Weet niet als het hier hoort, maar leunt toch sterk aan.
Situatie:
Orpheo x (ph en chloor regelaar) gekocht op bol.com (verkocht door zizzoo.nl)
€1220 naar €860. Vouchers via mijn werk gekocht (nog eens -€50)
Betaling gedaan. Levering begin mei.
Dag erna een mailtje:
"onderstaand artikel uit je bestelling is geannuleerd, omdat de partner per ongeluk voor een verkeerde prijs verkocht heeft."
Prijs was mijn inziens niet onrealistisch. +/-25% korting kan altijd
Ik neem contact op met Bol.com, zij met zizzoo.nl.
"Beste x,
Helaas was het artikel niet meer voorradig. Vandaar dat mijn collega deze heeft geannuleerd. Helaas gaan we hem momenteel ook niet binnen krijgen. Onze excuses voor het ongemak."
Mijn antwoord:
"Bizar dat ik deze wel nog steeds op jullie eigen website kan bestellen met een levertijd van 3-5 dagen. Dit verhaal klopt niet"
Waarop ze antwoorden:
"Zouden wij even jouw nummer mogen hebben? Zodat wij hier even een uitleg over kunnen geven. Ik hoor graag van u.
s'Avond nog geen telefoontje gekregen. En zie ik op bol.com dat het artikel er terug op staat €1220 naar €1008.
Dus ik mail dit naar hun. Dat ik hier niet mee opgezet ben.
Deze morgen telefoon met de uitleg dat als ik via hun site koop (waar hij nu op €979,99 staat) ik hem krijg aan €860.
Als ze via bol verkopen aan €860, maken ze verlies (ze betalen commissie aan bol).
Allemaal goed en wel, maar ik zit nu met €850 aan voucher bij Bol waar ik niets mee ben.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Voucher zijn aangekocht via een externe aanbieder van mijn werk (-5%)
Dus daar gaat Bol niet in tussen komen vrees ik. Kan ik toch eisen dat ze verkopen aan die prijs op Bol.com?