De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

On the side houden ze zich ook nog met belangrijke dingen bezig natuurlijk :sarcastic:.

Gelukkig zijn er bij de MAGA-meute geen personen met een visuele beperking.

Ze willen er precies Rusland van de jaren 80 van maken.
Vooer een ESTA te krijgen (wat wij Belgen nodig hebben om Amerika binnen te komen):
  • 5 jaar sociale media (geen idee hoe je zoiets aanlevert).
  • Al je telefoonnumers die je de laatste 5 jaar hebt gebruikt.
  • Alle email adressen die je de laatste 10 jaar hebt gebruikt.
  • Uitgebreidere info over je directe famillie.
Voorlopig nog een voorstel, maar zie dat er nog door geraken!

Allee, vakantie USA al niet meer on the books voor mij voor de komende 4 jaar als dat erdoor geraakt...

Kom kom.
Maak op voorhand een paar nieuwe accounts aan op FB, Instagram, Youtube, Reddit, .... .
Ga op zoek naar extreem-rechtse, anti-woke, pro-Trump kanalen en content.
Het algoritme schotelt je vanaf dan automatisch zulke nieuwe content voor.
Wanneer ze je social media checken ben je direct welkom.
:hurrr:

Kom kom.
Maak op voorhand een paar nieuwe accounts aan op FB, Instagram, Youtube, Reddit, .... .
Ga op zoek naar extreem-rechtse, anti-woke, pro-Trump kanalen en content.
Het algoritme schotelt je vanaf dan automatisch zulke nieuwe content voor.
Wanneer ze je social media checken ben je direct welkom.
:hurrr:
Maar het omgekeerde is toch ook waar, zoek naar linkse, pro-democratische, anti-Trump content en het algoritme zal je ook verder zulke content voorschotelen. Je blijft gewoon in je tunnel zitten zo.

Ik vind het allemaal te ingrijpend op mensen hun privacy om social media accounts te beginnen checken, je mag al niet meer van een andere politieke mening zijn om het land nog binnen te mogen. Dat is compleet tegen freedom of speech waar ze zelf beweren zo voorstander van te zijn.

Laatst bewerkt:
Maar het omgekeerde is toch ook waar, zoek naar linkse, pro-democratische, anti-Trump content en het algoritme zal je ook verder zulke content voorschotelen. Je blijft gewoon in je tunnel zitten zo.
Ah natuurlijk, maar om de VS binnen te geraken zal je even heel sterk moeten zijn en de bagger-accounts en content moeten liken en volgen. Anders geraak je er niet meer binnen.

Here we go.

Bom onder NAVO? Wetsvoorstel wil VS definitief uit bondgenootschap halen: “Relikwie uit Koude Oorlog”

Los van of ze zich terugtrekken of niet, heb ik er weinig vertrouwen in dat de VS onder Trump zouden komen helpen als Estland ofzo wordt aangevallen. Misschien dat ze dan wat helmen gaan sturen ofzo :unsure:

Vooer een ESTA te krijgen (wat wij Belgen nodig hebben om Amerika binnen te komen):
  • 5 jaar sociale media (geen idee hoe je zoiets aanlevert).
  • Al je telefoonnumers die je de laatste 5 jaar hebt gebruikt.
  • Alle email adressen die je de laatste 10 jaar hebt gebruikt.
  • Uitgebreidere info over je directe famillie.
Dat is best wel bizar en ik zie het ook niet mogelijk om dat naar waarheid in te vullen. Zeker die e-mail adressen, ik weet zelfs niet hoeveel throwaway accounts ik dit jaar al gebruikt zou hebben.

En wij 20-25 jaar geleden maar denken dat ze daar al alle details van ons leven al wisten met al hun NSA/CIA/etc datacenters.

On the side houden ze zich ook nog met belangrijke dingen bezig natuurlijk :sarcastic:.

Rubio vindt veranderen van font van de Biden administratie geldverspilling dus gaat hij...opnieuw van font veranderen.

Rubio vindt veranderen van font van de Biden administratie geldverspilling dus gaat hij...opnieuw van font veranderen.
Is dat niet gewoon klikken in word of whatever tekst programma ze gebruiken. Gewoon weer zo'n onbestaande culture war problemen aan het oplossen omdat heel die administratie te incompetent is om echte problemen op te lossen. Hebben die eigenlijk al iets bereikt dit jaar buiten Amerika af te breken? En voor mensen afkomen met Peace president Trump zijn al zen akkoorden alweer opgeblazen...

