Kleine vragen: economie & recht

Je mag geen blad papier uitprinten met tekst op en die dan met de hand ondertekenen? Het moet volledig handgeschreven zijn? Of versta ik het verkeerd?
het moet effectief volledig met de hand geschreven en getekend zijn om geldig te zijn. Tenzij je het bij een notaris doet, dan hoeft dat niet (omdat die "toeziet" op de identiteit van de personen die het testament willen opstellen.
 
Je mag geen blad papier uitprinten met tekst op en die dan met de hand ondertekenen? Het moet volledig handgeschreven zijn? Of versta ik het verkeerd?
Klopt, zelf schrijven op de ouderwetse manier. Anders moet je een notarieel testament maken, dan mag het op pc maar moet je bij de notaris gaan en zijn er 2 getuigen bij
 
Edenred, wat een bs is dat bedrijf toch. :angry: Omdat mijn maaltijdcheque langer geldig is pakken die maar het bedrag van de consumtiecheque, waarmee ik dus andere zaken kon/wou kopen dan eten. Dus zou beter gaan in winkel waar ik iets wou kopen en me waardebonnen vragen ofzo... als dat al mag.
 
Edenred, wat een bs is dat bedrijf toch. :angry: Omdat mijn maaltijdcheque langer geldig is pakken die maar het bedrag van de consumtiecheque, waarmee ik dus andere zaken kon/wou kopen dan eten. Dus zou beter gaan in winkel waar ik iets wou kopen en me waardebonnen vragen ofzo... als dat al mag.
Bij sodexo idem.

Zelfs als je expliciet zegt in de winkel dat je met maaltijdcheques wil betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Link
Bij sodexo idem.

Zelfs als je expliciet zegt in de winkel dat je met maaltijdcheques wil betalen.
Net even gezocht en ze gaan er blijkbaar wel iets aan doen: link maar tegen welk jaar dat dan weer in orde zal zijn... Er zijn ook niets van instellingen mogelijk voor die kaart blijkbaar, zoals gewoon die CC blokkeren totdat je ze wil gebruiken, nope je moet ze gebruiken zoals zij willen.
Ik krijg echt zenuwen van om altijd alle kleine lettertjes en regeltjes te moeten zoeken of ze zetten u int zak. Onlangs ergens geprobeerd met MC te betalen, maar lukte niet, kom daar normaal niet maar is misschien ook hierdoor.
 
Ik had nochtans aankopen gedaan bij handelszaken die volgens de site van sodexo geen consumptiecheques aanvaarden, maar alleen maaltijdcheques. Wat het nog absurder maakt.
Maar toch werd telkens het saldo van de consumptiecheques gedebiteerd.

Ik had dat geld liever gewoon cash op mijn rekening gehad. Veel minder gedoe.
 
Ik had nochtans aankopen gedaan bij handelszaken die volgens de site van sodexo geen consumptiecheques aanvaarden, maar alleen maaltijdcheques. Wat het nog absurder maakt.
Maar toch werd telkens het saldo van de consumptiecheques gedebiteerd.

Ik had dat geld liever gewoon cash op mijn rekening gehad. Veel minder gedoe.
Ik had liever gehad dat het werd betaald via het brutoloon. Nog veel minder gedoe !!!!!!!!
 
Ze kunnen het wel nog terugzetten blijkbaar maar je moet het iedere keer vragen:
Graag geef ik ook nog even mee dat, indien u uw Edenred-kaart opnieuw gebruikt in de supermarkten, u opnieuw hetzelfde probleem zal hebben, daar uw Consumptiecheques nog steeds als eerste gaan vervallen en heel wat handelszaken geen aparte knop "Consumptiecheque hebben geïnstalleerd op hun kassa , tenzij u natuurlijk nu eerst uw aankoop met de Consumptiecheque doet. Indien u de Consumptiecheques niet onmiddellijk gaat gebruiken voor een specifieke aankoop kunt u een nieuwe regularisatie aanvragen wanneer bv. u voor het volledig bedrag aan maaltijdcheques heeft opgebruikt via uw Consumptiecheques.
Alle, het ligt dus aan de handelszaken, want zelf kunnen ze natuurlijk niets doen ... In app ER kan ik die transacties niet meer veranderen denk ik.
En afschaffen idk, ik zie er wel het nut van in om een deel van het loon met een einddatum te verplichten om in eigen land te gebruiken maar de uitvoering van hoe en waar betalen is gewoon een ramp. Maak er dan gewoon een soort bankkaart van die je enkel overal in belgie kan gebruiken ipv 1 kaart met 3 saldos waar je in ene winkel wel en andere niet kan betalen.
 
