De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    50
Heb het nog al gehoord. Heeft nog steeds te maken met leverproblemen bij Shimano voor de GRX onderdelen (achterderailleur en crankset zijn bijna niet te vinden. Voor de Grail is men al tijdelijk overgeschakeld op een ROTOR crankset, voor de Grizl is dit blijkbaar geen optie omdat de banden te dik zijn voor een niet +2.5mm offset crankset).
 
Dat het een XS is zit er wellicht voor iets tussen.
Denk het niet. Ik heb een XS en die was 2 weken vroeger dan voorzien. Denk eerder dat het meer met de uitleg van Mr. Fingers te maken heeft.Al heeft mijn Grail, geleverd einde april, wel gewoon een GRX crankset.
 
Voor de Grail is men al tijdelijk overgeschakeld op een ROTOR crankset, voor de Grizl is dit blijkbaar geen optie omdat de banden te dik zijn voor een niet +2.5mm offset crankset).
Mijn Grizl is ook met een ROTOR crank gekomen, het kan dus blijkbaar wel.
 
Heb het nog al gehoord. Heeft nog steeds te maken met leverproblemen bij Shimano voor de GRX onderdelen (achterderailleur en crankset zijn bijna niet te vinden. Voor de Grail is men al tijdelijk overgeschakeld op een ROTOR crankset, voor de Grizl is dit blijkbaar geen optie omdat de banden te dik zijn voor een niet +2.5mm offset crankset).
En is die rotor crank dan beter?
 
Grail vandaag eens degelijk op de weg getest.
Christal Alken Classic.
Mee met een snelle groep.
35km/h gemiddeld. Dus vaak lange stukken aan +40km/h gereden.

Verbaasd hoe goed dat ging.
Enkel optrekken na de bochten.... En ook opvallend hoe traag ze de bochten zelf nemen.

Toch een heel pak groepen ingehaald.

Straffe fiets toch. Dat die op alle gebieden zo goed kan zijn.
 
Grail vandaag eens degelijk op de weg getest.
Christal Alken Classic.
Mee met een snelle groep.
35km/h gemiddeld. Dus vaak lange stukken aan +40km/h gereden.

Verbaasd hoe goed dat ging.
Enkel optrekken na de bochten.... En ook opvallend hoe traag ze de bochten zelf nemen.

Toch een heel pak groepen ingehaald.

Straffe fiets toch. Dat die op alle gebieden zo goed kan zijn.
Gelukkig heb je geen XS met 650b wielen, of je werd zo uit de wielen gereden :p
 
De wegfietsen van Canyon hebben om die reden een 52/36 crankset ipv een 50/34 als er 650B wieltjes onder staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
De wegfietsen van Canyon hebben om die reden een 52/36 crankset ipv een 50/34 als er 650B wieltjes onder staan.
Euhm als ik kijk monteren ze op de ultimate, endurance en aeroad met ultegra en hoger gewoon overal 52/36 :p
En op de aeroad 105 eveneens 52/36.
 
Mijn Grizl is 2 weken terug geleverd met GRX crankstel. Wel 2XL dus 175mm... ik vermoed dat ze op XS ne 170 of zelfs 165mm zetten? :unsure: Mogelijks zitten ze daar met stockbreuk.
 
Mijn Grizl is 2 weken terug geleverd met GRX crankstel. Wel 2XL dus 175mm... ik vermoed dat ze op XS ne 170 of zelfs 165mm zetten? :unsure: Mogelijks zitten ze daar met stockbreuk.
XS is inderdaad met 165mm cranks. Uw XL heeft cranks van een halve meter! Jij freak of nature!
 
XS is inderdaad met 165mm cranks. Uw XL heeft cranks van een halve meter! Jij freak of nature!
165mm, zijn dat diezelfde crankstellen die ze ook op van die kleuterfietskes installeren? :unsure:
Een béétje hefboom mag toch wel zeker? Waar moet ik anders naartoe met ál die kracht :confused: :tongue:
 
Mijn Grizl is 2 weken terug geleverd met GRX crankstel. Wel 2XL dus 175mm... ik vermoed dat ze op XS ne 170 of zelfs 165mm zetten? Mogelijks zitten ze daar met stockbreuk.
Shimano heeft daar gewoon zo weinig stock van omdat ze verwachten dat die kinderen gewoon 2 jaar wachten tot ze volgroeid zijn :unsure:
 
Terug
Bovenaan