Sneeuwstorm
Well-known member
VS halen Venezolaanse interim-president van sanctielijst
Volg alle updates rond de Amerikaanse aanval op Venezuela in deze liveblog.
Het kan niet op
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Meanwhile het volk met super goeie betaalbare healthcare...![]()
VS halen Venezolaanse interim-president van sanctielijst
Volg alle updates rond de Amerikaanse aanval op Venezuela in deze liveblog.www.hln.be
Het kan niet op
Ik verzwijg helemaal niets, ik zeg duidelijk dat het ging om een reis in China en de VS. Nergens heb ik geclaimd dat het om een lange-termijn verblijf zou gaan.Allee, ik snap niet dat je met opzet zo blind kunt blijven. Je vergelijking met China komt er niet toevallig, maar je vergelijkt met opzet zaken die niet hetzelfde zijn en verzwijgt dat. En ineens gaat het over de duurtijd![]()
Lijkt mij de juiste beslissing, als je het daar niet mee eens bent kan je er beter wegblijven. Ik stel mij die vragen daar niet bij, niet in de VS/China/Rusland/.... dat zijn hun keuzes en ik kan goed inzien waarom ze met DNA willen werken.Vergelijk gewoon eens visum met visum. Het maakt dan ook nog eens niks uit, want het blijft gewoon insane dat de VS hier spreekt van het verzamelen van DNA. Dan mag China nog voeten afhakken voor je binnen mag, het verzamelen van DNA zou echt gestoord zijn. Trouwens zo gestoord dat ik vermoed dat er ergens iets lost in translation is gegaan, ik zie het niet gaan gebeuren.
"Ja, maar China..." oké. Who cares? Ik mag toch nog altijd het verzamelen van DNA een brug te ver vinden, zeker voor een regering waar ik ernstig vragen bij heb? Als er hier gerammeld wordt aan de privacywet om zaken wat op te rekken, denken we al vlug: in deze realiteit kan dat nog, maar wat als er iemand aan de macht komt die dat gaat misbruiken? Wel, in de VS zitten ze op een punt waarop ik niet eens meer twijfel of hij het zou misbruiken als hij denkt dat het hem iets bijbrengt. Dus dan protesteer ik daartegen, oa door niet meer te gaan.
“Het is hun keuze” en “dan blijf je weg” zijn handige one-liners, maar geen argumenten. Kritische vragen stellen over beleid mag toch nog, ook als je begrijpt waarom het bestaat?Lijkt mij de juiste beslissing, als je het daar niet mee eens bent kan je er beter wegblijven. Ik stel mij die vragen daar niet bij, niet in de VS/China/Rusland/.... dat zijn hun keuzes en ik kan goed inzien waarom ze met DNA willen werken.
Je mag zeker kritische vragen stellen en het lijkt me de juiste keuze om er weg te blijven als reiziger als je je zo stoort aan hun regels.“Het is hun keuze” en “dan blijf je weg” zijn handige one-liners, maar geen argumenten. Kritische vragen stellen over beleid mag toch nog, ook als je begrijpt waarom het bestaat?
Het sloeg op het stukje waarin Loser zei dat hij nu liever niet naar de VS reist.Kan jij ook misschien eens uitleggen waarom dit een "juiste" beslissing (DNA) is?
Ik vind dat we ook eens enige trots mogen tonen als Europeanen en misschien niet moeten doen alsof onze neus bloedt wanneer een (ex-)bondgenoot zich openlijk vijandig begint te gedragen.En bij de VS is het deels ook emotionele teleurstelling. Het zijn toch altijd onze Westerse vrienden/geestesgenoten/land of the free/blablabla geweest. Je keek er altijd een beetje naar op. Als ze dan messen in de rug steken, laat ze dan maar stikken in hun haat.
Maar dat speelt eigenlijk al 10 jaar en is volgens mij quasi onveranderd. Behalve mogelijk dat ze nu wettelijke grond hebben om het alsnog te eisen, of je achteraf aan te klagen als blijkt dat je dingen verzwegen hebt (weet ik niet). Want daarvoor mochten ze ook al sociale media opvragen, en was je misschien wel niet verplicht, maar ze moesten ook geen reden opgeven om je te weigeren... dus is dat niet hetzelfde?Ik snap dat sommige mensen hun reis helemaal loskoppelen van idee over het beleid in het land. Deels doe ik dat ook. Ik bezocht net zo goed al pakweg Turkije, Israel en Zimbabwe en daar valt wat over te zeggen.
En in bepaalde mate iets prijsgeven: fair enough. De VS was sinds 9/11 sowieso al redelijk hard daarin. Niet helemaal onterecht.
