Straddle
Well-known member
Als je het politieke beleid van een land niet kan los zien van het land zelf dan kan je er idd beter niet op vakantie gaan. Voor mij zijn dat 2 compleet afgescheiden zaken die los staan van elkaar. Ben ook in Cuba, Laos, China, voormalige Sovjet landen geweest zonder dat ik hoog oploop met hun lokale politiek. Het is niet alsof dat een rol speelt als je daar met de mensen in contact komt (tenzij je zelf die discussie opstart).Tja, daar gaat het mij niet om.
Die natuur blijft en die mensen waar je als toerist mee in aanraking komt, die doen doorgaans wel normaal. Ik ben zelf ook al vaak daar geweest, in een 20-tal staten en zelfs in de Deep South totaal geen last van enig Trumpisme (in de zeldzame keer dat ik daar met een Amerikaan iets over Trump zei - vorige ambtstermijn - begonnen ze hem zelfs daar als een absolute dumb-fucker uit te lachen).
Maar het houdt mij tegen om zo'n regime te gaan liggen sponsoren, een regime dat ons (Europeanen) ronduit minacht en haat. Ik kom wekelijks bij Belgische productiebedrijven die kreunen omdat die president daar hen helemaal wilt kapotmaken. Ik kan het niet anders verwoorden.
Dat is nog altijd peanuts voor wat ik moest doen om mijn visum te verkrijgen om in 2018 naar China te gaan (ik ben 2x naar de Chinese ambassade in Brussel moeten gaan en moest daar heel wat documenten neerleggen voor een simpele backpackvakantie van 3 weken in China).En dan komt daar dat gedoe aan de grens nog eens bij. Ge moet u volledig aligneren in die verafgoding of ge komt er niet meer in. Het was er altijd wel al erg, ik ging er wel vanuit dat moest ge iets mispeuterd hebben, de FBI het wist. Maar het soort controles dat ze nu willen invoeren, en je tegenhouden als je pakweg op Facebook eens met de Grote Leider gelachen hebt of zo,... Mja. Dat is textbook-dictatuur he.