De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    47
Heb eens geprobeerd er een foto van te maken. Mijne grail naast mijne MTB. Op foto valt het verschil echter niet zo hard op. Mijn excuses want mijne MTB is nog niet gewassen. Net terug van een VTT onder Hoei.
x7XnNFW


Edit... begrijp niet echt waarom ik die foto's hier niet zomaar kan posten. Indien iemand me hiermee kan helpen.. graag ;)

Edit 2 = Merci @515

Meet is de afstand tussen uw zadel en stuur. Bij uw MTB is dit echt wel korter :p
En dat is de metric die bepalend is voor uw maat.
De wielbasis is korter, maar dat is logisch.

Ik zie niks dat erop zou wijzen dat die fiets veel kleiner is hoor. Integendeel zelfs.
 
Hier toch ook nog altijd wat onzekerheid ivm bandendruk (83kg gewapend beton op de Grizl met de standaard 45mm Schwalbes + tubeless). Vooral omdat de meeste ritten van thuis uit vertrekken en dan amper 30%-40% niet-asfalt bevat.
 
Hier toch ook nog altijd wat onzekerheid ivm bandendruk (83kg gewapend beton op de Grizl met de standaard 45mm Schwalbes + tubeless). Vooral omdat de meeste ritten van thuis uit vertrekken en dan amper 30%-40% niet-asfalt bevat.
Dat is de grootste struggle bij mij ook. Ik wil het nog wel iets of wat plezant houden op de lange asfalt stukken die er tussen de off road stukken zitten.
 
Als de offroad geconcentreerd zit rond het midden, rij ik met harde banden heen, laat dan de druk af, doe de gravel, en als de gravel gedaan is pomp ik ze terug op (heb zo'n kleine Lezyne pomp die in mijn bovenbuistasje woont)
 
Hier toch ook nog altijd wat onzekerheid ivm bandendruk (83kg gewapend beton op de Grizl met de standaard 45mm Schwalbes + tubeless). Vooral omdat de meeste ritten van thuis uit vertrekken en dan amper 30%-40% niet-asfalt bevat.
Ik zit rond hetzelfde gewicht en op zulke ritten zet ik hem rond 2 - 2,3 bar. Is comfortabel op offroad en rap op asfalt.
 
Die heb ik even gepikt. En die Bram gaan we effe volgen, heeft precies wel leuke ritjes.
 
Die heb ik even gepikt. En die Bram gaan we effe volgen, heeft precies wel leuke ritjes.
Yep
En altijd voorzien van veel uitleg. Zodat je weet hoe technisch het is enzo.

En ook aparte topics zoals: "het beste van Bram Tankink".

Hij stippelt trouwens ook die Yuzzu graveltochten uit. Staan ook allemaal gewoon op zijn komoot.


Dit was de eerste die ik deed van hem.
Zeer aangenaam verrast.

Wel even thuis op Google Maps parking in de buurt gezocht. Want volgens mij vertrok deze gewoon bij iemand z'n thuis. Maar 800m verder lag een parking dus daar maar gaan staan.
 
Wel even thuis op Google Maps parking in de buurt gezocht. Want volgens mij vertrok deze gewoon bij iemand z'n thuis. Maar 800m verder lag een parking dus daar maar gaan staan.
Dat is een wel een goeie. Ik zou nog bijna op zen oprit gaan staan zonder op te letten :unsure:
 
en thuis op Google Maps parking in de buurt gezocht. Want volgens mij vertrok deze gewoon bij iemand z'n thuis. Maar 800m verder lag een parking dus daar maar gaan staan.
Die vertrekt bij Bram in de straat hé. Ligt een kerkhof in die straat. Daar kan je een auto of 4 kwijt.
 
Ik ben gestart aan de parking van het wandeldomein.

Daar kunnen zeker 20 auto's staan.
 
Spijtig dat hij wat uit de buurt woont. Is goed om af en toe eens naar daar te bollen voor een rit, maar toch niet voor elk weekend.
 
Njeh, op de juiste fiets kan het wel iets hebben. Ook: GRX carbon wielen. 32mm velgen, 25mm interne breedte, MSRP van 1400USD, dus nog best voordelig geprijsd.

Shimano-GRX-carbon-Wheels-1-800x600.jpg


WH-RX870-TL is de sexy naam. 1461g voor de set (Zipp 303S zit op 1610g, DT Swiss GRC 1400 zit op 1634g, al hebben die wel 45/42mm diepe velgen).
 
Leuk, mijn Grizl is vandaag aangekomen! :clap: Twee weken eerder dan aangekondigd.
Minder leuk is dat de pedalen die ik er bij besteld heb, in een ander pakket zitten, dat uiteraard nog niet geleverd is. :unsure:
Mijne was ook 2 weken vroeger. Veel plezier ermee alvast!
 
Daarnet eens een rit van Bram Tankink gedaan.


Dikke aanrader. Niet technisch. Gewoon puur gravel en weg. Mooie klimmetjes. Eén afdaling is wel vrij technisch, maar ge kunt altijd effe wandelen.

Goede tip, kan ik nog wel aan met mijn huidige conditie. Volg Bram al een hele tijd op Strava, toffe gast en interessante ritjes. Ik heb mij ook laten meeslepen met de gravel hype, de Continental Terraspeed bandjes liggen klaar voor montage :oink:.
 
Terug
Bovenaan