Green Mamba
Well-known member
Oei. En dan zitten we met volk dat geen borden kan lezen.Dan moet je wel op elk kruispunt borden voorzien om de voorrang te regelen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oei. En dan zitten we met volk dat geen borden kan lezen.Dan moet je wel op elk kruispunt borden voorzien om de voorrang te regelen.
1 hoofdweg en 2 zijstraten met haaientanden.Dan moet je wel op elk kruispunt borden voorzien om de voorrang te regelen.
Ik zie weinig mensen doorrijden als ze een STOP bord hebben of haaientanden met een voorrangsbord. Bij voorrang van rechts zie ik het iedere dag. Ge zult altijd wel ene hebben dat door het rood rijdt hé.Oei. En dan zitten we met volk dat geen borden kan lezen.
1 hoofdweg en 2 zijstraten met haaientanden.
Klopt. Dat zal tijd en geld kosten, ja. Maar als mijn frustratie omtrent voorrang van rechts daarmee opgelost raakt, dan moet het maar zo hé.minstens 2 borden voorrangsweg en 2 omgekeerde driehoeken per kruispunt. Plus dat er voor elk kruispunt moet bekeken worden welke straat de voorrang moet krijgen.
Hahaha "de vliegende bom".Schone week gekozen om dat tot een ergernis te maken hoor.
Deels mee eens: 't is een debiele regel.Voorrang van rechts is een debiele verkeersregel en vaak levensgevaarlijk. Direct afschaffen.
Ben ik degene die van rechts komt?.... en daar loopt het mis.Deels mee eens: 't is een debiele regel.
Maar ik snap niet waarom mensen die zo moeilijk vinden? Hebt ge een bord -> volg dat bord. Hebt ge geen bord -> zie of gij/iemand anders van rechts komt. Easy peasy.
Dat is een ergernis in het verkeer die ik al jaren meedraag, helaas.Schone week gekozen om dat tot een ergernis te maken hoor.
Gij zijt mijne maat.Voorrang van rechts is een debiele verkeersregel en vaak levensgevaarlijk. Direct afschaffen.
Klopt, op zich is het niet moeilijk. Wel hebben wij in onze gemeente heel verwarrende voorrang van rechts situaties. Zo heb je een brede, duidelijk baan waar een zijstraatje op uitkomt. Het zijstraatje is moeilijk zichtbaar omdat het voetpad gewoon doorloopt (een voetpad van 3+ meter breed) en de zijstraat in kasseien is. Was vroeger een fietspadje dat ze verbreed hebben.Deels mee eens: 't is een debiele regel.
Maar ik snap niet waarom mensen die zo moeilijk vinden? Hebt ge een bord -> volg dat bord. Hebt ge geen bord -> zie of gij/iemand anders van rechts komt. Easy peasy.
Het zullen vast niet allemaal slecht afgestelde lichten zijn, maar volk in zo'n SUV geval als ge zelf in een lage wagen rijdt, is vrij irritant.
Nee idd, daar bestaat die regel niet. Wel enkel als je een (klein) rondpunt wil oprijden moet je wel auto's die van rechts komen voorrang geven.In de UK bestaat voorang van rechts (of links) toch niet dacht ik?!
Daar staat aan elk baantje een aanduiding (Give way) of je voorrang moet verlenen en het principe is dat de belangrijkste baan voorrang heeft.
Veel duidelijker vind ik.
Dat zijn dan meestal wagens die periodiek jaarlijks naar de keuring moeten. Ge vraagt u af wat er allemaal in dat jaar is gebeurd met die lichten.Door de dichte mist deze ochtend was het echt wel opvallend hoe slecht sommige mensen hun lichten afgesteld staan. Bij enkele bestuurders stonden één of beide koplampen bijna onder een hoek van 20° naar boven te schijnen...
En uiteraard zijn er dan nog die bestuurders die hun grootlicht als mistlicht gebruiken. Heel handig...
Elke dag ik mijn dochter ga afzetten aan school en terugrij, kom ik voorbij een kruispunt. Elke dag verleen ik de auto's voorrang van rechts. Elke keer weer laten ze me toch maar even doorrijden. Allemaal erg galant natuurlijk, maar zo ga je het nooit leren.Ik ben hier weer met mijn voorrang van rechts. Vrijdagavond, heel druk op de baan, ik kom aan een kruispunt waar voorrang van rechts heerst. Aan alle 4 de straten staat een hele rij wagens. Dus telkens komen er tegelijkertijd 4 wagens op elkaar uit. En daar sta je dan hé. Den ene zet aan, den andere ook. De ene remt, de andere ook. Eén grote soep. Gedoemd om een accident te hebben zo.
Die regel heeft mankementen, en dat zou niet mogen.
Wat mij opvalt is dat ik dat heel veel zie bij nieuwere wagens, auto's die over het algemeen dus 4 jaar lang niet naar de keuring moeten gaan.Dat zijn dan meestal wagens die periodiek jaarlijks naar de keuring moeten. Ge vraagt u af wat er allemaal in dat jaar is gebeurd met die lichten.
Lijkt me gewoon dat dat geen kruispunt is om een voorrang van rechts als regel in te stellen.Ik ben hier weer met mijn voorrang van rechts. Vrijdagavond, heel druk op de baan, ik kom aan een kruispunt waar voorrang van rechts heerst. Aan alle 4 de straten staat een hele rij wagens. Dus telkens komen er tegelijkertijd 4 wagens op elkaar uit. En daar sta je dan hé. Den ene zet aan, den andere ook. De ene remt, de andere ook. Eén grote soep. Gedoemd om een accident te hebben zo.
Die regel heeft mankementen, en dat zou niet mogen.
Is dat niet enkel als je de pre keuring optie erbij neemt? Voor 30€ kijken ze dat allemaal nog eens na denk ik.En bij een standaard onderhoud kijken ze in de garage die afstelling van de lichten blijkbaar niet na.
Ik denk dat je verkeerd afgestelde lichten verwart met felle lichten. Die LED lichten tegenwoordig kunnen echt zo fel zijn dat je er soms van overtuigd kan zijn dat het de grootlichten moeten zijn.Wat mij opvalt is dat ik dat heel veel zie bij nieuwere wagens, auto's die over het algemeen dus 4 jaar lang niet naar de keuring moeten gaan.
En bij een standaard onderhoud kijken ze in de garage die afstelling van de lichten blijkbaar niet na.