BearPils
Well-known member
Tijdens mijn jeugd heb ik altijd een beter band gehad met mijn moeder. Ik speelde toen basketbal en zij was degene die altijd mee was. Mijn ouders werkten beide in shiften (papa fulltime, mama halftijds) waardoor mijn vader in het weekend dikwijls aan het werken was. Daarnaast was (is) mij vader een fervente visser waardoor hij in zijn vrije weekends vaak een hele dag weg was.
Die hobby heb ik gaandeweg ook opgepikt waardoor ik gaandeweg meer en meer tijd heb doorbracht met mijn vader en die relatie dus veel sterker is geworden.
Toen ik net het huis uit was besloot mijn vader de scheiding aan te gaan (mijn ouders hun relatie was altijd nogal heftig met ups en downs). Die scheiding nam ik mijn vader heel kwalijk, vooral omdat mijn moeder er toen een dik jaar serieus van heeft afgezien. Daarboven had hij niet lang na de scheiding een nieuwe vriendin waarvan hij nog altijd beweerd dat die niet in beeld was ten tijde van de scheiding (wat ik nog steeds niet geloof eigenlijk).
Op een bepaald moment heb ik hem een paar maand niet meer willen spreken. Mijn vader is iemand die niet makkelijk over zijn gevoelens praat en dat versterkte mijn slecht beeld over hem op dat moment wel, toen hij dat uiteindelijk wel heeft gedaan is die storm tussen ons wat gaan liggen en ondertussen volledig opgeklaard. Zijn nieuwe vriendin is een heel leuke vrouw die mijn vader wat zachter heeft gemaakt en doet beseffen dat hij wat meer gevoelens mag blootleggen tegenover zijn kinderen.
Na dat miserabele jaar leerde mijn moeder haar nieuwe man kennen (waar ze na één jaar mee getrouwd is). Die nieuwe man is een eikel eerste klas (en nen Hollander
). De relatie met haar vrienden en familie is met de tijd slechter en slechter geworden. Vroeger waren zij en mijn vrouw praktisch beste vriendinnen, tegenwoordig is alles heel oppervlakkig. Ik heb daar dan na een paar jaar serieus wat ruzie met mijn moeder over gehad, maar ze wilt niet inzien dat ze enorm is veranderd (het contact met haar zus is bvb compleet verbroken terwijl dat vroeger beste vriendinnen waren). In onze ogen is het vooral haar (te snelle) huwelijk met iemand die haar eenzaamheid wegnam maar haar niet perse gelukkiger maakt de oorzaak. Toen haar vent voor de zoveelste keer weer eens enorm boertig deed toen ze bij ons kwamen eten heb ik in mijn hoofd de klik gemaakt dat hij hier nooit nog een voet moet binnen zetten.
Mijn moeder en haar man zijn ondertussen verhuisd naar Spanje en komen maar een keer of drie per jaar naar hier, dus we zien ze dan ook zeer weinig. Ik heb wel af en toe contact via Whatsapp, maar het kan ook twee maanden stil zijn.
Ik denk dat ze ondertussen zelf ook wel beseft dat haar relatie met haar kinderen niet meer zoals vroeger is, maar ze heeft denk ik enorm veel schrik om terug in dat zwart gat van dat eerste jaar na de scheiding te vallen.
Ik probeer de band met mijn moeder niet te verliezen omdat ik daar later anders enorm spijt van ga krijgen, maar het is soms echt moeilijk om niet uit mijn krammen te schieten. Onze relatie is nu zeer oppervlakkig en vooral dat contrast met hoe het vroeger was toen ik opgroeide doet soms wel pijn.
Die hobby heb ik gaandeweg ook opgepikt waardoor ik gaandeweg meer en meer tijd heb doorbracht met mijn vader en die relatie dus veel sterker is geworden.
Toen ik net het huis uit was besloot mijn vader de scheiding aan te gaan (mijn ouders hun relatie was altijd nogal heftig met ups en downs). Die scheiding nam ik mijn vader heel kwalijk, vooral omdat mijn moeder er toen een dik jaar serieus van heeft afgezien. Daarboven had hij niet lang na de scheiding een nieuwe vriendin waarvan hij nog altijd beweerd dat die niet in beeld was ten tijde van de scheiding (wat ik nog steeds niet geloof eigenlijk).
Op een bepaald moment heb ik hem een paar maand niet meer willen spreken. Mijn vader is iemand die niet makkelijk over zijn gevoelens praat en dat versterkte mijn slecht beeld over hem op dat moment wel, toen hij dat uiteindelijk wel heeft gedaan is die storm tussen ons wat gaan liggen en ondertussen volledig opgeklaard. Zijn nieuwe vriendin is een heel leuke vrouw die mijn vader wat zachter heeft gemaakt en doet beseffen dat hij wat meer gevoelens mag blootleggen tegenover zijn kinderen.
Na dat miserabele jaar leerde mijn moeder haar nieuwe man kennen (waar ze na één jaar mee getrouwd is). Die nieuwe man is een eikel eerste klas (en nen Hollander
). De relatie met haar vrienden en familie is met de tijd slechter en slechter geworden. Vroeger waren zij en mijn vrouw praktisch beste vriendinnen, tegenwoordig is alles heel oppervlakkig. Ik heb daar dan na een paar jaar serieus wat ruzie met mijn moeder over gehad, maar ze wilt niet inzien dat ze enorm is veranderd (het contact met haar zus is bvb compleet verbroken terwijl dat vroeger beste vriendinnen waren). In onze ogen is het vooral haar (te snelle) huwelijk met iemand die haar eenzaamheid wegnam maar haar niet perse gelukkiger maakt de oorzaak. Toen haar vent voor de zoveelste keer weer eens enorm boertig deed toen ze bij ons kwamen eten heb ik in mijn hoofd de klik gemaakt dat hij hier nooit nog een voet moet binnen zetten.Mijn moeder en haar man zijn ondertussen verhuisd naar Spanje en komen maar een keer of drie per jaar naar hier, dus we zien ze dan ook zeer weinig. Ik heb wel af en toe contact via Whatsapp, maar het kan ook twee maanden stil zijn.
Ik denk dat ze ondertussen zelf ook wel beseft dat haar relatie met haar kinderen niet meer zoals vroeger is, maar ze heeft denk ik enorm veel schrik om terug in dat zwart gat van dat eerste jaar na de scheiding te vallen.
Ik probeer de band met mijn moeder niet te verliezen omdat ik daar later anders enorm spijt van ga krijgen, maar het is soms echt moeilijk om niet uit mijn krammen te schieten. Onze relatie is nu zeer oppervlakkig en vooral dat contrast met hoe het vroeger was toen ik opgroeide doet soms wel pijn.

ze was bv rouwig toen ik trouwde en naar Oost Vlaanderen verhuisde. Nu ja, toen Skypeten we ook elke week, maar ging ik er maar elke twee maand langs. Onze agenda zat toen altijd propvol. 
.