De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Als dit niet aantoont dat ICE als het privéleger van Trump en Co dient, dan weet ik het ook niet meer.
En ik die dacht dat de Secret Service daarvoor diende :thinking:.

Als dit niet aantoont dat ICE als het privéleger van Trump en Co dient, dan weet ik het ook niet meer.
Die leggen dan wel veel vertrouwen in zo’n ongetraind zootje ipv de secret service te gebruiken.

En ik die dacht dat de Secret Service daarvoor diende :thinking:.
Misschien dat ze (Trump & Co) de Secret Service niet meer helemaal vertrouwen?... Ik kan me voorstellen dat in die Secret Service niet iedereen hun land naar een fascistische/autoritaire dictatuur wil zien afglijden?... En "het Regime" kan zich dat ongetwijfeld ook voorstellen, ergo enkel Secret Service leden wier loyauteit onvoorwaardelijk vast staat komen nog in aanmerking?... Daardoor te weinig mankracht: dan maar tekorten aanvullen met ICE agenten?...

Ik hoop ergens dat Italië die ICE pipo's hun visums weigert, of de Italiaanse douane hen op een vlucht terug zet na een verblijfje detentiecentrum... (zou ook ergens 'poetic justice' zijn...), maar de regering Meloni zal dat wel niet doen...

Komt Trump zelf niet naar de Winterspelen in Italië? Ik wacht al een tijdje op een gelegenheid voor een "grab her by the Meloni's" mop... (Al vermoed ik dat anderen daar voor mij al aan gedacht hebben...)

Als een huis afbrandt interesseert het met niet zo hard wie er nog deels schuldig zou kunnen zijn buiten de veroordeelde pyromaan die op heterdaad werd betrapt met lucifers en benzine naast de brand. Zeker niet als de schuldigen dan gevonden moeten worden bij de deelnemers van een internetdiscussie duizenden kilometers verder en twee jaar geleden.

Waarom zijn die deelnemers duizenden kilometers verder dan zo gepreoccupeerd met een nog minder zinvolle discussie met of deze pyromaan lijkt op een andere pyromaan van intussen 80 jaar geleden? Het gevaar is allereerst accuut.

En het is wel interessant om als je weet dat je huis bedreigd wordt door een pyromaan om een sterke bewaker in te huren die die pyromaan met één vuistslag knock-out kan slaan, en geen zwakke vrouw of aftakelende, oude man. Maar tja, wie ben ik...

Waarom zijn die deelnemers duizenden kilometers verder dan zo gepreoccupeerd met een nog minder zinvolle discussie met of deze pyromaan lijkt op een andere pyromaan van intussen 80 jaar geleden? Het gevaar is allereerst accuut.

En het is wel interessant om als je weet dat je huis bedreigd wordt door een pyromaan om een sterke bewaker in te huren die die pyromaan met één vuistslag knock-out kan slaan, en geen zwakke vrouw of aftakelende, oude man. Maar tja, wie ben ik...
Maar daar gaat het toch voor mij helemaal niet om? Ik ben helemaal niet gepreoccupeerd met of deze pyromaan lijkt op een andere van 80 jaar geleden. Het punt is dat ik zie wat ik zie, daar tientallen redenen voor geef, en daaruit besluit dat het een pyromaan is. Maar dat mag ik niet zeggen want 80 jaar geleden was er al eens een pyromaan, en deze lijkt niet 100% op die pyromaan en in alles wat die heeft gedaan in zijn hele leven, dus hol ik de term uit. Ik moet het eerder hebben over een "liefhebber van vuur die door niemand is tegengehouden toen het nog maar lucifertjes waren, laten we eens praten over de mensen die hem niet hebben tegengehouden!".

Dit is gewoon fascisme, met een autocratische, dictatoriale leider. De enige hoop is dat de instituten het been stijf houden en het volk overduidelijk laat horen wat kan en niet kan.

Toch een poging van Trump om de boel te de-escaleren. Greg Bovino verlaat Minneapolis en wordt vervangen door Tom Homan. Die zou ook achter Trump staan, maar meer gericht achter criminelen gaan om te deporteren. Trump is dus toch nog altijd gevoelig voor de publieke opinie.

Laatst bewerkt:

Toch een poging van Trump om de boel te escaleren. Greg Bovino verlaat Minneapolis en wordt vervangen door Tom Homan. Die zou ook achter Trump staan, maar meer gericht achter criminelen gaan om te deporteren. Trump is dus toch nog altijd gevoelig voor de publieke opinie.
Bedoel je escaleren of deëscaleren?
Want Homan is echt wel niet luisteren naar de publieke opinie in Minnesota, hè.

We gaan toch niet echt weer mee in het fabeltje dat ICE zoekt naar de zogenaamde violent criminals, de illegalen met een strafblad? Dat is al 10x ontkracht, en volgens Straddle zelfs iets wat Trump nooit gezegd heeft ook al geef je hem tientallen citaten. Nee, MAGA is al overgegaan op wat de echte bedoeling was "alle illegalen zijn crimineel". Dat had Homan ook al gezegd, al deed hij toen nog alsof hij zich vergist had. Toen zei hij dat hij de illegalen met strafblad ging aanpakken, en: “over 600,000 illegal aliens with criminal records walking the streets of this nation.”

