De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

De datum van die foto staat er bij. Augustus 2020. Zo recent is dat dus niet.
Corona enzo :)

Onlangs nog eens naar werk gereden via andere invalsweg die ik vroeger quasi wekelijks deed maar nu echt geleden is van april vorig jaar. Ik moest echt zwaar nadenken en aandachtig zijn om alles opnieuw te herkennen

Rijvakken die zijn afgesloten met zo'n kruis op een dynamisch bord... Toch opmerkelijk hoeveel mensen zich daar niks van aantrekken.

Volk dat met hun auto een te korte bocht maakt waardoor ze uw volledige doorgang blokkeren bij van die straten waar ge net met 1 wagen door kunt. Blijven ze daar meestal wat gapen zonder echt zelf even actie te ondernemen en plaats te maken.

Hoeveel keer dat ik al heb moeten blazen op elk uur van de dag en veel die ik ken nog nooit of paar keer.

Rijbewijs van 2004 en toch gemakkelijk al 15 keer. Paar weken terug gaan padellen in de buurt van Mechelen, prijs rond 23u.

Halfuur later afrit Brasschaat, 2 x bob sleutel gevraagd 2 x niks.

Hoeveel keer dat ik al heb moeten blazen op elk uur van de dag en veel die ik ken nog nooit of paar keer.

Rijbewijs van 2004 en toch gemakkelijk al 15 keer. Paar weken terug gaan padellen in de buurt van Mechelen, prijs rond 23u.

Bij mij juist het tegengestelde, ik heb mijn rijbewijs van 2002 (voorlopig rijbewijs van 2001) en ik heb vorig jaar in de zomer voor de eerste keer moeten blazen. Toen hadden ze ook geen bob sleutelhangers, ze deelden toen kleine busjes alcoholgel uit.

Zo van da voetgangersvolk dat nul komma nul tijd heeft en van alles een spel maakt.

Passeert ge zo aan een school: een mega verkeersstroom van fietsers, pubers die op de grond tuffen en ander schorem dat een 15 kilo boekentas als anker achter zich sleept die feitelijk de flow van het voetpad/fietspad richting het school. Dus gewoon rechtdoor.

Mijn gedacht; relatief safe om ervanuit te gaan dat er niet echt veel mensen het voetpad gebruiken, iedereen gaat toch richting de school. Dus ge rijd door aan een slakken gangetje en zo over het voetpad.

Zit daar toch wel nen marginaal aan de kant met een metalhead t-shirt die graag dat voetpad wil gebruiken, drie kleuters omver loopt met zijn blikje bier in zijn hand en gewoon zonder enige vorm van stoppen doorwandelt waardoor die bijna tegen uw koffer loopt en dan nog eens durft om in't midden van 't straat met zijn hand in de lucht te zwaaien alsof ik een lid van de tuftuf club ben.

Volgende keer zet ik em in achteruit jong, tandjes op mijnen achteruit rij camera. Staat ge niet aan het voetpad gereed wanneer ik er aan kom hebde geen recht van klagen. Schoolgaande jeugd op hun fietske heeft à propos ook moeten remmen en was bijna op hun bek gegaan voor uw asociale dronken (om 8u30) reet.

Tien jaar geleden had ik een sportief Golfke me geblindeerde ramen: quasi elk weekend prijs. Familie met nen bompa grijs bruinen Skoda: 0 keer.

Op dezelfde rit was ik drie keer tegengehouden door flikken die einde jaars controles deden, en hij die wel teveel Jenever op had van de Kerstmarkt altijd mogen door rijden zonder te blazen.

Laatst bewerkt:
Mijn gedacht; relatief safe om ervanuit te gaan dat er niet echt veel mensen het voetpad gebruiken, iedereen gaat toch richting de school. Dus ge rijd door aan een slakken gangetje en zo over het voetpad.

Zit daar toch wel nen marginaal aan de kant met een metalhead t-shirt die graag dat voetpad wil gebruiken, drie kleuters omver loopt met zijn blikje bier in zijn hand en gewoon zonder enige vorm van stoppen doorwandelt waardoor die bijna tegen uw koffer loopt en dan nog eens durft om in't midden van 't straat met zijn hand in de lucht te zwaaien alsof ik een lid van de tuftuf club ben.

Volgende keer zet ik em in achteruit jong, tandjes op mijnen achteruit rij camera. Staat ge niet aan het voetpad gereed wanneer ik er aan kom hebde geen recht van klagen. Schoolgaande jeugd op hun fietske heeft à propos ook moeten remmen en was bijna op hun bek gegaan voor uw asociale dronken (om 8u30) reet.

