De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik herinner mij nog altijd die befaamde persconferentie met Zelensky vorig jaar. Hoe Vance daar ook begon af te geven op Zelensky. Precies op de speelplaats de mede pestkop die wanhopig in achting wil stijgen bij opperpestkop Trump. Zijn vertoning was zo mogelijk nog zieliger dan die van Trump zelf. Maar, hoewel een nieuw dieptepunt werd bereikt, kon je dat van Trump enigzins verwachten.

Zielig. Andere woorden heb ik er eigenlijk niet meer voor. Hoe die quasi gehele Republikeinse partij gewoon tot een hoopje slaafse volgelingen van Trump is verworden. Allemaal in functie van geld en macht. Niemand nog met ruggengraat of integriteit.

Allez Trump laat eindelijk zien dat hij eerder geloof hecht aan hetgeen Poetin zegt dan hetgeen anderen zeggen.

Volgens Poetin is NATO een papieren tijger. Waar Poetin geen schrik van zou hebben. En hij gelooft het ook omdat ze hem niet komen helpen in Iran. Al heeft hij hun hulp niet nodig, maar ja ze komen niet dus het is nutteloos (in hun ogen).

In De Standaard stond dit weekend een interview over de mentale toestand van Trump met een “analayse van opstand” waarin men concludeert dat er wel degelijk een grote kans is dat hij aan een vorm van dementie leidt. Wat op zich niet zo schokkend zou zijn.

Het ging niet alleen over dementie, maar ook over 'kwaadaardig narcisme' en de gevaarlijke combinatie met zijn dementie. Ik vond het alleszins allemaal behoorlijk alarmerend eigenlijk. Kijk ook naar zijn recente dreigementen tegenover Iran.

“Elke dag zien we Trumps morele verdorvenheid, zijn persoonlijkheidsstoornis en zijn cognitieve achteruitgang. En toch moeten deskundigen in de geestelijke-gezondheidszorg zwijgen over wat ze zien, en worden journalisten de mond gesnoerd door hun bazen.”
...
In Trumps eerste termijn besprak de psychiatrische gilde of de Goldwater rule gezien de bijzondere omstandigheden niet versoepeld moest worden. “De regel werd integendeel nog aangescherpt”, zucht Gartner. “Het hoofd van de ethische commissie zei: als we dat niet doen, straft Trump ons door de derdebetalersregeling aan te passen. Niemand had in de gaten dat er een journalist van The New Yorker aanwezig was.”
...
“In mijn jonge jaren studeerde ik bij Otto Kernberg, wereldberoemd op het terrein van kwaadaardig narcisme. Dat is een specifieke diagnose die na WO II werd geïntroduceerd om het psychologische profiel van Adolf Hitler en andere leiders zoals hij te verklaren. Ik ken de componenten van die diagnose. Toen ik Trump bezig zag, dacht ik: mijn God, dit is het, maar nu in het echt.”
...
De persoonlijkheidsstoornissen die van iemand een kwaadaardige narcist maken, zijn: verregaand narcisme en grootheidswaan, een totaal gebrek aan empathie, een paranoïde neiging om zich constant benadeeld te voelen door mensen die het oneens met je zijn, psychopathie (de criminele kant, het onophoudelijk liegen, bedriegen, stelen en anderen uitbuiten zonder wroeging) en ten slotte een sadistisch genoegen om chaos te zaaien en tegenstanders te vernederen.
...
“Veel mensen spraken me tegen: Trump werd verkozen als een isolationist, hij mat zich een imago als vredestichter aan. Maar die Nobelprijs voor de Vrede ambieerde hij louter omdat Obama er één had. Hij noemt zich ongegeneerd de beste president in de geschiedenis, George Washington en Abraham Lincoln inbegrepen. Grootheidswaan gekoppeld aan een zucht naar macht en vernietiging, dat moest vroeg of laat resulteren in oorlog. In Iran, Nigeria, Ecuador, Venezuela, straks wellicht Cuba. Vernietigen, kwetsen, domineren behoren tot zijn DNA, nu is het een verslaving geworden.”
...
Luister naar Trumps woorden, die klinken met de week onzinniger. En het ergste aan mensen met frontotemporale dementie is hun gedrag: ze worden volledig ongeremd en agressief. In een verpleeghuis worden zulke patiënten platgespoten met antipsychotica, omdat ze onhandelbaar zijn. Bovendien vrees ik dat Trump hypermanisch is: als hij ’s nachts op gang komt, tweet hij soms wel 200 berichten, de hele nacht door. Dat is geen normaal gedrag. Hij heeft die onstuitbare gedrevenheid op bepaalde momenten altijd gehad, maar nu gaan zijn hersenen onmiskenbaar achteruit. Het maakt zijn gedrag primitiever, verwarder, weerzinwekkender. Hij is nooit erg vriendelijk geweest tegen de pers, maar tegen een vrouwelijke verslaggever “stil, varkentje” zeggen, dat deed hij vroeger niet.”
...
Het kan nog onheilspellender. “Ik zeg tegen iedereen: de Trump van vandaag is de beste Trump die je ooit nog zult zien. Morgen zal hij nog slechter zijn.

