De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    51
Ik weeg er 110 en denk dat ik op 4-4,5 rijd. Meer durf ik precies niet op te zetten, al heb ik geen idee waarom niet.

Edit: ik heb volgens mij wel de 40mm versie op mijn grail liggen.
 
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de meegeleverde 45mm banden van de Grizl meteen vervang of niet. Lijkt me qua breedte toch eerder voorzien voor ruwer terrein en modder, terwijl ik elke route wel een pak asfalt zal moeten doen.
Dan maar overschakelen naar 40mm voor lichtere gravel en nat weer?
Gewoon knallen met die 45mm banden.
ik rijd mijn woon-werk (2x 16km) met 650bx47, banden bollen uitstekend en het extra comfort is top op die prehistorische fietspaden!
 
Om iedereen die in de winter op zijn grizl gaat rijden, interessante uiteenzetting :p

Bezint eer ge begint!
Kvind dat eigenlijk bijzonder goed meevallen. Als je ziet dat het over serieus wat extra gewicht gaat, een compleet non-aero frame, non-aero wielen, banden met lekbestendigheid én spatborden.

Toont aan dat veel van die individuele onderdelen toch echt heel weinig doen he.
 
Kvind dat eigenlijk bijzonder goed meevallen. Als je ziet dat het over serieus wat extra gewicht gaat, een compleet non-aero frame, non-aero wielen, banden met lekbestendigheid én spatborden.

Toont aan dat veel van die individuele onderdelen toch echt heel weinig doen he.
Vind ik ook. Ik had het erger verwacht. Vooral in het klimmen.

Nu ik heb juist met mijn zomerfiets buiten gereden en ben toch ook een ruime 2km/h trager dan in de zomer ermee met dezelfde effort.
 
Ik vind 19w op het vlakke toch een aanzienlijk verschil. Gewicht is daar amper van tel, het mannetje veroorzaakt 75 a 80% van de luchtweerstand en Ollie is ook wat kleiner en smaller. 19w puur op rolweerstand en aerodynamica van de fiets is toch aanzienlijk.
Ze showen de gewichten van hun fietsen, en vervolgens rijdt Alex alle testen met een volle bidon in zijn fiets en Ollie zonder :laugh:

Ik had nu wel gedacht dat het over een grizl met noppenbanden ging gaan...
 
Laatst bewerkt:
Ik wou het net zeggen…
19w is echt niet niks hoor :p
Ook dat verschil op die afdeling is echt wel zot hoe groot dat is. Het is ook niet alsof die banden op die grizl zo zot zijn, zijn hybride banden die ook gewoon vlot bollen op asfalt.
 
Ik wou het net zeggen…
19w is echt niet niks hoor :p
Ook dat verschil op die afdeling is echt wel zot hoe groot dat is. Het is ook niet alsof die banden op die grizl zo zot zijn, zijn hybride banden die ook gewoon vlot bollen op asfalt.
Die afdaling vond ik wel heel raar. Hoe zwaarder hoe vlugger je toch daalt? Het was eigenlijk net tegenovergestelde van wat ik verwacht had. Normaal zou je het moeilijker hebben in een klim met dat gewicht en vlugger kunnen dalen en het was net het omgekeerde..
 
De Grizl nog eens uitgehaald vandaag. Misschien in het vervolg toch iéts meer liefde geven na een regenachtige rit :shy:


C86403-C1-6-FA7-40-A1-B4-E4-97-F28-F20739-A.jpg
 
Terug
Bovenaan