Knarf
Well-known member
Tip van YouTube....Speciaal kuismiddel
Bij lekken langs ventiel ook. Schroef los, wd40, ventiel heen en weer bewegen en wat schudden, schroef terug vast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tip van YouTube....Speciaal kuismiddel
Waar zijn de foto's?! Zit die nog in de doos?Hij is gearriveerd!
Heeft er iemand zijn Grizl al uitgerust met een power meter? Ben aan het overwegen om eventueel gewoon een left-sided optie aan te kopen maar ik lees dat het nipt is met frame clearance. Iemand ervaring mee toevallig?
Geen persoonlijke ervaring. Maar de nieuwe 4iii left side is echt amper dikker dan een standaard crank.Hij is gearriveerd!
Heeft er iemand zijn Grizl al uitgerust met een power meter? Ben aan het overwegen om eventueel gewoon een left-sided optie aan te kopen maar ik lees dat het nipt is met frame clearance. Iemand ervaring mee toevallig?
Bij mijn Endurace was de 4iiii echt te nipt, daar ging geen blad papier meer tussen de crank en de achterbrug.Hij is gearriveerd!
Heeft er iemand zijn Grizl al uitgerust met een power meter? Ben aan het overwegen om eventueel gewoon een left-sided optie aan te kopen maar ik lees dat het nipt is met frame clearance. Iemand ervaring mee toevallig?
Zit nog in de doos, het is hier ne gigantische rommel en ik heb eigenlijk geen plaats tot ze (hopelijk volgende) maand ons bergkot komen zetten.Waar zijn de foto's?! Zit die nog in de doos?
Enjoy!
(Hopelijk niet te modderig onderweg van de regen de afgelopen dagen als ik seffes wat ga rijden).
Waarom niet?Geen persoonlijke ervaring. Maar de nieuwe 4iii left side is echt amper dikker dan een standaard crank.
Waarom speciaal vermogenmeter erop?
Tis een CF SL 7 dus GRX-600 crankstel denk ik Maar als ik het goed begrijp is het kwestie van standaard linker crankarm eraf, Stages linker crank in de plaats?Stages past, 4iiii niet. En inderdaad: op de GRX-600 crankarmen kan geen powemeter, omdat die dingen uit massief aluminium gefreesd worden, dus je moet de powermeter van een GRX-800 arm gebruiken (die hebben die holle crankarmen zoals die van 105/Ultegra/Dura-Ace).
Klopt en klopt. Naar Q-factor maakt het geloof ik geen verschil als je tussen 600 en 800 crankarm wisselt, maar wel als je er een 105/Ultegra/DA op zet (dat past op de as zonder probleem, je pedalen staan dan niet meer symmetrisch tegenover de middellijn). GRX is 5mm breder (2,5mm langs weerskanten, Q is 151 ipv 146 van de weggroepen. Er bestaat blijkbaar een SPD-pedaal uit de XTR-reeks die 3mm kortere assen heeft (IPDM9100S1), zodat je toch een weg Q-factor kunt hebben op de bredere cranksets).Tis een CF SL 7 dus GRX-600 crankstel denk ik Maar als ik het goed begrijp is het kwestie van standaard linker crankarm eraf, Stages linker crank in de plaats?
Zoek je iemand om er op te passen?Zit nog in de doos, het is hier ne gigantische rommel en ik heb eigenlijk geen plaats tot ze (hopelijk volgende) maand ons bergkot komen zetten.
Blijft echt een zalige fiets die grizl. Na het werk had ik geen zin om 40 minuten tegen de wind te beuken dus gravel/offroad naar huis en je denkt niet meer aan de wind.
Blijft wel een moeilijk kleur om op foto vast te leggen.
Vandaag mijn fiets ook eens tegen een bankje geparkeerd om wat te rusten.Nu wil ik niks verkeerd zeggen over die fiets (integendeel) maar als ge 'm zo naast dat boompje en die paaltjes ziet staan lijkt het echt wel alsof de berijder hooguit 1m20 groot kan zijn.