Weet niet als het hier hoort, maar leunt toch sterk aan.

Situatie:
Orpheo x (ph en chloor regelaar) gekocht op bol.com (verkocht door zizzoo.nl)
€1220 naar €860. Vouchers via mijn werk gekocht (nog eens -€50)
Betaling gedaan. Levering begin mei.
Dag erna een mailtje:
"onderstaand artikel uit je bestelling is geannuleerd, omdat de partner per ongeluk voor een verkeerde prijs verkocht heeft."
Prijs was mijn inziens niet onrealistisch. +/-25% korting kan altijd

Ik neem contact op met Bol.com, zij met zizzoo.nl.

"Beste x,
Helaas was het artikel niet meer voorradig. Vandaar dat mijn collega deze heeft geannuleerd. Helaas gaan we hem momenteel ook niet binnen krijgen. Onze excuses voor het ongemak."


Mijn antwoord:
"Bizar dat ik deze wel nog steeds op jullie eigen website kan bestellen met een levertijd van 3-5 dagen. Dit verhaal klopt niet"
Waarop ze antwoorden:
"Zouden wij even jouw nummer mogen hebben? Zodat wij hier even een uitleg over kunnen geven. Ik hoor graag van u.

s'Avond nog geen telefoontje gekregen. En zie ik op bol.com dat het artikel er terug op staat €1220 naar €1008.
Dus ik mail dit naar hun. Dat ik hier niet mee opgezet ben.

Deze morgen telefoon met de uitleg dat als ik via hun site koop (waar hij nu op €979,99 staat) ik hem krijg aan €860.
Als ze via bol verkopen aan €860, maken ze verlies (ze betalen commissie aan bol).


Allemaal goed en wel, maar ik zit nu met €850 aan voucher bij Bol waar ik niets mee ben.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Voucher zijn aangekocht via een externe aanbieder van mijn werk (-5%)
Dus daar gaat Bol niet in tussen komen vrees ik. Kan ik toch eisen dat ze verkopen aan die prijs op Bol.com?
 
Weet niet als het hier hoort, maar leunt toch sterk aan.

Situatie:
Orpheo x (ph en chloor regelaar) gekocht op bol.com (verkocht door zizzoo.nl)
€1220 naar €860. Vouchers via mijn werk gekocht (nog eens -€50)
Betaling gedaan. Levering begin mei.
Dag erna een mailtje:
"onderstaand artikel uit je bestelling is geannuleerd, omdat de partner per ongeluk voor een verkeerde prijs verkocht heeft."
Prijs was mijn inziens niet onrealistisch. +/-25% korting kan altijd

Ik neem contact op met Bol.com, zij met zizzoo.nl.

"Beste x,
Helaas was het artikel niet meer voorradig. Vandaar dat mijn collega deze heeft geannuleerd. Helaas gaan we hem momenteel ook niet binnen krijgen. Onze excuses voor het ongemak."


Mijn antwoord:
"Bizar dat ik deze wel nog steeds op jullie eigen website kan bestellen met een levertijd van 3-5 dagen. Dit verhaal klopt niet"
Waarop ze antwoorden:
"Zouden wij even jouw nummer mogen hebben? Zodat wij hier even een uitleg over kunnen geven. Ik hoor graag van u.

s'Avond nog geen telefoontje gekregen. En zie ik op bol.com dat het artikel er terug op staat €1220 naar €1008.
Dus ik mail dit naar hun. Dat ik hier niet mee opgezet ben.

