De Atmozfeer van vroeger

Gaat hier grotendeels over sfeer en clubs van voor 2010, daarna was het ruige er wat af ? Kwam door smartphone/sociale media ?
Het ruige bestaat nog steeds maar iedereen hier is gewoon oud en denkt eerder aan verbouwingen/pensioen/kinderen/gasrekeningen dan aan uitgaan.
 
Ik ging vaak naar Dirty Dancing in de Mirano in Brussel, maar meest van al naar Culture Club.

Daar een aantal jaar als student glasophaler (beestigste job ooit), aanvuller en barman geweest. Nadien tijdens mijn schakeljaar personeelsverantwoordelijke en uiteindelijk manager geworden (als zelfstandige). Helaas niet de echte gloriejaren (fulltime van 2010 - 2014 denk ik) maar wel een unieke tijd beleefd.

Denk: prachtige vrouwen, veel cash geld in de telmachine, veel zalige collega’s, veel drugs (toen deed ik dat zelf zelden, en dan enkel C) en topmuziek.

De hype rond Zillion heeft mij wat weemoedig gemaakt, ook al had ik dat in die tijd een veel te commerciële boite gevonden. Carré, Pure, Noxx etc. hadden bij mij toch ook een veel minder imago dan Mirano, Culture Club, K-Nal en later Kitschclub…

Fun fact: kitschclub was gewoon de zomerbar van Culture Club het eerste jaar. Toen gingen we dat runnen met 5 man in totaal, tot we beseften dat er wel een hype aan het ontstaan was, dus snel hier en daar nog wat volk opgetrommeld die uiteindelijk de hele maand juli en augustus voltijds hebben gewerkt. Dat was vergelijkbaar met de early days van Culture Club, maar dan nóg mooiere vrouwen en veel meer neuken 😂

Echte discotheken zijn/waren dat eigenlijk niet, en dat is wel een hiaat. Dat gaat volgens mij ook nooit meer terugkomen.

Afteren, heeeel zelden, naar de Kings in Aalst, maar meestal langs de achteringang van de Charlatan of naar Decadance. Maar opnieuw weer allemaal kleine cafe’s of clubs. La Rocca op zondag was ook wel tof.
 
Laatst bewerkt:
Goeie herinneringen aan de staptijd. Begonnen in de Monty in Alken, die werkten samen met de Montini in St Truiden. Dan had je zo inkomkaartjes met aan de ene kant dus inkom voor de Monty, aan de andere kant de Montini. Montini was wel mijn ding, keiharde tech, dikke vette schijven, vette lasershow, een vliegende discobar en namen zoals Franky Jones, Zzino, Bountyhunter ea die er draaiden. De eerste keer dat ik daar kwam was bij Rave Injection. Stond een ijzeren kooi in t midden van de dansvloer en daar hingen ze van onder tot boven aan en maar aan sleuren. Iedereen aant jumpen ook haha.

In die periode ook de legendarische Techno 94 geweest int Panishof in Borgloon.

Daarna in Leuven gaan wonen en zowat overal af en toe eens geweest. Zillion, Delano in Herent, Cherry moon es gaan zien etc …

Nadien toen ik terug in Hasselt woonde begin pas echt de felle tijd. Atmoz zat ik wekelijks tot 9 s morgens. Dan soms nog eens naar een afterclub zoals Carat of Outline. Ook een tijdje Cocoon geweest op de Genkerbaan in Hasselt. Dat wisselden we dan eens af met atmoz. Of eerst cocoon van een uur of 11 tot 4. Dan van 4 tot 9 de sluiting in atmoz meemaken, en dan naar Diest voor een paar uurtjes Outline :) man man. Good times.En dan vergeet ik de legendarische feestjes in de Dreitap in Alken.

Illusion ook paar keer geweest, idem La Rocca, café d’anvers regelmatig als we eens een internationale DJ aant werk wilden zien. Zo daar geweest bij Silicone Soul, Sasha, Solumun etc. Ik kwam er graag.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de Fuse de enige club is waar ik ietwat op mijn gemak ben. Ma dat valt dan eerder onder een venue i guess.

Café d'Anvers enzo ook nog gedaan lang geleden omda'k namen als Mark Farina wel moest zien, maar na een uurtje of 2 zat ik daar al met de meest moordlustige gedachten, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Als er nog iemand bestandjes van live muziek heeft van X dan wil ik die wel 🙏
YouTube durft nog te verrassen van tijd.
 
Is ook een tijdje mijn routine geweest met de kameraden.
Mijn buurjongen was portier in cocoon.
Cocoon dat waren pas vies tijden,met die wodka Redbull vd tap... Dikwijls tot sluiting gezeten, wekelijks.mijn ma kende de wc madam die heeft gelukkig nooit iets gezegt hoe het er daar aan toe ging.
Erna altijd atmoz Hasselt gegaan en outline.
Soms carat ,schaft ,illusion.

Cocoon,atmoz outline waren mijn favorieten.
Hopen geld opgedaan in die tijd...en vies afgezien vd katers..

