De Atmozfeer van vroeger

Hier wat beelden van de Extreme uit 1995. Die hadden aan de ingang een zwembad waar je als het warm was kon induiken. Die vuile rauwere muziek van toen maakte het toch ook af ze.


Waarom zou zoiets vandaag de dag eigenlijk geen volk meer trekken?
Tijden zij zwaar veranderd! Toen mocht alles, nu mag er niets meer.
Vroeger nog verhalen gehoord van iemand die strontzat van een discotheek kwam maar door mocht rijden omdat het niet te ver was. Nu vlieg je de bak in!

En de jeugd van nu is soft geworden. Ze vragen zich meer af of er geen gluten in die pillen zitten :unsure:
 
Discotheken: Atmoz, dockside,cocoon, Shaft, zillion, reflex , outline.

Nadien toen ik terug in Hasselt woonde begin pas echt de felle tijd. Atmoz zat ik wekelijks tot 9 s morgens. Dan soms nog eens naar een afterclub zoals Carat of Outline.

Erna altijd atmoz Hasselt gegaan en outline.

Atmoz - Outline is het pad dat ik ook het meest bewandeld heb. Eerst Atmoz tot "with or without you" gedraaid werd (voor de kenners :) ) en dan naar Diest. Bij Outline hadden ze soms wel zotte speciale feestjes zoals de Outline love boat cruises op het Albert kanaal.

Hier begonnen met de mega parties zoals de dance opera's. en die andere reeks in de Grenslandhallen, waar ik effe niet op kan komen. Dan naar discotheken beginnen gaan. Heb ook op veel plaatsen gezeten. Illusion, La rocca, Zillion, Fuse, At the Villa, H2O, Montini en een nog een hoop andere.

Ging ook wel graag naar de grote feesten dus zoals Dance opera, I love techno en 10 jaar La Rocca in sportpaleis enzo. Als de beach versies van de verschillende discotheken ook wel eens gedaan en daarna slapen in de duinen en savonds naar huis :)
 
Tijden zij zwaar veranderd! Toen mocht alles, nu mag er niets meer.
Vroeger nog verhalen gehoord van iemand die strontzat van een discotheek kwam maar door mocht rijden omdat het niet te ver was. Nu vlieg je de bak in!

En de jeugd van nu is soft geworden. Ze vragen zich meer af of er geen gluten in die pillen zitten :unsure:
We lived the golden era. We kunnen het maar meegenomen hebben...
 
En we kunnen alleen maar blij zijn dat er toen geen gsm's met camera bestonden. Hoewel de foto voor mijn pasje in La Bush ook niet erg...euh, flatterend was. :eek:
In 2009 es mee men zatte botten Reflex om 6u smorges gefilmd mee men cool nokia'ke :p Eigenlijk was dat al na de vernieuwing in de Reflex en de downfall van discotheken -.- (kwam daar al veel langer)


Na de Reflex verder naar Outline in Diest tot 8u smorges. Grappige tijden eigenlijk als ik besef dat ik tegewoordig1u nimmer haal. :LOL:

Beste herinnering in het uitgaan is Zillion Beach in Oostende rond 2000-2001. Als 18 jarig manneke 1 van de beste avonden ooit gehad. Die setting, die sfeer die avond :love:
 
En we kunnen alleen maar blij zijn dat er toen geen gsm's met camera bestonden. Hoewel de foto voor mijn pasje in La Bush ook niet erg...euh, flatterend was. :eek:
Foto op de pasjes?? Was dat enkel voor de zware gevallen misschien??😋
Wij stonden meestal op het podium vanachter tussen de 2 trappen die naar boven gingen.
56879-E1-F-EE29-40-E9-897-D-209164303-E00.jpg

Kun je gegevens op deze kaart niet uitlezen via een kaartlezer? Zou wel eens willen weten of je daar nog iets op vind😅
Alhoewel is met magneetstrip
 
Foto op de pasjes?? Was dat enkel voor de zware gevallen misschien??😋
Wij stonden meestal op het podium vanachter tussen de 2 trappen die naar boven gingen.
56879-E1-F-EE29-40-E9-897-D-209164303-E00.jpg

Kun je gegevens op deze kaart niet uitlezen via een kaartlezer? Zou wel eens willen weten of je daar nog iets op vind😅
Alhoewel is met magneetstrip

De foto stond niet op het pasje maar kwam wel tevoorschijn op het scherm aan de inkom wanneer je uw pasje scande. De eerste keer moest je dus zo een pasje met foto laten maken.

