De Atmozfeer van vroeger

Omdat in de thread over de film "Zillion" (die hier besproken wordt: https://www.beyondgaming.be/threads/zillion-2022.17898/) redelijk veel herinneringen opgehaald werden aan vroeger (over dancing Zillion, maar ook andere dancings/discotheken) dacht ik aan een topic waar iedereen zijn goede (en slechte) momenten kan delen en er over kan babbelen.

Shoot!
Vaak kwam ik er niet, maar de Dockside was toch een bekende plek. Een overgangsritueel om er geweest te zijn. Tot op vandaag kan ik niet in Quartier Bleu komen zonder de geel-blauwe gevel van de Dockside te zien. Ook al was het daarna de Versuz.

In Antwerpen waren het toch de Café d'Anvers, Café Local en de Red&Blue. Aan die eerste heb ik niet te beste herinneringen, dat was echt niet mijn scene. We hebben daar een keer nieuwjaar gevierd, en bij het binnenkomen wist ik al hoe laat het was aan de pupillen (en bikini's) te zien :D
 
Ik ben altijd eerder een caféganger geweest dan een discovogel. Vroeger vaak met het fietske op maandagochtend langs La Rocca in Lier naar school gefietst waar je wat figuren zag rondwaggelen. Sowieso is de muziekstijl mijn ding niet, maar ik associeer het gegeven "dancing" nog altijd met foorwijven, foorbakken en foorjohnnies ook al weet ik wel dat er héél veel variatie is van muziekstijl en het soort volk dat erop afkomt. Maar het gaat wellicht nooit mijn ding worden.
 
De tijd van Zillion heb ik niet meegemaakt.
Ik ben wel vrij vaak naar the Oh! geweest in Gavere en was toch altijd feest :woohoo: .
Heb er eigenlijk enkel goede herinneringen aan.

Voor de rest bezocht ik amper discotheken eigenlijk, waren vooral fuiven die ik deed.
 
Ook geen discotheek-ganger, maar toch mooie herinneringen aan de Culture Club in Gent (vooral de Body 2 body elektro-feestjes).
 
Voor Zillion was ik net iets te jong om binnen te mogen, ben vanaf 2003 (tot pakweg 2012) veel naar een en dezelfde discotheek geweest, omdat die heel dichtbij is voor mij: de Kokorico in Zomergem(Lievegem nu)
ik zat daar toen toch wel minstens 1 à 2 keer per maand gemiddeld.
Voor de rest ging ik ook af en toe eens naar de Sotto's, ben paar keer naar Complex geweest, paar keer naar The Temple, een keertje naar de Carré.
Complex vond ik wel leuk, zeker qua muziek was dat toen wel mijn ding, maar het volk daar was dat absoluut niet :S
Kokorico in de main room was altijd top imo, heb ik geen slechte herinneringen aan, ook geen rare dingen meegemaakt daar (wat nu naar't schijnt wel anders is)
 
Laatst bewerkt:
1986/87 was toen 12/13 jaar en in mijn straat was er een kleine dancing De Vogelsanck met regelmaat in het weekend door het raam geklommen en daar nachten doorgebracht :) op men 14 beginnen uitgaan in de Dockside nooit pas controle gehad, men Bomma daar nog ooit tegen het lijf gelopen met een jonge vrijer van haar top avond mee beleeft op de dans vloer.



Clubs/cafe's die ik tot 96 wekelijks bezocht

-Donderdag Nota bene
-Vrijdag Montini/Baccardi's
-Zaterdag Boccaccio, Cherry moon
-Zondag La rocca
Afterclubs: Globe later Carat.


Tgv, La bush, Extreme, At the villa, Balmoral, Qu, Holy Ghost, Barocci, Illusion, ,Lagoa, zillion, Cafe d'Anvers, fusé, Karrewiel, Monty enz ook nog allemaal bezocht met regelmaat.