Ondertussen heeft Rusland een olietanker gekaapt voor de kust van Venezuela. Ah nee oeps het was Amerika , het onderscheid wordt moeilijker met de dag.

Is dat niet gewoon klikken in word of whatever tekst programma ze gebruiken. Gewoon weer zo'n onbestaande culture war problemen aan het oplossen omdat heel die administratie te incompetent is om echte problemen op te lossen. Hebben die eigenlijk al iets bereikt dit jaar buiten Amerika af te breken? En voor mensen afkomen met Peace president Trump zijn al zen akkoorden alweer opgeblazen...

Ondertussen heeft Rusland een olietanker gekaapt voor de kust van Venezuela. Ah nee oeps het was Amerika , het onderscheid wordt moeilijker met de dag.

Vermoedelijk gaat het gepaard met het vervangen van alle vooraf gedrukte formulieren, documenten, etc.

Dat is best wel bizar en ik zie het ook niet mogelijk om dat naar waarheid in te vullen. Zeker die e-mail adressen, ik weet zelfs niet hoeveel throwaway accounts ik dit jaar al gebruikt zou hebben.

En wij 20-25 jaar geleden maar denken dat ze daar al alle details van ons leven al wisten met al hun NSA/CIA/etc datacenters.
Het is ook niet duidelijk wat dit precies inhoudt, of wat het precies zal veranderen.
Ze vragen nu al een kleine 10 jaar naar je telefoon als je het land binnen wilt, vragen of je apps wilt openen en bekijken soms je socials bij de aanvraag van een visum (naar het schijnt). Het verschil gaat waarschijnlijk zijn dat je nu verplicht bent toegang te geven, terwijl je dat daarvoor naar de letter van de wet niet verplicht was. Maar aangezien ze ook niet verplicht waren om hun weigering te motiveren, was je in de praktijk natuurlijk wel verplicht tenzij je teruggestuurd wou worden.

Ik weet hier echt het fijne niet van, maar ik ben wel al een paar keer de VS binnen gegaan, en het enige wat ik hier anders zie dan toen, is die DNA. Dat heb ik nog nooit gezien of gemerkt, ook nog nooit gehoord dat het gevraagd wordt van iemand anders dan criminelen. Biometrie, sociale media... dat is allemaal in de praktijk al. DNA zou me toch wel terughoudend doen zijn...

Ik vind het allemaal jammer, al vaak in de VS geweest en dat is een fantastisch land om naartoe te gaan. Die natuur, dat showgehalte, die cultuur (om eens even te zien, niet om daar vast te zitten), die grootse steden,...

Maar bij de verkiezingsoverwinning van Trump jaar geleden toch voor mezelf uitgemaakt dat het niet meer voor de komende 4 jaar zal zijn. Ik zie dat niet meer zitten. Het fascistische spat ervan af, de manier waarop ze mensen uitkleden en de vrijheid van meningsuiting helemaal wordt aangevallen... Het land heeft veel van zijn grootsheid verloren. Ik neem geen risico meer om daar bij de grens tegengehouden te worden. Alleen al het gedacht uw mailadressen of sociale media te laten doorpluizen, dat zijn Noord-Koreaanse praktijken.

Jammer want de kinderen beginnen op een leeftijd te komen dat ik heel graag eens met hen de Westkust, of NY, of Florida zou willen aandoen. Maar dat gaat pas gebeuren als die overheid zich daar in de houding naar anderen en andere meningen terug wat normaliseert. Post-Trump hopelijk dus.

Ik vind het allemaal jammer, al vaak in de VS geweest en dat is een fantastisch land om naartoe te gaan. Die natuur, dat showgehalte, die cultuur (om eens even te zien, niet om daar vast te zitten), die grootse steden,...