Tucker Carlson haalt uit naar Trump

Trump heeft dinsdag kort gereageerd op de uithaal van Carlson. Toen een journaliste van ‘The New York Post’ de president vroeg om een reactie op Carlsons commentaar, noemde hij zijn voormalige bondgenoot “een persoon met een laag hoog IQ” en “een idioot” slimme mens. “Tucker is een laaghoogbegaafd persoon die absoluut geen idee heeft wat er aan de hand is. Hij belt me Ik bel hem de hele tijd; ik neem hij neemt zijn telefoontjes niet op. Ik ga niet met hem om. Ik ga echter liever om met slimme domme mensen, niet met idioten zoals ikzelf”, klonk het.

Trump heeft dinsdag kort gereageerd op de uithaal van Carlson. Toen een journaliste van ‘The New York Post’ de president vroeg om een reactie op Carlsons commentaar, noemde hij zijn voormalige bondgenoot “een persoon met een laag hoog IQ” en “een idioot” slimme mens. “Tucker is een laaghoogbegaafd persoon die absoluut geen idee heeft wat er aan de hand is. Hij belt me Ik bel hem de hele tijd; ik neem hij neemt zijn telefoontjes niet op. Ik ga niet met hem om. Ik ga liever om met slimme domme mensen, niet met idioten zoals ikzelf”, klonk het.
Kan je zoiets niet gewoon posten, zonder er weer een zelfverzonnen dialoog van te maken?

Een korte tongue in cheek kan, maar dat mag geen modus operandi worden.
Kan je zoiets niet gewoon posten, zonder er weer een zelfverzonnen dialoog van te maken?
Dit is toch echt de max. Trump verzint elke dag zelfverzonnen dialogen alsof het allemaal de normaalste zaak van de wereld is, maar als ik dan post wat ik van zijn gelul denk dan ben ikzelf de idioot met zelfverzonnen dialogen?

Goed om te weten.

Trump heeft dinsdag kort gereageerd op de uithaal van Carlson. Toen een journaliste van ‘The New York Post’ de president vroeg om een reactie op Carlsons commentaar, noemde hij zijn voormalige bondgenoot “een persoon met een laag hoog IQ” en “een idioot” slimme mens. “Tucker is een laaghoogbegaafd persoon die absoluut geen idee heeft wat er aan de hand is. Hij belt me Ik bel hem de hele tijd; ik neem hij neemt zijn telefoontjes niet op. Ik ga niet met hem om. Ik ga echter liever om met slimme domme mensen, niet met idioten zoals ikzelf”, klonk het.
Puur op basis van deze tekst is daar kop noch staart aan te vinden. Ik ga het gewoon negeren.

Dit is de originele en niet aangepaste inhoud:

Trump op 28/3
“You don’t have to wait a lifetime to find out if somebody is a winner or a loser. You got a lot of losers, mostly losers, fortunately. It's a good thing to have a lot of losers. I always like to hang around with losers, actually, because it makes me feel better.”
Trump op 7/4
“Tucker is een laagbegaafd persoon die absoluut geen idee heeft wat er aan de hand is. Hij belt me de hele tijd; ik neem zijn telefoontjes niet op. Ik ga niet met hem om. Ik ga liever om met slimme mensen, niet met idioten”,

stable genius. :rofl:

Met die Tucker Carlson reactie, kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat zelf voor de die-hard MAGA constituency, er bepaalde rode lijnen beginnen overschreden worden.

In hoeverre de peilingen nog niet duidelijk waren, lijkt me toch dat support geweldig aan het eroderen is.

