De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik hoop langs een kant van niet.

JD Vance gaat nog een pak erger zijn (alhoewel die de Maga niet gaat kunnen verenigen imho) en Trump slaagt er volgens mij op zijn manier wel in dat Europa zijn eigen koers gaat varen. (Allez, hoop ik toch, ik lees wel hoopvolle signalen, maar toch....)
Als Trump er in slaagt om Europa zelfstandiger te laten worden op vlak van defensie dan zou dat geen slechte evolutie zijn. De VS moet zich wel niet moeien met de politiek in Europa, dat is een brug te ver.

Ik hoop langs een kant van niet.

JD Vance gaat nog een pak erger zijn (alhoewel die de Maga niet gaat kunnen verenigen imho) en Trump slaagt er volgens mij op zijn manier wel in dat Europa zijn eigen koers gaat varen. (Allez, hoop ik toch, ik lees wel hoopvolle signalen, maar toch....)
Toch een belangrijk detail ook.
Daar gaat nadien een machtsstrijd losbarsten. Ge ziet met die Trumpnazaten, ge zit met Vance, ge zit mogelijk wel met wat republikeinen die nu niet durven maar liever terug wat normaler willen doen. Ge zag onlangs zelfs een totale wacko als Taylor-Greene zich tegen Trump keren.
En geen enkele van die figuren heeft het charisma en de uitstraling om zoals Trump zelf iedereen naar zijn pijpen te laten dansen, daar zit toch wel wat hoop.

Hoe sneller Trump weg is, hoe liever. Die man is dat hele land aan 't verzieken. En zowat alles ver daarbuiten ook.

Met het oog op mentaal welbevinden en cortisolpieken in mijn bloedbaan pleeg ik zo weinig mogelijk Trumpdrek te nuttigen.

Als ik dan toch nog eens tegen voorgaande premisse zondig, ben ik alleszins niet verdoofd door gewenning en kan ik enkel verbijsterd vaststellen wat hij met een zoveelste woordenbrij wederom bevestigt:

- een ego nog fragieler dan de osteoporosebotten van een 100-jarige;
- schrijvend als een 10-jarige;
- werkelijk zónder enige stijl, klasse of raffinement...

:crazy: :crazy: :crazy:
Wat ik altijd verbijsterend vind is dat mensen die dan geweldig vinden. Hoe kunt ge dat lezen en dan vinden dat zo iemand een aangenaam persoon is (en dan nog maar te zwijgen over geschikt voor zo'n ambt).
En dat zo iemand vrienden heeft. Dat moet toch ongelooflijk vermoeiend zijn om met zo iemand om te gaan? Altijd hem gelijk geven, hem constant ophemelen, want anders begint meneer te jammeren. Nu ja, het antwoord is geld en macht zekers. Er valt veel te rapen, dus blijkbaar is dat genoeg om u te verlagen tot een gatlikker zoals die FIFA baas.

edit: de zin en een stukje boven de quote weg gehaald. Was een restant van een eerder iets.

Laatst bewerkt:
ik snap echt niet dat zo'n soort mensen, die zich constant moeten profileren, personen hebben die graag in hun buurt zijn. Hoe kan

Wat ik altijd verbijsterend vind is dat mensen die dan geweldig vinden. Hoe kunt ge dat lezen en dan vinden dat zo iemand een aangenaam persoon is (en dan nog maar te zwijgen over geschikt voor zo'n ambt).
En dat zo iemand vrienden heeft. Dat moet toch ongelooflijk vermoeiend zijn om met zo iemand om te gaan? Altijd hem gelijk geven, hem constant ophemelen, want anders begint meneer te jammeren. Nu ja, het antwoord is geld en macht zekers. Er valt veel te rapen, dus blijkbaar is dat genoeg om u te verlagen tot een gatlikker zoals die FIFA baas.
@TRUMP misschien dat hij ons dat onderbouwd kan uitleggen?

Is het niet een beetje hetzelfde als de pestkop van de klas, die schijnbaar ook veel 'vrienden' heeft.
Het schelden en treiteren is allemaal leuk en grappig, zolang het niet over jezelf gaat.

Ze willen er precies Rusland van de jaren 80 van maken.
Vooer een ESTA te krijgen (wat wij Belgen nodig hebben om Amerika binnen te komen):
  • 5 jaar sociale media (geen idee hoe je zoiets aanlevert).
  • Al je telefoonnumers die je de laatste 5 jaar hebt gebruikt.
  • Alle email adressen die je de laatste 10 jaar hebt gebruikt.
  • Uitgebreidere info over je directe famillie.
Voorlopig nog een voorstel, maar zie dat er nog door geraken!

Allee, vakantie USA al niet meer on the books voor mij voor de komende 4 jaar als dat erdoor geraakt...

On the side houden ze zich ook nog met belangrijke dingen bezig natuurlijk :sarcastic:.

