De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Tweede keer in zeven dagen dat ik slachtoffer wordt van verkeersagressie. Tweemaal van oude kleine mannetjes.

Bizar gedrag dat van iemand die twee kopen kleiner is als ik. En altijd wanneer ze weten dat er geen kans bestaat dat er tijdig een weerwoord komt natuurlijk. Lulletjes.
 
Vandaag kwam wagen van PZ Dendermonde achter mij de E17 in Gent opgereden, richting Antwerpen. Na het stukje 90 hebben ze hun zonder reden (quasi lege autostrade voor ons) volledig links gezet om aan +- 120 daar te blijven hangen, tot frustratie van een treintje bestuurders erachter. Aan de afrit Lokeren gingen ze plots heel vlot van 3de naar 1ste rijstrook. Zo vlot daat een Mobilhome daar hard in de remmen moest en zelfs moest uitwijken naar de middenstrook.

Ik hoop dat die mannen geen verkeersboetes uitschrijven :sarcastic:
Die mogen meer als een ander eh. Zo zag ik een agente met de gsm in de hand bellen in de combi om dan aan de carrefour op de gehandicaptenparking te parkeren en haar middagmaal gaan halen.
 
Die mogen meer als een ander eh. Zo zag ik een agente met de gsm in de hand bellen in de combi om dan aan de carrefour op de gehandicaptenparking te parkeren en haar middagmaal gaan halen.
Je weet toch dat ze dat laatste effectief mogen doen om bij een oproep zo snel mogelijk terug aan hun combi te zijn he? :unsure:
 
Enfin, geen idee of dat ze volgens het wetboek die vrijstelling hebben, maar in de praktijk wel in ieder geval.
Lijkt me logisch dat een prioritair voertuig zoals politiewagens, ambulances... zich mogen parkeren in functie van de interventie of om inderdaad zo snel mogelijk terug bij dat voertuig te geraken.

Zou de moeite zijn als pakweg de brandweer eerst reglementair moet parkeren voor ze aan de bluswerken kunnen starten :)
 
Vandaag nog eens een Fransman doen achteruit rijden. We komen elkaar tegemoet in een smal binnenbaantje en zo'n 100m voor mij is er links een breder stuk gemaakt om te kunnen kruisen. Fransoos rijdt daar dus gewoon voorbij zodat we zo'n 20m van dat breder stuk neus aan neus staan. En dan deed em nog teken om wat uit te wijken naar de berm. :wtf:
Gewoon blijven staan tot hij met veel misbaar achteruit reed.
Ik kom zo'n zaken meer en meer tegen eigenlijk. Is dat puur gebrek aan inzicht, of is dat de mentaliteit van het gas niet even te willen lossen en gewoon altijd te blijven gaan tot het niet meer kan?
 
Vandaag nog eens een Fransman doen achteruit rijden. We komen elkaar tegemoet in een smal binnenbaantje en zo'n 100m voor mij is er links een breder stuk gemaakt om te kunnen kruisen. Fransoos rijdt daar dus gewoon voorbij zodat we zo'n 20m van dat breder stuk neus aan neus staan. En dan deed em nog teken om wat uit te wijken naar de berm. :wtf:
Gewoon blijven staan tot hij met veel misbaar achteruit reed.
Ik kom zo'n zaken meer en meer tegen eigenlijk. Is dat puur gebrek aan inzicht, of is dat de mentaliteit van het gas niet even te willen lossen en gewoon altijd te blijven gaan tot het niet meer kan?
Mijn pessimistische kant zegt dat laatste. Onze dochter van 2 jaar leert nu ook haar eigen “ik” kennen. Voor mij is dat een soortgelijke ingesteldheid.
 
Die mogen meer als een ander eh. Zo zag ik een agente met de gsm in de hand bellen in de combi om dan aan de carrefour op de gehandicaptenparking te parkeren en haar middagmaal gaan halen.
Een aantal jaren terug zagen we (ik en een college van mij) een combi parkeren op een fietspad om in een broodjesbar binnen te stappen op broodjes uit te halen.
Toen ze buiten kwamen vroeg mijn collega aan één van die mannen of ze dat wel mochten zo parkeren om een broodje te gaan halen.
Antwoord van die agent op heel aroma te manier "Nee, maar wat gaat gij daaraan doen?"
Je weet toch dat ze dat laatste effectief mogen doen om bij een oproep zo snel mogelijk terug aan hun combi te zijn he? :unsure:
Blijkbaar mogen ze dat dus niet, zoe hierboven.
Enfin, geen idee of dat ze volgens het wetboek die vrijstelling hebben, maar in de praktijk wel in ieder geval.
Ofwel mag het, ofwel niet. Het is dus niet omdat ze het doen, dat ze dat ook effectief mogen doen.
Het is eerder een soort van verworven recht, want aja, wat gaat de gewone man daaraan doen, wij zijn wel de politie he.
Lijkt me logisch dat een prioritair voertuig zoals politiewagens, ambulances... zich mogen parkeren in functie van de interventie of om inderdaad zo snel mogelijk terug bij dat voertuig te geraken.

