Ik heb als fietser toch ook al eens een mossel op een auto gegeven.Dat is er inderdaad over, in dat geval is het toch vrij duidelijk dat dat een simpele vergissing is. Mensen die zich daarin zo opjagen krijgen toch op hun 40e een hartaanval van de stress lijkt me. En het dan fysiek afreageren is helemaal not done.
Een keer reed een auto volledig aangedampt vrij traag in stadsomgeving. Ik langs rechts met de fiets voorbij. Auto wijkt uit naar rechts, ik rem omdat er een hoge borduur is, auto terug naar links, ik terug voorbij, auto wijkt terug uit naar rechts, ik rem opnieuw, auto terug naar links ik terug langs rechtsvoorbij. Als ik dan ter hoogte van de voorste passagier ben wijkt die terug naar rechts uit. Toen heb ik serieus hard gemosseld op die zijn raam. Als iemand met aangedampte ruiten rijdt en mij drie keer bijna tussen zijn auto en de hoge borduur duwt vind ik het niet ongepast.
Ik word eigenlijk quasi elke week wel een keer bijna overhoop gereden. Ik zou eigenlijk zo'n rubberen knuppel willen om op auto's te slaan.