Buitenland It, Rex (wat een avond met laurent garnier), Ultraschall, bunker, Warehouse

Veder zo goed als alle Dance opera's gedaan en Love parade 93 en 95

Verhalen erover dan ben ik een jaar text aan het typen, om er eentje uit te pikken

1992 wegens omstandigheden moest ik alleen met de trein (Hasselt) naar de Cherry moon (berucht voor zijn drugs)
Station Lokeren aangekomen en te voet vertrokken richting Cm, was al vrij donker en er kwam een groepje van 7 Marokkanen men richting uit was wel even slikken en voelde me toch niet gerust (was ook een vrij abnormale buurt in die tijd)
Die hielde me tegen en vroegen wat ik hier deed, verteld dat ik naar de Cm ging en die hebben me allemaal een fijne avond gewenst.
Even later merkte ik dat er een blank meisje achter me liep, plots liep er een blanke man mee met dat meisje en merkte dat ze elkaar kende en had een vrij naar gevoel ineens toen die me in het frans begon aan te spreken, voor dat ik het wist voelde ik een slag op men achterhoofd en ging ik neer, had nog net de kracht om recht te springen en te gaan loop.
Was ook een schoen kwijtgeraakt maar heb die 2 gelukkig kunnen afschudden, politie erbij samen met hun mijn schoen nog liggen zoeken in het donker en dan naar hun kantoor gereden met de combi voor verklaring af te leggen en moest ik nog foto bekijken, vroeg die agent wat ik nu nog ging doen: Naar de Cm antwoorde ik, zei die agent tegen zijn collega we zullen die gast wel naar de Cm brengen, 16 jaar één van de beruchtste Drugs clubs van het land en ik werd er netjes door een politie combie aan de ingang van de parking afgezet :)

S'morgens met een man of 20 van Limburg samen aan de Cm vertrokken te voet richting station, was ne gast grote mond stoned als iets: ik weet de weg wel, komen we in zo een achterbuurt terecht zien we 2 mannen aan een deur staan die vroegen of we koffie ofzo wilde, wij allemaal Nee, een tiental meter verder zien we daar een hele groep zeker 30 man uit dat huis komen, geloof me dan ben je instant nuchter van het vluchten :)
 
Laatst bewerkt:
De tijd van Zillion heb ik niet meegemaakt.
Ik ben wel vrij vaak naar the Oh! geweest in Gavere en was toch altijd feest :woohoo: .
Heb er eigenlijk enkel goede herinneringen aan.

Voor de rest bezocht ik amper discotheken eigenlijk, waren vooral fuiven die ik deed.
Ook user geweest op het ter ziele gegaan Doctor Bass Forum? :tongue:
 
Was in mijnen tijd van uitgang, maar nooit geraakt voor het gesloten werd... Wel verschillende andere gedaan waaronder illusion uiteraard, bocaccio beach, waar ik een variant mee heb gemaakt van da filmke (gij hebt da lef niet, een kerel die in ne combi werd gezet, de combi opengkregen had en het op een lopen zette :laugh:, was wel best grappig...) verschillende andere établissementen bezocht, maar dus never de decadente zillion :(, zeer spijtig, maar wie kon dat voorzien die sluiting, stond wel degelijk op de verlanglijst ze
 
Kheb eigenlijk wel spijt dat ik at the villa niet heb meegemaakt, veel over gehoord, op randje van dat ik binnen mocht, maar dus ook nooit geraakt

Open your eyes, nog altijd dé schijf vind ik
 
Eerste lokale dancings
- the cabrio's (later poco loco)
-Daarna tijdje tropicana met resident dj bart(bart reeves)
-tijdje dancing truweel

Daarna meeste tijd illusion-la bush-bbc-extreme-zillion (niet zo veel)
Vooral la bush (dj georges periode) het meeste gezeten

Hier en daar veel partys en ook veel aan zee illusion-zillion-boccaccio-carre beach en wat was er vroeger allemaal te doen.
Veel losse dancings nog
Wat ik nog weet van namen cherrymoon-obsession(lier) nosotros-de molen(bertem)-krypton-pacha?(middelkerke) ...

