De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

the art of the deal: T. komt met 10 miljard over de brug om de boeren uit de nood te helpen doordat zijn tarievenoorlog China naar andere markten heeft doen keren. Maar op lange termijn gaat het beter gaan hoor. Sure thing, Donald, sure thing.

Heerlijk om van dit land te moeten horen dat het mis gaat met de vrijheid van meningsuiting...

Heerlijk om van dit land te moeten horen dat het mis gaat met de vrijheid van meningsuiting...

Dit is wel een mooie: Minister van Defensie Pete Hegseth voert al maanden een campagne om de mediaregels in het ministerie te verscherpen, nadat gevoelige Signal-berichten van Hegseth en andere topfunctionarissen over een geplande aanval op de Houthi's in Jemen uitlekten.

Dus eigenlijk zijn die regels er omdat ze zelf niet in staat zijn hun communicatie op een veilige manier te voeren.

Schitterend hoe ze alles in een jasje van national security moeten gieten om toch maar (proberen) weg te komen met hun dictatoriale trekjes.

En hop, daar is de volgende poging van de Republikeinen om af te glijden naar een minder democratisch land dan voordien:
Kan ook in de Democraten hun voordeel worden gebruikt?

Ziet er uit als een logische Trump move. Die wil altijd dat een ander zijn uitgaven betalen.
Voor hem is het in principe te laat maar moest hij voor president kunnen gaan zonder die regel had hij heel die partijkas leeggezogen.

En "Endorsed by President Donald J. Trump" lijkt tegenwoordig de beste manier om vooral niet verkozen te worden!

trump.jpg

Gevolgd door:

Miami is niet echt heel belangrijk in het groter geheel met hun dikke 400,000 inwoners, wat wel opvallend is dat ze al 30 jaar non stop een republikeinse burgemeester hebben, en nu, niettegenstaande Miami voor Trump heeft gestemd, een democratische burgemeester hebben verkozen.

Laatst bewerkt:
Trump is tearing up America’s export-control policy

Waar vroeger toegang tot de meest geavanceerde tools, hardware (en hier: AI GPU's) gecontroleerd werd, enkel toegelaten werd tot bepaalde bevriende naties, heeft Trump een andere aanpak:
'On December 8th the president approved the sale of Nvidia’s H200 chips to “approved customers” in China, in exchange for a 25% cut for Uncle Sam.'

Wtf.
Ik ken iemand binnen State Dep, die is niet enthousiast :ROFLMAO:

Ik vind het vooral opmerkelijk dat hij NYT bedreigt en dat daar weinig reactie op komt. En dan heeft Europa een probleem met vrije meningsuiting volgens de VS...
Hij roept zelfs nauwelijks verholen op om actie te ondernemen tegen die 'vijanden van het volk'. In een verhit en verdeeld land met vrij wapenbezit kan dat wel tellen.

Ik vind het vooral opmerkelijk dat hij NYT bedreigt en dat daar weinig reactie op komt. En dan heeft Europa een probleem met vrije meningsuiting volgens de VS...
Neemt hij echt actie of is het gewoon een beetje dreigen? Tussen al de bullshit die Trump verkoopt is het moeilijk om nog te weten wat er echt is en wat niet.

Hij moest precies nog eens héél hard op zijn borst kloppen afgelopen nacht...

Met het oog op mentaal welbevinden en cortisolpieken in mijn bloedbaan pleeg ik zo weinig mogelijk Trumpdrek te nuttigen.

Als ik dan toch nog eens tegen voorgaande premisse zondig, ben ik alleszins niet verdoofd door gewenning en kan ik enkel verbijsterd vaststellen wat hij met een zoveelste woordenbrij wederom bevestigt:

- een ego nog fragieler dan de osteoporosebotten van een 100-jarige;
- schrijvend als een 10-jarige;
- werkelijk zónder enige stijl, klasse of raffinement...

:crazy: :crazy: :crazy:

Met het oog op mentaal welbevinden en cortisolpieken in mijn bloedbaan pleeg ik zo weinig mogelijk Trumpdrek te nuttigen.

Als ik dan toch nog eens tegen voorgaande premisse zondig, ben ik alleszins niet verdoofd door gewenning en kan ik enkel verbijsterd vaststellen wat hij met een zoveelste woordenbrij wederom bevestigt:

- een ego nog fragieler dan de osteoporosebotten van een 100-jarige;
- schrijvend als een 10-jarige;
- werkelijk zónder enige stijl, klasse of raffinement...

:crazy: :crazy: :crazy:
Ik vraag mij toch af of die mens in al zijn grootheidswaanzin niet eens van de ene dag op de andere gewoon gaat instorten. Ofwel doodvallen ofwel in een depressie terechtkomen.
Als je zoals Trump maar 4 uur slaapt op een nacht dan eist dat vroeg of laat zijn tol, zeker op zijn leeftijd.
Als je zijn tweets leest laat dat alleen maar het ergste vermoeden, erg coherent is het allemaal niet.

Ik vraag mij toch af of die mens in al zijn grootheidswaanzin niet eens van de ene dag op de andere gewoon gaat instorten. Ofwel doodvallen ofwel in een depressie terechtkomen.
Als je zoals Trump maar 4 uur slaapt op een nacht dan eist dat vroeg of laat zijn tol, zeker op zijn leeftijd.
Als je zijn tweets leest laat dat alleen maar het ergste vermoeden, erg coherent is het allemaal niet.

Ik hoop langs een kant van niet.

JD Vance gaat nog een pak erger zijn (alhoewel die de Maga niet gaat kunnen verenigen imho) en Trump slaagt er volgens mij op zijn manier wel in dat Europa zijn eigen koers gaat varen. (Allez, hoop ik toch, ik lees wel hoopvolle signalen, maar toch....)

Terug
Bovenaan