De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    47
Cervelo Caledonia 5, telt da ook als gravelbike? :unsure: Die wil ik wel. Gewoon voor de stunning looks en mss om eens een crossje mee te rijden :)
 
Cervelo Caledonia 5, telt da ook als gravelbike? :unsure: Die wil ik wel. Gewoon voor de stunning looks en mss om eens een crossje mee te rijden :)
Dat is toch pas een vrij waardeloze fiets?
Trager en minder race en klimwaardig dan een zuivere racefiets zijnde S5 en R5.
Je kan daar niet mee off-road gaan en ook niet bikepacken.
Leuk om Roubaix te rijden of als je een wat zachtere geometrie wilt. Maar voor de rest?
 
Dat is toch pas een vrij waardeloze fiets?
Trager en minder race en klimwaardig dan een zuivere racefiets zijnde S5 en R5.
Je kan daar niet mee off-road gaan en ook niet bikepacken.
Leuk om Roubaix te rijden of als je een wat zachtere geometrie wilt. Maar voor de rest?

Ik heb al een S5 he :unsure:

Lijkt me wel tof om rustige trainingen te doen en af en toe wat offroad. Cross is ook mogelijk (34mm banden dus perfect). "Waardeloos" is ook wel weer een bold statement, voor de meeste stervelingen is dat de perfecte roadbike! Bikepacken interesseert me geen hol :)

maar tzijn vooral de looks!
,
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch pas een vrij waardeloze fiets?
Trager en minder race en klimwaardig dan een zuivere racefiets zijnde S5 en R5.
Je kan daar niet mee off-road gaan en ook niet bikepacken.
Leuk om Roubaix te rijden of als je een wat zachtere geometrie wilt. Maar voor de rest?
Of een fiets waar normale mensen kunnen opzitten zonder een spacertoren?
 
Of een fiets waar normale mensen kunnen opzitten zonder een spacertoren?
Zit je weer te lachen met mijn toren van Pisa ja!! :nono:
Nadeel van lange benen en kort bovenlichaam :'(
Een T-shirt maat small is een kleedje voor mij. :'(

Een Grizl heeft trouwens 1mm meer stack dan een caledonia. En 22mm meer dan mijn racer :oink:
 
Laatst bewerkt:
Zit je weer te lachen met mijn toren van Pisa ja!! :nono:
Nadeel van lange benen en kort bovenlichaam :'(
Een T-shirt maat small is een kleedje voor mij. :'(

Een Grizl heeft trouwens 1mm meer stack dan een caledonia. En 22mm meer dan mijn racer :oink:
Grizl valt precies nog mee ivm mijn ultimate

13mm meer stack en 9mm meer reach (maar de stuurpen is wel korter).

Maar ook lange benen en kort bovenlichaam. (96cm bbl) voor 1m90. Dus ik zal daar wel heel goed op zitten.
 
Waarom de racefiets wegdoen? Lijkt me toch nog altijd de beste optie om complementair te zijn met lopen.

Eigenlijk vooral voor de plaats. Over een maand gaan er hier 9 fietsen in de garage staan (mevrouw parabellum heeft er nog 2 naast de plooifiets, en er staat ook nog een oud wrak met scheef wiel…)
Drie daarvan gaan al zeker weg (tweede fiets van de madam, dat wrak en mijn stadsfiets) maar dan blijven er nog 6 over.
Nuja, mijn koersfiets is een Trek die ik 10 jaar geleden tweedehands heb gekocht dus voor die 100 of 200 euro die ik er nog van zou krijgen moet ik hem ook niet wegdoen.
 
De mannen van de podcast 'Het is Koers' hebben vrijdag een nieuze aflevering gelanceerd waarbij iemand van het marketingdepartement van Canyon aanzewig was. Die sprak ook van maandag tussen 9 en 11 dat de nieuwe voorraad online komt. Wie dus nog een nieuwe Canyon afwacht, best wekelijks dan eens refreshen.

Verder interessante aflevering over de verschillende modellen (focus op Grail en Grizl) en waarop te letten bij de beslissing.
 
JIHAAAA!
Bestelling geplaatst :woohoo:
Had niet verwacht dat ze zo vroeg op de ochtend bestelbaar waren! :clap: :clap: :clap:

Wel te veel stress gehad om accessoires te bestellen.
Wou de spatborden, maar moest een maat aanduiden en wist niet meteen wat, dus dan maar voor de zekerheid eerst de fiets besteld 😁
 
Terug
Bovenaan