Club systems party en serious beats partys weet ik ook nog

Als het echt laat was stopten dicht bij huis af aan the monroes (later mushroom) en the kings een paar keer ook

Aja juist In aalst had je ook de "cargo" en the "backstage"

Qua sfeermakers swingcafes
- swingcafe in welle
- per tutti in burst
- biazaar edegem (waar eens j p van rossem ineens naast mij stond 😊

Eens 1 malig avontuur dat ik ook nooit vergeet.
Mijn maten wouden naar brussel naar who's who's land
Ok ik mee
Was vooral omdat zij wouden gaan kijken naar jawel (destenys child nog met beyonce erbij) die daar zijn komen optreden,dat was ergens voor ze wereldbekend werden.
Daar zag je echt ook wel wrede dingen
Als je zoals in de film bvb the bronx mannen zag met grote krullenkop met ne dikke kam in het haar .Daar zag je het allemaal 🤣

Veel mooie tijden beleefd
 
Hier eigenlijk alleen tijdens de studententijd geregeld naar discotheken geweest: Café d’Anvers, Red&Blue, Local, Noxx.
Maar dit zal rond 2010 en later geweest zijn, dus totaal anders dan de ‘legendarische clubs’ a la Zillion, Carat, Cherrymoon van voor 2000.

Hierover even mezelf quoten uit het film-topic:
Vroeger wel vaak tegen Lyra moeten voetballen vlak naast de Illusion. Hoe vaak dat we daar zaterdag of zondag om pakweg half 10 match hadden en er nog een ambulance aan de deur stond 😆

Ook jaren studentenjob tuinonderhoud gedaan. Maandagochtend om 7u30 La Rocca passeren en een hoop volk de steenweg zien oversteken op weg naar hun auto 😂

Ook totaal niet geweten waar de Carat is. Bouwel is nochtans vlakbij.
 
Ik heb zowat alle discotheken van het land wel eens van binnen gezien maar de 2 waar ik meeste herinneringen aan heb zijn de cherry moon en later club x.

Toen ik 16 werd mocht ik dezelfde avond met mijn maten naar cherrrymoon. Met de brommer een half uurtje rijden. Ik vond dat echt een geweldige tijd en er ging altijd een apart sfeertje. Maar de muziek was in die tijd rond 93 wel echt geweldig.

Na een verloop van tijd kwamen we in clubX met dj Yves terecht en ik wist het. Als ik dood ga wil ik hier uitgestrooid worden :)
Die muziek en sfeer waren helemaal top voor mij. Uiteraard werd er veel gebruikt maar heb in die beginjaren nooit rare dingen meegemaakt. Zelfs de bejaarde toilet juffrouw Annie was een zalige madam.
Wat keek ik toch elke week uit naar die zaterdagavond die dan weer op zondagochtend om 4u veel te vroeg stopte.

Als er nog iemand bestandjes van live muziek heeft van X dan wil ik die wel 🙏
 
Als 15 jarige zat ik elke vrijdag en soms zaterdag in Dixies, was toen de place to be in Brasschaat met den enige echte DJ Frank!

Tot men 18 jaar eigenlijk altijd daar gezeten, week in week uit.

Dan tijdens studenten tijd vooral Noxx, Red & Blue, Cafe Local.

Cafe D’Anvers was niet mijn ding, wel leuke buurt uiteraard :unsure:
 
Discotheken: Atmoz, dockside,cocoon, Shaft, zillion, reflex , outline. Occasioneel eens naar La Rocca of de Carré.
Danscafés zoals tropical in Zonhoven, Brugstraat in Bilzen, ambi en Dodge in Hasselt en op donderdag de Ritz in Hasselt.
Zalige tijden.
 
Laatst bewerkt:
Cafe D’Anvers was niet mijn ding, wel leuke buurt uiteraard :unsure:
Mja, ik ben daar met mijn zatte kl*ten in een hinderlaag gelopen toen we Café D’Anvers buitenkwamen en mijn maagdelijkheid er heb achtergelaten aan een Nigeriaanse die Jennifer heette.

Verder goede tijden gehad in La Rocca, Illusion, de Reflex en het Cinécafé bij ons in Herentals.

Ooit een keer in de Space beland om 8u ‘s morgens, taferelen gezien daar. De WC-madam had het in ieder geval enorm druk, terwijl de gasten die KO waren letterlijk op straat werden gegooid.
 


Door wat Zillion filmpjes te bekijken, ontdek ik opeens dat de zangeres van The Oh! vroeger ook bij Candy zat... Ontdekking van de dag voor mij! 🙂

En The Oh! was (is?) ook een kleine club in Gavere...
 
Terug
Bovenaan