...
In 2023 introduceerde Rubio’s voorganger, Antony Blinken, Calibri als het officiële lettertype van het ministerie. Dat deed de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken niet zomaar: zijn keuze was ingegeven door adviezen van diversiteits- en gehandicaptenorganisaties binnen de Amerikaanse overheid.

Calibri werd door hen geprezen om zijn toegankelijkheid voor mensen met visuele beperkingen zoals dyslexie. Het lettertype was helder, had een open lettervorm, een consistente lijndikte, een comfortabele witruimte tussen alle letters. Dat kon men van het decoratievere Times New Roman niet zeggen. Kortom: Calibri was gemakkelijker leesbaar voor velen.
...

Die voordelen veegt Rubio nu van tafel. Hij beschouwt de eerdere overstap van Calibri als een “verspillende diversiteitsmaatregel”.
...

Vooer een ESTA te krijgen (wat wij Belgen nodig hebben om Amerika binnen te komen):

Allee, vakantie USA al niet meer on the books voor mij voor de komende 4 jaar als dat erdoor geraakt...

Is beyondgaming sociale media? anders gaan der hier een paar niet naar de US mogen gaan :D
Toont ook wel aan dat ze best wel wat informatie over je weten als ze telefoonnummers, emails kunnen linken aan bepaalde zaken. Best wel crazy

Is beyondgaming sociale media? anders gaan der hier een paar niet naar de US mogen gaan :D
Toont ook wel aan dat ze best wel wat informatie over je weten als ze telefoonnummers, emails kunnen linken aan bepaalde zaken. Best wel crazy
Ik keek toevallig naar het programma over 5jaar op tv, met Bilal, ik schrok ervan toen hij commentaar had en hij min of meer bevestigde over Trump wat iedereen denkt. Straks mag hij niet meer binnen

Heerlijk toch, dat recht op vrije meningsuiting. Freedom of speech for me, not for thee.

Benieuwd of mensen die hun sociale media gedelete hebben, of er gewoon geen hebben, geaccepteerd worden.
Blijkbaar willen ze dus al uw WhatsApp berichten kunnen lezen ofwat? Of wat bedoelen ze met "WhatsApp" anders?

Here we go.

Bom onder NAVO? Wetsvoorstel wil VS definitief uit bondgenootschap halen: “Relikwie uit Koude Oorlog”

gaan mensen nog willen gaan voor fun? Ik ben er een aantal keer geweest in het verleden, maar hoe het daar nu is? laat maar.

gaan mensen nog willen gaan voor fun? Ik ben er een aantal keer geweest in het verleden, maar hoe het daar nu is? laat maar.

Ik heb altijd wel willen gaan, maar hoe het er nu aan toe gaat, ontneemt me alle interesse. En als dat er ooit zou doorkomen, zal ik nooit naar de VS trekken. So be it. Ik zal wel Canada en China bezoeken.

binnenkort gaat hij ook 10 miljard in de toeristische sector mogen pompen omdat niemand nog wil komen (of wordt teruggestuurd aan de grens). Wat een land is dat toch geworden?

Here we go.

Bom onder NAVO? Wetsvoorstel wil VS definitief uit bondgenootschap halen: “Relikwie uit Koude Oorlog”

Hopelijk is het weer een paniekartikel van HLN. Daarnaast is het ook belangrijk te zien van wie dit wetsvoorstel komt. De naam Massie kwam me bekend voor om de één of andere reden en inderdaad: het is een vriend van Rusland. Of dat laat zijn track record toch sterk uitschijnen.

Komaan @TRUMP wees eerlijk! Stiekem in een facebook post van 4 jaar terug postte je privé tegen een vriend: Trump is ne echte bandiet en gangster!
Het gevolg? @TRUMP mag Amerika niet meer binnen vanaf heden. :tongue: Ne permanente ban!

----

Oprecht: Wie weet bovenstaande info zelf nog voor de volle 100% van zich of haarzelf? :unsure:
Ik alvast niet. Ik heb al zoveel emails gebruikt dat ik de helft ben vergeten.
Werk emails, (ook die van 10 jaar terug, als je consultant bent: NIET evident deze nog te weten!), uw 10 hotmail accounts, uw 3 google accounts, uw gmail account ..
Social media? Ik weet niet eens meer wat ik gisteren gepost heb (bij wijze van spreke).

Laatst bewerkt:
Hopelijk is het weer een paniekartikel van HLN. Daarnaast is het ook belangrijk te zien van wie dit wetsvoorstel komt. De naam Massie kwam me bekend voor om de één of andere reden en inderdaad: het is een vriend van Rusland. Of dat laat zijn track record toch sterk uitschijnen.

Massie is eigenlijk gewoon categorie knettergek, genre MTG onder andere, en zit inderdaad in de zak van de Russen. Het enige positieve dat die ooit gedaan heeft is blijven pushen voor de Epstein files release.

Paniekartikel is een groot woord. Het is een voorstel dat nooit genoeg stemmen zal halen maar het feit dat het überhaupt gedaan wordt, zegt wel het een en ander over wat gaande is bij onze Amerikaanse 'vrienden'.

Terug
Bovenaan