Maar risico’s lopen als je in je eigen land eens iets gezegd hebt over dat land? Daar trek ik een grens. Naar Noord-Korea of Rusland of de VS ga je me nu niet zien gaan.
En bij de VS is het deels ook emotionele teleurstelling. Het zijn toch altijd onze Westerse vrienden/geestesgenoten/land of the free/blablabla geweest. Je keek er altijd een beetje naar op. Als ze dan messen in de rug steken, laat ze dan maar stikken in hun haat.
Het is omdat ons wereldbeeld deels is gebouwd door het zien van Amerikaanse series en films in onze jeugd, en dat land is nu precies niet meer te herkennen als je Trump en consoorten bezig hoort. Rusland is bijvoorbeeld altijd de vijand geweest (geen enkele Amerikaan zou daar aan getwijfeld hebben), en nu zit je met Trump die Poetin zit op te vrijen. De vraag is dan of dat nog wel onze bondgenoten zijn.Ik snap dat sommige mensen hun reis helemaal loskoppelen van idee over het beleid in het land. Deels doe ik dat ook. Ik bezocht net zo goed al pakweg Turkije, Israel en Zimbabwe en daar valt wat over te zeggen.
En in bepaalde mate iets prijsgeven: fair enough. De VS was sinds 9/11 sowieso al redelijk hard daarin. Niet helemaal onterecht.
Maar risico’s lopen als je in je eigen land eens iets gezegd hebt over dat land? Daar trek ik een grens. Naar Noord-Korea of Rusland of de VS ga je me nu niet zien gaan.
En bij de VS is het deels ook emotionele teleurstelling. Het zijn toch altijd onze Westerse vrienden/geestesgenoten/land of the free/blablabla geweest. Je keek er altijd een beetje naar op. Als ze dan messen in de rug steken, laat ze dan maar stikken in hun haat.
Trump kennende, als hij er geld kan mee verdienen...DNA gaan afgeven zonder enige deftige controle wat daarmee gebeurt is wél héél verregaand en zou voor mij een reden zijn om niet meer naar de V.S. af te reizen. Democratisch verkozen leiders of niet, als dat DNA sample vervolgens misbruikt kan worden voor verregaande scans en databrokers zonder scrupules, daar ga je dan vervolgens hier terug thuis in Europa onvermijdelijk gevolgen van ondervinden, genre verzekeringen die plots duurder worden of erger.
Dit heeft stevige dystopische vibes eerlijk gezegd.
Dit omvat wel goed zowat alles dat in Amerika gebeurd het laatste jaar moet ik zeggen.Dit heeft stevige dystopische vibes eerlijk gezegd.
![]()
Witte Huis hangt beledigende bordjes onder portretten van (onder meer) Biden en Obama in presidentiële eregalerij | VRT NWS Nieuws
Het Witte Huis heeft provocerende bordjes gehangen onder de portretten van Joe Biden en Barack Obama in de nieuwe presidentiële eregalerij. Donald Trump wordt dan weer verheerlijkt. Eerder werd ook al het portret van Biden vervangen door dat van een automatische pen.www.vrt.be
die moet toch echt het kleinste piemeltje ter wereld hebben.
Ik weet niet precies waarom het komt want de heer Trump heeft al veel ergere zaken gedaan, maar dit nieuwtje kwam bij mij veel "harder" binnen dan de meeste andere fratsen. Misschien omdat het zo onwerkelijk en van de pot gerukt is dat het werkelijk alle verbeelding tart.![]()
Witte Huis hangt beledigende bordjes onder portretten van (onder meer) Biden en Obama in presidentiële eregalerij | VRT NWS Nieuws
Het Witte Huis heeft provocerende bordjes gehangen onder de portretten van Joe Biden en Barack Obama in de nieuwe presidentiële eregalerij. Donald Trump wordt dan weer verheerlijkt. Eerder werd ook al het portret van Biden vervangen door dat van een automatische pen.www.vrt.be
die moet toch echt het kleinste piemeltje ter wereld hebben.
Obama Derangement Syndrome?Kleuterklasniveau.
daar ligt de gemiddelde Amerikaan niet van wakker, wel dat de prijs aan de tank enorm gezakt is.Obama Derangement Syndrome?
Biden Derangement Syndrome?
Dat mensen achter hem blijven staan, is werkelijk wereldvreemd.
De grap is dat die prijzen zakken omdat de vraag daalt. Klassiek signaal van recessie.daar ligt de gemiddelde Amerikaan niet van wakker, wel dat de prijs aan de tank enorm gezakt is.
dit zijn Trump voters