De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Lol wat voor een ridicuul verhaal is da.. Komaan.. Leonardo die via satelliet voting machines hacked met CIA tools en met geld dat Obama heeft doorgesluist allemaal gecoordineerd door China..

Ik ben trouwens wel tegen mensen die nog naar de VS reizen, ik maak hun helemaal duidelijk dat ik dat volledig debiel vind.

Het is weer 100km/h "stolen election" time.
De helft van zijn posts op Truth Social gaan over de gestolen 2020 verkiezing, inclusief reposts van nogal stevig van de pot gerukte conspiracy theorieën!

Screenshot-20260130-120659-Chrome.jpg

Zo vermoeiend dat hij dat hij zijn nederlaag nog steeds niet heeft verwerkt. Wat een narcist!

Hopelijk gaan de onderzoeken naar zijn inmenging in de verkiezingen verder nadat hij president af is!

Toch ook maar een raar verhaal, wat doet hij met een griet dat hij nog nooit gezien heeft die dan nog is russisch en dergelijke
ge zou beginnnen vermoeden dat Rusland er achter zit. (kan ook gewoon internetliefje zijn maar ik zou de russen toch niet vertrouwen)

Niet alleen lagere rechters, zelfs het hooggerechtshof heeft hem al teruggefloten. Wat die actie in Venezuela betreft, of dat het congres daarvoor nodig is iets waar al lang onduidelijkheid over is, er zijn waarschijnlijk al meer presidenten geweest die geen goedkeuring van het congress gevraagd hebben voor zo’n acties dan dat er zijn die dat wel gevraagd hebben.
Dat is waar, hoewel de president in die gevallen wel afaik vaak het Congres (beide zijden) inlicht. En niet zoals hier enkel de oliebaronnen.

Het is weer 100km/h "stolen election" time.
De helft van zijn posts op Truth Social gaan over de gestolen 2020 verkiezing, inclusief reposts van nogal stevig van de pot gerukte conspiracy theorieën!
Eergisteren heeft de FBI stembiljetten (o.a.) in beslag genomen in Fulton County, Georgia ("find 11,780 votes"). Met een goedgekeurd bevelschrift, maar het is nog niet vrijgegeven welke "probable cause" er werd opgegeven om dat te bekomen. Gezien liegen zowat de standaard is geworden ben ik benieuwd.

De volgende target en stap in aanloop naar de midterms.

Edit: Meer uitleg in dit artikel of deze video
There is widespread doubt that the records will produce any evidence of prosecutable criminal activity, and not just because the 2020 election results have been recounted, audited, and litigated to death already.

But, they warn, 2020 isn’t the investigation’s real target — 2026 is.

Laatst bewerkt:
Lol wat voor een ridicuul verhaal is da.. Komaan.. Leonardo die via satelliet voting machines hacked met CIA tools en met geld dat Obama heeft doorgesluist allemaal gecoordineerd door China..

Ik ben trouwens wel tegen mensen die nog naar de VS reizen, ik maak hun helemaal duidelijk dat ik dat volledig debiel vind.
Greene schoot toch wel de hoofdvogel af met haar door ''Joden bestuurde laserschietende satellieten die de bosbranden in California ontstoken hadden.'' Er zijn er in dat clubje wel meer die van het padje af zijn.

Twee journalisten opgepakt vandaag, die aanwezig waren (als reporters) bij de 'bestorming' van een kerk in Minnesota. Niet toevallig twee harde critici van Trump.

Trump signs executive order declaring nation emergency from threat of Cuba.

The Government of Cuba has taken extraordinary actions that harm and threaten the United States. The regime aligns itself with — and provides support for — numerous hostile countries, transnational terrorist groups, and malign actors adverse to the United States.
Cuba has long provided defense, intelligence, and security assistance to adversaries in the Western Hemisphere, attempting to thwart United States and international sanctions designed to enforce the stability of the region, uphold the rule of law, and safeguard the national security and foreign policy of the United States.
.............
I find that the policies, practices, and actions of the Government of Cuba directly threaten the safety, national security, and foreign policy of the United States. The policies, practices, and actions of the Government of Cuba are designed to harm the United States and support hostile countries, transnational terrorist groups, and malign actors that seek to destroy the United States.
.................
To deal with the national emergency declared in this order, I determine that it is necessary and appropriate to establish a tariff system, as described below. Under this system, an additional ad valorem duty may be imposed on imports of goods that are products of a foreign country that directly or indirectly sells or otherwise provides any oil to Cuba. In my judgment, the tariff system, as described below, is necessary and appropriate to address the national emergency declared in this order.

White House

Beetje off-topic, maar dan ook weer niet, al is het maar omdat je zeker een reactie van Trump mag verwachten.

OMG.. had wel verwacht dat hij slecht ging zijn en neergesabeld ging worden, maar zo erg had ik het nu ook wel niet verwacht.

Beetje off-topic, maar dan ook weer niet, al is het maar omdat je zeker een reactie van Trump mag verwachten.

OMG.. had wel verwacht dat hij slecht ging zijn en neergesabeld ging worden, maar zo erg had ik het nu ook wel niet verwacht.

