Je moet oppassen want als je gelden van na het huwelijk stort op een eigen rekening van voor het huwelijk, krijg je vermenging en kan er in doemscenario's zoals overlijden of relatiebreuk discussie zijn of die rekeningen dan ook niet 50/50 zijn geworden.Ik trouw dit jaar (automatisch gemeenschap van goederen) en het is me toch niet heel helder wat nu van mij is en wat van mij partner, en wat gedeeld. Ik lees online alle goederen en lonen NA het huwelijk verkregen. Vallen hier bv. ook mijn ETF's onder, vorig jaar aangekocht? Of valt dat er buiten? Wat als ik na mijn trouw verder investeer, is dat dan wel van haar?
Ook wel geïnteresseerd of hier nog mensen hun eigen rekening hebben gehouden na het huwelijk. Mij lijkt dat niet zo nuttig meer, gezien alles na de trouw verworven toch gedeeld is.
Ook dividenden zijn gemeenschappelijk, deze herinvesteren creëert ook vermenging.
Best dus geen nieuwe stortingen doen van beroepsinkomsten van na het huwelijk op je eigen rekeningen, en dividenden ook meteen overplaatsen naar een gemeenschappelijke rekening.