Deze morgen telefoon met de uitleg dat als ik via hun site koop (waar hij nu op €979,99 staat) ik hem krijg aan €860.
Als ze via bol verkopen aan €860, maken ze verlies (ze betalen commissie aan bol).


Allemaal goed en wel, maar ik zit nu met €850 aan voucher bij Bol waar ik niets mee ben.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Voucher zijn aangekocht via een externe aanbieder van mijn werk (-5%)
Dus daar gaat Bol niet in tussen komen vrees ik. Kan ik toch eisen dat ze verkopen aan die prijs op Bol.com?
Lijkt me sterk omdat ze je wél aanbieden het te kopen aan een lagere prijs.
 
Dus daar gaat Bol niet in tussen komen vrees ik. Kan ik toch eisen dat ze verkopen aan die prijs op Bol.com?
Je kan dat proberen, maar als ze niet willen toegeven zal je moeten procederen om de koop toch te laten plaatsvinden.

Die voucher bij Bol kan je niet omzetten in cadeaubonnen waarschijnlijk?
 
Moet nog contact met bol opnemen.
Maar weet niet als het slim is om het hele verhaal te zeggen.
Anderzijds kunnen zij wel druk uitoefenen op zizzoo om toch aan die prijs te verkopen. Of tegenmoet te komen in hun commissie met zizzoo
 
Ik vroeg onlangs een offerte voor €3090 aan zonnepanelen en ik ga akkoord met de prijs.
2 dagen later maak ik het bedrag over naar de winkel zodat deze besteld en geleverd kunnen worden.
Dan nog eens 2 dagen later word ik gebeld met de boodschap dat ze niet kunnen verkopen onder de prijs en dat ik nogmaals 20 x 9 euro extra moet betalen... 180 euro extra.

Wat zijn mijn rechten hierin? Kan ik hier iets aan doen?
Ik denk dat ik beter gewoon akkoord ga en dat ik ze snel laat leveren voordat de prijzen verder exploderen?
Op zich was de originele prijs echt wel heel scherp.
 
Ik vroeg onlangs een offerte voor €3090 aan zonnepanelen en ik ga akkoord met de prijs.
2 dagen later maak ik het bedrag over naar de winkel zodat deze besteld en geleverd kunnen worden.
Dan nog eens 2 dagen later word ik gebeld met de boodschap dat ze niet kunnen verkopen onder de prijs en dat ik nogmaals 20 x 9 euro extra moet betalen... 180 euro extra.

Wat zijn mijn rechten hierin? Kan ik hier iets aan doen?
Ik denk dat ik beter gewoon akkoord ga en dat ik ze snel laat leveren voordat de prijzen verder exploderen?
Op zich was de originele prijs echt wel heel scherp.
Wat staat er in de algemene voorwaarden of offerte?

Als er bvb in staat "deze offerte is 7 dagen geldig" nja.... Niet mijn probleem dan toch?
 
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Voucher zijn aangekocht via een externe aanbieder van mijn werk (-5%)
Dus daar gaat Bol niet in tussen komen vrees ik. Kan ik toch eisen dat ze verkopen aan die prijs op Bol.com?
Ik vrees dat dit zo een vuile streek is waar je niet veel tegen kan doen. Je kan klacht indienen met een lange procedure tot gevolg.
Ik zou de druk laten uitoefenen door bol.com in dit geval, aangezien zij eigenlijk gedupeerd worden door een onbetrouwbare handelspartner, met slechte PR tot gevolg. Neem het desnoods op Facebook of Twitter op met Bol, zodat je verhaal enige zichtbaarheid geniet en zo druk uitoefent op Bol om het op te lossen in jouw voordeel.

Die bonnen of toch het geld zijn vrij lang geldig op bol.com als ik me niet vergis. Het is misschien veel geld, maar het is niet onrealistisch om dit over langere periode op bol.com op te krijgen aan andere dingen?
 
Eigenlijk is dat onrealistisch om op te gebruiken. Als ik op bol bestel, zijn het meestal kleine zaken.
Maar dan ga ik via bol eens horen wat zei zeggen.
 
Terug
Bovenaan