Wat is er in België goedkoper dan in andere (buur)landen?

Tabak,
vlees en (soms/sommige) vis
verse groenten
Oliën (olijf, zonnebloem, arachide,...)en producten met veel olie (Mayonaisse, ...)

Of dat stel ik toch hoofdzakelijk vast als wij in NL gaan winkelen.
 
In vergelijking met Frankrijk alvast wijn, bieren, wasproducten.

Ook voor meubels komen vele Fransen hier over de grens piepen (en alvast Ikea is ook duurder in Nederland).

Diesel is vaak ook goedkoper hier.
Best altijd onze prijzen bij Ikea vergelijken met Frankrijk, Duitsland en Nederland. Heb al honderden euros uitgespaard door zaken te gaan halen bij Ikea in FR, DE en NL. Echt vreemd hoe de prijzen van Ikea in verschillende buurlanden zo veel kunnen verschillen. Mijn ervaring is dat NL vaak het goedkoopst is.
 
Vergeleken met vele andere EU landen:

- verzekeringen (bv. reis/bijstand/hospitalisatie... zowel inhoud als kostprijs, en soms zelfs het bestaan ervan)
- banken! (bankrekeningen kosten, overschrijvingen, bank-apps, kredietkaarten, wisselkoerskosten, ...)
 
Het zal ook wat afhangen met welk land je vergelijkt.

De Nederlands komen hier bij ons massaal tanken. In het weekend is het zo erg dat de pompstations verplicht stewards moeten inhuren en maatregelen om het in goed banen te begeleiden.
Sommige weekends is het dan nog zo erg dat de politie zich er ook moet komen moeien, omdat ze dan op de openbare weg zijn aan het aanschuiven.
Je ziet dan bijna enkel Nederlandse platen.

De pompstation zijn de voorbije jaren hier dan ook goed uitgebreid op de grote baan. Ik zag van de week dat er aan de overkant een aanvraag is ingediend om er nog een station bij te bouwen.

Nederlanders zouden dus wel zeggen.; Voor brandstof moet je in België zijn.
 
Het zal ook wat afhangen met welk land je vergelijkt.

De Nederlands komen hier bij ons massaal tanken. In het weekend is het zo erg dat de pompstations verplicht stewards moeten inhuren en maatregelen om het in goed banen te begeleiden.
Sommige weekends is het dan nog zo erg dat de politie zich er ook moet komen moeien, omdat ze dan op de openbare weg zijn aan het aanschuiven.
Je ziet dan bijna enkel Nederlandse platen.

De pompstation zijn de voorbije jaren hier dan ook goed uitgebreid op de grote baan. Ik zag van de week dat er aan de overkant een aanvraag is ingediend om er nog een station bij te bouwen.

Nederlanders zouden dus wel zeggen.; Voor brandstof moet je in België zijn.
Had de indruk dat Frankrijk nu ook net wat duurder is, maar niet dat er massaal hier getankt wordt door Fransen.
 
Terug
Bovenaan