Zo van da voetgangersvolk dat nul komma nul tijd heeft en van alles een spel maakt.
Passeert ge zo aan een school: een mega verkeersstroom van fietsers, pubers die op de grond tuffen en ander schorem dat een 15 kilo boekentas als anker achter zich sleept die feitelijk de flow van het voetpad/fietspad richting het school. Dus gewoon rechtdoor.
Mijn gedacht; relatief safe om ervanuit te gaan dat er niet echt veel mensen het voetpad gebruiken, iedereen gaat toch richting de school. Dus ge rijd door aan een slakken gangetje en zo over het voetpad.
Zit daar toch wel nen marginaal aan de kant met een metalhead t-shirt die graag dat voetpad wil gebruiken, drie kleuters omver loopt met zijn blikje bier in zijn hand en gewoon zonder enige vorm van stoppen doorwandelt waardoor die bijna tegen uw koffer loopt en dan nog eens durft om in't midden van 't straat met zijn hand in de lucht te zwaaien alsof ik een lid van de tuftuf club ben.
Volgende keer zet ik em in achteruit jong, tandjes op mijnen achteruit rij camera. Staat ge niet aan het voetpad gereed wanneer ik er aan kom hebde geen recht van klagen. Schoolgaande jeugd op hun fietske heeft à propos ook moeten remmen en was bijna op hun bek gegaan voor uw asociale dronken (om 8u30) reet.
Hoeveel keer dat ik al heb moeten blazen op elk uur van de dag en veel die ik ken nog nooit of paar keer.
Rijbewijs van 2004 en toch gemakkelijk al 15 keer. Paar weken terug gaan padellen in de buurt van Mechelen, prijs rond 23u.
Halfuur later afrit Brasschaat, 2 x bob sleutel gevraagd 2 x niks.
Tien jaar geleden had ik een sportief Golfke me geblindeerde ramen: quasi elk weekend prijs. Familie met nen bompa grijs bruinen Skoda: 0 keer.
Op dezelfde rit was ik drie keer tegengehouden door flikken die einde jaars controles deden, en hij die wel teveel Jenever op had van de Kerstmarkt altijd mogen door rijden zonder te blazen.