De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Ik heb ne grail gekocht :eek2:


Levertijd 2 weken opgeschoven. Eind januari / eerste week februari.
(de eerste zin uit de quote was van toen het topic nog het grote Grizzl topic noemde ofzo).


In ieder geval. Canyon heeft nu een 'goed nieuws' mail gestuurd. 'Jouw bestelling is eerder klaar!'.

Nu staat de datum terug zoals hij initieel stond 😆
 
Is er iemand die eens de afstand tussen de wielassen en de spatbordoogjes op de staande vork en de voorvork wil nameten 😎

Ik zou willen bekijken of de grizl spatborden ook op mijn Warlock passen. Ze blijven door mijn hoofd spoken 😂
 
Waar kan je eigenlijk het gemakkelijkste Gravel/Cyclocross routes terugvinden? Ik twijfel om een Grail/Inflite te kopen, maar vind het toch maar moeilijk om hier geschikte routes voor te vinden...
 
Waar kan je eigenlijk het gemakkelijkste Gravel/Cyclocross routes terugvinden? Ik twijfel om een Grail/Inflite te kopen, maar vind het toch maar moeilijk om hier geschikte routes voor te vinden...
Komoot is daar ideaal voor.
Als tip zou ik u wel meegeven, koop geen inflite als je geen wedstrijden gaat rijden.
 
Komoot is daar ideaal voor.
Als tip zou ik u wel meegeven, koop geen inflite als je geen wedstrijden gaat rijden.

Ik overweeg de Inflite juist omdat ik een beetje dezelfde zitpositie wil behouden als op mijn Aeroad(maw tamelijk agressief en racey).
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg de Inflite juist omdat ik een beetje dezelfde zitpositie wil behouden als op mijn Aeroad(maw tamelijk agressief en racey).
Een grail of een grizl zijn niet zo gigantisch minder agressief hoor. Ze zijn vooral een heel stuk stabieler op ongelijke ondergrond.
Een inflite is een goede CX-fiets maar in feite niet zo een heel goeie off-road fiets om te gravellen of rustig te rijden op oneffen ondergrond.
 
Een grail of een grizl zijn niet zo gigantisch minder agressief hoor. Ze zijn vooral een heel stuk stabieler op ongelijke ondergrond.
Een inflite is een goede CX-fiets maar in feite niet zo een heel goeie off-road fiets om te gravellen of rustig te rijden op oneffen ondergrond.

Het is een moeilijke oefening, het is ook meer echt om korte en explosievere ritten te gaan doen tov langere ritten met de Aeroad.
Dat en het feit dat de Grizl een afschuwelijk lelijke fiets is(behalve in Earl Grey).
 
Het is een moeilijke oefening, het is ook meer echt om korte en explosievere ritten te gaan doen tov langere ritten met de Aeroad.
Dat en het feit dat de Grizl een afschuwelijk lelijke fiets is(behalve in Earl Grey).
Nu noem je de meest saaie kleur op :p
Ik zou nog wel een curry durven kopen.
 
Nu noem je de meest saaie kleur op :p
Ik zou nog wel een curry durven kopen.
Tis in realiteit helaas meer oranje dan het soort oker op Canyon website... nogal een gewaagde kleur imo.

Zo'n flashy fiets maakt het ook moeilijker om te combineren met kits... anders wordt het helemaal een mannekesblad.
 
Terug
Bovenaan