De eerste keer dat ik ging was ik net 16, ze hadden mij wat schrik aangejaagd dat ze aan de inkom nogal fouilleerden (wat dus niet zo was), dus laat ons zeggen dat ik voordien euh, al volledig in de sfeer was. Bijgevolg was mijn foto zowel hilarisch als legendarisch onder onze groep.

Wij zaten overigens doorgaans in de VIP ruimte, bovenaan rechts wanneer je de grote zaal binnenkwam. Alléja, VIP, ge moest gewoon eens een fles champagne kopen en dan kreeg je een kaart, maar het was daar wel leuker zitten om efkes bij te komen. We stonden nl ook doorgaans aan de trap en op de dansvloer achteraan aan dat podium, het donker kot.
 
Mja, ik ben daar met mijn zatte kl*ten in een hinderlaag gelopen toen we Café D’Anvers buitenkwamen en mijn maagdelijkheid er heb achtergelaten aan een Nigeriaanse die Jennifer heette.

Verder goede tijden gehad in La Rocca, Illusion, de Reflex en het Cinécafé bij ons in Herentals.

Ooit een keer in de Space beland om 8u ‘s morgens, taferelen gezien daar. De WC-madam had het in ieder geval enorm druk, terwijl de gasten die KO waren letterlijk op straat werden gegooid.
Dat was gewoon de vloeibare xtc, laten slapen 99 op 100 was daar niets verkeerd mee
nooit zelf genomen maar de meeste die ik ken sliepen hun roes uit en werden dan zo fris als een hoentje wakker (nooit een kater of slecht gevoel achteraf) een paar milliliter teveel en je viel in slaap :D

Wie wat muziek wil, ik heb al jaren 500GB muziek van de dancings van vroeger. Alles zit mooi in volgende mappen:
- At the villa
- Axiome
- Backstage
- Boccaccio
- Carat
- Cherrymoon
- Cirao
- Creamm
- Extreme
- Globe
- H2O
- Illusion
- La Bush
- Lagoa
- Montini
- Negasonic
- New Beat
- Pulse Factory
- Real
- Shaft
- The kings club
- Zillion


Andere tijden. Wie nu xtc zou nemen (eender waar) wordt scheef bekeken en vele zouden jou filmen en op tik tok plaatsen om met jou te lachen. In die tijd waren de nuchtere mensen de uitzondering ;) ik heb uren live beelden van Extreme, ongelooflijk

Helaas ken ik mensen die van al die drugs niet meer normaal zijn dus het heeft voor sommige zeker zijn gevolgen gehad...

De laatste avond van de Cherrymoon zit diep in mijn hart. Op die avond zat het om 24u stampvol en iedereen zwaar aan het feesten.
Om 10u 's morgens was er nog niemand naar huis gegaan. haha :D

Respect voor Rudy Pincé, bekijk dit filmpje zeker eens:
https://www.facebook.com/cherrymoonclub/videos/trailer-29-years-cherry-moon/698428380681150/

wat ik mij vooral herinner was het gebrek aan vechtpartijen, iets wat ik nadien op gewone fuiven meermaals zag op een avond
dat is ook - je moet een kat een kat noemen - het verschil tussen xtc en alcohol
 
Laatst bewerkt:

Sta daar nog ergens tussen :) wat een tijden, Montini mis ik nog het hardst, niet zo groot maar lekker duister en ook altijd een top sfeertje, zo veel plezier gehad daar tussen 92-94,
Miljaar :love:

Als er nog mensen dergelijke filmpjes online hebben staan: delen aub!
 