Toch ook wel een hele mooie fiets. Grail ging ook wel goed geweest zijn voor mij, maar puur voor de lasnaden eigenlijk voor de grizl gegaan.Zoek je iemand om er op te passen?
Vandaag mijn fiets ook eens tegen een bankje geparkeerd om wat te rusten.
Hij valt toch ook klein uit hoor
Fietst toch echt zo fijn en soepel ook (ondanks de lelijke lasnaden, wat ook echt zo is, toch verliefd! Op de looks oké en feel helemaal).
Wel wat te weinig drinken mee en tochtje van 78km werden er 90. Bij thuiskomst een liter aangevuld al. Onderweg in ik denk Rotselaar/Aarschot ook nog even moeten stoppen omdat er een koers passeerde, ik had ze vanop de veldweg al even gevolgd maar ze waren sneller
Snap ik. Deze was in stock en de prij was ook wel fijn. Had ook niet verwacht er ZO content van te zijn. Enkel het krakend zadel nog eens bekijken als het proper is morgen.Toch ook wel een hele mooie fiets. Grail ging ook wel goed geweest zijn voor mij, maar puur voor de lasnaden eigenlijk voor de grizl gegaan.
Dat hangt ervan af. De Amerikaanse Grizl AL’s hebben uitgesproken lasnaden, de Europese niet.Euhm was het bij de grizl AL niet zo dat de lasnaden amper zichtbaar waren?
De specs, geometrie en afmetingen zijn identiek, maar de afwerking is toch anders. De US-Grizl’s zijn meer gebouwd zoals de Grail AL, met ingelaste driehoeken en dikke naden. De Europese versies hebben precies een meer hydro-formed profiel met geschuurde lasnaden. Was een tijd terug wat drama over bij Amerikaanse klanten die de EU-foto’s op de website hadden (en een fiets kochten met het gedacht niet zo’n naden als de Grail te hebben), om dan een fiets aan te krijgen met naden zoals de Grail.Het kan aan mij liggen maar ik zou toch denken dat beide gewoon exact hetzelfde frame hebben die op dezelfde plaats vervaardigd is. Of op zijn volgens dezelfde specs vervaardigd is.
Ik geloof u wel hoor. Maar ik stel mij de vraag waarom dit zo is.De specs, geometrie en afmetingen zijn identiek, maar de afwerking is toch anders. De US-Grizl’s zijn meer gebouwd zoals de Grail AL, met ingelaste driehoeken en dikke naden. De Europese versies hebben precies een meer hydro-formed profiel met geschuurde lasnaden. Was een tijd terug wat drama over bij Amerikaanse klanten die de EU-foto’s op de website hadden (en een fiets kochten met het gedacht niet zo’n naden als de Grail te hebben), om dan een fiets aan te krijgen met naden zoals de Grail.
En vooral als hij zo niet op foto staat.Ik geloof u wel hoor. Maar ik stel mij de vraag waarom dit zo is.
Je zou toch verwachten dat ze op dezelfde plaats geproduceerd worden of ten minste met hetzelfde materiaal en dezelfde procedure.
Zou in feite echt niet mogen dat je een fiets hebt die anders gebouwd is. Of ten minste een minder nette nabehandeling krijgt.
Mensen kunnen echt zó dramatisch doen over dat soort bagatellen... gewoon omdat het "er niet goed uit ziet". Please...Was een tijd terug wat drama over bij Amerikaanse klanten die de EU-foto’s op de website hadden (en een fiets kochten met het gedacht niet zo’n naden als de Grail te hebben), om dan een fiets aan te krijgen met naden zoals de Grail.
Zit nog in de doos, het is hier ne gigantische rommel en ik heb eigenlijk geen plaats tot ze (hopelijk volgende) maand ons bergkot komen zetten.