Ik vraag mij af hoe het ooit nog goed komt met dat land. Hoe kunnen ze van de Republikeinen terug een partij maken als die zo door en door rot zijn zoals nu? De Democraten kunnen dan winnen maar vroeg of laat winnen de Republikeinen toch weer.
Niet, het komt niet meer goed met dat land, toch niet zonder veel bloedvergieten.
Republikeinen bewijzen keer op keer dat hun partij voor het land gaat. Enkele posts geleden noemden we enkele republikeinen moedig omdat ze voor een resolutie stemmen die zegt dat Trump Venezuela niet mag aanvallen zonder goedkeuring van het Congress. Dat staat nu al in de grondwet!
47 republikeinen stemmen dus TEGEN de huidige grondwet! Laat dat even bezinken.
Republikeinen gaan dus nooit vrijwillig tegen Trump stemmen. Om Trump op een wettelijke manier af te kunnen zetten, zouden de democraten een 2/3e meerderheid moeten hebben in de Senaat. Zelf als er al eerlijke midterms (!!), dan nog zal dat quasi onmogelijk zijn.
Hooggerechtshof heeft al heel gezegd dat alles wat een (Republikeinse) president doet bij het uitoefenen van zijn ambt wettelijk is. En, oh ja, het (Republikeinse) hooggerechtshof beslist wat daar onder valt.
Dus vanuit de politiek of rechterlijke macht gaat er geen oplossing komen.
De burgers?
Amerikanen zijn de grootste lafbekken in de wereld. Ondanks hun geblaat over "Land of the Free" en "Home of the Brave", is het duidelijk dat ze niet verder geraken dan wat weekend protesten. Want, "Amerika is zo groot", "ik verlies mijn werk en dus mijn ziekteverzekering", ...
De elite echt pijn doen door zelfs maar te gaan staken, durven ze niet.
2e amendement was kennelijk ook enkel een smoes om ieder jaar duizenden kinderen te doden. Niet om tegen tyrannieke overheid in opstand te komen.
Blijft het leger...
Ondertussen zijn alle advocaten buiten gegooid, veel van de generaals die tegen Trump zijn, zijn buiten gepest. We hebben al gezien dat men vlotjes illegale bevelen opvolgt om overlevenden van hun boot aanvallen nogmaals te bombarderen zodat er geen getuigen meer zijn. Inval in Venezuela was ook duidelijk illegaal.
Het zou me sterk verbazen dat de militaire macht Trump gaat afzetten.
Het beste waar we op kunnen hopen is dat Trumps militaire agressie inwendig wordt gericht, er een burger oorlog komt en wij (relatief) buiten schot blijven.
En zelfs als Trump afgezet zou kunnen worden, gaat men dan voldoende hervormingen kunnen doorvoeren zodat zo'n flagrant misbruik niet meer kan gebeuren? Ik geloof het niet.
Best besteedde geld van Putin ooit.