De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Bon, heb dan deze ochtend maar de (ENIGE MOOIE) Grizl CF SL 7besteld in het prachtige Earl Grey.

Ik zou mij bij deze dus graag excuseren aan éénieder die ik met mijn uitlatingen gekwetst heb, en hoop alsnog opgenomen te worden in het selecte Grizl-clubje.
Saaie piet gij ze :p
Grijze muis, weinig spannends aan :p
 
Bon, heb dan deze ochtend maar de (ENIGE MOOIE) Grizl CF SL 7besteld in het prachtige Earl Grey.

Ik zou mij bij deze dus graag excuseren aan éénieder die ik met mijn uitlatingen gekwetst heb, en hoop alsnog opgenomen te worden in het selecte Grizl-clubje.

De ondertoon staat mij absoluut niet aan(!!!!), maar welkom in het clubje :shy:
 
Dat en het feit dat de Grizl een afschuwelijk lelijke fiets is(behalve in Earl Grey).
Ik zou die direct in "Wildberry Splatter" gekocht hebben, mocht die met 2x Shimano GRX en in groter dan M verkocht worden (nu zijn ze ook in de mannenmaten tot 2XL, maar helaas alleen met ETAP)


full_2022_grizl-cf-sl-7-etap_3106_rd-rd_P5.jpg
 
Dat is gewoon wat gravel is eh, geen gezever over roos is voor vrouwen.
Nee gewoon op een knalroze fiets rijden, over die gravel heen denderen alsof het niks is.
Hengsten op die fiets, waanzinnige vermogens trappen, die kuiten bijna laten ontploffen van al het bloed dat erheen gepompt wordt, die vermogenmeter laten huilen, die cranks bijna dubbel plooien en het laten lijken alsof het niks is.

Niet op een saaie en safe kleur rijden. Krampachtig proberen te doen alsof je het kan, terwijl alles schreeuwt middelmatigheid.
Earl grey, eerder earl middelmatigheid in de maat M van middelmatig.
 
Dat is gewoon wat gravel is eh, geen gezever over roos is voor vrouwen.
Nee gewoon op een knalroze fiets rijden, over die gravel heen denderen alsof het niks is.
Hengsten op die fiets, waanzinnige vermogens trappen, die kuiten bijna laten ontploffen van al het bloed dat erheen gepompt wordt, die vermogenmeter laten huilen, die cranks bijna dubbel plooien en het laten lijken alsof het niks is.

Niet op een saaie en safe kleur rijden. Krampachtig proberen te doen alsof je het kan, terwijl alles schreeuwt middelmatigheid.
Earl grey, eerder earl middelmatigheid in de maat M van middelmatig.

Zo'n wielrenner op een felgekleurde fiets, dat is anno 2022 toch eigenlijk gewoon de profvoetballer vanuit 2010 met zijn Von Dutch petje en manpurse.

Neen, ik ben zwaar verliefd op die Prestige Pink bij de Inflite maar bij de Grizl heeft Canyon de bal toch serieus misgeslagen qua kleuren... Die Curry Power is na Earl Grey nog het enige acceptabele.
 
Die Curry Power is na Earl Grey nog het enige acceptabele.
Allez tis goed! Ge moogt mijn vriend blijven :p

Ik ben blij dat merken met wat gewaagdere kleuren komen alvast. Zo de standaard kleuren waar je niks verkeerd mee kan doen dat is een beetje passé, een fiets mag wat in het oog springen.
 
Zo'n wielrenner op een felgekleurde fiets, dat is anno 2022 toch eigenlijk gewoon de profvoetballer vanuit 2010 met zijn Von Dutch petje en manpurse.

Neen, ik ben zwaar verliefd op die Prestige Pink bij de Inflite maar bij de Grizl heeft Canyon de bal toch serieus misgeslagen qua kleuren... Die Curry Power is na Earl Grey nog het enige acceptabele.
En toch kijk ik er naar uit om binnenkort met mijn matcha grizl rond te bollen dedju!
 
Allez tis goed! Ge moogt mijn vriend blijven :p

Ik ben blij dat merken met wat gewaagdere kleuren komen alvast. Zo de standaard kleuren waar je niks verkeerd mee kan doen dat is een beetje passé, een fiets mag wat in het oog springen.
Absoluut akkoord! Mijn droom was eigenlijk onderstaande, maar ik moet het helaas met de 'saaie' zwarte 2020 versie doen.

Salsa-Cutthroat-2-1.jpg
 
Het is SRAM-etap, dus beide levers zijn al geinstalleerd (je shift met ETAP naar een zwaardere vitesse met de rechter shifter, en naar een lichtere met de linker. Switchen van voorblad is beide levers tegelijk). Als je die in 2x wil, is het "gewoon" kwestie van een 2x crankstel, voorderailleur en andere kooi op je achterderailleur te zetten. Geen hydraulische leidingen bleeden of wat dan ook.
 
Heerlijk. Alleen jammer van de 1x
Die is er toch ook in Shimano Die met dubbel blad?
Maar zoals gezegd, met etap is het allemaal behoorlijk simpel (sram heeft hier toch echt wel een serieuze stap voor op Shimano met compleet draadloos te gaan).
Langs de andere kant, 1x is zo erg niet hoor 😉
 
Terug
Bovenaan