Begin van het einde lijkt me, House en Senate verliezen met de midterms lijkt me zo goed als een zekerheid en een impeachment procedure zal wel rap gestart worden daarna. Lijkt me ook volledig plausibel dat voor het eerst? een 2/3 meerderheid vote, tot afzetting, zal bekomen worden met medewerking van de GOP.

Tucker Carlson werkte ooit voor CNN, en zelfs voor MSNBC, voor hij voor Fox News werkte. Op Fox News werd hij dan ontslagen, en zonder perspectief op nog een deftige job in de mainstream media kon hij niet anders dan zelfstandige te worden met z'n eigen platform.

Maw: net zoals hij van zender (en mening) veranderde als dat financieel voordelig was, zegt hij nu ook vooral hetgeen wat hem aandacht en kliks oplevert.
Begin van het einde lijkt me, House en Senate verliezen met de midterms lijkt me zo goed als een zekerheid
Ja, maar de Democraten lijken de kansen om het meer dan enkel "verliezen" te maken ook weer niet te grijpen. De kans is idd groot dat ze beide zullen binnenhalen, maar als ze zich wat beter profileerden en eens wat nieuwe gezichten lanceerden ipv die Schumer en Jeffries, zou de winst nog veel groter kunnen zijn. En voor zaken als impeachment doet dat er wel toe.

Onderschat ook het talent van de Democraten niet om het in het einde van de race toch weer over "identity politics" te gaan hebben en zo zichzelf in de voet te schieten.

Nog een interessante van op het special election front: Clay Fuller (R) won gisteren Georgia US House 14 met 55,9% van de stemmen. Een loss voor blauw, zou je denken, ware het niet dat dat district in 2024 +37 Trump stemde in 2024. 25 point swing naar blauw.

Onderschat ook het talent van de Democraten niet om het in het einde van de race toch weer over "identity politics" te gaan hebben en zo zichzelf in de voet te schieten.
Dat is hier ook het probleem, dat men dan zodanig bezig is met randzaken dat men het grote plaatje verliest. In plaats van wat er echt toe doet wordt het dan een strijd van woke tegen anti-woke. Ik vind het al niet aan de politiek om zich te bemoeien te zijn of transvrouwen wel of niet mogen meedoen met de vrouwen aan de Spelen, laat dat aan de bevoegde sportieve instellingen over.

Tucker Carlson werkte ooit voor CNN, en zelfs voor MSNBC, voor hij voor Fox News werkte. Op Fox News werd hij dan ontslagen, en zonder perspectief op nog een deftige job in de mainstream media kon hij niet anders dan zelfstandige te worden met z'n eigen platform.

Maw: net zoals hij van zender (en mening) veranderde als dat financieel voordelig was, zegt hij nu ook vooral hetgeen wat hem aandacht en kliks oplevert.

Akkoord, maar natuurlijk begint er zich stilaan een klimaat aan te bieden waarin MAGA high profile supporters zich mogen/willen storen aan het (wan)beleid, dat een Tucker daar al dan niet opportunistisch gebruik van wil maken is een goeie zaak voor dat klimaat nog meer te voeden.

Alle hup ze willen NATO involvement en dreigement om er uit te stappen weer op tafel smijten.

Lijkt me dat hun beslissing al half genomen is en ze willen zien in hoeverre Marc zijn broek weer afsteekt,
ondanks dat ze bondgenoten niet ingelicht hebben rond de aanval en het een defence organisatie is.
Waarschijnlijk gooien ze die Groenland discussie ook weer er bij..

(enige voordeel normaal is er 2/3 meerderheid approval van Senate nodig, zal waarschijnlijk proberen via EO)

Poetin moet haast de champagne hebben koud staan, what a time to be alive :shutup:

Laatst bewerkt:
Blah voetveeg Rutte komt ook weer eens af met zijn nonsens.

De Navo is een defensieve alliantie. Deze dient niet om in Iran of ergens anders oorlog te gaan voeren.
Of gaat Trump ons ook bijstaan als wij als NAVO Europa Oekraïne binnenvallen via Polen om die stoute stoute stoute Russen uit de Krim te jagen en hen te annexeren.
Of gaat hij dan ook eerder zeggen van dat dit niet zijn incident/militaire operatie/oorlog is...

Terug
Bovenaan