De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    47
Hij is gearriveerd! :clap:
Heeft er iemand zijn Grizl al uitgerust met een power meter? Ben aan het overwegen om eventueel gewoon een left-sided optie aan te kopen maar ik lees dat het nipt is met frame clearance. Iemand ervaring mee toevallig?
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Hij is gearriveerd! :clap:
Heeft er iemand zijn Grizl al uitgerust met een power meter? Ben aan het overwegen om eventueel gewoon een left-sided optie aan te kopen maar ik lees dat het nipt is met frame clearance. Iemand ervaring mee toevallig?
Waar zijn de foto's?! Zit die nog in de doos? 😱
Enjoy!
(Hopelijk niet te modderig onderweg van de regen de afgelopen dagen als ik seffes wat ga rijden).
 
Hij is gearriveerd! :clap:
Heeft er iemand zijn Grizl al uitgerust met een power meter? Ben aan het overwegen om eventueel gewoon een left-sided optie aan te kopen maar ik lees dat het nipt is met frame clearance. Iemand ervaring mee toevallig?
Geen persoonlijke ervaring. Maar de nieuwe 4iii left side is echt amper dikker dan een standaard crank.
Waarom speciaal vermogenmeter erop?
 
Hij is gearriveerd! :clap:
Heeft er iemand zijn Grizl al uitgerust met een power meter? Ben aan het overwegen om eventueel gewoon een left-sided optie aan te kopen maar ik lees dat het nipt is met frame clearance. Iemand ervaring mee toevallig?
Bij mijn Endurace was de 4iiii echt te nipt, daar ging geen blad papier meer tussen de crank en de achterbrug.

De 4iiii gewisseld voor Stages en die had wel veel ruimte. Indien echt geïnteresseerd wil ik de Stages wel eens op de Grizl zetten om te kijken wat het geeft.

Edit: dat is dan wel met een Ultegra arm.
 
Stages past, 4iiii niet. En inderdaad: op de GRX-600 crankarmen kan geen powemeter, omdat die dingen uit massief aluminium gefreesd worden, dus je moet de powermeter van een GRX-800 arm gebruiken (die hebben die holle crankarmen zoals die van 105/Ultegra/Dura-Ace).
 
Waar zijn de foto's?! Zit die nog in de doos? 😱
Enjoy!
(Hopelijk niet te modderig onderweg van de regen de afgelopen dagen als ik seffes wat ga rijden).
Zit nog in de doos, het is hier ne gigantische rommel en ik heb eigenlijk geen plaats tot ze (hopelijk volgende) maand ons bergkot komen zetten.
Geen persoonlijke ervaring. Maar de nieuwe 4iii left side is echt amper dikker dan een standaard crank.
Waarom speciaal vermogenmeter erop?
Waarom niet? :unsure: :tongue:
Stages past, 4iiii niet. En inderdaad: op de GRX-600 crankarmen kan geen powemeter, omdat die dingen uit massief aluminium gefreesd worden, dus je moet de powermeter van een GRX-800 arm gebruiken (die hebben die holle crankarmen zoals die van 105/Ultegra/Dura-Ace).
Tis een CF SL 7 dus GRX-600 crankstel denk ik :unsure: Maar als ik het goed begrijp is het kwestie van standaard linker crankarm eraf, Stages linker crank in de plaats?
 
Tis een CF SL 7 dus GRX-600 crankstel denk ik :unsure: Maar als ik het goed begrijp is het kwestie van standaard linker crankarm eraf, Stages linker crank in de plaats?
Klopt en klopt. Naar Q-factor maakt het geloof ik geen verschil als je tussen 600 en 800 crankarm wisselt, maar wel als je er een 105/Ultegra/DA op zet (dat past op de as zonder probleem, je pedalen staan dan niet meer symmetrisch tegenover de middellijn). GRX is 5mm breder (2,5mm langs weerskanten, Q is 151 ipv 146 van de weggroepen. Er bestaat blijkbaar een SPD-pedaal uit de XTR-reeks die 3mm kortere assen heeft (IPDM9100S1), zodat je toch een weg Q-factor kunt hebben op de bredere cranksets).

Als je snel gewicht wil besparen kun je evt voor een volledig 800 crankstel gaan, die 600 is eigenlijk zeer zwaar (maar ontzettend stevig).
 
Laatst bewerkt:
Zit nog in de doos, het is hier ne gigantische rommel en ik heb eigenlijk geen plaats tot ze (hopelijk volgende) maand ons bergkot komen zetten.
Zoek je iemand om er op te passen? 😀

Blijft echt een zalige fiets die grizl. Na het werk had ik geen zin om 40 minuten tegen de wind te beuken dus gravel/offroad naar huis en je denkt niet meer aan de wind.

Blijft wel een moeilijk kleur om op foto vast te leggen.

4ZsLmWV.jpg
Nu wil ik niks verkeerd zeggen over die fiets (integendeel) maar als ge 'm zo naast dat boompje en die paaltjes ziet staan lijkt het echt wel alsof de berijder hooguit 1m20 groot kan zijn. :unsure:
Vandaag mijn fiets ook eens tegen een bankje geparkeerd om wat te rusten.
Hij valt toch ook klein uit hoor :unsure:
20220521-164054.jpg

Fietst toch echt zo fijn en soepel ook 😍(ondanks de lelijke lasnaden, wat ook echt zo is, toch verliefd! Op de looks oké en feel helemaal).
Wel wat te weinig drinken mee en tochtje van 78km werden er 90. Bij thuiskomst een liter aangevuld al. Onderweg in ik denk Rotselaar/Aarschot ook nog even moeten stoppen omdat er een koers passeerde, ik had ze vanop de veldweg al even gevolgd maar ze waren sneller 😂
20220521-160847.jpg

20220521-154809.jpg

20220521-163832.jpg

20220521-152213.jpg

20220521-174920.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoek je iemand om er op te passen? 😀



Vandaag mijn fiets ook eens tegen een bankje geparkeerd om wat te rusten.
Hij valt toch ook klein uit hoor :unsure:
20220521-164054.jpg

Fietst toch echt zo fijn en soepel ook 😍(ondanks de lelijke lasnaden, wat ook echt zo is, toch verliefd! Op de looks oké en feel helemaal).
Wel wat te weinig drinken mee en tochtje van 78km werden er 90. Bij thuiskomst een liter aangevuld al. Onderweg in ik denk Rotselaar/Aarschot ook nog even moeten stoppen omdat er een koers passeerde, ik had ze vanop de veldweg al even gevolgd maar ze waren sneller 😂
20220521-160847.jpg

20220521-154809.jpg

20220521-163832.jpg

20220521-152213.jpg

20220521-174920.jpg
Toch ook wel een hele mooie fiets. Grail ging ook wel goed geweest zijn voor mij, maar puur voor de lasnaden eigenlijk voor de grizl gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Toch ook wel een hele mooie fiets. Grail ging ook wel goed geweest zijn voor mij, maar puur voor de lasnaden eigenlijk voor de grizl gegaan.
Snap ik. Deze was in stock en de prij was ook wel fijn. Had ook niet verwacht er ZO content van te zijn. Enkel het krakend zadel nog eens bekijken als het proper is morgen.
Gefinisht met 1% batterij ook. 😎
 
Ik heb dezelfde als 515.
Gigantisch veel bekijks/complimenten/vragen op zowel cyclo als mtb tochten.

De lasnaden, hoewel echt wel slecht, vallen om één of andere reden niet echt op.

Was zelf ook zeer aangenaam verrast toen hij uit de doos kwam.
 
Euhm was het bij de grizl AL niet zo dat de lasnaden amper zichtbaar waren? :unsure:
Het is de grail AL die vrij lelijke en duidelijke lasnaden had :unsure:
 
Het kan aan mij liggen maar ik zou toch denken dat beide gewoon exact hetzelfde frame hebben die op dezelfde plaats vervaardigd is. Of op zijn volgens dezelfde specs vervaardigd is.
En de mensen hier hebben EU frames denk ik toch.
Ook zie ik weinig verschil op die stock foto’s. Je zou IRL shots moeten hebben. Die onderste is iets cleaner. Maar kan evengoed gewoon komen door de nabewerking van de foto.
 
Het kan aan mij liggen maar ik zou toch denken dat beide gewoon exact hetzelfde frame hebben die op dezelfde plaats vervaardigd is. Of op zijn volgens dezelfde specs vervaardigd is.
De specs, geometrie en afmetingen zijn identiek, maar de afwerking is toch anders. De US-Grizl’s zijn meer gebouwd zoals de Grail AL, met ingelaste driehoeken en dikke naden. De Europese versies hebben precies een meer hydro-formed profiel met geschuurde lasnaden. Was een tijd terug wat drama over bij Amerikaanse klanten die de EU-foto’s op de website hadden (en een fiets kochten met het gedacht niet zo’n naden als de Grail te hebben), om dan een fiets aan te krijgen met naden zoals de Grail.


2845_TOP-4_grizl-7-us_gy-bk_fork.jpg

2845_TOP-3_grizl-7-us_gy-bk_frame.jpg




2708_TOP-4_grizl-6_gy-bk_Fork_003.jpg

2708_TOP-3_grizl-6_gy-bk_frame_003.jpg


2845_TOP-3_grizl-7-us_gy-bk_frame.jpg
 
Laatst bewerkt:
De specs, geometrie en afmetingen zijn identiek, maar de afwerking is toch anders. De US-Grizl’s zijn meer gebouwd zoals de Grail AL, met ingelaste driehoeken en dikke naden. De Europese versies hebben precies een meer hydro-formed profiel met geschuurde lasnaden. Was een tijd terug wat drama over bij Amerikaanse klanten die de EU-foto’s op de website hadden (en een fiets kochten met het gedacht niet zo’n naden als de Grail te hebben), om dan een fiets aan te krijgen met naden zoals de Grail.
Ik geloof u wel hoor. Maar ik stel mij de vraag waarom dit zo is.
Je zou toch verwachten dat ze op dezelfde plaats geproduceerd worden of ten minste met hetzelfde materiaal en dezelfde procedure.
Zou in feite echt niet mogen dat je een fiets hebt die anders gebouwd is. Of ten minste een minder nette nabehandeling krijgt.
 
Ik geloof u wel hoor. Maar ik stel mij de vraag waarom dit zo is.
Je zou toch verwachten dat ze op dezelfde plaats geproduceerd worden of ten minste met hetzelfde materiaal en dezelfde procedure.
Zou in feite echt niet mogen dat je een fiets hebt die anders gebouwd is. Of ten minste een minder nette nabehandeling krijgt.
En vooral als hij zo niet op foto staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Was een tijd terug wat drama over bij Amerikaanse klanten die de EU-foto’s op de website hadden (en een fiets kochten met het gedacht niet zo’n naden als de Grail te hebben), om dan een fiets aan te krijgen met naden zoals de Grail.
Mensen kunnen echt zó dramatisch doen over dat soort bagatellen... gewoon omdat het "er niet goed uit ziet". Please... :sop:

Maar goed, je verwacht een product zoals op foto dus daar kan ik de mensen wel in volgen. Ik heb het eerder over heel dat lasnaden gedoe in het algemeen, ik begrijp niet dat mensen daar zo op focussen...
 
Terug
Bovenaan