Heb nog ergens een doos met cassette v in die tijd..
 
Ik zat altijd in de Silo in Leuven. Legendarisch. Ook weer al 11 jaar dicht.. :frown:

Menig electro feest meegemaakt tot 's morgens vroeg. Hadden natuurlijk die eerste trein terug huiswaarts nodig :laugh:

Verder niet te veel klassieke discotheken bezocht, hoogstens eens in D'Anvers als ze een degelijke lineup hadden (vooral minimal DJ's gezien). Café Capital zaten we ook wel een, klein gezapig en vaak goeie affiches.

Als we uitgingen kwamen we wel eens in Local terecht maar dat was meestal wel het signaal om huiswaarts te keren, acht keer Jason Derulo op een avond hoeft voor mij niet.
 
Het ruige bestaat nog steeds maar iedereen hier is gewoon oud en denkt eerder aan verbouwingen/pensioen/kinderen/gasrekeningen dan aan uitgaan.
Het wordt toch niet meer zo 'gefaciliteerd' als toen. Als je soms verhalen hoort over mannen die op donderdagavond begonnen in Brussel, op vrijdag naar Cherry Moon, daarna gaan afteren in de Globe. Op zaterdag At The Villa, van daar nog naar Carat en nadien richting La Rocca, om dan op maandagavond te eindigen in de Extreme.

Dat is dus onder invloed van drank/drugs met vier opgefokte jonge gasten in een Golf III het hele land doorkruisen waarvan een deel zelfs in de spits op de Brusselse ring. Er werden ook cassetjes gekocht met de sets van de avond ervoor in de club op en dat werd dan vollenbak gezet in die auto...

Ik heb gasten zien flippen en op de grond zien rollen omdat ze aan het trippen waren, doe dit vandaag en je gaat viraal. Toen kon dat nog in alle anonimiteit. Met veel geluk had iemand een wegwerp- of compactcamera mee, maar vaak overleefde dat spul de avond niet. Clubs hadden toen ook nog geen websites, en voor magazines als Out Soon trokken ze wel deftige foto's...
 
Er was vroeger ook wel meer dan er nu is, denk ik dan. Waar ben ik zoal vroeger geweest? Zo snel uit het hoofd:

  • Cherry Moon
  • Illusion
  • Complex
  • Red and Blue
  • Carré
  • Dixies
  • Café Local
  • Cafe D'Anvers
  • Highstreet
  • Club Escape
  • Noxx

Er zal vast nog wel wat zijn, waar ik op dit moment niet kan opkomen, maar wel een plezante tijd.
 
Laatst bewerkt:
Dat in die golf 3 van de ene disco naar de andere. Heb ook zo bij gasten in de auto gezeten toen. Onderweg aan de lichten stoppen, uitstappen allemaal en beginnen dansen op t kruispunt. We mogen allemaal gelukkig zijn dat we t kunnen navertellen en dat er geen ernstige ongelukken gebeurd zijn in onze groep. Controle onderweg dat bestond gewoon niet toen. Zijn maar ene keer controle tegen gekomen en dat was op de e313 in Tessenderlo aan t tankstation. Legendarische ontmoetingsplaats op weg naar de illusion of carat :)
 
Hier wat beelden van de Extreme uit 1995. Die hadden aan de ingang een zwembad waar je als het warm was kon induiken. Die vuile rauwere muziek van toen maakte het toch ook af ze.


Waarom zou zoiets vandaag de dag eigenlijk geen volk meer trekken?
 
Discotheken: Atmoz, dockside,cocoon, Shaft, zillion, reflex , outline. Occasioneel eens naar La Rocca of de Carré.
Danscafés zoals tropical in Zonhoven, Brugstraat in Bilzen, ambi en Dodge in Hasselt en op donderdag de Ritz in Hasselt.
Zalige tijden.
Kijk, dat waren nog eens tijden. Als 40+ Limburger voeg ik nog graag Montini Sint Truiden, Monty in Alken(zondag namiddag!) toe.
 
Vanaf mijn 16de tem mijn 19de zat ik heel vaak in La Bush. Voor mij nog steeds de beste club in België, al ben ik naruurlijk wel erg biased.

Daarnaast ook veel in La Rocca geweest, voor mij toch beter dan de Zillion in de Antwerpse regio.

In veel andere clubs en afterclubs geweest, sommige slechts 1 keer andere meerdere keren, zoals The Maxx, The Kings, H2O, Axiome, Extreme, Café D'Anvers, Balmoral, Bocca/The Temple (Boccaccio), the Oh!, Cherry Moon, Kokorico, Sotto's, Zillion... en nog wat andere waarvan ik de naam niet meteen meer weet.

Enkele waar ik jammer genoeg nooit ben geweest zijn Carat, Fuse, Lagoa en Illusion.

Ik ging dus wel heel vaak naar discotheken, ben echt opgegroeid in die tijd en sfeer, maar rond mijn 20ste had ik het wel wat gehad, mede omdat die hele drugsscene mij dan ook compleet tegenstak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan