daar ligt de gemiddelde Amerikaan niet van wakker, wel dat de prijs aan de tank enorm gezakt is.
dit zijn Trump voters
Ik ga niet uitwijden over of het nu aan Trump ligt dat die prijzen gedaald zijn of niet (dat is zeker voer voor discussie). Overigens lijkt me dat toch weer een vrij typisch "echokamer" filmpje. Daar is iemand aan het woord die letterlijk "but uhm..." zegt en dan knipt men. Dus ja, met zulke korte fragmenten kan men altijd wel een narratief schetsen. Maar dat is een veelgehoorde weerlegging, dat "de Amerikaan" er niet van wakker ligt, zolang de eieren en de benzine goedkoop zijn.
Maar er zijn toch ook hopen mensen die conservatief beleid kunnen voeren of een beleid dat zich focust op koopkracht zonder al het wansmakelijke dat Trump met zich meebrengt? Ik meen het als ik zeg dat ik minderjarigen ken die zich met meer waardigheid en volwassenheid gedragen dan Trump. En dan heb ik het enkel over zijn manier van doen, en nog niet eens over alle walgelijke zaken die hij op zijn kerfstok heeft.
We zullen het de komende jaren zien, of de gemiddelde Amerikaan echt alle walgelijkheden die deze administratie aan het opstapelen is verteert enkel en alleen omdat de prijzen laag blijven (ook dat moeten we nog zien trouwens). Ik zie deze legislatuur toch ook meer en meer van de die-hard "anti-woke" crowd getroffen worden door beslissingen van de regering
en hij bakt het ditmaal nog veel en
veel bruiner dan tijdens zijn eerste regeerperiode, waar hij nog geregeld in het gareel werd gehouden door zijn staf. Zelfs in conservatieve middens (subreddits bijvoorbeeld) klinkt er soms al een klein beetje kritiek, dus ik hoop echt dat men is wakker geschoten en dat het nog niet te laat is voor de VS.
Of, zoals ik al zei, het kan natuurlijk ook dat dit exact is wat het merendeel van de mensen daar wilt, deze glijbaan richting fascisme en/of autocratie, overgoten met disciminatie en haat. Het zij zo dan, maar dan krijgt mijn geloof in de mens toch wel een serieuze deuk.