De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Al 18u geen vilaine tweet van Trump. Geen reactie op de EU deal, niks over Minnesota... Zou ie doodgevallen zijn van zich te hard op te jagen?

Vanaf vandaag of morgen zal het wel terug over Iran gaan. Ff iets nieuws zoeken om op te focussen en om alles met ICE wat te laten afkoelen.

Vanaf vandaag of morgen zal het wel terug over Iran gaan. Ff iets nieuws zoeken om op te focussen en om alles met ICE wat te laten afkoelen.
Bovino terug naar zijn oude job.
De directeur van ICE moet zich verantwoorden voor de rechter.
Melania vraagt geweldloos te protesteren en zich te verenigen.
Trump zegt zeer triest te zijn over de neergeschoten Alex Pretti (dat was toch een extreem linkse binnenlandse terrorist?).

Het kan bijna niets anders zijn dan Iran, toch?

Al 18u geen vilaine tweet van Trump. Geen reactie op de EU deal, niks over Minnesota... Zou ie doodgevallen zijn van zich te hard op te jagen?
Laten we even genieten van deze stilte (voor de storm?).

Trump zegt zeer triest te zijn over de neergeschoten Alex Pretti (dat was toch een extreem linkse binnenlandse terrorist?).

Hopelijk niet weer Groenland.

Anyway, in de woestijn van Californië zal Bovino zijn lange jas wel wat te warm zijn, zeker? Hehe.

Klinkt alsof Trump de brokken een beetje probeert te lijmen (voor de publieke opinie). Of het genoeg zal zijn, en op termijn veel verschil zal maken is nog de vraag.

Maar daar gaat het toch voor mij helemaal niet om? Ik ben helemaal niet gepreoccupeerd met of deze pyromaan lijkt op een andere van 80 jaar geleden. Het punt is dat ik zie wat ik zie, daar tientallen redenen voor geef, en daaruit besluit dat het een pyromaan is. Maar dat mag ik niet zeggen want 80 jaar geleden was er al eens een pyromaan, en deze lijkt niet 100% op die pyromaan en in alles wat die heeft gedaan in zijn hele leven, dus hol ik de term uit. Ik moet het eerder hebben over een "liefhebber van vuur die door niemand is tegengehouden toen het nog maar lucifertjes waren, laten we eens praten over de mensen die hem niet hebben tegengehouden!".

Dit is gewoon fascisme, met een autocratische, dictatoriale leider. De enige hoop is dat de instituten het been stijf houden en het volk overduidelijk laat horen wat kan en niet kan.

Het ging er mij dan ook eerder om dat de term pyromaan als je per se op deze vergelijking wilt blijven verder gaan z'n betekenis verliest, als je die ook gebruikt voor iemand die geurkaarsen aansteekt waarvan jij de geur maar niets vindt, alsof dat gelijkwaardig is aan je huis afbranden.
Net zoals waarschuwen voor die pyromaan, maar dan wel een seniele bewaker voor je voordeur zetten, want tja... die zou nooit zelf je huis in brand steken!

Verder laat ik deze vergelijking voor wat hij is. Deze morgen nog (oh ironie) in podcast van De Morgen, wanneer je Trump een fascist noemt, moet je er ook bij beseffen dat die man waarschijnlijk niet eens in staat is tot één coherente fascistische ideologie - de mensen rondom hem mogelijk wel, hij zelf kan nauwelijks coherente zinnen vormen - maar dat hij gewoon een potentaat is. Dan moet je inderdaad hopen dat je instituten weerwerk kunnen blijven bieden... en dan zou het helpen om daar wat deftigere mensen te installeren zou ik denken.

Is natuurlijk zeer weinig op het totaal aantal tickets...Bijna al de USA stadiums hebben een capaciteit van tussen de 60000 en 70000 toeschouwers.
true, maar het zal genoeg zijn om hen te alarmeren, want ze willen een vol stadium en geen onverkochte seats. De groei naar een boycot begint luider en luider te worden (ik dacht dat o.a. de oude FIFA baas ook al heeft opgeroepen tot een boycot, maar dat kan natuurlijk uit rancune zijn of zo, geen idee waarom hij oud FIFA baas is) en dit is mogelijks een eerste wave. Als 17000 man op korte tijd annuleert, gaat ge me niet zeggen dat ze bij FIFA reageren van 'boh, das maar een peuleschil op al onze tickets'

Is dan blijkbaar nog eens fake news...
DW heeft het gefactchecked...

heb het erbij gezet dat het mogelijks fake news is (want uw bron haalt ook enkel de reactie van FIFA aan, dus ik hou het voorlopig op mogelijks)

De VS is toch niet echt een voetballand? Moeten die het niet vooral van toeristen hebben? Waarbij er veel Europeanen zullen zijn aangezien voetbal hier enorm populair is.
De dalende populariteit van de VS zou dus wel een impact kunnen hebben aangezien je sowieso de voetbalmatch wel zult combineren met een vakantie naar de VS. En het toerisme doet het daar de laatste tijd niet goed onder Trump, lees je overal.

Terug
Bovenaan