Dat was gewoon de vloeibare xtc, laten slapen 99 op 100 was daar niets verkeerd mee
nooit zelf genomen maar de meeste die ik ken sliepen hun roes uit en werden dan zo fris als een hoentje wakker (nooit een kater of slecht gevoel achteraf) een paar milliliter teveel en je viel in slaap :D

Wie wat muziek wil, ik heb al jaren 500GB muziek van de dancings van vroeger. Alles zit mooi in volgende mappen:
- At the villa
- Axiome
- Backstage
- Boccaccio
- Carat
- Cherrymoon
- Cirao
- Creamm
- Extreme
- Globe
- H2O
- Illusion
- La Bush
- Lagoa
- Montini
- Negasonic
- New Beat
- Pulse Factory
- Real
- Shaft
- The kings club
- Zillion


Andere tijden. Wie nu xtc zou nemen (eender waar) wordt scheef bekeken en vele zouden jou filmen en op tik tok plaatsen om met jou te lachen. In die tijd waren de nuchtere mensen de uitzondering ;) ik heb uren live beelden van Extreme, ongelooflijk

Helaas ken ik mensen die van al die drugs niet meer normaal zijn dus het heeft voor sommige zeker zijn gevolgen gehad...

De laatste avond van de Cherrymoon zit diep in mijn hart. Op die avond zat het om 24u stampvol en iedereen zwaar aan het feesten.
Om 10u 's morgens was er nog niemand naar huis gegaan. haha :D

Respect voor Rudy Pincé, bekijk dit filmpje zeker eens:
https://www.facebook.com/cherrymoonclub/videos/trailer-29-years-cherry-moon/698428380681150/

wat ik mij vooral herinner was het gebrek aan vechtpartijen, iets wat ik nadien op gewone fuiven meermaals zag op een avond
dat is ook - je moet een kat een kat noemen - het verschil tussen xtc en alcohol
Hebt ge dat online staan, op een drive ofzo? Of op uwe pc?
 
Waarom zou zoiets vandaag de dag eigenlijk geen volk meer trekken?
Tijden veranderen.
Moest er een publiek voor zijn zou het nog wel bestaan.
Er was een tijd dat gans Vlaanderen naar de bals trok met Will Tura en Marva.
Allemaal voorbij net zoals de hoogdagen vd clubs en dancings voorbij zijn en nooit meer weerkomen.

On topic; zelf trok ik regelmatig met enkele vrienden in een Golf GTI op "ronde".
Cube, Zenith, Lagoa, Catacombes, Balmoral,Cherry Moon, Boccacio...ook enkele malen tot in La Rocca geraakt.
Mooie tijden , Ja al zijn de herinneringen vaag geworden en toch ook enkele vrienden verloren door nachtelijke ongevallen wat toen wel een realiteit was.
 
Tijden veranderen.
Moest er een publiek voor zijn zou het nog wel bestaan.
Er was een tijd dat gans Vlaanderen naar de bals trok met Will Tura en Marva.
Allemaal voorbij net zoals de hoogdagen vd clubs en dancings voorbij zijn en nooit meer weerkomen.
Maar mensen feesten toch nog altijd graag, dat is toch iets van alle tijden?
 
Maar mensen feesten toch nog altijd graag, dat is toch iets van alle tijden?
Het is nu anders.
Niet meer iedere week overal vollen bak.
Ik zie de jeugd eerder sparen voor festivals of voor een weekje total loss gaan in Ibiza.

Zowieso zijn er nu zoveel meer mogelijkheden om zich te ontspannen thuis, gamen bvb.
Ook voor een potentieel lief te vinden moet je in principe je kot niet meer buitenkomen.
 
Met een broer die 10 jaar ouder is ben ik wel opgegroeid met de muziek van toen :love:
Zelf ook wel regelmatig uitgeweest:
- Kokorico
- Cherry Moon
- Bocaccio / The Temple / Riva
- Sottos / RePlay

Nu ga ik nog wel graag naar Kompass en voor covid ging ik graag naar de Ampere in Antwerpen. Maar die hebben precies geen budget meer voor grote namen :(
 
Grote verschil met nu en vroeger: Het aanbod/gebruik van Drugs, spreek maar eens met al die eigenaars hoe groter de jacht op Drugs werd hoe meer en meer men een terugloop zag van cliënteel, bekijk al die foto's maar eens van vroeger zelfs de Dj's stonden scheef van de pillen.

Nu kan en mag men amper nog iets en de huidige jeugd is veel te plat.
 
Verder goede tijden gehad in La Rocca, Illusion, de Reflex en het Cinécafé bij ons in Herentals.
Zelf nooit discotheken gedaan, maar mijn eerste date met mijn vrouw was naar de film in 't Cinécafé, alleen al voor die reden altijd zéér jammer gevonden dat dat weg is.
 
Terug
Bovenaan