Maar bij de verkiezingsoverwinning van Trump jaar geleden toch voor mezelf uitgemaakt dat het niet meer voor de komende 4 jaar zal zijn. Ik zie dat niet meer zitten. Het fascistische spat ervan af, de manier waarop ze mensen uitkleden en de vrijheid van meningsuiting helemaal wordt aangevallen... Het land heeft veel van zijn grootsheid verloren. Ik neem geen risico meer om daar bij de grens tegengehouden te worden. Alleen al het gedacht uw mailadressen of sociale media te laten doorpluizen, dat zijn Noord-Koreaanse praktijken.

Jammer want de kinderen beginnen op een leeftijd te komen dat ik heel graag eens met hen de Westkust, of NY, of Florida zou willen aandoen. Maar dat gaat pas gebeuren als die overheid zich daar in de houding naar anderen en andere meningen terug wat normaliseert. Post-Trump hopelijk dus.
Was zelf ook al jaren een trip van 3-4 weken aan het plannen, idee was om zowat alle nationale parken van de westkust en een paar meer richting binnenland (Yellowstone, Bridger-Teton, Grand Mesa), maar ben daar ook van afgestapt. Zal nu waarschijnlijk hetzelfde doen maar dan in Canada in 2027, absoluut geen ambitie om naar de VS te trekken zolang daar niets verandert. :)

idem... denk dat het toerisme in (West-)Canada de komende jaren wel eens enorm zou kunnen profiteren van wat er in de US aan de gang is.

Die beelden zijn vrij hallucinant. Ze zijn nu niet beter dan die Somalische piraten. Ze ondermijnen hun eigen systeem van rule & law. Meer en meer internationaal ook.

EDIT: maandag trok John Stewart de parallel met de Iraq invasion. Qua taalgebruik en valse argumenten kan je daar inderdaad wel een case voor maken.

Die beelden zijn vrij hallucinant. Ze zijn nu niet beter dan die Somalische piraten. Ze ondermijnen hun eigen systeem van rule & law. Meer en meer internationaal ook.

EDIT: maandag trok John Stewart de parallel met de Iraq invasion. Qua taalgebruik en valse argumenten kan je daar inderdaad wel een case voor maken.
Dat artikel staat ook gewoon bol van zaken die we compleet abnormaal en geschift zouden vinden pre-Trump.
Trump confirmed the operation on Wednesday, saying: “We’ve just seized a tanker on the coast of Venezuela – a large tanker, very large, the largest one ever seized actually.”
The Department of Homeland Security (DHS) posted its own video edit of the seizure, soundtracked with an excerpt from LL Cool J’s song Mama Said Knock You Out.

Allezja, soevereiniteit is niet zo belangrijk allemaal hé.

Die beelden zijn vrij hallucinant. Ze zijn nu niet beter dan die Somalische piraten.
Die Somalische piraten hebben wel geen high tech apparatuur, helicopters die ze op het dek afzetten of zwaar wapen geschut :)
Zo spectaculair is dit niet, ze nemen gewoon het schip over zonder al te veel verzet.

Wel ja, als je he zo ruim wilt gaan vergelijken kan je het mss ook nog met de Vietnam oorlog gaan vergelijken ... Zinloze vergelijking imo.

Wel ja, als je he zo ruim wilt gaan vergelijken kan je het mss ook nog met de Vietnam oorlog gaan vergelijken ... Zinloze vergelijking imo.
Heb je de aflevering gezien? Het is woordelijk dezelfde uitleg die soms gegeven wordt/termen die gebruikt worden. Hilarisch moest het niet zo tragisch zijn.

En een tanker overnemen is ok dan als het spectaculair genoeg doet?

Was zelf ook al jaren een trip van 3-4 weken aan het plannen, idee was om zowat alle nationale parken van de westkust en een paar meer richting binnenland (Yellowstone, Bridger-Teton, Grand Mesa), maar ben daar ook van afgestapt. Zal nu waarschijnlijk hetzelfde doen maar dan in Canada in 2027, absoluut geen ambitie om naar de VS te trekken zolang daar niets verandert. :)

Het zou me verbazen moest je een echt verschil zien in omgang met 4 jaar geleden.
Daar leven nog altijd dezelfde mensen, dezelfde winkels en horeca en steden zijn niet van plaats veranderd.
Het internet schotelt u een zeer nauwe en versterkt venster voor van de VS. Het is nog altijd een gigantisch land met een paar honderd miljoen mensen.

Terug
Bovenaan