Fout op alle vlakken, zoals je in de link kunt lezen. Maar nog iets minder fout dan zijn grote leider die het over millions and millions had. Maar dat is hoe Homan illegale criminelen ziet: charged is genoeg om schuldig te zijn. Een traffic offense is hetzelfde als moord.

30% van de mensen die ICE deporteert, hebben geen strafblad.

Men krijgt een deel van TikTok in handen en dan....

Journalist David Leavitt schreef op X – in een bericht dat meer dan een miljoen keer werd bekeken – dat “TikTok begonnen is met het censureren van anti-Trump- en anti-ICE-berichten”. Hij deelde daarbij screenshots van video’s op zijn profiel die het label ‘Ineligible for Recommendation’ kregen, wat betekent dat ze niet in de feed van andere gebruikers worden aanbevolen.
Andere gebruikers die zich willen uitspreken over ICE en over de dood van Alex Pretti melden gelijkaardige problemen. Video’s raken niet geüpload of halen opvallend weinig views. Sommigen zeggen zelfs dat hun TikTok-account tijdelijk of permanent werd geblokkeerd.

Kijk he gasten, de Washington Post heeft in zijn eerste ambtstermijn bijgehouden hoeveel foute verklaringen en pure leugens Donald Trump op die 4 jaar publiekelijk (persco's, interviews, twitter, etc.) heeft verteld, met bronnen en fact checking.
Een hele website waarin alles gedocumenteerd stond.

Het waren er op 4 jaar meer dan 30.000 (met daarin herhalingen uiteraard).

Als je hier dan nog welles-nietes-spelletjes over zijn uitspraken ligt te doen ben je zelf toch ook een beetje het probleem. Is dat bezigheidstherapie of zo? Om de geloofwaardigheid van Trump aan te duiden in cijfers hebben ze een nieuw getallenstelsel nodig.

Men krijgt een deel van TikTok in handen en dan....

Journalist David Leavitt schreef op X – in een bericht dat meer dan een miljoen keer werd bekeken – dat “TikTok begonnen is met het censureren van anti-Trump- en anti-ICE-berichten”. Hij deelde daarbij screenshots van video’s op zijn profiel die het label ‘Ineligible for Recommendation’ kregen, wat betekent dat ze niet in de feed van andere gebruikers worden aanbevolen.
Andere gebruikers die zich willen uitspreken over ICE en over de dood van Alex Pretti melden gelijkaardige problemen. Video’s raken niet geüpload of halen opvallend weinig views. Sommigen zeggen zelfs dat hun TikTok-account tijdelijk of permanent werd geblokkeerd.

Nog geen week later en alle anti berichten over trump and ice willen niet afspelen, of zitten in een buffer loop. Echt ongelofelijk dat dit soort praktijken mogelijk zijn, en dan durven zeggen dat tiktok technische problemen heeft. Al de andere filmpjes die niet politiek zijn spelen normaal af...

Zo veel mogelijk die social media buiten gooien. Men gebruikt de Amerikaanse versie van Tiktok blijkbaar ook nog om privégegevens van de bevolking te verzamelen.

Dat zet dan op den deur de deur open om mensen van een bepaald ras of geaardheid te vervolgen op termijn ...

Ze zijn daar echt de Hitlertoer aan het opgaan.

Zo veel mogelijk die social media buiten gooien. Men gebruikt de Amerikaanse versie van Tiktok blijkbaar ook nog om privégegevens van de bevolking te verzamelen.

Dat zet dan op den deur de deur open om mensen van een bepaald ras of geaardheid te vervolgen op termijn ...

Ik snap oprecht de hele hype rond brainrot TikTok al niet. Los daarvan: alles wat Larry Ellison aanraakt, is per definitie tainted. TikTok was al problematisch en shit. Dit maakt het gewoon nog erger.

Ik probeer al een hele tijd familieleden te overtuigen om al die onzin weg te smijten, maar helaas.

Elke keer ik perongeluk een link van Tiktok opendoe delete ik al mijn cookies en doe ik net geen virusscan... Ik blijf van Tiktok gewoon weg. De data die de chinees kon farmen was al erg.. Tis nu onder US nog een gradatie erger.

Elke keer ik perongeluk een link van Tiktok opendoe delete ik al mijn cookies en doe ik net geen virusscan... Ik blijf van Tiktok gewoon weg. De data die de chinees kon farmen was al erg.. Tis nu onder US nog een gradatie erger.
Ik heb geen Tiktok account. Ben het ook niet van plan om een account aan te maken. Er is al genoeg brain rot in onze samenleving. Denk zelfs Instagram buiten te gooien ook want dat is meer van hetzelfde, mensen die ik ken zitten daarop dagelijks uren naar debiele zogenaamd grappige filmpjes te zien. 't Is ook een manier om uw bevolking dom te houden.

Ik heb geen Tiktok account. Ben het ook niet van plan om een account aan te maken. Er is al genoeg brain rot in onze samenleving. Denk zelfs Instagram buiten te gooien ook want dat is meer van hetzelfde, mensen die ik ken zitten daarop dagelijks uren naar debiele zogenaamd grappige filmpjes te zien. 't Is ook een manier om uw bevolking dom te houden.
Das best wel crazy dat je zoveel van je tijd aan nutteloze zaken kan besteden. Mijn wekelijkse schermtijd is 2u op mijn gsm. Thats it. Geen accounts op tiktok, instagram etc.

Terug
Bovenaan