Knarf
Well-known member
Die 515 hier post (sand-color) is een grail hé.Euhm was het bij de grizl AL niet zo dat de lasnaden amper zichtbaar waren?
Het is de grail AL die vrij lelijke en duidelijke lasnaden had
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die 515 hier post (sand-color) is een grail hé.Euhm was het bij de grizl AL niet zo dat de lasnaden amper zichtbaar waren?
Het is de grail AL die vrij lelijke en duidelijke lasnaden had
Ja weet ik. Maar omdat je zei dat lasnaden op de grail niet echt opvallen moest ik aan de grizl denken.Die 515 hier post (sand-color) is een grail hé.
Ok, ik geef het toe, hij is toch gemonteerd zaterdag(namiddag). Na de nodige frustratie. Ik was het eerst niet van plan maar mijn schoonvader was hier aan ons keuken aan het werken dus dan kon ik ondertussen moeilijk in de zetel liggen Toch maar fiets in elkaar gezet dan. Met de nodige frustratie. Zitten prutsen om da achterwiel erin te krijgen terwijl in de unboxing video die ik vooraf effe gechecked had het achterwiel voorgemonteerd was (waarschijnlijk een 2XL nadeel). Op het einde dacht ik dat ik eindelijk klaar was... zag ik dat ik mijn bidonhouders van plaats gewisseld had (heb 1 linkse en 1 rechtse side cage).
Zadelpen doe ik met die bijgeleverde sleutel. Daarmee heb ik ze nog nooit geschonden. Maar die is ook wel maar een redelijk lomp geval en ik vraag me ook wel af hoe nauwkeurig dat ding is.Ok, ik geef het toe, hij is toch gemonteerd zaterdag(namiddag). Na de nodige frustratie. Ik was het eerst niet van plan maar mijn schoonvader was hier aan ons keuken aan het werken dus dan kon ik ondertussen moeilijk in de zetel liggen Toch maar fiets in elkaar gezet dan. Met de nodige frustratie. Zitten prutsen om da achterwiel erin te krijgen terwijl in de unboxing video die ik vooraf effe gechecked had het achterwiel voorgemonteerd was (waarschijnlijk een 2XL nadeel). Op het einde dacht ik dat ik eindelijk klaar was... zag ik dat ik mijn bidonhouders van plaats gewisseld had (heb 1 linkse en 1 rechtse side cage).
Uiteindelijk gisteren toch nog vertrokken om een uur of 5 voor een kort test ritje:
* 100m weg: zadel staat precies toch niet helemaal goed, fix ik straks wel als ik terug ben...
* 150m ver: fuck hartslagmeter vergeten... maar ik ga nu niet meer terugdraaien!
* 500m ver: eerste padje in... amai da rijdt hard! Wa nen tegenvaller...
* 5km ver, hernia's beginnen al tegen te wringen.
* uiteindelijk 21km gebold. Blij dat ik thuis ben.
* Tegen mijn vriendin gelogen dat het "écht leuk" was... ik denk niet dat ze dat echt geloofde, snel over iets anders begonnen.
Vandaag poging 2 maar toch eerst nog een aantal tweaks gedaan:
* Zadel wat naar voor geschoven, maar niet zonder mijn zadelpen te schenden met mijn momentsleutel... wie maakt die dingen zo, dat je niet met die bits aan die vijs kan zonder de lak te kwetsen?!?!??
* Bandendruk gecontroleerd... stond op 4bar van fabriek uit serieus wat afgedaan.
Rit zelf was veel aangenamer dan gisteren... 42km gedaan, veel betere rijervaring met die lagere druk, ook veel minder last in mijn rug, waarschijnlijk mede doordat ik iets korter kom te zitten met mijn zadel verder naar voor.
Paar sfeerbeelden van de rit van vandaag. In een grote boog rond @poeperman zijn huis gereden waarschijnlijk.
Ik zoek nog altijd de goede combinatie van druk voor het weinige offroad en de vele asfalt die hier in de buurt ligt. Ik rij wel op bijna 3 bar offroad en dat valt redelijk goed mee vind ik. Al hangt dat ook af van pad tot pad.Bandenspanning maakt echt wel een groot verschil. 3 bar is offroad ook nog niet comfortabel. Voor een offroad rit zet ik er maar 2 bar in tubeless en dat rijdt wel echt goed dan.
Ik heb een grail met 40mm banden, dus dat zal sowieso al heel anders rijden dan een grizl vermoed ik.Bandbreedte ook é. Hoe breder, hoe lager je kan gaan...
Ik heb gisteren met ~3 bar gereden, was al een gigantisch verschil met de 4 van zaterdag. Ergens tussen 2.5 en 3 is wrs sweet spot voor mijn bijna 90kg.Ik zoek nog altijd de goede combinatie van druk voor het weinige offroad en de vele asfalt die hier in de buurt ligt. Ik rij wel op bijna 3 bar offroad en dat valt redelijk goed mee vind ik. Al hangt dat ook af van pad tot pad.
Iemand die de route(s) van de Abdijentocht al gereden heeft?
Bolero Gravel Series
www.komoot.nlParcours - Abdijentocht Gravel
Ontdek het parcours van de Yuzzu Hesbaye Gravel 2022. Er is keuze uit 3 afstanden: 50 km, 90 km of 130 km.abdijentochtgravel.be
Hier ±80kg en rij ongeveer met dezelfde bandenspanning. Ik probeer tijdens mijn ritten altijd minstens 60-70% offroad te doen.Voor mijn 87kg was het 2.75 achteraan en 2,5 vooraan (voor een 50/50 rit).
Wat is je bedoeling juist? Als je niet echt van plan bent om offroad te gaan kun je beter een Endurace koersfiets model kopen waar je vaak tot 35mm kan gaan qua band.Ik ga beginnen uitkijken naar een gravelbike voor volgend jaar aangezien ik een nieuwe fiets kan leasen.
Weet niet waarom de thread (Grail/Grizl) heet maar die zijn dus geen optie aangezien Canyon niet geleased kan worden.
Ik zou de gravelbike eventueel ook willen gebruiken als koersfiets, mijn huidige Ridley zit me niet goed. Nogal last met de rug en een gravelbike gaat me beter af qua geometrie.
Kan ik dunne bandjes bv. 28' op elke gravelbike krijgen ? Welke gravelbike is snel genoeg om op de baan te rijden alsook oké om op een nat veld te rijden ? Mijn budget zou ik leggen rond de 5K met uitschieter naar 6K indien de kwaliteit een enorme sprong maakt.
Ik ga wel offroad hoor, zoals ik zei een fiets die zowel op de baan kan rijden als in een nat veld.Wat is je bedoeling juist? Als je niet echt van plan bent om offroad te gaan kun je beter een Endurace koersfiets model kopen waar je vaak tot 35mm kan gaan qua band.
Maar in elke gravelbike kun je ook 28mm in kwijt ja.