Zou de moeite zijn als pakweg de brandweer eerst reglementair moet parkeren voor ze aan de bluswerken kunnen starten :)
Tijdens een interventie, dan mogen ze inderdaad overal gaan staan, daar buiten niet.
 
Daarnet mij serieus moeten inhouden om iemand niet uit z'n auto te sleuren. Zo goed als van de baan geramd tijdens een (imo meer dan gerechtvaardigd) inhaalmanoeuvre.

Vooraf: Zwarte Yaris 2 auto's voor mij rijdt tergend traag. 40km/h waar je 70km/h mag. Om aan een bord "verboden +3,5ton" te remmen tot 30km/h.

De "actie" is op 1:13.

Absoluut kutmanoeuvre van de Yaris, maar tergend traag reed die niet lijkt me? Op 0:17 rij je een bord 'Zone 30' voorbij. Een bord 'einde zone 30' heb ik niet gezien.

Dat gezegd zijnde, zelf al reed jij veel te snel, dat geeft de Yaris nog niet het recht zo achterlijk te doen. Levensgevaarlijk.
 
Jezus man, zou iedereen beter niet naar zichzelf kijken ipv met een vergrootglas te zitten kijken wat de agenten doen? En bij uitbreiding wat een ander doet.
Ik begrijp, denk ik, wat je bedoelt en ergens heb je een punt. Maar wat als niet iedereen naar zichzelf kijkt? Dan vind ik dat kritiek geven daarop kan, op basis van de wetgeving en op voorwaarde dat het op een correcte manier is zonder daarbij “de flik te spelen”.
 
Grrr.
Extreme coasters op de baan vandaag.

Ik begrijp dat brandstof (heel) duur is nu, en op het juiste moment coasten kan je inderdaad zuiniger doen rijden.
Maar doe het aub op de juiste plaatsen, richting verkeerslichten die rood staan op een expressweg met meerdere rijvakken zijn doorgaans een redelijk goede plaats.

Maar dus niet op een baan met maar één rijvak en bijvoorbeeld nog een zijstraat 50m voor het verkeerslicht. Of winkels met parkings aan beide kanten van de weg.
Ga daar aub niet vanop 300m afstand aan 25km/h naartoe bollen als het rood is, er kunnen mensen achter je zitten die die zijstraat in moeten of op een van die parkings.
Of naar een kruispunt waar je rechts een voorsorteervak hebt waar je rechts kan afslaan zonder een verkeerslicht te moeten passeren.
 
Of je bent in de winkel, krijgt een oproep en dan wil je ook dat je wagen niet aan de andere kant van de parking staat? Lijkt me een logische regel (die ook misbruikt wordt)
 
Of je bent in de winkel, krijgt een oproep en dan wil je ook dat je wagen niet aan de andere kant van de parking staat? Lijkt me een logische regel (die ook misbruikt wordt)
Dat is helemaal geen regel. Volgens u moeten hulpdiensten zich nooit houden aan verkeersregels, want stel dat ze een oproep krijgen?
Een brandweerman die thuis zit maar van dienst is mag het straat blokkeren, want stel dat hij een oproep krijgt?
 
Of je bent in de winkel, krijgt een oproep en dan wil je ook dat je wagen niet aan de andere kant van de parking staat? Lijkt me een logische regel (die ook misbruikt wordt)
Dat zou ik nog snappen, maar 'enkel tijdens een oproep' betekent dat je eerst een oproep moet krijgen en dan pas een broodje zou halen :p.

Maar het lijkt dus geen regel te zijn:
Trouwens een handicaptenplaats is blijkbaar enkel een handicaptenplaats als er een bordje bij staat.
Ook wel raar dat een superduidelijk geschilderd handicaptenlogo op de parkeerplaats zelf niet geldig is.
 
Terug
Bovenaan