Had elders ook de review gelezen: if it were offered as an in-flight entertainment, people would still walk out. :lol:

Indy500 komt naar washington dc! Om de 250ste verjaardag van de States te vieren.
de Indy 500 blijft gewoon in Indianapolis hoor. dat is zo'n beetje als de GP van Monaco, die gaan ze ook niet ineens organiseren in Brussel om zoveel jaar Europa te vieren.

IndyCar organiseert gewoon een race in DC, op vraag van de Trump-administratie, om die 250ste verjaardag te vieren. op zich ook niet verrassend. Indycar had vorig jaar al een race in een "resort" waar enkel miljardairs vakantiehuizen hebben, en waar de gewone fan niet binnen kon. en Roger Penske, de eigenaar van IndyCar, is een matie van Trump.

het is wel onnozel dat Trump daarvoor een Executive Order tekent, maar goed, dan kan hij er weer eentje bij zijn teller voegen, zeker?

98% userscore op RT hoor, potentiële oscarwinnaar!
echt he... als ge mensen wilt bedriegen, leg het er dan niet zo dik op he. als ge op de 'personen' klikt, die een positieve review hebben gegeven, krijgt ge een leeg profiel, die hebben nog nooit een andere film gereviewed.

Maar goed, at least zijn ze daar consistent in. I.v.m. de Epstein files was er ook deze commentaar van de advocaat van de Epstein slachtoffers:
"It's consistent with what we've been seeing from the Department of Justice for quite some time now. It's an incompetent coverup. They're trying to cover up documents, to withhold documents, to keep things from the public, but worse, they're not good at it." -
En dat is toch een beetje de hele werking: proberen heel de tijd de boel te belazeren, maar het ligt er altijd zo dik op he.

Op IMDB krijgt de documentaire zelfs geen score en kan je ook geen rating geven. Wellicht geen toeval, want de site is volledig eigendom van Amazon.

Afwachten of ze deze keer zich wel zullen houden aan wat de rechtspraak beslist.

Ik zie de laatste weken meer en meer de bemerking opduiken dat onder Obama nog meer mensen gedeporteerd zijn door ICE. Imo is dat een terechte opmerking maar geen opmerking die pleit in het voordeel van deze regering. Het toont aan dat de uitwijzing van illegalen niet het probleem is. Wel de manier waarop het gebeurt en hoe ICE zich gedraagt. En in mijn ogen ook een argument tegen wie pleit voor een hardere aanpak. Het lijkt er toch op dat met een zachtere aanpak een beter resultaat kan bekomen worden.

yep, als het 1 ding bewijst is dat ze gewoon incompetenter werken onder Trump. Meer budget, grotere bonussen voor de officers, meer werkvolk en dan toch minder criminele immigranten oppakken , maar wel meer doden en geweld is nu niet direct het argument om mee te stoefen. Al wat ze dan zeggen is dat de vorige aanpak veel beter werkte (en Trump eigenlijk weer niets terecht brengt van wat hij heeft beloofd)

Afwachten of ze deze keer zich wel zullen houden aan wat de rechtspraak beslist.

Ik zie de laatste weken meer en meer de bemerking opduiken dat onder Obama nog meer mensen gedeporteerd zijn door ICE. Imo is dat een terechte opmerking maar geen opmerking die pleit in het voordeel van deze regering. Het toont aan dat de uitwijzing van illegalen niet het probleem is. Wel de manier waarop het gebeurt en hoe ICE zich gedraagt. En in mijn ogen ook een argument tegen wie pleit voor een hardere aanpak. Het lijkt er toch op dat met een zachtere aanpak een beter resultaat kan bekomen worden.
Neen, zachte of harde aanpak maakt niet het verschil.
Obama gaf prioriteit aan illegalen die al in de gevangenis zaten, opsporen illegalen van zware criminaliteit en het onmiddelijk deporteren van illegalen die juist de grens over kwamen.
Die prioriteit maakt het verschil. Trump snapt het concept van efficiëntie niet. Dat was al duidelijk in zijn eerste termijn maar nu is het extreem.
100 ICE die gericht illegalen oppakken <-> 100 ICE die in een straat willekeurig mensen tegen houden.

Neen, zachte of harde aanpak maakt niet het verschil.
Obama gaf prioriteit aan illegalen die al in de gevangenis zaten, opsporen illegalen van zware criminaliteit en het onmiddelijk deporteren van illegalen die juist de grens over kwamen.
Die prioriteit maakt het verschil. Trump snapt het concept van efficiëntie niet. Dat was al duidelijk in zijn eerste termijn maar nu is het extreem.
100 ICE die gericht illegalen oppakken <-> 100 ICE die in een straat willekeurig mensen tegen houden.
Met harde aanpak bedoel ik wel degelijk de huidige situatie waar men op straat iedereen die eruit ziet als een migrant gaat viseren. Niet of men effectief moet illegalen uitzetten of niet. Akkoord met je post maar ik wou mijn post wel nog verduidelijken.

Terug
Bovenaan