van die twee vakken rijden. Dus me der uiteindelijk voor gewrongen. Wat dom en onveilig is.
Achteraf gezien gewoon me moeten afzakken of gewoon eraf gaan aan't Sportpaleis. Maar ik was pissed off en dan doe je domme dingen.

Die in z'n camionette zit waarschijnlijk met een zelfde frustratie over mij.

Zelf de ergernis geweest gisteren. Mezelf stomweg laten vangen aan het gedoe van een ander.

Antwerpse ring richting Nederland. Ik moet in Antwerpen Oost naar de stroken die naar de E313/E34 leiden. Ik was net voorbij de oprit Borgerhout en was van plan op te schuiven. Niet meteen een gaatje, dus gewoon pinker opgezet en effe gewacht, meestal laten ze daar wel een plekje.
Rechts rijdt er een camionette, het vertraagt er een beetje, zo komt die rechts achter me tye hangen. Door dat er geremd werd en terug opgetrokken was er een gaatje ontstaan maar net te klein om veilig in te voegen.

Rijdt die camionette dat los dicht en dat terwijl mijn pinker al geruime tijd op staat. Die kon daarenboven ook nog eens naar rechts opschuiven maar bleef op het linkse van die twee vakken rijden. Dus me der uiteindelijk voor gewrongen. Wat dom en onveilig is.
Achteraf gezien gewoon me moeten afzakken of gewoon eraf gaan aan't Sportpaleis. Maar ik was pissed off en dan doe je domme dingen.

Die in z'n camionette zit waarschijnlijk met een zelfde frustratie over mij.
Bij zo'n pipo's moet je dat afdwingen. Onlangs bij het ritsen ook weer zo'n geval die het ritsen niet snapt en continu het gat voor hem wil dichtrijden zodat er hem toch niemand kan 'voorsteken'. Er lieten er mij al 2 niet tussen dus dan begin ik gewoon op te schuiven. Zitten we tegen elkaar stap ik uit en sla ik mijn reservewiel op zijne kop.

Dat laatste is uiteraard om te zeveren. Ik heb geen reservewiel.

Deze morgen was de slimsten van den hoop ook weer op de baan. Wagen voor mij blijft netjes achter een fietser terwijl de hele baan vrij is om in te halen. Maar nee, blijft er achter en ik dus ook schoon achter hem. We komen wat verder, een fietser in tegenrichting en een wagen in tegenrichting. En dan beslist die voor mij om de fietser in te halen.

Echter ik doelde nét op het omgekeerde. ;)

Chauffeurs met een camionette die juist rondrijden gelijk een slak. Met moeite 30 waar ze 50 mogen en dan just 40 waar je 70 mag.
Dan moeten ze bijvoorbeeld de weg oprijden wanneer ze van den Aldi komen naar links en je zit daar net achter en dan durven ze niet oversteken omdat 10 sec ver weg nen otto aan komt. Echt gelijk ne noob met 0 ervaring. Pinkers vergeten. Enzovoorts ..

Ze rijden soms nog slechter rond dan iemand met een 'L'.

Is dat dan de vader die de wagen geleend heeft van zoonlief om inkopen te gaan doen? Want anders begrijp ik het niet goed. :tongue:
Miljaar als ik een camionette zie dan het omdat die in mijne nek aan het briesen zijn terwijl er voor mij nog iemand rijdt. Laatst ene tegen 160 ofzo door den bocht van een verbinding tussen snelwegen zien gaan.

Zeker na de kantooruren vliegen die gelijk zotten door het verkeer over de ring vaak.

Het zijn toch mensen met vreemde hersenkronkels die achter mij zitten te bumperkleven terwijl ze duidelijk kunnen zien dat er voor mij een vrachtwagen rijdt.
Een echte classic.
Ik zie dat gedrag (uiteraard) dagelijks gebeuren op de E19. Ik rij meestal op m'n gemak rechts, en op de linkse rijstrook rijden ze allemaal op een meter van elkaar. Dan komt er meestal nog ene zich erbij voegen die tot de laatste seconde vol gas blijft geven om dan alles dicht gooien en vervolgens te gaan plakken. Je gaat me niet vertellen dat die losers in al die gevallen dat niet ZIEN.

Gisteren nog een extreem voorbeeld ervan gezien: Zoals altijd een trein op het linkervak, rond de 90/100 km/u schat ik. Komen er 2 sportieve bakken aangevlamd (ook op een paar meter van elkaar) die minstens 140 km/u rijden. De voorste daarvan wacht tot het laatste moment om alles dicht te gooien (achterlichten knipperen). Die doen dat dus bewust he, want het is 100% duidelijk dat AL het verkeer een pak trager aan het gaan is.

Elke dag ben ik verbaasd dat er geen 1000 ongevallen méér gebeuren.

Telt het ook als de auto geparkeerd was?

Vanavond avond uit met de vrouw, wegens jarig.
Super leuke avond, komen terug in de parking onder de Kouter in Gent, heeft een pipo de laadklep van de eqe eraf gekregen terwijl die stond te laden. Geen briefje of zo, uiter-bloody-raard :wallbash::wallbash::wallbash::angry::angry::angry:

Wat is dat tegenwoordig met chauffeurs die niet gewoon tot aan een rood licht kunnen rijden, maar minstens 50 meter op voorhand afremmen tot letterlijk ~10 km/u en dan zo op een slakkengang tot aan de streep tuffen? Precies bang dat ze wel eens zouden kunnen stilstaan voor een halve minuut.