Beelden tonen hoe bestuurder over voetganger rijdt op Champs-Élysées, wagen in achteruit zet en nog eens op man inrijdt

D38A96A1-5857-4BFE-9D6E-F2C874372AAC.jpeg

Autobestuurders die zich op het fietspad parkeren voor een korte stop.
Want ja, het is blijkbaar veel erger om auto's een beetje te hinderen dan fietsers volledig te blokkeren :sarcastic:

Autobestuurders die zich op het fietspad parkeren voor een korte stop.
Want ja, het is blijkbaar veel erger om auto's een beetje te hinderen dan fietsers volledig te blokkeren :sarcastic:
Ik vind dat eigenlijk niet zo'n probleem dat ze op het fietspad of voetpad staan. Als fietser heb ik meestal de mogelijkheid om heel makkelijk even de baan op te rijden. En als voetganger is het vaak nog makkelijker om even langs een auto te passeren.
Terwijl voor een auto, met tegenliggers is dat vaak al problematisch. Of soms zorgt dat er voor dat ze aan de andere kant op het fietspad gaan rijden omdat ze moeten uitwijken voor auto's die de geparkeerde auto voorbijsteken.

Ik vind het wel ergerlijk als het om pure luiheid gaat, iemand die een korte stop doet terwijl die persoon evengoed een paar meter verder een deftige parkeerplek kon innemen bijvoorbeeld.

Op mijn woon-werk traject moet ik door 2 dorpskernen en het valt me toch altijd op hoe slecht men parkeert. Dat mensen zich voor hun huis willen parkeren als ze geen oprit of garage hebben snap ik nog maar dan parkeren ze zich letterlijk voor de deur waardoor er tussen geparkeerde auto1 en geparkeerde auto 2 net geen andere auto tussen kan. Ikzelf rij met een camionette/busje dus voor mij is het al helemaal geen doen. In die dorpskernen zie je dit soms echt gedurende langere afstanden waardoor daar passeren soms meer weg heeft van de Megaslalom dan van effectief rijden. Als je wat geluk hebt gaat de tegenligger op het voetpad rijden waardoor jij geen al te zotte toeren moet doen om aan kant te gaan staan maar als je zoals van morgen een tegenligger hebt die niet even wil meegeven...

Op mijn woon-werk traject moet ik door 2 dorpskernen en het valt me toch altijd op hoe slecht men parkeert. Dat mensen zich voor hun huis willen parkeren als ze geen oprit of garage hebben snap ik nog maar dan parkeren ze zich letterlijk voor de deur waardoor er tussen geparkeerde auto1 en geparkeerde auto 2 net geen andere auto tussen kan. Ikzelf rij met een camionette/busje dus voor mij is het al helemaal geen doen. In die dorpskernen zie je dit soms echt gedurende langere afstanden waardoor daar passeren soms meer weg heeft van de Megaslalom dan van effectief rijden. Als je wat geluk hebt gaat de tegenligger op het voetpad rijden waardoor jij geen al te zotte toeren moet doen om aan kant te gaan staan maar als je zoals van morgen een tegenligger hebt die niet even wil meegeven...

Gewoon blijven staan en wachten. Uiteindelijk zullen ze wel moven.

Gewoon blijven staan en wachten. Uiteindelijk zullen ze wel moven.
Ik denk dat je het mislezen hebt ik ben diegene die dan zou moeten moven :scream:
Overig heb je volledig gelijk hoor, mijn tegenligger heeft voorrang en ik zou me ook aan kant willen zetten als die geparkeerde auto's wat beter zouden staan :-p

Is dat nu met dat goed weer of wat?
Vandaag 4 keer achter een wagen gehangen op een 70km/h weg, tegen 45 á 50...
Vensterke van de voorligger open, elleboogje naar buiten en genieten van het zonneke zekers?
Altijd op zo van die wegen waar ge bijkanst niet kunt voorsteken!

Is dat nu met dat goed weer of wat?
Vandaag 4 keer achter een wagen gehangen op een 70km/h weg, tegen 45 á 50...
Vensterke van de voorligger open, elleboogje naar buiten en genieten van het zonneke zekers?
Altijd op zo van die wegen waar ge bijkanst niet kunt voorsteken!
Ja viel mij vandaag ook enorm op.
Op mijn route van en naar het werk ligt ook zo een baan.
Anders gaat dat vrij vlot, maar vandaag was een drama.

Beelden tonen hoe bestuurder over voetganger rijdt op Champs-Élysées, wagen in achteruit zet en nog eens op man inrijdt

Bekijk bijlage 1887
:rofl: :rofl: :rofl:

Gisteren een bijna ongeval tussen een auto en een fietser

Auto wil zijn inrit oprijden die links langs de weg ligt, hij moet echter wachten op een tegenligger tot die voorbij is.
Alleen zat er schuin achter die auto blijkbaar ook nog een fietser die hij niet gezien had of niet op gelet, geen idee.
Die fietser heeft sowieso gelijk en de auto moet wachten, maar ge zag het gebeuren en toch niet anticiperen, niet defensie op de weg, niet een beetje afremmen, nee gewoon tot aan de wagen en dan nog een goeie slag geven op de achterruit/C-stijl

Oké ge zijt 100% in uw recht, en die bestuurder is absoluut in de fout gegaan, maar waarom moet ge nog een slag op die auto geven?! Blijf toch gewoon van andermans spullen af ook al is het irritant en hebt ge gelijk.
Of doen die dat met de auto ook, ah die coupeert mij, effe rammen dat zal hem leren

Terug
Bovenaan