Wat is dat tegenwoordig met chauffeurs die niet gewoon tot aan een rood licht kunnen rijden, maar minstens 50 meter op voorhand afremmen tot letterlijk ~10 km/u en dan zo op een slakkengang tot aan de streep tuffen? Precies bang dat ze wel eens zouden kunnen stilstaan voor een halve minuut.
Idd. En daardoor nog eens wat langer aan de verkeerslichten staan.

Dat is een tussenstap in de evolutie naar die irritante mensen die stoppen en een gat van 10 meter laten, waarna ze in stapjes aanzetten om enkele meters op te schuiven.

Idd. En daardoor nog eens wat langer aan de verkeerslichten staan.

Dat is een tussenstap in de evolutie naar die irritante mensen die stoppen en een gat van 10 meter laten, waarna ze in stapjes aanzetten om enkele meters op te schuiven.

En helemaal plezant wanneer er aan dat kruispunt een voorsorteervak is om rechts af te slagen (waar geen rood licht is en jij eigenlijk gewoon kan doorrijden, maar vastzit achter die taffelaar aan kruipsnelheid).

Ook de omgekeerde situatie bestaat.

Wat is dat met die chauffeurs die tegen 50+ km/u (in zone 30) richting het groen licht flitsen om dan alsnog voor het rood te staan terwijl den Makila minstens 200 meter op voorhand afremt tot letterlijk ~10 km/u en dan zo op een slakkengang tot aan het rood licht tuft? :tongue:

Maar je hebt gelijk: Mensen kunnen de situatie soms heel slecht inschatten en het juiste doen aan een kruispunt is dan precies vrij 'moeilijk'.

Van deze leukerds krijg ik het ook. Aan de supermarkt op een zaterdagvoormiddag op een druk moment als de parkeerplaatsen schaars zijn :angry:.

BHFhqL6.jpeg

Van deze leukerds krijg ik het ook. Aan de supermarkt op een zaterdagvoormiddag op een druk moment als de parkeerplaatsen schaars zijn :angry:.

BHFhqL6.jpeg
Die links er van staat ook wel vervelend. Helemaal tegen de lijn waardoor je al geen ruimte meer hebt om je deur open te doen als je er naast staat. De wielen die nog schuin staan is ook al een teken van luiheid vind ik. 9 op de 10 rijdt die ook zonder nadenken achteruit om dan te schrikken dat de auto niet recht achteruit rijdt. Supermarktparkings :love:

Nu, vanmiddag ook nog een typische. Sta aan de rode verkeerslichten achter een auto met een L op de achterruit. Wordt groen, het gaat niet zo vlot en hij valt 2x stil. Begint die achter mij meteen te claxonneren. Dat helpt iemand met een L niet bepaald tegen de stress he vriend.

Nu, vanmiddag ook nog een typische. Sta aan de rode verkeerslichten achter een auto met een L op de achterruit. Wordt groen, het gaat niet zo vlot en hij valt 2x stil. Begint die achter mij meteen te claxonneren. Dat helpt iemand met een L niet bepaald tegen de stress he vriend.
Een agent in burger kan en mag die mens dan asap beboeten. Je mag voor zo'n zaken wettelijk (in de meeste gevallen) niet claxonneren.
Dat is namelijk niet meteen een gevaarlijke situatie en dan mag dit niet.

Moet echt een dashcam gaan aanschaffen. Dag 1 dat ik mijn nieuwe bedrijfswagen heb. Oprit ring Brussel, twee rijstroken en stapvoets verkeer. Ik rij rechts, links voor mij een skoda suv. Mijn strook gaat wat vlotter vooruit dus ik kom ter hoogte van de skoda. Skoda beslist zonder kijken naar rechts te komen dus ik claxoneer want hij gaat mij bijna raken, dude negeert en blijft opschuiven naar rechts waardoor ik ook moet opschuiven naar rechts, bijna tegen de vangrails aan. Gedurende heel dit moment zit ik te claxoneren maar dude blijft maar opschuiven. Man man man, tis maar dat het een nieuwe auto is en geen zin had in al dat administratief gedoe. Liefst van wil je dan iemands kop inslagen.

Vorige week E313 ga ik naar links om een heel trage vrachtwagen in te halen, zag hem heel snel naderen dus weet niet hoe traag die reed; veel trager dan toegelaten in elk geval dus ik wijk uit naar links. In mijn zijspiegel komt een auto rechts aangevlogen en ik voelde narigheid aankomen. De vrachtwagen rechts stond zo goed als bijna stil want hij had precies de inrit van een parking voor vrachtwagens gemist, echt absurd. Op de inrit van de parking stond ook al een vrachtwagen, ook stilstaand precies. Ik stamp op mijn rem want de auto die rechts aankwam vertraagde niet en kon onmogelijk stoppen voor die vrachtwagen op zijn rijstrook. Auto haalt me met aanzienlijke snelheid rechts in en wijkt net voor de vrachtwagen uit naar links om de bijna stilstaande vrachtwagen in te halen. Het scheelde echt niks, Het was een hollander en hij was precies niet onder de indruk dat hij op het nippertje ontsnapte aan een catastrofe en bleef verder vlammen. Ongelofelijk. Dit allemaal in een paar seconden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan